Το Φθινόπωρο μπήκε με κινηματογράφο.. τι θα δούμε

cinemaa
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn


γράφει η Κωστούλα Τωμαδάκη

Ο Σεπτέμβρης και το ραντεβού στη μεγάλη οθόνη μοιάζει με φλερτ που θα ζεστάνει την καρδιά σου το χειμώνα. Τι θα λέγατε , λοιπόν ,για ”Μια Ιστορία Αγάπης” από την ανάποδη στη Βαρκελώνη των χαμένων ψυχών;  Ο Στάθης Αθανασίου  στο Dos παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής  τέσσερις χαρακτήρες σε μια ταινία γεμάτη ένταση, πάθος και τρυφερότητα.  

”Θα Έρθει η Μέρα και για Εμάς”  , η ιστορία δρόμου του Ρομέν Γαβρά με πρωταγωνιστή και παραγωγό τον Βενσάν Κασέλ, ξαφνιάζει για την τόλμη και την πρωτοτυπία της.

”Ο Πρώτος Εκδικητής:Κάπτεν Αμέρικα” , καλείται να σώσει τον κόσμο και εσείς μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα φαντασμαγορικό υπερθέαμα δράσης.

”Εκτός Νόμου και Χρόνου”  είναι ο αρχιφύλακας Μπόιλ στην αντισυμβατική Ιρλανδική κωμωδία.  Στο Post Mortem  του Χιλιανού Πάμπλο Λαρέν… το νεκροτομείο και το καμπαρέ σφιχταγκαλιάζονται ,κατά τη διάρκεια του πραξικοπήματος του 1973.   

”Άγιος με το Ζόρι”  γίνεσαι όταν θέλεις να προστατεύσεις το ποίμνιο σου. Με Τζένιφερ Κόνελι και Πιρς Μπρόνσον. 

Δυο επανεκδόσεις και αυτή την εβδομάδα:

”Oι Ψίθυροι”  του Γουίλιαμ Γουάιλερ με Όντρει Χέμπορν και Σίρλε`ι`Μακλέιν .

”Το Τελευταίο Μετρό”  με την `ωραία` της ημέρας“, Κατρίν Ντενέβ 

και τον Ζεράρ Ντεπαρτιέ. Το αριστούργημα του Τριφό για τη τέχνη και τη ζωή.

Dos :Μια Ιστορία Αγάπης 

του Στάθη Αθανασίου

με τους David Fernadez, Μαρίνα Καλογήρου


η ιστορία: Στη Βαρκελώνη συναντιούνται και ερωτεύονται ο Hector Νerea απ’τη Μαδρίτη..ο Ιππόλυτος και η Φαίδρα απ’την Αθήνα.  Έπρεπε να βρεθούν στη Βαρκελώνη, χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο τους ,για να ενωθούν. Στην πόλη όπου χαμένες ψυχές συναντιούνται .

Όπως η Talia από την Ανδαλουσία, ο Apolo από τη Βενεζουέλα, η Ariadna από την Ελλάδα, μια άγνωστη από τη Γαλλία, ένας τραγουδιστής από ποιος ξέρει που…  Δύο ιστορίες αγάπης ειδωμένες στα δυο δυνατότερα σημεία τους, την αρχή και το τέλος , όχι αναγκαστικά με αυτή τη σειρά.

Περνάμε από το πάθος στην απώλεια, από την θλίψη στην ευτυχία, από τον πόνο στη χαρά ,από το ζενίθ στο ναδίρ. Από τις αναταραχές, με άλλα λόγια , της πορείας μας σαν άνθρωποι που ψάχνουν να βρουν από τι είναι φτιαγμένα τα όνειρά τους. Δηλαδή οι ίδιοι.

η άποψη μας: ένα φιλί, μια ερωτική συνάντηση, ένας τσακωμός, ο χωρισμός, το όνειρο… Στην πόλη των χαμένων ψυχών διασταυρώνονται οι τέσσερις ήρωες ,ανταλλάσσοντας ανασφάλειες, επιθυμίες, προσδοκίες.

Σε όλη την ταινία η επιθυμία του καθενός για ευτυχία μετατρέπεται στο σκοτεινό αντικείμενο του πόθου. Όλοι την κυνηγούν για τον εαυτό τους, δίνοντας το πρόσχημα στο σκηνοθέτη να παρακολουθήσει όλη τη διαδικασία διεκδίκησης ,ενορχηστρώνοντας με τα πιο λιτά μέσα μια χούφτα ανθρώπους  σε μια πολυφωνική συμφωνία με μια δραματουργική μεθοδολογία ξεχωριστή.       

Μια ιστορία αγάπης από την ανάποδη και μια σκηνοθεσία που μας ξαφνιάζει ευχάριστα γιατί σέβεται τα όρια της.

