“W.E” μια χρυσή σφαίρα και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ

w_e_madonna
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Παρά τη «βροχή» από αρνητικές κριτικές, η ταινία «W.E.» που σκηνοθέτησε η βασίλισσα της ποπ έχει ήδη μία Χρυσή Σφαίρα, αλλά και μία υποψηφιότητα για Οσκαρ.

Το «W.E.» της Μαντόνα έχει δεχτεί τα βέλη της κριτικής από την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Βενετίας τον Σεπτέμβριο του 2011 έως σήμερα. Αν και δεν θα το δούμε στις ελληνικές αίθουσες έως τις 15 Μαρτίου, το βραβείο πρωτότυπου τραγουδιού που πήρε η Μαντόνα πρόσφατα στις Χρυσές Σφαίρες καθώς και η υποψηφιότητά του για Οσκαρ κοστουμιών, κρατούν την ταινία στον αφρό της επικαιρότητας.

Τι έχει κάνει η βασίλισσα της ποπ, αυτήν τη φορά ως σκηνοθέτιδα, κι ενώ όλοι τη βρίζουν (στις Χρυσές Σφαίρες, ο Ντέιβιντ Φέρνις, σύζυγος του Ελτον Τζον, έγραψε εν βρασμώ στον λογαριασμό του στο Twitter πως «η νίκη της Μαντόνα στην κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού αποδεικνύει πως αυτά τα βραβεία δεν έχουν να κάνουν καθόλου με αξιοκρατία») μαζεύει βραβεύσεις με άνεση;

Κατ’ αρχάς, με βάση το βασιλικό σκάνδαλο του βασιλιά Εδουάρδου VIII και της ερωμένης του Γουόλις Σίμπσον, η ίδια έφτιαξε ένα υπέρκομψο αισθηματικό δράμα. Με υπέροχα ρούχα της δεκαετίας του ’30 κι έναν παράνομο έρωτα να υπερτονίζεται από το ακτινοβόλο πρωταγωνιστικό ζεύγος των Αντρεα Ράιζμπορο (σε μια αξιόλογη ερμηνεία) και Τζέιμς Ντ’ Αρσι. Κατά τα άλλα, η συνέπεια της Μαντόνα στα ιστορικά γεγονότα της εποχής είναι ανύπαρκτη.

Το βασιλικό σκάνδαλο του Βασιλιά Εδουάρδου του 8ου και της ερωμένης του Γουόλις Σίμπσον σκηνοθέτησε η Μαντόνα στο «W.E.»

Η ίδια δεν λαμβάνει καν υπόψη της τα αποδεικτικά στοιχεία για τον φιλοναζισμό του ζευγαριού που μετά την παραίτηση του Εδουάρδου το 1936 από τον θρόνο μετονομάστηκε σε «Δούκα και Δούκισσα του Γουίνδσορ». Οι παπαράτσι κυνηγούν τους δύο εραστές στην κρουαζιέρα τους στη Μεσόγειο αποφέροντας τίτλους στις βρετανικές εφημερίδες όπως «Βασιλικό σκάνδαλο!», τη στιγμή που εκείνη την περίοδο ο Τύπος στη Βρετανία τήρησε σιγήν ιχθύος για το γεγονός, άλλο τι συνέβαινε στην υπόλοιπη Ευρώπη. Για τη Μαντόνα και τον συν-σεναριογράφο της Αλεκ Κεσίσιαν εκείνο το περιβόητο εκθαμβωτικό χαμόγελο της Σίμπσον στη συνάντηση με τον Χίτλερ το 1937, θα ήταν… φωτομοντάζ.

Σαμπάνια

Αυτό που παρακολουθεί ο ανυποψίαστος θεατής στο «W.E.» είναι τους Ράιζμπορο και Ντ’ Αρσι να πίνουν σαμπάνια ως δούκες πριν η πρώτη σηκώσει στα γόνατά της τη φούστα της για να χορέψει με μια ξυρισμένη γουλί μαύρη γυναίκα στους ρυθμούς του «Pretty vacant» των Sex Pistols.

Ολα ανάλαφρα, όμορφα και… κενά, δηλαδή, όπως σωστά σημειώνεται σε κριτική της βρετανικής εφημερίδας «The Guardian» που εδώ και καιρό δεν χάνει ευκαιρία να θάβει την ταινία.

Και για να ξεκαθαρίσουμε το τοπίο, το στόρι της ταινίας μπλέκει το ρομάντζο της Σίμπσον και του βασιλιά Εδουάρδο με τις ερωτικές δοκιμασίες που περνά μια (φανταστική) Νεοϋορκέζα, η Γουόλι Γουίνθροπ (την υποδύεται η Αμπι Κόρνις), κολλημένη σε σημείο εμμονής με τη γυναίκα-σκάνδαλο της Βρετανίας του ’30.

Τώρα γιατί μια σύγχρονη γυναίκα να οραματίζεται τη Γουόλις Σίμπσον αυτό είναι θέμα της Μαντόνα και του συν-σεναριογράφου της.

Οπως και το γιατί ο Δούκας του Γουίνδσορ παρουσιάζεται ως άντρας με αθλητική κορμοστασιά και αξεπέραστη γοητεία, την ώρα που οι πάντες τον γνώριζαν ως «το σκυλάκι» της Σίμπσον, κι αυτό είναι μια άλλη, ξεχωριστή ιστορία που καθόλου δεν απασχολεί τη Μαντόνα.

Η ΔΕΥΤΕΡΗ

Η Αριάν Φίλιπς, προσωπική στιλίστρια της Μαντόνα, κέρδισε με το «W.E.» τη δεύτερή της υποψηφιότητα για Οσκαρ κοστουμιών, μετά τη μουσική βιογραφία «Walk the line» το 2006.

ΑΝΤΑ ΔΑΛΙΑΚΑ
akarali@pegasus.gr
Πηγή: Έθνος

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.