Ένας μάγος στο φεγγάρι

enas_magos_sto_feggari
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Ταξίδι ανακάλυψης των μυστηρίων του Σύμπαντος μέσα από το φαντασμαγορικό ουάν μαν σόου “The far side of the moon” του Καναδού καλλιτέχνη Ρομπέρ Λεπάζ.

Το πολυεπίπεδο, αυτοβιογραφικό έργο του Λεπάζ, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2000 στο Κεμπέκ του Καναδά.

“Είμαστε μόνοι μας στο σύμπαν;”. Ιδού το ερώτημα. Και ο “μάγος” της σκηνής Ρομπέρ Λεπάζ υπόσχεται ένα συναρπαστικό ταξίδι στο φεγγάρι στην πρώτη του εμφάνιση στη χώρα μας, με την παράσταση “The far side of the moon”.

Εργο-σταθμός του παγκόσμιου θεάτρου, το φαντασμαγορικό του ουάν μαν σόου, του Καναδού σκηνοθέτη του θεάτρου, της όπερας και του κινηματογράφου, που έχει παιχτεί σε περισσότερες από 45 χώρες παγκοσμίως και απέσπασε υποψηφιότητα για Οσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας στην κινηματογραφική του μεταφορά το 2003, θα το απολαύσουμε από τις 12 έως τις 16 Οκτωβρίου στην Κεντρική Σκηνή της “Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών” (η παράσταση είναι στα γαλλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους).

Το πολυεπίπεδο, αυτοβιογραφικό και γεμάτο φαντασία έργο του Λεπάζ, που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2000 στο Κεμπέκ του Καναδά, μας παρασύρει σε ένα ταξίδι ανακάλυψης των μυστηρίων του Σύμπαντος, ενώ αφηγείται την ταραχώδη σχέση δύο αδελφών μετά την απώλεια της μητέρας τους. Οι μνήμες της εφηβείας και της νιότης πλέκονται με την Ιστορία, τον ανταγωνισμό Σοβιετικών και Αμερικανών στην εξερεύνηση του Διαστήματος, την ατμόσφαιρα του Ψυχρού Πολέμου. Η ακαταμάχητη σαγήνη που ασκεί στον άνθρωπο το φεγγάρι και τα καλά κρυμμένα μυστικά του Διαστήματος δίνουν τον καμβά για την αφήγηση μιας προσωπικής ιστορίας, καθώς η σύνδεση του κεντρικού ήρωα με τον εαυτό του και τους οικείους του μοιάζει σχεδόν ταυτόσημη με τη σύνδεση του ανθρώπου με τον κόσμο που τον περιβάλλει. Μνήμη και ιστορία σε ένα συναρπαστικό γαϊτανάκι γεμάτο ποιητική θεατρική και εικαστική γλώσσα, “ντυμένο” με την υπέροχη πρωτότυπη μουσική της Λόρι Αντερσον.

Ο Λεπάζ στην παράσταση αυτή χρησιμοποιεί πολλά είδη τέχνης (μαριονέτα, βίντεο, χορό), ενώ επανέρχεται σε αγαπημένα του μοτίβα: υπαρξιακή αναζήτηση, οικογενειακοί δεσμοί, ταξίδι, καθρέφτες, οθόνες, προβολές, παιχνίδια του φωτός, ευφάνταστες μεταμορφώσεις αντικειμένων. Αλλά δεν είναι μόνο τα αντικείμενα που μεταμορφώνονται στο σύμπαν του Λεπάζ. Ολα τα πρόσωπα ενσαρκώνονται από έναν και μόνο ηθοποιό, τον ταλαντούχο Καναδό Ιβ Ζακ, άλτερ έγκο του σκηνοθέτη, σε ένα αέναο παιχνίδι μεταμορφώσεων. Ο Καναδός δημιουργός προσφέρει μια μοναδική σκηνική εμπειρία, ενώ ο θεατής αιωρείται ανάμεσα σε χώρους καθημερινούς και οικείους και σε διαστημικές αποστολές στις οποίες η σκηνή μεταμορφώνεται -σαν πραγματική “λατέρνα μάτζικα”- με τη χρήση προβολών.

Πολύπλευρος

Πολύπλευρος στη σχέση του με το θέατρο, ο Ρομπέρ Λεπάζ -γεννημένος το 1957 στο Κεμπέκ- είναι εξίσου ταλαντούχος ως σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ηθοποιός και κινηματογραφιστής. Ξεκίνησε τις σπουδές του στο Κονσερβατόριο Δραματικής Τέχνης του Κεμπέκ το 1975, σε ηλικία 17 ετών. Επειτα από σπουδές στο Παρίσι επέστρεψε στο Κεμπέκ και συμμετείχε σε πολλές καλλιτεχνικές παραγωγές, κερδίζοντας εμπειρία ως ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης. Σημαντικός σταθμός στην πορεία του υπήρξε η ίδρυση της εταιρείας παραγωγής του “Ex Machina” (1994). Με την καλλιτεχνική διεύθυνση του ίδιου, η νέα αυτή ομάδα δημιούργησε πολλές παραγωγές. Το 1993 σκηνοθέτησε την παγκόσμια περιοδεία του μουσικού Πίτερ Γκάμπριελ (“Ο Ρομπέρ Λεπάζ είναι ένας πραγματικός οραματιστής, δημιουργώντας θέατρο για ανθρώπους που δεν τους αρέσει το θέατρο” είχε πει γι’ αυτόν ο Πίτερ Γκάμπριελ). Αργότερα σχεδίασε και σκηνοθέτησε παραστάσεις του “Cirque du Soleil”. Επίσης, από το 1993 σκηνοθετεί στην όπερα. Επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη το 2007, όπου και τιμήθηκε με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Θεάτρου.

Συζήτηση
Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον πρωταγωνιστή Ιβ Ζακ μετά την παράσταση της Παρασκευής 14 Οκτωβρίου. Τον συντονισμό της θα έχει η Κάτια Αρφαρά, υπεύθυνη Τομέα Θεάτρου και Χορού της “Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών”.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.