«Χειρονομίες» στο Εθνικό Θέατρο

egkatastaseis_ethniko_theatro
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Έργα του Νίκου Κεσσανλή και οι εγκαταστάσεις των Δημητροπούλου και Μπασάνου, «Σε κοινή θέα», στα φουαγιέ του Κτιρίου Τσίλλερ

Mε εγκαταστάσεις της Μάρθας Δημητροπούλου και του Κώστα Μπασάνου, καθώς και τα έργα του Νίκου Κεσσανλή, συνεχίζεται η πρώτη ενότητα της «Κοινής Θέας», της εικαστικής πρωτοβουλίας του Εθνικού Θεάτρου, στους χώρους των φουαγιέ της Νέας και της Κεντρική Σκηνής του Κτιρίου Τσίλλερ έως τις 26 Φεβρουαρίου.

Η «Κοινή Θέα» παρουσιάζει τον Νίκο Κεσσανλή, εμβληματική μορφή της ελληνικής τέχνης του 1960. Εκπροσωπείται με δύο ενότητες έργων του αυτής της περιόδου. H πρώτη ενότητα, από την σειρά «Φαντασμαγορίες της Ταυτότητας», τον ανέδειξε σε πρωτοπόρο του κινήματος της «Μηχανικής Τέχνης» (Mec Art). H δεύτερη ενότητα «Χειρονομίες», από τη συλλογή του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, αποτελείται ουσιαστικά από «αντι-αισθητικά» έργα. Ταλαιπωρημένα, βρόμικα και ταυτόχρονα συγκινητικά, υπενθυμίζουν τη σημασία της αντίστασης στην ιστορική αμνησία.

Τη νέα εγκατάσταση «The Forest I» σχεδιασμένη για τoν φουαγιέ του Α΄Εξώστη της Κεντρικής Σκηνής σε διάλογο με την παράσταση «Περικλής» του Σαίξπηρ παρουσιάζει η Μάρθα Δημητροπούλου. Χρησιμοποιεί πευκοβελόνες, υλικό φυσικό, ταπεινό και τόσο οικείο στη μεσογειακή κουλτούρα. Μέσω της συσσώρευσης, η λεπτεπίλεπτη και αέρινη φόρμα της πευκοβελόνας δημιουργεί μια συνεκτική μάζα που εκτός από οπτική δύναμη έχει και το γνωστό χαρακτηριστικό άρωμα. Το έργο καταλαμβάνει το φουαγιέ σε όλο του το μήκος μεταφέροντας το έξω στο μέσα, προσφέροντας στον θεατή μια καινούργια εμπειρία του χώρου.

O Κώστας Μπασάνος, στο γενικότερο πλαίσιο της δουλειάς του που διερευνά τη σχέση κειμένου και αρχιτεκτονικής, δημιουργεί ειδικά για τον χώρο του φουαγιέ της Νέας Σκηνής μια εγκατάσταση με τίτλο «This is the way the world ends», χρησιμοποιώντας τους τελευταίους -και τόσο επίκαιρους – στίχους του ποιήματος του Τ.Σ. Ελιοτ «Οι κούφιοι άνθρωποι» από τη συλλογή «Ερημη Χώρα». Η ποίηση συνυπάρχει, και εντείνεται, με τη σκληρότητα οικοδομικών ξύλων, βαμμένων με μαύρο μελάνι. Το έργο προσαρμόζεται στον χώρο και αναπτύσσεται με τρόπο που επαναπροσδιορίζει τον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα του φουαγιέ. Επιμέλεια: Ελένη Κούκου ? Κατερίνα Τσέλου. Η είσοδος στην «Κοινή Θέα» Θέα είναι δωρεάν.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.