γράφει η Κωστούλα Τωμαδάκη
Tο SHAME του εικαστικού, σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν, καταφέρνει με ακρίβεια χειρουργού, απανωτές μαχαιριές στην καθησυχαστική βεβαιότητα μας.
STAR WARS ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ 1: Η ΑΟΡΑΤΗ ΑΠΕΙΛΗ,ο Λούκας ξαναγυρίζει στο παρελθόν και επεξεργάζεται ψηφιακά την πρώτη ταινία.
Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και θα ενθουσιάσει τους φίλους της επιστημονικής φαντασίας.
JACK and JILL με τον Σάντλερ σε ρόλο πολλαπλών χαρακτήρων και τον Πατσίνο να κλέβει την παράσταση.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΥΡΑ ,είναι μια ιστορία φαντασμάτων με συναίσθημα και πρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Ράντκλιφ σε εντυπωσιακή μεταμόρφωση.
ALBERT NOBBS, η Γκλεν Γκλόουζ ερμηνεύει τον Άλμπερτ των ονείρων της στο χαμηλόφωνο δράμα εποχής.
Στο ONE FOR THE MONEY η αγαπημένη λαϊκή ηρωίδα, πλακατζού και αυθάδης τρέχει και δε φτάνει σε μια ιστορία φόνων στο Ν. Τζέρσεϊ .
Στον ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ, ο Οφίλς δίνει τη δική του ερμηνεία του έρωτα με τον αφηγητή να υποδύεται το χέρι της μοίρας.
Ο τρόπος που ο Οφίλς κινεί την κάμερα είναι θεϊκός. Με τους διαχρονικούς πρωταγωνιστές Ζεράρ Φιλίπ και Σιμόν Σινιορέ.
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
“Shame”
του Στιβ Μακουίν
με τους Μίκαελ Φασμπέντερ, Κάρι Μάλιγκαν
η ιστορία: O Μπράντον είναι γύρω στα 30, ζει στη Νέα Υόρκη και δεν μπορεί να χειριστεί τη σεξουαλική του ζωή. Όταν η ιδιότροπη νεότερη αδερφή του μετακομίζει στο διαμέρισμα του, ο κόσμος του Μπράντον εκτροχιάζεται.
η άποψη μας :ο πολυβραβευμένος, πολυτάλαντος σκηνοθέτης, Στιβ ΜακΚουίν μας παρασύρει στις πιο μύχιες επιθυμίες ενός αρρωστημένου μυαλού και ενός σώματος σε ελεύθερη πτώση.
Ο Μίκαελ Φασμπέντερ ξανασυνεργάζεται με τον ΜακΚουίν στο ρόλο του τριαντάχρονου τριαντάρη Μπράντον, βυθισμένου στην κόλαση της σαρκικής επιθυμίας. Πίσω από τη διαρκή επιθυμία, αναμνήσεις, φαντασιώσεις και παραισθήσεις γίνονται ένα.Ο Μπράντον προσπαθώντας να ξεφύγει από το πάθος του για την ίδια του την αδερφή, φλερτάρει με τον τρόμο και την ηδονή. Η μινιμαλιστική βιρτουοζιτέ του ΜακΚουήν ανεβάζει την αδρεναλίνη στα ύψη και σπρώχνει την ταινία σε μια επικίνδυνη στροφή. Ο Μπάρτον ο ήρωας, νιώθει το άγγιγμα του θανάτου όμως δεν έχει άλλη επιλογή από το ακολουθήσει τη φύση του.
Επιχειρώντας μια απροκάλυπτη επίθεση στην πολιτική ορθότητα και τον καθωσπρεπισμό, το προκλητικό και σκοτεινό φιλμ σε κάνει να πονάς και να διασκεδάζεις ταυτόχρονα.
γκρο πλαν: στον εξαιρετικό Φασμπέντερ: στο ρόλο που πιστεύουμε ότι θα σημαδέψει την πορεία του.
————————————————————————————————————————————————————————————————————————
“Jack and Jill”
του Ντένις Ντάγκαν
με τους Άνταμ Σάντλερ, Αλ Πατσίνο
η ιστορία: O Jack, ένας δυναμικός διαφημιστής, έχει μια σχεδόν τέλεια ζωή στο L.A. με εξαίρεση την δίδυμη αδελφή του Jill που μένει στο Bronx. Κάθε χρόνο πρέπει να υπομένει την επίσκεψη της γεροντοκόρης αδερφής του για τη Μέρα των Ευχαριστιών η οποία αυτή τη φορά παρατείνεται ένα μήνα. Ο Jack σε μια προσπάθεια συμφιλίωσης, συμφωνεί να κάνει όλα της τα χατίρια και να της προσφέρει μια πραγματική ξενάγηση στο LA.
Εντωμεταξύ, η διαφημιστική του εταιρία πρέπει οπωσδήποτε να κλείσει τον Al Pacino για την επόμενη καμπάνια των Dunkin Donuts.
