Σεμίνα: Αποστολή της τηλεόρασης ειναι η μετατροπή του μέσου έλληνα σε αυνάνα όλκης

semina_digeni
Facebook
Twitter
LinkedIn

Σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις της η Σεμίνα Διγενή μιλάει για τους λόγους που την έκαναν να μείνει εκτός μικρής οθόνης, ασκεί κριτική και αξιολογεί τα όσα συμβαίνουν στο κοινωνικοπολιτικό σύστημα.

– Κυρία Διγενή, σας λείπει η τηλεόραση;

“Δεν μου λείπει, ούτε ως καθημερινότητα ούτε ως διαδικασία. Η αποχώρησή μου από την ελληνική τηλεόραση ήταν γεγονός απότοκο μιας γενικότερης υποβάθμισης της αξίας του μέσου. Κάποια στιγμή ξαφνικά κουράστηκα και ένιωσα ναυτία. Η έμπειρη στις κακουχίες, τηλεοπτική “ψυχή” μέσα μου μυρίστηκε το τσουνάμι που ερχόταν και πήρε έγκαιρα χαμπάρι τα πρώτα συμπτώματα: τη λανθάνουσα (αλλά σοβαρή) έλλειψη ανθρώπων που δεν είχαν πια κάτι ενδιαφέρον και ουσιαστικό να πουν αλλά και την ύπουλη μαζική στρατολόγηση ενός νέου τύπου “δημοσιογράφων” με το ενσωματωμένο ακουστικό στο αφτί, των υπαλλήλων του κοντρόλ. Δεν είχα μέρος να σταθώ στο τοπίο που διαμόρφωνε η νέα ανάγκη, άσε που δεν θα ήμουν και χρήσιμη σε κανέναν”.

-Δηλαδή, μου λέτε κατηγορηματικά ότι δεν θα επιστρέφατε;

“Να εμπεδώσω περαιτέρω το πως παίζονται τα παιχνίδια στο τηλε-Βυζάντιο; Τα τελευταία τρία χρόνια με απασχολούν περισσότερο οι τρόποι και η ταχύτητα με την οποία μεταδίδεται και διαμορφώνεται (ή και παραμορφώνεται) η είδηση και η επικαιρότητα στη διαδικτυακή κοινότητα… Με ενδιαφέρει περισσότερο να μεταφέρω την εμπειρία μου, μεταφραζόμενη σε χιλιάδες εργατοώρες τηλεοπτικής αλλά και δημοσιογραφικής εργασίας, στη νέα διαδικτυακή πραγματικότητα”.

– Ποιοι είναι πιο επικίνδυνοι κατά τη γνώμη σας, τη συγκεκριμένη περίοδο;

“Επικίνδυνοι δεν είναι ούτε τα παπαγαλάκια ούτε οι “αναλυτές” και οι “διαμορφωτές” της κοινής γνώμης, ούτε οι τηλεμουτζαχεντίν. Προσωπικά επικίνδυνους θεωρώ αυτούς που έχουν αναλάβει να μας καθησυχάζουν και να μας νανουρίζουν. Δεν φοβάμαι την προπαγάνδα, το “γουτσου-γούτσου” φοβάμαι. Αυτούς που ενώ ο κόσμος έχει γυρίσει ανάποδα, χαζογελάνε στροφάροντας ημίγυμνοι στον πάγο, ξεκατινιάζονται πάνω από αποτυχημένα σουφλέ και ξεπουπουλιάζονται κακαρίζοντας και αποτριχώνοντας απελπισμένους ανέργους.”

– Εσείς δηλαδή δεν κάνατε ποτέ εκπομπές για τις οποίες μετανιώσατε; Εκπομπές που η αισθητική τους δεν ήταν καλή;

“Βεβαίως! Όχι μόνο έχω κάνει λάθη, όχι μόνο τα έχω πληρώσει, αλλά έχω κάνει και δημόσια την αυτοκριτική μου”.

