γράφει η Κωστούλα Τωμαδάκη
“Έχουμε Πάπα!“ κραυγάζουν οι πιστοί αλλά ο Πάπας δεν βγαίνει στο μπαλκόνι..την κατάσταση αναλαμβάνει ο ψυχαναλυτής Νάνι Μορέτι … που εκτός από την κωμική φλέβα και την καυστική σάτιρα κρύβει και μια τεράστια τρυφερότητα για τους ήρωες του.
Μερικές από τις καλύτερες σκηνές του παγκόσμιου σινεμά μπορείτε να απολαύσετε στην αλληγορική “Βιριδιάνα“ του μάγου του σινεμά, Λουί Μπουνιουέλ. Πρόκειται για μια από τις πιο σκληρές επιθέσεις στη μισαλλοδοξία και το φανατισμό.
“Κόναν, ο Βάρβαρος “, ο πιο διάσημος βάρβαρος όλων των εποχών σε τρισδιάστατη εκδοχή.
“Κρεβάτι στα τέσσερα“ είναι η πρόταση της χαριτωμένης κομεντί ..ότι πρέπει για τα δροσερά βράδια.
“Green Lantern“ο πράσινος ήρωας που μοιάζει με τον Μπάτμαν και τον Σούπερμαν θα σώσει το κορίτσι.
Τα “Σκυλάκια στο Διάστημα“ είναι μια διασκεδαστική διαστημική περιπέτεια με πρωταγωνίστριες την Μπέλκα και τη Στρέκλα.
Ο Χίτσκοκ επιβάλλει την έννοια του σασπένς με το συλλεκτικό αριστούργημα “Τα 39 σκαλοπάτια“ . Ένα παιχνίδι γάτας και ποντικού
σε μια από τις καλύτερες βρετανικές ταινίες.
Όπως θα καταλάβατε ,έχετε πολλές και αξιόλογες επιλογές στη μεγάλη οθόνη.
Έχουμε Πάπα!
του Νάνι Μορέτι
με τους Μισέλ Πικολί, Νάνι Μορέτι
η ιστορία: o Πάπας, παθαίνει κρίση πανικού λίγο πριν βγει στο μπαλκόνι του Αγίου Πέτρου για να χαιρετήσει τους πιστούς , οι οποίοι περιμένουν ώρες ατέλειωτες να τον δούνε.
Οι σύμβουλοι του, ανίκανοι να τον πείσουν ότι είναι ο σωστός άντρας για τη δουλειά ,αναζητούν βοήθεια σε ένα καταξιωμένο , αλλά και άθεο ψυχολόγο. Αλλά ο φόβος της τεράστιας ευθύνης που του ανατέθηκε ξαφνικά, είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσει μόνος του.
Η άποψη μας :Κωμωδία και δράμα σε μια ταινία που καταφέρνει να συνδυάσει τη καυστική σάτιρα με το σουρεαλισμό και το ρεαλισμό με τη μαγεία, την παιδικότητα, την αθωότητα, τη βαθύτερη ανάγκη να ξεφύγουμε από `ρόλους` και να αποδράσουμε προς την ελευθερία.
Ο Πάπας παθαίνει κρίση πανικού και φεύγει από το Βατικανό ενώ ο ψυχαναλυτής που έρχεται να τον βοηθήσει, αρχίζει να συνηθίζει την παραμονή του στην Αγία Έδρα.
Όπως θα καταλάβατε ο Νάνι Μορέτι με το δικό του προσωπικό τρόπο κριτικάρει την Καθολική Εκκλησία ενώ δεν αφήνει αλώβητη και την ψυχανάλυση. Ο Μισέλ Πικολί μας χαρίζει απλόχερα το μεγάλο ταλέντο του σε μια ερμηνεία που θα συζητηθεί.
γκρο πλαν: στις χαλαρές σκηνές ποδοσφαίρου με τον Πάπα.
