Ανθρώπινο λάθος;, η κακή στιγμή;, η λάθος ώρα;, τίποτα δεν δικαιολογεί τα ρεκόρ θανάτων στην άσφαλτο που καταγράφεται στην χώρα μας. Μόνο το 2024, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σκοτώθηκαν από τροχαία δυστυχήματα 665 άνθρωποι. Δηλαδή, σημειώσαμε ρεκόρ πενταετίας, δεδομένου ότι είχαμε:
- 524 νεκρούς το 2020,
- 624 το 2021,
- 654 το 2022 και
- 637 το 2023
Τροχαία δυστυχήματα: Μηδέν οδική παιδεία από τους οδηγούς στην Ελλάδα
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το 99% των τροχαίων δυστυχημάτων οφείλονται από ανθρώπινα λάθη και στην παραβατική συμπεριφορά των οδηγών, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του γερμανικού ερευνητικού ινστιτούτου FKA. Δυστυχώς στην χώρα μας μια μεγάλη μερίδα οδηγών δεν έχει την απαιτούμενη οδική παιδεία, και αυτό φαίνεται και από τα τελευταία τρομακτικά στοιχεία της Τροχαίας για το μήνα Μάρτιο.
Από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 2 Μαρτίου, διενεργήθηκαν 119.245 τροχονομικοί έλεγχοι οχημάτων και βεβαιώθηκαν 28.897 παραβάσεις, για τις οποίες επιβλήθηκαν τα ανάλογα διοικητικά πρόστιμα.
- 11.576 για παράνομες σταθμεύσεις,
- 6.413 για υπερβολική ταχύτητα,
- 1.090 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
- 812 για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης,
- 898 για μη χρήση κράνους,
- 496 για μέθη και
- 275 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.
Σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύλλογο SOS Τροχαία Εγκλήματα, από το 2020-2024, συνολικά 3.104 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους στους ελληνικούς δρόμους!
Κωνσταντίνος Μαρκουίζος, εκπαιδευτής Οδικής Ασφάλειας: «Η κακή νοοτροπία των οδηγών»
Την ζοφερή εικόνα που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους, μετέφερε ο εκπαιδευτής Οδικής Ασφάλειας και Συμπεριφοράς Κωνσταντίνος Μαρκουίζος μιλώντας στον Talk Radio 98,9 και τον Νίκο Παναγιωτόπουλο.
Όπως είπε «πέρσι είχαμε 650 νεκρούς, δηλαδή 60 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους το μήνα και 50 τραυματίζονται πολύ σοβαρά (ακρωτηριασμοι κλπ) και αυτό γιατί υπάρχει μια νοοτροπία ότι εμείς δεν φταίμε φταίνε οι άλλοι, και εκεί έξω έχουμε έναν κανονικό πόλεμο στον οποίο ξεκληρίζονται οικογένειες» τόνισε.
Επεσήμανε την ανάγκη να φορούν ζώνη οι οδηγοί, κάτι που δεν ισχύει όπως τόνισε και υπογράμμισε πως οι περισσότεροι οδηγοί δεν φορούν ζώνη για μικρές αποστάσεις, ενώ σχεδόν κανείς δεν φορά ζώνη στα πίσω καθίσματα. Μάλιστα εξήγησε πως οι δυνάμεις που διέπουν την πίεση σε ένα τρακάρισμα με 50 χιλιόμετρα είναι σαν να πέσει ένας άνθρωπος από ύψος 10 μέτρων «πιστεύει κάποιος ότι θα σωθεί;» αναρωτήθηκε και πρόσθεσε πως υπάρχει μια εδραιωμένη πεποίθηση στους πολίτες ότι όσοι είναι στα πίσω καθίσματα θα σωθούν από τα μπροστινά «με μαθηματική ακρίβεια οι πίσω επιβάτες θα σκοτώσουν και τους μπροστινούς είτε φορούν είτε δεν φορούν ζώνη» τόνισε.