γκρο πλαν: στη Φαίδρα και στον Ιππόλυτο…δυο ξένοι στην ίδια πόλη.

Ο Πρώτος Εκδικητής: Captain America

του Τζο Τζόνστον

με τους  Κρις Έβανς , Χιούγκο Γουίβινγκ

η ιστορία: Έτος 1941.Ένας ασθενικός στρατιώτης , ο Στιβ Ρότζερς, έπειτα από απανωτές απορρίψεις από τον Αμερικάνικο στρατό , δέχεται να συμμετάσχει εθελοντικά σε ένα πιλοτικό, πειραματικό σχέδιο των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων που στόχο έχει να δημιουργηθεί ένας Υπέρ –Στρατιώτης. Όταν Ναζί κάνουν την εμφάνισή τους και απειλούν την υφιστάμενη τάξη πραγμάτων ,ο Ρότζερς  καλείται να αναλάβει το ρόλο του Captain America, του Πρώτου Εκδικητή και να σώσει τον κόσμο, έχοντας συνεργάτες  τον παιδικό του φίλο Μπάκι Μπαρνς , την Πέγκι Κάρτερ και το Συνταγματάρχη Τσέστερ Φίλιπς , στον αγώνα του ενάντια στην οργάνωση HYDRA , της οποίας ηγείται o Red Skull. 

η άποψη μας: Εντυπωσιακός συνδυασμός ψηφιακών εφέ και συναισθήματος στον εκδικητή της Marvel. Με ξεκάθαρο στόχο την διασκέδαση ο Τζόνστον καταφέρνει να παγιδεύσει τον θεατή στο πρώτο μέρος της ταινίας που πλημμυρίζει από συναίσθημα.

Στο  δεύτερο μέρος  η δράση έχει τον πρώτο λόγο , και υποστηρίζεται σθεναρά από την σκηνοθεσία αλλά και την εντυπωσιακή παραγωγή.

Με δυο λόγια, θα περάσετε δυο ώρες ευχάριστα αν σας αρέσουν οι περιπέτειες και οι σούπερ ήρωες

γκρο πλαν : .στον σκληροτράχηλο Κρις Έβανς 

   

Post Mortem

του  Πάμπλο Λαρέν 

με τους  Μαρτσέλο Αλόνσο


η ιστορία: Xιλή, κατά τη διάρκεια του πραξικοπήματος του1973 που ανέτρεψε τον πρόεδρο Σαλβαντόρ Αλιέντε. Ο Μάριο δουλεύει σαν γραμματέας σε ένα νεκροτομείο , και είναι ερωτευμένος με την γειτόνισσά του Νάνσι, μια χορεύτρια του Καμπαρέ, που δεν του δίνει ιδιαίτερη σημασία. Όταν όμως το σπίτι της θα γίνει στόχος μιας βίαιης επίθεσης  από τις δυνάμεις του στρατού , η Νάνσι θα εξαφανιστεί κι εκείνος θα αρχίσει να την αναζητά. Καθώς οι στρατιώτες καταλαμβάνουν το νεκροτομείο και τα πτώματα αυξάνονται, ο Μάριο φοβάται ότι σύντομα θα την ανακαλύψει ανάμεσα στους νεκρούς.

Λίγες μέρες αργότερα κι ενώ η τύχη της Νάνσι ακόμη αγνοείται , ο διοικητής του νεκροτομείου θα τον διατάξει να πάει στο στρατιωτικό νοσοκομείο της πόλης για να καταγράψει μια ξεχωριστή καταγραφή

η άποψη μας: Έρωτας και θάνατος με φόντο το πραξικόπημα της Χιλής. Ένας άντρας και μια γυναίκα στη φωτιά του πολέμου .Εκείνος στο νεκροτομείο… στο θάνατο. Εκείνη στο καμπαρέ.. στη ζωή.

Ο Πάμπλο Λορέν υπογράφει μια ελεγεία για τη ζωή και το θάνατο με έντονο πολιτικό χρώμα  χωρίς όμως ούτε στιγμή να καταφύγει στην προπαγάνδα.

γκρο πλαν: στο αριστουργηματικό φινάλε   

   

Θα Έρθει η Μέρα και για Εμάς

του Ρομέν Γαβράς

με τους Βενσάν Κασέλ, Βανέσα Ντεκά


η ιστορία:Tι κάνεις όταν είσαι ένας κοκκινομάλλης έφηβος , χωρίς φίλους εκτός από τον κατά πολύ μεγαλύτερο ψυχαναλυτή  σου; Όταν όλοι οι συνομήλικοι σου σε κορο`ι`δεύουν και σε πλακώνουν στις καρπαζιές; Η απάντηση : εσύ και ο εξίσου `αποτυχημένος “ φίλος σου ξαφρίζετε όσα περισσότερα λεφτά μπορείτε για να αγοράσετε ένα σπορ αυτοκίνητο, ντύνεστε κομψά και βάζετε πλώρη για την Ιρλανδία, πατρίδα των κοκκινομάλληδων. Αλλά αυτό που ξεκίνησε ως η αναζήτηση ενός ιδανικού , γίνεται σταδιακά ένα ξέσπασμα μίσους βίας και αυτοκαταστροφής.

