Έφυγε ο σοβάς της Σπιναλόγκας

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Της Σμαράγδας Μιχαλιτσιάνου 

Σε χωματερή κατέληξαν τα σκηνικά της πλέον πολυδάπανης παραγωγής της ελληνικής τηλεόρασης. Η ιστορία της “Σπιναλόγκα” που συντάραξε και συγκίνησε το  πανελλήνιο. Η φήμη της Πλάκας και γενικότερα της Ελούντας, μέσα από τη σειρά , ξεπέρασε τα σύνορα φτάνοντας ακόμα και στην άλλη άκρη του Ατλαντικού.

Φαίνεται ,όμως, ότι για τους  κατοίκους της περιοχής  είναι ένα κεφάλαιο που έκλεισε!.. Ακόμα κι αν είναι ένα κομμάτι της ιστορίας τους κανείς δεν θέλει να κρατά ζωντανές τόσο θλιβερές μνήμες.

Τα εξαιρετικά σκηνικά που είχε φιλοτεχνήσει ο μετρ του είδους  Αντώνης Χαλκιάς , και αποτελούσαν πόλο έλξης για τους τουρίστες που συνέρρεαν κατά χιλιάδες στη Σπιναλόγκα, δεν υπάρχουν πια. Οι καμωμένες από γύψο προσόψεις και επενδύσεις στις εξωτερικές όψεις των σπιτιών στο κεντρικό δρόμο του οικισμού Άνω  Ελούντας, τη  λεγόμενη περιοχή της Πλάκας ,  έφυγαν και τα σπίτια απέκτησαν τον παλιό τους σοβά, που σε τίποτα δεν θυμίζει εκείνη  την ιστορία που υπάρχει στη μνήμη των παλιότερων και διαδραματίστηκε στα τηλεοπτικά πλατό.

” Διαλύθηκαν όλα. Εμείς, δεν είχαμε καμία απαίτηση ούτε θέλαμε για λόγους υστεροφημίας να έχουμε ένα σκηνικό στημένο για χρόνια  εκεί , για να μην εκτιθέμεθα κάθε φορά που συνέβαινε κάτι. Εάν θέλανε να κρατηθεί λίγο παραπάνω θα έπρεπε να τηρηθούν αυτά που λέγαμε. Δηλαδή, να εμποτιστεί το σκηνικό με λάδι, να γίνουν κάποιες κατασκευές  , ώστε να μπορεί να αντέξει για όσο χρόνο θέλανε . Φαίνεται, ότι δεν θέλανε κι έφυγε” δήλωσε στην “Αvecnews” ο σκηνογράφος της επιτυχημένης σειράς Αντώνης Χαλκιάς.

“Δεν έχω να κλαίω και να λυπάμαι για ένα σκηνικό που έφυγε μια και η λογική των σκηνικών είναι για να φεύγουν και να μένουνε στη μνήμη των ανθρώπων και στη ψυχή τους. Φανταστείτε να γέμιζα τον κόσμο ντεκόρ. Για πρώτη φορά,  όμως, ένα τέτοιο θέμα, που θυμίζει παλιές μίζερες εποχές του Ελληνισμού ,όπως  αυτές που θα ΄ρθουνε, αγαπήθηκε στην ουσία και στο εικαστικό μέρος” .

Από τους βασικούς πρωταγωνιστές της σειράς ο Γιάννης Στάνγκογλου εξέφρασε την πικρία του :

“Δεν αισθάνομαι και πολύ καλά τώρα που το ακούω”, μας είπε, “θα έπρεπε να κρατηθούν για κάποιο καιρό. Καλό θα ήταν να υπάρχει η Σπιναλόγκα, η Πλάκα και όλο αυτό το τοπίο. Σίγουρα με λυπεί το γεγονός.”

Η κατάληξη αυτή ενόχλησε τόσο τον Τάσο Νούσια, ο οποίος βρήκε την ευκαιρία να υπεισέλθει σε ένα βαθύτερο και πιο ουσιώδες θέμα:

“Είναι τουλάχιστον λυπηρό. Δεν ξέρω που πάνε και κάτω από ποια λογική έγινε αυτό. Όταν αφήνεις μια παρακαταθήκη και βρίσκεται κάποιος άνθρωπος ως υπεύθυνος να την διατηρήσει και αδιαφορεί πλήρως τότε είναι άξιος της μοίρας του. Δυστυχώς, απεμπολήσαμε την πιο ακριβή μας περιουσία που είναι ο πολιτισμός μας παράλληλα με την παιδεία μας και για αυτό φτάσαμε σε αυτά τα χάλια. Όταν ο πολιτισμός για τις περισσότερες χώρες είναι εξαγώγιμο είδος που αποφέρει στην οικονομία, εμείς έχουμε κατσαμπλιάδες να διοικούν τον πολιτισμό.”

Ο Γρηγόρης Ορφανουδάκης πρόσθεσε:

“Αισθάνομαι  προδομένος κι αν αυτό ισχύει ντροπή τους. Αυτό σημαίνει, ότι δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε τον κόπο των άλλων και την πολιτιστική μας κληρονομιά και ό, τι μας έχει δώσει. Αν δεν μπορούμε να τα αγαπάμε εμείς όλα αυτά, γιατί να τα αγαπήσουνε οι ξένοι;” 

Ο Αντιδήμαρχος Αγίου Νικολάου Κρήτης  Μανώλης Αικατερινάκης ο οποίος ήταν αρμόδιος για το θέμα διευκρίνισε στην “Αvecnews”, ότι αυτό δεν δημιουργήθηκε  μεταξύ Δήμου και Mega , αλλά ανάμεσα στους ιδιοκτήτες των σπιτιών και την παραγωγή.  

“Ο κόσμος έχει πολύ περισσότερα προβλήματα αυτή την περίοδο παρά να ασχολείται με κάποια σκηνικά τα οποία έπρεπε να φύγουν. Πέρυσι τον Ιανουάριο κάναμε μια συνέλευση στην Ελούντα με τους ιδιοκτήτες και τους πείσαμε να κρατήσουμε  τα σκηνικά μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου φέτος. Το πρόβλημα ήταν των ιδιοκτήτων όχι δικό μας” υπογράμμισε  ο  κ. Αικατερινάκης  .

“Στις 31 Οκτωβρίου πήραμε στο Δήμο ένα έγγραφο από τον διευθυντή παραγωγής τον κ. Ξενάκη,  ο οποίος μας ενημέρωνε, ότι σύμφωνα με τον έλεγχο που έγινε στα σκηνικά, κρίνονται άκρως επικίνδυνα και πρέπει να απομακρυνθούν. Για του λόγου το αληθές λίγες ημέρες πριν είχε πέσει  ένα δοκάρι και θρυμμάτισε το παρμπρίζ ενός αυτοκινήτου, όπως με ενημέρωσε ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Ελούντας Ευάγγελος Μαυριτάκης. Το συνεργείο που ξήλωσε τα σκηνικά δεν ήταν του Δήμου ήταν της παραγωγής. Ο Δήμος Αγίου Νικολάου δεν ανακατώθηκε καθόλου. Το θέμα ήταν ανάμεσα στην παραγωγή και σε περιουσίες τρίτων.”

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.