Η ατμόσφαιρα στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision στο Μάλμε είναι τεταμένη μετά τις αποδοκιμασίες που δέχθηκε η εκπρόσωπος του Ισραήλ κατά την εμφάνισή της στον Β’ ημιτελικό της Πέμπτης. Κάτι βέβαια που δεν είδαμε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες καθώς η EBU φρόντισε με ειδικό πρόγραμμα να καλύψει τις αντιδράσεις του κοινού!
Στην συνέχεια τα πράγματα πήραν άλλη τροπή όταν ο ερμηνευτής Τζουστ Κλάιν που εκπροσωπεί την Ολλανδία επιτέθηκε στην αποστολή του Ισραήλ με αποτέλεσμα σήμερα να αποκλειστεί από τον διαγωνισμό! Μέσα σε μια ώρα η κατάσταση κλιμακώθηκε με κάποιες από τις διαγωνιζόμενες χώρες να απειλούν με αποχώρηση. Ο φετινός διαγωνισμός της Eurovison κοντεύει στο παρα πέντε να τιναχθεί στον αέρα!
Σε αυτό το σημείο να πω ότι ο διαγωνισμός της Eurovision ανέκαθεν ήταν ο ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ των πολιτιστικών, κοινωνικών και πολιτικών εξελίξεων στην Ευρώπη από την γέννησή του.
Μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου ήταν μια έμπνευση για τα νέα ευρωπαϊκά έθνη τις δεκαετίες του 1990 και του 2000. Ήταν η φωνή της απελευθέρωσης! Στην πραγματικότητα αυτό συνεχίζει να γίνεται και σήμερα, γιατί η κάθε γενιά σύμφωνα με τις ανισότητες και τα γεγονότα που βιώνει θέλει μέσω της Eurovision να στείλει τα δικά της μηνύματα.
Ας λέμε όμως τα «Σύκα Σύκα Και Τη Σκάφη Σκάφη». Θα ήταν ανησυχητικό αν δεν υπήρχαν αντιδράσεις για την αιματοχυσία που γίνεται αυτήν την ώρα στην Λωρίδα της Γάζας, αν δεν υπήρχαν μηνύματα συμπαράστασης σε ένα λαό που ξεκληρίζεται!
Ωστόσο σήμερα οι προσπάθειες της EBU να κρατήσει απολιτίκ τον θεσμό πήγαν στον βρόντο καθώς και η ίδια με τις ανισότητές της σαμποτάρει τον μεγάλο διαγωνισμό διαχωρίζοντας τους λαούς σε δυο αντίθετα στρατόπεδα.
Όταν λοιπόν το Ισραήλ έστειλε πέρυσι στην EBU το «October Rain», το οποίο παρέπεμπε στην πολύνεκρη επίθεση της Χαμάς στο φεστιβάλ μουσικής «Supernova Sukkot Gathering», σκοτώνοντας 260 πολίτες, η EBU ζήτησε να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις στους στίχους και μετά τις «διαπραγματεύσεις» των δύο πλευρών προέκυψε τελικά το τραγούδι «Hurricane» που ερμηνεύει η Εντεν Γκολάν.
Η Εντεν Γκολάν, η εκπρόσωπος του Ισραήλ τις τελευταίες μέρες δέχεται απειλές για την ζωή της με την EBU να της απαντά «μείνε στο δωμάτιο του ξενοδοχείου σου». Απαράδεκτο!
Τουλάχιστον ένας μουσικός διαγωνισμός που θα έπρεπε να ενώνει λαούς θα έπρεπε να αντιδρά με τον καλύτερο τρόπο!
Ας θυμηθούμε όμως πώς έπραξε η EBU με τον πόλεμο της Ουκρανίας!
Η EBU λοιπόν το 2022 ξέχασε τους κανόνες της και επέτρεψε στην Ουκρανία να διαγωνιστεί με ένα τραγούδι που χαρακτηρίστηκε στο τέλος ύμνος του πολέμου. Έδωσε την πρωτιά για συμπαράσταση και την ώρα που εκατοντάδες ουκρανοί σκοτώνονταν από τις ρουκέτες του Πούτιν, ο Ζελένσκι πανηγύριζε για την νίκη!
Ας μην γελιόμαστε όταν υπάρχει πόλεμος η Eurovision μετατρέπεται αυτόματα σε αρένα και όχι σε μουσικό φεστιβάλ.
Eurovision 1976: 60 χιλιάδες τούρκοι διαδήλωναν για το τραγούδι της Ελλάδας που μιλούσε για την εισβολή στην Κύπρο
Ας θυμηθούμε τι έγινε μετά την εισβολή στην Κύπρο όταν η Ελλάδα δεν διαγωνίστηκε στην Eurovision διαμαρτυρόμενη για την είσοδο της Τουρκίας στον διαγωνισμό. Πολύ απλά η EBU δεν ανακοίνωσε ποτέ επίσημα τον λόγο που η Ελλάδα αποσύρθηκε από τον διαγωνισμό το 1975 ούτε καν με κάποιαν επίσημη ενημέρωση! Μάλιστα όταν η Ελλάδα το 1976 αποφάσισε να στείλει την Μαρίζα Κωχ στην Eurovision με ένα μοιρολόι για την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, είπε η EBU «αναλαμβάνετε με δική σας ευθύνη να ανεβείτε στη σκηνή καθώς δεν μπορούμε να αποτρέψουμε καμιά δολοφονική επίθεση!»
Μιλώντας σε πρόσφατη συνέντευξή της η Μαρίζα Κωχ είπε για την Eurovision του 1976 «Φτάνοντας στη Χάγη μάθαμε ότι είχε προγραμματιστεί μια διαδήλωση των Τούρκων που θα έρχονταν από όλα τα κράτη της Ευρώπης. 60.000 διαδήλωσαν έξω από το θέατρο που θα γινόταν το φεστιβάλ για να μην εμφανιστεί το τραγούδι».
«Τραγούδησα στα αγγλικά στην τζενεράλε, το κατάλαβαν και χτυπούσαν με τα δοξάρια πάνω στα βιολιά. Έκαναν μία προσωπική διαμαρτυρία».
Οι ΠΟΛΕΜΟΙ αγριεύουν τους ανθρώπους. Ξεθωριάζουν μέσα τους κάθε ίχνος συναισθήματος αλληλεγγύης και αγάπης καθώς ο ΘΑΝΑΤΟΣ γεννά μόνο έχθρα και μίσος.