– Αν δίνατε στη σημερινή τηλεόραση τον ρόλο μιας κινηματογραφικής ηρωίδας, ποια θα ήταν αυτή;

“Ασυζητητή η Μαρία Ιωαννίδου και η τσίχλα της. Κυρίως η τσίχλα της. Η τηλεόραση αναχαράζει μπούρδα, νυχθημερόν, ατάλαντα και άγαρμπα, ενώ η κυρία Ιωαννίδου ήταν σε εκείνον το ρόλο εξαιρετική και με πολύ ωραίο στυλ. Σήμερα τα πρόσωπα της πρώτης γραμμής και στην “ψυχαγωγική” και στην “ενημερωτική” δημοσιογραφία είναι πολύ σοφά επιλεγμένα. Αποστολή τους η μετατροπή του μέσου Έλληνα σε Αυνάνα ολκής. “Βγάλτε αυτή τη συνήθεια από την καθημερινότητα σας όσο είναι νωρίς” μας έλεγε κάποτε ο Φλωράκης, ”μολύνει.” Τον υπάκουσα με καθυστέρηση κάποιων χρόνων”.

– Τι γεύση σας αφήνουν όλα όσα συμβαίνουν στο κοινωνικοπολιτικό σκηνικό;

“Οργή και αηδία… Κοροϊδεύουν 11.000.000 πολίτες που ένα μέρος τους διαχειρίζεται την καθημερινότητα του με like στο facebook και την εναλλαγή τηλεοπτικών προγραμμάτων, ένα άλλο -το μεγαλύτερο- βιώνει την εξαθλίωση με τον πιο οδυνηρό τρόπο και νιώθει εξαπατημένο και παγιδευμένο και ένα μικρό βγαίνει έξω, φωνάζει καταγγέλλει, διαμαρτύρεται, ξεσκεπάζει τις βρωμιές τους, μεταφράζει σωστά τα “κινέζικα” στα εθνικά θέματα, λέει την αλήθεια γι αυτά που συμβαίνουν και τους φτύνει στα μούτρα. Εγώ είμαι με τους τελευταίους.”

– Εσείς πως αντιδράσατε σε όλα όσα συμβαίνουν;

“Γράφοντας. Θυμώνω πολύ και προσπαθώ μέσω των ενεργειών μου στο mediasoup.gr να ενεργοποιήσω και αυτούς που μας παρακολουθούν… Ως εκεί φτάνει η δυνατότητα μου.”

-Μετά το mediasoup.gr πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε το νέο σας σάιτ, το www.brainco.gr Τι ετοιμάσατε;

“Η BrainCo S.A είναι μια εταιρεία που σκέφτεται, επικοινωνεί και δημιουργεί διαφορετικά. Πρόκειται για μία πρωτοπόρο και και καινοτόμο για τα ελληνικά δεδομένα εταιρεία που δραστηριοποιείται κατά κύριο λόγο στην παραγωγή πρωτότυπου περιεχομένου στους τομείς του πολιτισμού, των μέσων ενημέρωσης, των νέων τεχνολογιών και της εκπαίδευσης.”

– Πότε κατά τη γνώμη σας πρέπει να αποσύρονται τα τηλεοπτικά πρόσωπα;

“Όταν κινδυνεύουν να χάσουν τον εαυτό τους… Όταν αισθάνονται ότι καίνε και δεν σέβονται το παρελθόν τους…”.

– Πιστεύεται ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν πρόσωπα τα οποία θα έπρεπε αποσυρθούν;

“Ενδεχομένως τουλάχιστον τα 2/3 των πρωταγωνιστών της ελληνικής τηλεόρασης είναι καμένα. Όταν βγαίνουν κάποιοι στον δρόμο και προσελκύουν ένα γιαούρτι, οφείλουν να αποκωδικοποιούν το μήνυμα και να πάνε σπίτι τους.”

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.