Βιριδιάνα(1961)
του Λουί Μπουνιουέλ
με τους Σίλβια Πινάλ, Φερνάντο Ρέι
η ιστορία: Η νεαρή Βιριδιάνα έχει διαλέξει μία ζωή σύμφωνη με το γράμμα του Θεού της. Η διαδρομή της μέσα στη ζωή δεν νοείται να αποκλίνει από τις θε`ι`κές οδηγίες . Βέβαια, ο κόσμος μέσα στον οποίο κινείται δεν μοιράζεται τις ίδιες αγνές προθέσεις. Λίγο πριν αφοσιωθεί επίσημα στο Θεό, επισκέπτεται το μοναδικό της συγγενή, ένα χήρο θείο.
Ο καταθλιπτικός μεσήλικας με τις κρυφές, φετιχιστικές συνήθειες θα επιχειρήσει να την κάνει δικιά του για πάντα. Πνιγμένος από τις ενοχές και την αυτό-λύπηση, ο άνδρας θα αφήσει όλη του την περιουσία στη μακρινή ανιψιά του. Η Βιριδιάνα θα βρει τώρα έναν καλύτερο τρόπο να υπηρετήσει τον Κύριο της: θα μαζέψει όλους τους ζητιάνους της πόλης στην έπαυλη. Ταυτόχρονα, ο γοητευτικός μοναχογιός του θανόντος, θα εγκατασταθεί στην οικογενειακή κατοικία. Η σαρκοφάγα απληστία των ευνοούμενων και ο ακόμα πιο επικίνδυνος πόθος του νέου ,θα εκθέσουν τις υψηλές ιδέες της γυναίκας στην φτηνή πραγματικότητα.
η άποψη μας: Μπορεί το αριστούργημα του Μπουνιουέλ να απαγορεύτηκε στην Ισπανία του Φράνκο και να δέχτηκε σκληρές επιθέσεις από την Εκκλησία αλλά δεν παύει από το πρώτο ως το τελευταίο πλάνο να περιγράφει την κατάσταση της Ισπανίας.
Ας θυμηθούμε την κορυφαία στιγμή της ταινίας, όπως η σκηνή του τραπεζιού , που θυμίζει `Μυστικό Δείπνο“ με το `Αλληλούια“ του Χέγκελ στο γραμμόφωνο.
Η “Βιριδιάνα“ σύμφωνα με τον ίδιο τον Μπουνιουέλ , “γεννήθηκε από μια οπτασία , από μια ανάμνηση της εφηβείας μου“
Κάτω από τις εικόνες και τις λέξεις κρύβεται η ικανότητα ενός εμπνευσμένου μυαλού να συνδυάζει τη φαντασία και την πραγματικότητα ενώ ταυτόχρονα επιτίθεται με σαρκασμό στους αιώνιους εχθρούς.: την εκκλησία, την εξουσία, την πολιτική.
γκρο πλαν: στη σκηνή..όπου ο λεπρός ντύνεται νύφη.
Green Lantern 3d
του Μάρτιν Κάμπελ
με τους Ράιαν Ρέινολντς, Μπλέικ Λάιβλι
η ιστορία: Σ’ένα σύμπαν αχανές και μυστηριώδες , υπάρχει μια μικρή πανίσχυρη δύναμη , μια αδελφότητα πολεμιστών που καλείται Γκρην Λάντερν και έχουν ορκιστεί να διατηρούν τη γαλαξιακή τάξη.
