«Ποια είναι η Νικαίτη, βρε παιδιά;» Αυτό το ερώτημα έχει κυριαρχήσει στα trends του Twitter, με χρήστες να σχολιάζουν με μανία τόσο τη συμπεριφορά της όσο και το υπεροπτικό της ύφος. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Η καθημερινή σειρά του Alpha, «Να μ’ αγαπάς», ξεχώρισε τη φετινή σεζόν, με χαρακτήρες που καθηλώνουν το κοινό. Η Νικαίτη Καψάλη είναι η μητέρα της Ζωής Καλλιγά και την υποδύεται η Μάνια Παπαδημητρίου, η οποία μέσα από τον ρόλο έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν χαρακτήρα πολυδιάστατο, υποβλητικό και απόλυτα εθιστικό… Η ερμηνεία της είναι λεπτομερής, με αριστοτεχνική χρήση μικροεκφράσεων και τόνων φωνής που υπογραμμίζουν την πολυπλοκότητα της Νικαίτης.
Η Νικαίτη κατάγεται από μια οικογένεια πλουσίων εμπόρων του Μετσόβου, που όμως έχει υποστεί οικονομική παρακμή. Είναι μάστερ της χειραγώγησης, κάτι που στο παρελθόν ώθησε την κόρη της σε επαναστατική στάση και στην απόπειρα να αποστασιοποιηθεί, γεγονός που την οδήγησε στη Θεσσαλονίκη με τις γνωστές συνέπειες. Ζει στο αρχοντικό των Καλλιγά, απολαμβάνοντας τα πλούτη και τις ανέσεις που της παρέχει ο γαμπρός της, Θεόφιλος, και κάνει τα πάντα για να μην τα χάσει.

Η Νικαίτη είναι γοητευτική και φαινομενικά ήσυχη, όμως ο τρόπος της να επιβάλλει τη θέλησή της είναι υπονομευτικός και διακριτικά χειριστικός. Στην εξέλιξη της σειράς, η παρέμβασή της στην απομάκρυνση του Ορφέα στο ελβετικό οικοτροφείο και η αντίδρασή της στην εμφάνιση των διδύμων αποκαλύπτουν την ικανότητά της να προσαρμόζει τα πρόσωπά της ανάλογα με τα συμφέροντά της. Το βαθύ τραύμα της κόρης της Ζωής χρησιμοποιείται ως μέσο για να διασώσει την άνετη ζωή της, γεγονός που σοκάρει και αγγίζει τα όρια της ψυχολογικής χειραγώγησης.
Η ερμηνεία της Μάνιας Παπαδημητρίου στον ρόλο της Νικαίτης είναι εξαιρετικά πειστική. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό λεπτών χειρονομιών, εσωτερικής έντασης και ηχητικών παύσεων, που καθιστούν τον χαρακτήρα ταυτόχρονα γοητευτικό και επικίνδυνο. Η υποκριτική της δεξιοτεχνία έγκειται στην ικανότητα να μεταβάλλει την ενέργεια και την έκφραση της Νικαίτης ανάλογα με την περίσταση, δημιουργώντας έναν χαρακτήρα πολυεπίπεδο, που κυριαρχεί στις σκηνές χωρίς να χρειάζεται υπερβολές. Στο πλαίσιο των εγγονών της, Εβίτας και Χάρη, η παρουσία της έχει καθοριστικό και συχνά καταστροφικό αντίκτυπο, κάτι που η ηθοποιός καταφέρνει να αποδώσει με εξαιρετική ψυχολογική ακρίβεια. Η Νικαίτη δεν είναι απλώς ένας ανταγωνιστικός χαρακτήρας· είναι μια μελέτη ψυχολογικής ισορροπίας, δύναμης και χειραγώγησης. Και η Μάνια Παπαδημητρίου, με την υποκριτική της δεινότητα, καταφέρνει να τον μετατρέψει σε έναν χαρακτήρα που δύσκολα ξεχνά κανείς.












