«Είναι σίγουρα ένα μεγάλο προνόμιο για μένα να σκηνοθετώ την όπερα Αϊντα, που θα παρουσιαστεί στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, επειδή είμαι αντιμέτωπος με την πρόκληση του μετασχηματισμού των ερειπίων του θεάτρου σε αρχαίο αιγυπτιακό περιβάλλον . Είναι μία νέα πρόκληση, που ξεπερνά αυτή της Ταορμίνας, όπου το 2009, για πρώτη φορά, παρουσίασα αυτήν την παράσταση» ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ενρίκο Καστιλιόνε και πρόσθεσε: «Πρόκληση είναι η μετατροπή του θεάτρου σε περιβάλλον αρχαίας Αίγυπτου, το οποίο γίνεται με προβολές, με βάση τα δομικά στοιχεία του Ωδείου, τους κίονες, τις κόγχες και τις καμπύλες του. Ο μετασχηματισμός αυτός γίνεται με την τεχνολογία, αλλά και με την πυραμίδα που σχεδίασα και στην οποία εκτυλίσσεται όλη η δράση της όπερας. Όλα αυτά, ελπίζω ότι θα επιτρέψουν στο κοινό να ζήσει μία μοναδική εμπειρία, να εισαχθεί στην αρχαία Αίγυπτο, όχι μόνο μέσα από τη μουσική, αλλά και χάρη στο θέαμα της παράστασης, καθώς όπου και αν κάθεται ο θεατής θα έχει την αίσθηση ότι είναι μέσα στο ανάκτορο της Αμνέριδας ή μεταξύ των Αιγυπτίων κατά τη διάρκεια του θριάμβου».
Η Αϊντα αποτελεί έργο ορόσημο της ιταλικής μουσικής και ισορροπεί ανάμεσα στη ρομαντική όπερα και την γαλλική μεγαλόπρεπη όπερα. Οι σπουδαίες άριες, οι εντυπωσιακές σκηνές πλήθους, τα εκτενή ντουέτα και το εντυπωσιακό μπαλέτο, κάνουν αυτήν την όπερα να ξεχωρίζει, ενώ σηματοδοτούν νέες κατακτήσεις στη μουσικοδραματική γλώσσα του Βέρντι. Το θριαμβικό εμβατήριο αποτελεί μία εντυπωσιακή σελίδα μεγαλόπρεπης, εξωτικής μουσικής. Στη διαχρονική δημοτικότητά της συνεισφέρει, επίσης, το πλαίσιο στο οποίο διαδραματίζεται η όπερα, καθώς η δράση ξετυλίγεται στη φαραωνική Αίγυπτο σε μυθική εποχή. Όμως, αυτή είναι μονάχα μία από τις όψεις της Αϊντας του Βέρντι. Στο κέντρο της όπερας υπάρχει ακόμα ένα διάσημο ερωτικό τρίγωνο, όπως σε αρκετά από τα έργα του Βέρντι: η Αϊντα, πριγκίπισσα της Αιθιοπίας και αιχμάλωτη στην αυλή των Φαραώ, είναι ερωτευμένη με τον Αιγύπτιο στρατηγό Ρανταμές, ο οποίος ανταποδίδει τα αισθήματά της δυσαρεστώντας την Αμνέριδα, κόρη του Φαραώ, που είναι επίσης ερωτευμένη μαζί του. Στον πυρήνα του έργου βρίσκεται η Αϊντα, παγιδευμένη ανάμεσα στα συναισθήματά της για τον άντρα που αγαπά και στο καθήκον απέναντι στον πατέρα και την πατρίδα της.
Τα κοστούμια της παράστασης υπογράφει η διακεκριμένη Ιταλίδα ενδυματολόγος Σόνια Καμμαράτα, τη χορογραφία ο κορυφαίος του μπαλέτου της ΕΛΣ Φώτης Διαμαντόπουλος και τη διεύθυνση χορωδίας ο Αγαθάγγελος Γεωργακάτος. Τη μουσική διεύθυνση της παραγωγής μοιράζονται ο καλλιτεχνικός διευθυντής της ΕΛΣ, Μύρων Μιχαηλίδης και ο αρχιμουσικός Ηλίας Βουδούρης.
Πρωταγωνιστούν σπουδαίοι Έλληνες και ξένοι μονωδοί, όπως οι Τσέλια Κοστέα, Άντα Λουίζε Μπόγκτζα, Ντάριο ντι Βιέτρι, Σεμπαστιάν Φεράντα, Έλενα Γκαμπούρι, Ελένα Κασσιάν, Άρης Αργύρης, Τάσος Αποστόλου, Δημήτρης Κασιούμης κ.α.
Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, από τις 10 έως τις 15 Ιουνίου, στις 21:00.
Μουσική διεύθυνση Μύρων Μιχαηλίδης (10, 11/6)
Ηλίας Βουδούρης (12, 15/6)
Σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε
Σκηνικά, βιντεοπροβολές,φωτισμοί Ενρίκο Καστιλιόνε
Κοστούμια Σόνια Καμμαράτα
Χορογραφία Φώτης Διαμαντόπουλος
Διεύθυνση χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Αϊντα: Τσέλια Κοστέα (10, 12/6)-Άντα Λουίζε Μπόγκτζα (11, 15/6)
Ρανταμές: Ντάριο ντι Βιέτρι (10, 12, 15/6)-Φραντσέσκο Ανίλε (11/6)
Άμνερις: Έλενα Γκαμπούρι (10, 12/6)-Ελένα Κασσιάν (11, 15/6)
Αμονάσρο: Άρης Αργύρης (10, 12/6)-Άντζελο Βέτσια (11, 15/6)
Ράμφις: Τάσος Αποστόλου
Βασιλιάς: Δημήτρης Κασιούμης
Ιέρεια: Λένια Ζαφειροπούλου (10, 12/6)-Βούλα Αμιραδάκη (11, 15/6)
Αγγελιαφόρος: Χαράλαμπος Βελισσάριος.
Συμμετέχουν η ορχήστρα, η χορωδία και το μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.