Η μαύρη κωμωδία του Κ. Μαρκουλάκη που σώζει τον θεατή από τον… βάλτο μιας καταθλιπτικής κοινωνίας

Optimized by jpegmini 3 18 4 211102121 ap 0xe88fe739
Facebook
Twitter
LinkedIn

Σε ένα βαθύτερο επίπεδο, το έργο εκθέτει τη συναισθηματική και σωματική παραμέληση που υπέστησαν οι γυναίκες σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία.

Το θέατρο Βρετάνια δονείται από τα συνεχόμενα γέλια των θεατών. Η εφεύρεση του δονητή σε μια πουριτανή εποχή σώζει την γυναίκα από την υστερία και τον θεατή από τον… βάλτο μιας καταθλιπτικής κοινωνίας. Αυτό καταφέρνει ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης παρουσιάζοντας για πρώτη φορά του έργο της Sarah Ruhl «Στο Διπλανό Δωμάτιο ή Το έργο του Δονητή». 

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, σε συνεργασία με τον Άκη Σακελλαρίου, ανεβάζει με μεγάλη επιτυχία τη βραβευμένη δραματική κωμωδία της Ruhl. Αρχικά οι πρωταγωνιστικοί ρόλοι είχαν ανατεθεί στους Νάντια Κοντογεώργη και Άκη Σακελλαρίου, ωστόσο λόγω των διαδοχικών ατυχημάτων των δύο ηθοποιών, τους δυο ρόλους ανέλαβαν για την ώρα, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης – ο οποίος σκηνοθετεί και την παράσταση –  και η Γαλήνη Χατζηπασχάλη. 

Ωστόσο την παράσταση που είδαμε εμείς, η Γαλήνη Χατζηπασχάλη ήταν η ηθοποιός που έκλεψε τις εντυπώσεις με το πηγαίο της ταλέντο. Μεταφέρει εντέχνως την δυστυχία της ηρωίδας, αλλά και την λαχτάρα της να απελευθερωθεί από τα στερεότυπα της εποχής ! Η σύζυγος του Επιστήμονα και εφευρέτη του Δονητή, που υποδύεται ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, είναι το υπ αριθμόν ένα θύμα της ιστορίας.. 

Μαζί τους οι εξαιρετικοί ηθοποιοί Δημήτρης Σαμόλης, Κωνσταντίνα Κλαψινού, Δημήτρης Δεγαΐτης, Ελευθερία Μπενοβία και Δανάη Ομορεγκιέ – Νεάνθη. Πέντε ετερόκλητοι ηθοποιοί, που απογειώνουν το έργο με τις ερμηνείες τους. 

Ανάλυση

Σε μια πουριτανή εποχή, η εφεύρεση του δονητή γιατρεύει τις γυναίκες από την…υστερία. Αλλά σε ένα βαθύτερο επίπεδο, το έργο εκθέτει τη συναισθηματική και σωματική παραμέληση που υπέστησαν οι γυναίκες σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία όπου η πραγματική δράση φαίνεται να διαδραματίζεται πάντα σε ένα διπλανό δωμάτιο. Βέβαια φτάνει η στιγμή που τον ηλεκτρικό δονητή δεν τον χρησιμοποιούν μόνο οι γυναίκες αλλά και οι άνδρες…  

Το έργο, σε μετάφραση και  σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη, παίρνει ιστορικά γεγονότα και τα πλέκει, με χιούμορ, ευφυΐα και τρυφερότητα, σε μια τολμηρή ιστορία αγάπης και κατανόησης. 

«Το Διπλανό Δωμάτιο ή Το έργο του Δονητή» – Υπόθεση: 

Στα τέλη του 1880, μερικά χρόνια μετά την εφεύρεση του ηλεκτρισμού, στην Βικτωριανή Νέα Υόρκη, όπου βασιλεύει η συντήρηση και ο πουριτανισμός, ένας καταξιωμένος γιατρός, αφοσιωμένος επιστήμονας και οικογενειάρχης,  ο Δρ. Γκίβινγκς, ανακαλύπτει, με αγνές προθέσεις, με στόχο την θεραπεία της «υστερίας» των γυναικών (και ενίοτε των αντρών) ασθενών του μια εκπληκτική, νέα και πρωτοπόρα συσκευή: τον ηλεκτρικό δονητή. 

Ο Δρ. Γκίβινγκς θεραπεύει δυστυχισμένες γυναίκες –  και σπανιότερα, άνδρες – με αυτή τη νέα ηλεκτρική συσκευή. Είναι ενθουσιασμένος με τα αποτελέσματα, όταν η μηχανή του διεγείρει τις ασθενείς του σ’ αυτό που τότε ονόμαζαν ευτυχισμένους παροξυσμούς (ή, όπως τους ξέρουμε σήμερα, οργασμούς). Ευαίσθητος στην επιστήμη του, είναι αναίσθητος στο ανθρώπινο δράμα που τον περιβάλλει. Ενώ ο γιατρός είναι σε θέση να διεγείρει τους ασθενείς του, αποτυγχάνει να το κάνει για τη γυναίκα του. Στο βικτωριανό σπίτι του, όπου στεγάζεται και το ιατρείο του, η νέα και πανέξυπνη σύζυγος του Κάθριν, απασχολημένη με θέματα που αφορούν τη νεογέννητη κόρη τους, προσπαθεί να καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στο «διπλανό δωμάτιο». Όταν μια νέα «υστερική» ασθενής κάνει την εμφάνιση της μαζί με τον σύζυγο της, φέρνοντας μαζί τους την προβληματική σχέση τους αλλά και μία τροφό, το ζεύγος Γκίβινγκς θα κληθεί να αναθεωρήσει και τη δική του σχέση, όπως και τι σημαίνει τελικά να αγαπάς κάποιον πραγματικά. 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.