«Αυθαιρεσία», ομοφοβικοί φόνοι στο Λονδίνο και εκδιδόμενες γυναίκες στη Βραζιλία «πρωταγωνιστούν» στα πρότζεκτ των Πασχαλίδου, Μέι και Παπαχατζή
(φωτό) «Elevador» της Φ. Παπαχατζή
Τις νέες δημιουργίες τριών σύγχρονων Ελληνίδων εικαστικών φιλοξενεί το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, στην έκθεση, «Πέρα από τα όρια του βλέμματος». Η έκθεση των Καρολίν Μέι (Caroline May), Φωτεινής Παπαχατζή και Μαρίας Πασχαλίδου θα μείνει ανοιχτή για το κοινό έως τις 17 Ιουνίου στην Αποθήκη Β1, στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για τρία αυτόνομα, ανεξάρτητα μεταξύ τους, πρότζεκτ, τα οποία προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, χρησιμοποιούν τη φωτογραφία ως βασικό μέσο, αλλά διευρύνουν τόσο τεχνικά όσο και εννοιολογικά τα εκφραστικά της όρια. Η έκθεση εντάσσεται στο παράλληλο πρόγραμμα της Photobiennale του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.
Στην κεντρική αίθουσα του Κέντρου εκτείνεται η διαδραστική φωτογραφική εγκατάσταση με τίτλο «Αυθαιρεσία» της Μαρίας Πασχαλίδου. Οπως σημειώνει η ίδια η καλλιτέχνις, η «Αυθαιρεσία» επιχειρεί να εξερευνήσει τον χώρο ανάμεσα στο «τυχαίο», το «μη τυχαίο» ή και το «ατυχές», την επιλογή και τον σχεδιασμό τους, μέσα από επαναλαμβανόμενες πράξεις αφήγησης και συσχετισμών λόγου, φωτογραφικής εικόνας και ήχου.
Στο ισόγειο εκτίθεται η φωτογραφική σειρά, «The Killing Pictures» της Καρολίν Μέι. Η τελευταία δουλειά της φωτογράφου εστιάζει στους ομοφοβικούς φόνους, οι οποίοι διαπράχθησαν σε αρκετά πάρκα του Λονδίνου την τελευταία δεκαετία.
«The Killing Pictures» της Καρολίν Μέι
Στον πρώτο όροφο παρουσιάζεται το πρότζεκτ σε εξέλιξη της Φωτεινής Παπαχατζή με τίτλο «Elevador», μια καταγραφή των προσωπικών ιστοριών, των συνθηκών διαβίωσης και των διαπροσωπικών σχέσεων των εκδιδόμενων γυναικών στην πόλη Σαλβαδόρ ντε Μπαΐα της βορειοανατολικής Βραζιλίας. Η προβολή των βίντεο και οι σειρές των φωτογραφιών που συνθέτουν τη συγκεκριμένη εγκατάσταση, σύμφωνα με τη δημιουργό, πραγματεύονται θέματα επιλογής, σεξουαλικότητας, μίντια, φύλου και ηλικίας στην πορνεία, σε έναν συγκεκριμένο χώρο.