Κάθε Γκρην Λάντερν φοράει ένα δαχτυλίδι που του χαρίζει υπερδυνάμεις. Αλλά, όταν ένας νέος εχθρός , ο Πάραλλαξ, απειλήσει να καταστρέψει την ισορροπία δυνάμεων στο Σύμπαν , η μοίρα τους, και η μοίρα της γης εναπόκεινται στα χέρια του νεότερου μέλους τους και πρώτου ανθρώπου που επιλέχθηκε ,του Χαλ . Δυστυχώς γι αυτόν οι Γκρην Λάντερνς δεν τρέφουν ακόμη ιδιαίτερο σεβασμό για τους ανθρώπους , κυρίως γιατί κανείς μέχρι τώρα δεν έχει τιθασεύσει τις απεριόριστες ιδιότητες του δαχτυλιδιού. Ο Χαλ, όμως, είναι το κομμάτι του παζλ που έλειπε. Με την ενθάρρυνση της συναδέλφου και παιδικής του αγάπης ,Κάρολ, ο Χαλ θα προσπαθήσει να μάθει τις νέες του δυνάμεις και να ξεπεράσει τους φόβους του , ώστε όχι μόνο να αποτελέσει το σημείο κλειδί στην ήττα του Πάραλαξ , αλλά να γίνει ο σπουδαιότερος Γκρην Λάντερν.
η άποψη μας: Ένας νέος Σούπερμαν ,που φέρνει και λίγο του Μπάτμαν, αποφασίζει να σώσει τη γη.. και το κορίτσι. Ο Γκρην Λάντερν , ο νέος κινηματογραφικός ήρωας ,τα βάζει με τον ψηφιακό ήρωα και κερδίζει.
Μπόλικες σκηνές δράσης και ψηφιακά εφέ μέτρια.
γκρο πλαν: στη μουσική του John Williams.
Σκυλάκια Στο Διάστημα 3D
των Ίνα Εβλανίκοβα και Σβιάτοσλαβ Ουσάκοφ
η ιστορία: Μια διαστημική περιπέτεια βασισμένη στην αληθινή ιστορία της Μπέλκα και της Στρέλκα, των δυο μικρών σκυλιών που ήταν τα πρώτα που πήγαν στο Διάστημα με τη Σοβιετική αποστολή του 1960.
Η Μπέλκα, ένα εκπαιδευμένο σκυλάκι τσίρκου , και η Στρέλκα, ένα πανέξυπνο αδέσποτο , θα περάσουν τα αμέτρητα τεστ και στρατιωτική εκπαίδευση , υπό την καθοδήγηση ενός υπέροχου λυκόσκυλου , του Κάζμπεκ, μέχρι να επιλεγούν τελικά , ανάμεσα από δεκάδες σκυλιά, ως αυτά που θα πάνε στο Διάστημα για να φέρουν εις πέρας μια μοναδικής εμπειρίας αποστολή.
η άποψη μας: Με αμείωτο ενδιαφέρον ως το τελευταίο λεπτό θα παρακολουθήσουν οι νεαροί θεατές τα χαριτωμένα τετράποδα στις δοκιμασίες για το διαστημικό ταξίδι. Παιδική αθωότητα και χιούμορ
γκρο πλαν: στο αδέσποτο… τη Στρέλκα.
Κρεβάτι στα Τέσσερα
του Αντονί Κορντέ
με τους Ελοντί Μπουσέ, Μαρίνα Φουά
η ιστορία: Δύο ζευγάρια-μεσαίας τάξης, αλλά οικονομικά ασφαλείς, πάνω κάτω 30 ετών, συναντιούνται και καταλαβαίνουν ότι υπάρχει αμοιβαία έλξη και ερωτικό δέσιμο. Το κοινό τους πάθος μετατρέπεται σε εθισμό . Χάνονται ολοκληρωτικά και μετά προσπαθούν να ξεφύγουν από το χάος.
Είναι δυνατόν να βιώσεις ποτέ ένα νέο σεξουαλικό πάθος χωρίς να προβείς σε απιστία; Μπορείς ποτέ να τα έχεις όλα; Όταν τα φυσιολογικά όρια της οικογένειας και των σχέσεων καταρρίπτονται, πως ξέρεις ποιος είσαι;
Η άποψη μας: Χαριτωμένη κομεντί για τους τριάντα και κάτι ..που συνωστίζονται σε γυμναστήρια και κρεβάτια και ανταλλάσσουν τα κοινά τους πάθη και τις σεξουαλικές νευρώσεις. Όλοι τους κυνηγούν την ευτυχία και δίνουν αφορμή στον Κορντέ για τραγελαφικές καταστάσεις.