Η άποψη μας: Ο Ρομέν Γαβράς , γιος του Κώστα Γαβρά, γεννημένος στην Αθήνα, έγινε γνωστός στο Διαδίκτυο με ένα video το οποίο απαγορεύτηκε από τη Youtube.

 Στο Notre Jour Viendra, δυο άντρες συνειδητοποιούν ότι δεν έχουν στον ήλιο μοίρα, δεν υπάρχει προοπτική στη Γαλλία  και ξεκινούν ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή στη Γη της Επαγγελίας.

Η βία και η απελπισία είναι στην ημερήσια διάταξη των κοκκινομάλληδων , μια μειονότητα που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει  και δίνει την ευκαιρία στον Γαβρά  για μια γνήσια αντισυμβατική ταινία. 

 γκρο πλαν: στον πρωταγωνιστή και παραγωγό..στον πολυτάλαντο Κασέλ. 

Εκτός Νόμου και Χρόνου 

του Τζον Μάικλ Μακντόνα 

με τους Μπρένταν Κλίζον, Ντον Τσιντλ

η ιστορία:O Tζέρι Μπόιλ , αρχιφύλακας σε μια μικρή μεθοριακή πόλη στην δυτική όχθη της Ιρλανδίας, είναι γνωστό για την αντισυμβατική συμπεριφορά του, το ανατρεπτικό του χιούμορ και την τάση του να τρώει το μηνιάτικο στις πόρνες και σε κάθε είδους `ουσίες“.

Ο μόνος άνθρωπος με τον οποίο μπορεί να συνεννοηθεί είναι η βαριά άρρωστη μητέρα του, καθώς όλοι οι υπόλοιποι , των συναδέλφων του συμπεριλαμβανομένων , τον θεωρούν αγύριστο κεφάλι.

Κι όμως, ακόμη κι αυτός, ο τόσο πέρα απ’τα καθιερωμένα εκπρόσωπος του Νόμου , σύντομα θα συνειδητοποιήσει πως, κατά βάθος , διαθέτει τον προσωπικό του ηθικό κώδικα.

Έναν κώδικα, ο οποίος θα παραβιαστεί από μια αλυσίδα γεγονότων , που θα πυροδοτήσει η παρουσία στα λημέρια του Γουέντελ Έβερετ-ενός απόλυτα πειθαρχημένου πράκτορα του FBI, ο οποίος θα ζητήσει τη βοήθεια του …

η άποψη μας: Σε μια ιρλανδική κωμόπολη , η οποία διέπεται από τους δικούς της κανόνες , αναλαμβάνει  ο αρχιφύλακας Μπόιλ, ένας ιδιόμορφος  τύπος που μπορεί να τρώει τα λεφτά του στις πόρνες, όμως,

έχει μια ασυνήθιστη ανθρωπιά που θα τον βάλει σε μπελάδες.

Όπως θα καταλάβατε πρόκειται για μια αισιόδοξη κωμωδία της βρετανικής , ιρλανδέζικης σχολής με το γνωστό ανατρεπτικό χιούμορ που παραπέμπει στα κλασικά φιλμ  του Πρέστον Στάρτζες.

Καλογραμμένο  σενάριο, διακριτική σκηνοθεσία και δυνατό καστ.

Ο Μπρένταν Γκλίσον ενσαρκώνει ικανοποιητικά τον αρχιφύλακα Μπόιλ.     

γκρο πλαν: στην εναρκτήρια σεκάνς.

Άγιος με το Ζόρι

του Τζορτζ Ράτλιφ

με τους Τζένιφερ Κόνελι, Μαρίζα Τομέι

η ιστορία: O Nταν είναι ο κορυφαίος πράκτορας στην εκκλησία της Τρίτης χιλιετίας . Για πολλούς είναι ο πνευματικός , είδωλο, σχεδόν άγιος! Όταν κατά λάθος σκοτώνει κάποιον  από τους πιστούς, προσπαθεί να καλύψει τα ίχνη ώστε κανείς να μην μάθει το παράπτωμα του. 

