γράφει η Μαίρη Βασάλου
Ένοχη συνενοχή σ’ ένα…φόνο!
Πώς μπορεί ένας καθ’ όλα ισχυρός άνδρας, όντας μέγας πλοιοκτήτης , να έχει ένα άδοξο τέλος; Αλλά, φαίνεται, όπως η ζωή και η συγγραφέας δίνει το δικό της τέλος, που από μόνο του είναι παράδοξο κι απρόβλεπτο.
Ο Αδάμαντας Αδαμαντίου, τρώγοντας με βουλιμία ένα πεντανόστιμο ραγού, πέφτει έξαφνα μες στο πιάτο του νεκρός μπροστά στα παγερά, μπορεί και έκπληκτα βλέμματα των έξι υποψήφιων δολοφόνων του.
H οικοδέσποινα και οι τρεις καλεσμένοι της – πρόσωπα που δεν πρόκειται να ξεχάσετε, όλα με Λ κεφαλαίο-, κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα γύρω από το τραπέζι… H Λίλυ, σύζυγος του Αδάμαντα, – βίος και πολιτεία ο κύριος αυτός- η Λούλα, και δίπλα της ο Λούης, και η σύζυγος του Λούη, Λόρα · κατά τα άλλα, το αντίπαλο δέος στην Λίλυ εφόσον η θεία της τη μισεί και δεν το κρύβει…Μαζί τους η Λορέτα, όρθια αυτή, η Μεξικάνα υπηρέτρια, που την κυνηγούν θεοί και δαίμονες, αλλά και ο αφοσιωμένος Ινδός μπάτλερ του ζεύγους, ονόματι Φραγκίσκος. Και είναι όλοι τους, γνωστοί και στην ουσία άγνωστοι, φίλοι άφιλοι, συνένοχοι μαζί και χώρια, κρύβοντας με μαεστρία τις κακές προθέσεις τους συν τον κακό τους εαυτό.
Με περιπαικτική διάθεση, η συγγραφέας, σκιαγραφεί τον αμοραλισμό των ηρώων της, αυτόν που θέλει να τους συνδέει με μια κοινή μοίρα και μια κοινή επιθυμία: Να δουν τον Αδάμαντα νεκρό! Και τον βλέπουν…αλλά βλέπουν ταυτόχρονα τους ίδιους, να ανεβαίνουν στη σκηνή, και να παίρνουν τον δικό τους ρόλο σε μια εφιαλτική ιλαροτραγωδία. Η Λίλυ Αδαμαντίου, «από πλούσια οικογένεια, με πατέρα νεκροθάφτη», τους έχει μόλις απαγορεύσει την έξοδο, μέχρι να έρθει η αστυνομία…
Η Μάρα Χωματίδη, στο πρώτο της μυθιστόρημα, στη σειρά «Ελληνική Λογοτεχνία», (έχουν προηγηθεί δύο παραμύθια), μας μεταφέρει στα πρώτα της κεφάλαια στο ατμοσφαιρικό Λονδίνο, κατόπιν προορισμός της είναι η Χίος, «το νησί των δακρυσμένων δέντρων» · γενέθλιος τόπος του Αδάμαντα Αδαμαντίου.
Με δομή αστυνομικής μυθοπλασίας και με συχνές δόσεις αγωνίας που κλιμακώνονται σελίδα με σελίδα, η συγγραφέας γρήγορα ξεφεύγει από το στυλ Αγκάθα Κρίστι, βρίσκοντας έτσι το προσωπικό της ύφος, τον δικό της αφηγηματικό τρόπο, δίνοντας παράλληλα λογοτεχνική υπόσταση στο βιβλίο της.
Και δεν μένει εκεί. Τη γραφή της χαρακτηρίζει η αμεσότητα θεατρικών εικόνων, παρόμοιων με αυτών μέσα στο σπίτι του εφοπλιστή, κάπου στη Χίο, γύρω από το άταφο σώμα του, ώστε το κωμικό και το τραγελαφικό να συνυπάρχουν και να αποτελούν το σουρεαλιστικό σκηνικό της.
Η Μάρα Χωματίδη, με χιούμορ, ενίοτε και με σαρκασμό που παραμένει σε πολλά σημεία καυστικός, να διαπνέει το κείμενό της μέχρι τέλους · είναι σαν να ακούς το γέλιο που προκαλεί και δεν ξέρεις αν είναι το δικό σου ή του αναγνώστη…
Ένα πραγματικά ευρηματικό, απολαυστικό ανάγνωσμα που σε κερδίζει από τις πρώτες του σελίδες, ενώ σε καλεί να βρεις του γρίφου του τη λύση…
Καλή Ανάγνωση!
“Φόνος με ενδεχόμενο βλακείας” από τις Εκδόσεις Διάπλαση
Η Μάρα Χωματίδη γεννήθηκε στην Αθήνα, έζησε στο Ιράκ, σπούδασε δημοσιογραφία και ψυχολογία, και αργότερα στις Βρυξέλλες επικοινωνία και marketing. Έχει εργαστεί ως δημοσιογράφος, ραδιοφωνική παραγωγός και υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων σε διαφημιστικές εταιρίες, καθώς και ως εκπαιδεύτρια και συγγραφέας κειμένων στα Εκπαιδευτικά Προγράμματα στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης από την Gruppogemello. Mέλος της Ένωσης Συγγραφέων και Λογοτεχνών Ευρώπης, από την οποία έχει τιμηθεί πολλές φορές για το ποιητικό της έργο. Από τις εκδόσεις Διάπλαση έχουν κυκλοφορήσει τα βιβλία της Ο τρομερός Βέιν στον αστερισμό του Κύκνου( 2009, ανέβηκε και στο θέατρο) και Βέιν ο τρομερός ( μουσικό παραμύθι, 2011).