Κινηματογραφικά Νέα από την Κωστούλα Τωμαδάκη

Desktop13
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

 από την Κωστούλα Τωμαδάκη  

`Ήλθον αι Ειδοί του Μαρτίου, η διάσημη φράση του Ιούλιου  Καίσαρα την ημέρα της δολοφονίας του,  οδεύοντας προς την Σύγκλητο, ήταν η πηγή έμπνευσης για το πολιτικό θρίλερ του Τζορτζ Κλούνει.

“Αι Ειδοί του Μαρτίου“ κρατά κρυμμένη μέσα της όλη τη μυθολογία ενός δράματος με πολιτικές προεκτάσεις ,έχοντας πάντα στο επίκεντρο ανθρώπινους χαρακτήρες. Restless,η πιο πετυχημένη ματιά πάνω στην αυτοκαταστροφική εφηβεία

και ο ταλαντούχος Γκας Βαν Σαντ , φτάνει την κινηματογραφική λιτότητα στο σημείο `μηδέν“ και ξετρυπώνει την ομορφιά ακόμα και μέσα στο θάνατο.

“Η Ζωή που θα Έρθει“ είναι μια πικρή παραβολή πάνω στις σχέσεις εξουσίας  και στους απόκληρους της γης.

“Μη Φοβάσαι το Σκοτάδι“, θρίλερ και μινιμαλιστικό ψυχογράφημα.. της νεαρής πρωταγωνίστριας που ζει στο `στοιχειωμένο σπίτι“.

Τα παράδοξα πλάσματα της φαντασίας αποκαλύπτουν τη χαμένη αθωότητα και δίνουν την ευκαιρία στο Τρόι Νίξι για μια δυναμική,

ατμοσφαιρική σκηνοθεσία . 

“Πόντιοι-Νέα Γενιά“, ο Όμηρος Ευστρατιάδης , φιλοδοξεί να ορίσει τη Νέα Γενιά Ποντίων . Στο αξιόλογο καστ και ο νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης. 

    

Αι Ειδοί του Μαρτίου

του Τζορτζ Κλούνει

με τους Τζορτζ Κλούνει, Ράιαν Γκόσλινγκ


{youtube}pV-50ay79mk{/youtube}

Η ιστορία: Ο Κυβερνήτης Μάικ Μόρις διεκδικεί το χρίσμα των Δημοκρατικών για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ. Στο πλευρό του ,ως εκπρόσωπος τύπου, στέκεται ο νεαρός Στίβεν Μάιερς που είναι διατεθειμένος να δώσει τον καλύτερο εαυτό του για να κερδίσει ο Μόρις την πολύτιμη υποψηφιότητα. Όμως ο δρόμος προς την εξουσία δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα: μυστικές συμφωνίες ,ανήθικοι πολιτικοί χειρισμοί , υπόγεια παιχνίδια κυριαρχίας και ένας εκρηκτικός συνδυασμός φιλοδοξίας, πίστης , προδοσίας, εκδίκησης συνθέτουν αυτό το έντονο πολιτικό θρίλερ.  

Η άποψη μας: Σύμφωνα με το Ρωμα`ι`κό ημερολόγιο  αι ειδοί του Μαρτίου έπεφταν στις 15 του μηνός. Ήταν το  44 π.Χ, όταν  ο Καίσαρας συνάντησε το  μάντη που τον  είχε προειδοποιήσει  ότι θα περάσει μεγάλο κίνδυνο στις “ειδούς του Μαρτίου. Γελώντας με την προφητεία  είπε στον μάντη , “ήλθον αι ειδοί του Μαρτίου ,και εκείνος  του απάντησε “Ήλθον αλλά δεν παρήλθον“. Λίγο αργότερα, ο Καίσαρας συνάντησε τον θάνατο  μπαίνοντας στη Σύγκλητο από το χέρι του Βρούτου .

Μπορεί ο Ιούλιος Καίσαρας να ήθελε να φτιάξει μια παντοδύναμη Ρωμα`ι`κή αυτοκρατορία, όμως το παρασκήνιο, η προδοσία, η εκδίκηση είναι εσαεί παρούσες στους δαιδαλώδεις στροφές της πολιτικής εξουσίας.

Στο σήμερα, ο Τζορτζ Κλούνε`ι` μας μεταφέρει στο δικό  απατηλό και παρασκηνιακό κόσμο της εξουσίας με πινελιές νουάρ και μπόλικο δράμα χαρακτήρων. Ο Στίβεν Μάιερς  είναι ο ιδεολόγος το φωτεινό πρόσωπο της ιστορίας που τελεί χρέη εκπροσώπου Τύπου στην προεκλογική εκστρατεία του δημοκρατικού Μάικ Μόρις. Όταν όμως εκτεθεί ανεπανόρθωτα και απολυθεί, εκμεταλλευόμενος την αυτοκτονία μιας νεαρής εθελόντριας, θα στήσει ένα βρώμικο παιχνίδι για να ξανακερδίσει τη θέση του. Από νωρίς ο κόσμος του παρασκηνίου είναι έτοιμος να διαλυθεί. Μέσα στους χαρακτήρες του  Κλούνε`ι` βρίσκονται όλα τα κακά μιας κοινωνικής πραγματικότητας στα οποία η αλληλεγγύη, η φιλία, η ισότητα δεν έχει θέση. 