Μόνο που ο Καρλ , μέλος του ποιμνίου του γίνεται μάρτυρας αυτής της πράξης και τώρα  βρίσκεται σε δίλημμα: να καταδώσει τον πάστορα ακολουθώντας τον δρόμο του Θεού ή να προστατέψει τον πνευματικό του ηγέτη;

η άποψη μας:Mοντέρνα κωμωδία που βασίζεται στο βιβλίο του Larry  Beinhart με τον Πιρς Μπρόνσον στο ρόλο του πάστορα ευαγγελιστή , ο οποίος γίνεται το είδωλο της μικρής πόλης της Αμερικής.

Όταν θα σκοτώσει κατά λάθος έναν πιστό από το ποίμνιο ….ο Καρλ,  ένας πιστός ακόλουθος… θα βρεθεί σε μεγάλο δίλημμα. Κωμωδία καταστάσεων με συμπαθητικές ερμηνείες.

γκρο πλαν:στον Άγιο , έστω και με το ζόρι.

Το Τελευταίο Μετρό  (1981)

του Φρανσουά Τρυφό

με τους Κατρίν Ντενέβ, Ζεράρ Ντεπαρτιέ

η ιστορία: Παρίσι ,1942. Στην κατειλημμένη από τους Ναζί γαλλική πρωτεύουσα, η Μαριόν, μια πρώην κινηματογραφική σταρ, και τώρα διάσημη ηθοποιός του θεάτρου, διευθύνει το θέατρο της Μονμάρτης.

Ο άντρας της, Λουκά, που είναι Εβραίος στην καταγωγή, κρύβεται στο υπόγειο του θεάτρου. Για να αντιμετωπίσει τα διάφορα οικονομικά προβλήματα και να κρατήσει το θέατρο ζωντανό, η Μαριόν, θα θελήσει να ανεβάσει μια νέα παράσταση και θα προσλάβει ως πρωταγωνιστή τον Μπερνάρ, έναν ανερχόμενο ηθοποιό και τότε η ζωή της θα αναστατωθεί ακόμα περισσότερο…

Η άποψη μας: Και μόνο με το αριστούργημα “Le Dernier Metro“ο Φρανσουά Τρυφό θα είχε αφήσει το στίγμα του στην Έβδομη Τέχνη.  

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς: τη μοναδική ατμόσφαιρα, τις  μεγάλες ερμηνείες των κορυφαίων πρωταγωνιστών, την  αριστοτεχνική σκηνοθεσία. Η Μαριόν παίζει με το θάνατο, κρύβοντας τον Εβραίο άντρα της στο υπόγειο και ταυτόχρονα ερωτεύεται  το νεαρό ζεν-πρεμιέ. Βρισκόμαστε στη δίνη του πολέμου και οι Παριζιάνοι που μπορούσαν να παρακολουθήσουν θέατρο κατά τη διάρκεια της κατοχής, έπρεπε να προλάβουν το τελευταίο μετρό για να γυρίσουν σπίτι.

Μετά την “Αμερικάνικη Νύχτα“ (1973), ο Τριφό , αποφάσισε να κάνει το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας πάνω στις παραστατικές τέχνες.

Έχοντας και ο ίδιος ζήσει την κατοχή, κατάφερε να φτιάξει το πορτρέτο μιας εποχής, ενός πολέμου..  μέσα από τις ανθρώπινες ιστορίες του θιάσου . 

Οι καθημερινές ηρωικές πράξεις, η ανθρωπιά, η φιλία, ο έρωτας, ο αγώνας για επιβίωση ,το ανέβασμα της παράστασης κάτω από τα μάτια της κυβέρνησης Βισύ, αποτυπώνονται με νοσταλγική διάθεση , φόρος τιμής για όλους αυτούς που πολέμησαν, έζησαν, ερωτεύτηκαν.

γκρο πλαν: στην “Ωραία της Ημέρας“…

 Οι Ψίθυροι ( 1981)

του Γουίλιαμ Γουάιλερ

με τους Όντρε`ι` Χέμπορν, Σίρλε`ι` Μακ Λέιν

η ιστορία: Δύο τεράστιες γυναικείες προσωπικότητες  του κινηματογράφου συναντιούνται στην μεγάλη οθόνη , υπό τις οδηγίες του Γουίλιαμ Γουάιλερ . Μια μαθήτρια σε ένα σχολείο θηλέων , θα κατηγορήσει τις δασκάλες της, ότι διατηρούν σχέση μεταξύ τους.

η άποψη μας: Ρεσιτάλ ερμηνείας από δύο ιερά τέρατα της υποκριτικής και πανέμορφες γυναίκες. Διακριτική και υποδειγματική η σκηνοθεσία του Γουάιλερ.

γκρο πλαν:στην Όντρε`ι` και στην Σίρλε`ι`….θεές!   

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.