γκρο πλαν: στα πανέμορφα, αποφασιστικά κορίτσια… που τα θέλουν όλα.
Κόναν, ο Βάρβαρος 3D
του Μάρκους Νίσπελ
με τους Τζέισον Μόμοα, Στίβεν Λονγκ
η ιστορία: Μια αποστολή που ξεκινά ως προσωπική βεντέτα για τον Κόναν εξελίσσεται σε επική μάχη ενάντια σε θανάσιμους αντιπάλους και τρομακτικά τέρατα , όταν αντιλαμβάνεται πως είναι η μοναδική ελπίδα για τη σωτηρία της Hyboria από το βασίλειο ενός υπερφυσικού κακού.
Η άποψη μας: O Kόναν, ο πιο θρυλικός Βάρβαρος όλων των εποχών που έχει εμπνεύσει κόμικ,video, animation, επιστρέφει εικοσιπέντε χρόνια μετά στη μεγάλη οθόνη σε τρισδιάστατη εκδοχή.
Επικές μάχες σώμα με σώμα, εντυπωσιακά σκηνικά και ένας πρωταγωνιστής , φυσικός αθλητής ο Τζέισον Μόμοα που φαίνεται να απολαμβάνει να υπερπηδά εμπόδια και να χρησιμοποιεί το σπαθί του.
Οι νεαροί θεατές σίγουρα δε θα πλήξουν.
γκρο πλαν: …στην Ταμάρα την πανέμορφη συνεργάτιδα του Κόναν, στη Ρέιτσελ Νίκολς, στη Μαρίκ, μισή άνθρωπο και μισή μάγισσα που μοιάζει με κόμπρα.
Τα 39 Σκαλοπάτια (1935)
του Άλφρεντ Χίτσκοκ
με τους Ρόμπερτ Ντόναμ, Μαντλίν Κάρολ
η ιστορία: O Καναδός Ρίτσαρντ Χάνε`ι` επισκέπτεται την Αγγλία. Σε ένα μιούζικ χολ του Λονδίνου, παρακολουθεί μια παράσταση με την επίδειξη ενός παράξενου ανθρώπου, που έχει φωτογραφική μνήμη.
Ξαφνικά, όμως, ακούγονται πυροβολισμοί και επικρατεί πανικός στο θέατρο. Μέσα στην αναστάτωση γνωρίζει μια όμορφη κοπέλα , την Αναμπέλα, η οποία ζητά τη βοήθειά του. Ο Ρίτσαρντ την παίρνει μαζί του στο διαμέρισμα κι εκείνη του αποκαλύπτει ότι είναι κατάσκοπος και έχει ανακαλύψει στοιχεία που θα ξεσκεπάσουν μια υπόθεση κατασκοπίας, ενάντια στην Αγγλία. Και του αναφέρει τα “39` σκαλοπάτια.
η άποψη μας: το διαμάντι της Αγγλικής εποχής του Χίτσκοκ με πρωταγωνιστή τον Βρετανό ηθοποιό Ρόμπερτ Ντόναμ σε μια ταινία που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της κατασκοπικής ταινίας και έχει εμπνεύσει όλες τις μετέπειτα ταινίες του είδους.. Μέσα σε ένα κόσμο ίντριγκας και μυστηρίου, ένας αθώος τουρίστας μπλέκεται σε έναν ιστό μυστηρίου που είναι αδύνατον να βγει. Το λεπτό σαρκαστικό χιούμορ του μετρ διατρέχει όλη την ταινία και το σασπένς παραμονεύει εκεί που δεν το περιμένεις .
Μεγάλη εμπορική επιτυχία για το συλλεκτικό αριστούργημα του Χίτσκοκ.
γκρο πλαν: στον περίεργο περφόμερ του Μιούζικ Χολ “Mr Memory“