Χαμηλώνοντας τη σκηνοθετική  μπαγκέτα και αναπτύσσοντας τη σεναριακή πλοκή, ο Κλούνε`ι` υπογράφει ένα μεστό δράμα χαρακτήρων που υποστηρίζεται από ηθοποιούς πρώτης γραμμής. Ο Ράιαν Γκόσλινγκ

γεμίζει την ταινία με τις σιωπές, τα βλέμματα την ερμηνεία του ενώ η επιβλητική παρουσία  του  Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν συμπληρώνει τα κομμάτια του παζλ.

γκρο πλαν: στους αιχμηρούς διαλόγους με σκιάσεις.     

Restless

του Γκας Βαν Σαντ

με τους Χένρι Χόπερ, Μία Βασιβόβσκα

{youtube}3c1ZFS4b7h8{/youtube}


η ιστορία: Ο Ενώχ είναι ένας ντροπαλός έφηβος που ζει αποκομμένος από την πραγματικότητα. Η αδυναμία του να ξεπεράσει το χαμό των γονιών του σε αυτοκινητικό δυστύχημα ,τον ωθεί σε ένα διαρκές φλερτ με το θάνατο, καθώς έχει αναπτύξει μια ιδιόμορφη σχέση με το φάντασμα ενός Γιαπωνέζου καμικάζι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ η αγαπημένη του συνήθεια είναι να παραβρίσκεται σε κηδείες ανθρώπων που ουδέποτε γνώριζε. Σε κάποιες από αυτές τις κηδείες θα γνωρίσει την Άναμπελ, μια πρόσχαρη κοπέλα με πανέμορφο χαμόγελο και με λεπτούς τρόπους , η οποία μοιάζει να είναι το ακριβώς αντίθετό του. Μια δυνατή φιλία θα αναπτυχθεί ανάμεσά τους, η οποία σύντομα θα εξελιχθεί σε παθιασμένο έρωτα. Έναν έρωτα με ημερομηνία λήξης, καθώς η Άναμπελ πάσχει από μία ανίατη ασθένεια.   

η ιστορία: Ο Γκας Βαν Σαντ οραματίζεται το τέλος ενός κόσμου μέσα από μια ερωτική ιστορία με προγεγραμμένο τραγικό τέλος.  Ο Ενώχ ,που πάσχει από κατάθλιψη ερωτεύεται την Άναμπελ που πεθαίνει. 

 Ο έρωτας και ο θάνατος πάνε αντάμα. Μην περιμένετε ένα παλιομοδίτικο love story. Ο  Βαν Σαντ στοχάζεται πάνω στη ζωή και φτάνει τον έρωτα στα άκρα.   Η ήρεμη χωρίς εξάρσεις αφήγηση κυρίως 

η αριστουργηματική καθοδήγηση των ηθοποιών και το γεγονός ότι ο νεαρός Χόπερ καταθέτει μια εκπληκτική ερμηνεία κατατάσσει την ταινία στις καλύτερες της χρονιάς.

γκρο πλαν:στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι, Χόπερ, Βασιβόβσκα που καθηλώνουν με την αμεσότητα και την ευαισθησία τους.   

Η Ζωή που θα Έρθει

του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα

με τους Μαγκαλίς  Σολιέ, Θέλσο Μπουγκάγιο

{youtube}V0EdtKVDZ48{/youtube}


η ιστορία: Η Μαρθέλα, μια νεαρή κοπέλα που αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες, βρίσκει μια δουλειά για το καλοκαίρι: αναλαμβάνει να φροντίσει τον Αμαδόρ, έναν κατάκοιτο ηλικιωμένο άνδρα, του οποίου η οικογένεια δεν βρίσκεται στο πλάι του. Ενώ η Μαρθέλα πιστεύει ότι τα προβλήματά της θα λυθούν με τον μισθό που θα παίρνει, ο Αμαδόρ πεθαίνει. Το θάνατό του δε θα πρέπει να τον μάθει κανείς μέχρι να καλύψει το ποσό που έχει ανάγκη. Ένα σατανικό σχέδιο γεννιέται…

η άποψη μας: Στους φτωχοδιαβόλους  της γης στρέφει το βλέμμα η ταινία του Αρανόα και εστιάζει στην έγκυο Μαρθέλα που δεν έχει στον ήλιο μοίρα και αναγκάζεται  να κάνει  βοηθητικές  δουλειές για να επιβιώσει.   

Όταν θα πεθάνει ο ηλικιωμένος που φρόντιζε εκείνη θα προσπαθήσει να ζήσει από το θάνατό του και ο Αρανόα θα σαρκάσει με τον πιο πικρό τρόπο την ταξική  πάλη με την εξαιρετικά σκληρή αλλά και ποιητική γλώσσα του. Με δυο λόγια, ένα μοντέρνο σκοτεινό αλλά και ελπιδοφόρο παραμύθι που μας αφήνει έναν αναστεναγμό ανακούφισης.

γκρο πλαν: στα λουλούδια ..

Μη Φοβάσαι το Σκοτάδι

του Τρόι Νίξι

με τους Κέιτι Χολμς, Γκάι Πιρς

{youtube}emhD5nlfhxE{/youtube}


η ιστορία:Η Έπαυλη Μπλάκγουντ έχει νέους νοικάρηδες. Ενώ ο αρχιτέκτονας Άλεξ Χερστ με τη νέα του φίλη, Κι, αναπαλαιώνουν τους εσωτερικούς χώρους της οικίας τους, η μικρή κόρη της Κιμ, Σάλι- παραμελημένη από την μητέρα της και τον καριερίστα πατέρα της –μπορεί να εξερευνήσει την μακάβρια ιστορία και τις σκοτεινές γωνίες της έπαυλης. Την έρευνα της , παρακινούν φωνές, περίεργοι ψίθυροι, που την καλούν από το υπόγειο. Όταν η Σάλι θα ενδώσει στην περιέργειά της , θα ανοίξει την πόρτα σε έναν τρομακτικό κόσμο, από τον οποίο θα αναδυθεί  ένας στρατός από τέρατα με μοχθηρά μάτια και κοφτερά νύχια, μικρά σε μέγεθος, αλλά αμέτρητα σε αριθμό: τους χομούνκουλους. Έχοντας να αντιμετωπίσει τον τρόμο που απειλεί να σκοτώσει την ίδια και την οικογένεια της, η Σάλι προσπαθεί απεγνωσμένα να προειδοποιήσει τους υπόλοιπους στο σπίτι. Έχει όμως ένα εμπόδιο: δεν την πιστεύει κανείς.

Θα καταφέρει να τους πείσει εγκαίρως για την αλήθεια των λόγων της ή θα γίνει και η δική της οικογένεια, ένα ακόμα ατυχές κεφάλαιο, στην ιστορία τρόμου της Έπαυλης Μπλάκγουντ;    

η άποψη μας:Σε σενάριο του ανήσυχου Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο  με ατμόσφαιρα βουτηγμένη σε θερμά χρώματα  και τη νεαρή έφηβη να παραπέμπει στην “Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων“ , η ταινία  απευθύνεται στο νεανικό κοινό, ποντάροντας στην αριστοτεχνική σκηνοθεσία του Τρόι Νίξι . 

γκρο πλαν: στα φαντάσματα της Σάλι.

Πόντιοι –  Νέα Γενιά

του Όμηρου Ευστρατιάδη

με τους Παύλο Κοντογιαννίδη, Μιχάλη Μητρούση

{youtube}6cPnvEhzfjo{/youtube}

η ιστορία:Μια φορά ήταν ένας πόντιος.. Το 2011 μαζεύτηκαν περισσότεροι και αποφάσισαν να κάνουν μια ταινία. Όλα ξεκινούν όταν ο Παναγιώτης Ψωμιάδης ως φιλόπατρις εμπιστεύεται τον καλό του φίλο σκηνοθέτη Χαριτίδη να μεταφέρει στο `πανί` το βιβλίο που έχει γράψει με τις περιπέτειες των γονιών τους:

…2 παιδιά γίνονται μάρτυρες μίας μαφιόζικης συμπλοκής και της απόκρυψης ενός θησαυρού σε έναν ελαιώνα. Μετά από χρόνια, τα δυο αγόρια, που έχουν γίνει άντρες πια, πνιγμένοι από χρέη και υποχρεώσεις αποφασίζουν να ψάξουν τον θησαυρό. Στον ελαιώνα όμως έχει χτιστεί ένα γυναικείο μοναστήρι. Τώρα θα πρέπει να σκαρφιστούν έναν τρόπο να μπούνε στο μοναστήρι και να ανακαλύψουν τον θησαυρό!

η άποψη μας: ο Όμηρος Ευστρατιάδης επιστρέφει στα γνωστά μονοπάτια της κωμωδίας του`80 “Ρόδα, τσάντα και κοπάνα“, “Οι Πόντιοι“ που έσπασαν ταμεία με μια δοκιμασμένη συνταγή και ένα  πολυπληθές αξιόλογο καστ με πρώτο και καλύτερο τον Κώστα Βουτσά. Ο νομάρχης Παναγιώτης Ψωμιάδης σε ρόλο γκεστ  υποδύεται   τον πληθωρικό εαυτό του .

 γκρο πλαν:στους Πόντιους 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.