Ο διάσημος ηθοποιός όμως είναι απρόσιτος καθώς πάσχει από νευρικό κλονισμό και έχει αρχίσει να συγχέει την πραγματικότητα με τους ρόλους που έχει υποδυθεί στο παρελθόν. Σε έναν αγώνα των Lakers o Jack συνοδεύει την αδερφή του και εντελώς συμπτωματικά συναντούν τον Pacino που δείχνει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την Jill. Η Jill όμως δεν ανταποκρίνεται και ο Jack προσπαθεί ιδιοτελώς να την πείσει να δώσει μια ευκαιρία στον ερωτοχτυπημένο Pacino,προκειμένου φυσικά να τον κλείσει για το διαφημιστικό. Η όλη κατάσταση κλιμακώνεται μέχρι που κάποια στιγμή ο Jack καταλαβαίνει ποιοι είναι οι πραγματικά σημαντικοί άνθρωποι στη ζωή του.
η άποψη μου: Ρομαντική κωμωδία πολλαπλών χαρακτήρων και μεταμφιέσεων σε ένα και μόνο πρόσωπο που κινεί τα νήματα . Όπως θα καταλάβατε, Τζακ και Τζιλ είναι το ίδιο πρόσωπο. Ο Άνταμ Σάντλερ υποδύεται τους δύο διαφορετικούς ρόλους με κωμικοτραγική ένταση βγάζοντας σε πρώτο πλάνο το πηγαίο ταλέντο του. Η έκπληξη έρχεται από τον Αλ Πατσίνο και αν μη τι άλλο, απολαμβάνεις το ανατρεπτικό χιούμορ του και τον αυτοσαρκασμό του.
γκρο πλαν: στις cameo εμφανίσεις:Τζόνι Ντεπ, Σακίλ Ο’Νιλ, Τζον Μακένρο
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————
“Star Wars επεισόδιο1:Η αόρατη απειλή 3D”
του Τζορτζ Λούκας
με τους Λίαμ Νίσον, Γιούαν Μαγκρέγκορ
η ιστορία: To υποψήφιο για 3 Όσκαρ (Καλύτερων Οπτικών Εφέ, Καλύτερων Ηχητικών Εφέ, Καλύτερου Ήχου ) υπερθέαμα του Τζορτζ Λούκας. Η πρωτοπόρα εταιρία οπτικών εφέ του Λούκας, Industrial Light & Magic, έχει στόχο να παρουσιάσει στο κοινό την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στην μετατροπή ταινιών σε 3D. “Για να έχεις καλά αποτελέσματα χρειάζεσαι χρόνο για να το κάνεις σωστά“ δηλώνει ο Τζον Νολ, επόπτης ειδικών εφέ στην Industrial Light & Magic.
“Χρειάζεσαι κριτική και καλλιτεχνική ματιά –μαζί με εξαιρετική προσοχή στην λεπτομέρεια – για να επιτύχεις. Δεν μπορείς να βιαστείς και να περιμένεις καλά αποτελέσματα..Στο Star Wars θα πάρουμε το χρόνο μας, χρησιμοποιώντας όλα όσα ξέρουμε από αισθητικής και καλλιτεχνικής πλευράς, ώστε να παρουσιάσουμε στους θεατές μια φανταστική Star Wars εμπειρία.
Η άποψη μας:O Λούκας μας ταξιδεύει στην αρχή, στο πρώτο Star Wars, στο παρελθόν των πρωταγωνιστών. Ο Νάμπου απειλείται από τις πρακτικές των πλούσιων εταιρειών και η νεαρή βασίλισσα θα αναγκαστεί να πάρει δύσκολες αποφάσεις: να επιλέξει να θυσιάσει το αγαθό της ειρήνης. Οι δυο ιππότες φύλακες-Τζεντάι της ειρήνης θα προσπαθήσουν να σώσουν τον Γαλαξία ο οποίος οδεύει στον αφανισμό.
Ο ιδιοφυής Λούκας σχεδιάζει την πόλη του μέλλοντος , μια Αρ Νουβό υποβρύχια πολιτεία, σε έναν ιδιαίτερα πολυπολιτισμικό τοπίο με φουτουριστικούς ουρανοξύστες, αναγεννησιακά παλάτσο, εξωγήινα ντεκόρ να συνυπάρχουν αρμονικά στο δικό του μοναδικό κόσμο της φαντασίας και του ονείρου.Η Νάταλι Πόρτμαν του `μαύρου κύκνου“ ερμηνεύει τη νεαρή δραστήρια βασίλισσα και ο σκωτσέζος ΜακΓκρέκορ υποδύεται τον Όμπι- Ουάν Κενόμπι. Η σύγκριση με τον Άλεκ Γκίνες τον προκάτοχο του ρόλου δεν είναι άνιση. Ο ΜακΓκρέκορ μπολιάζει τον ενθουσιασμό του στο ρόλο και δίνει τη δικιά του ερμηνεία στο φύλακα Τζεντάι. Ωστόσο στην ιστορία του σινεμά ο Λούκας θα μείνει όχι μόνο για την επανάσταση στα εφέ, τα πρωτοποριακά ψηφιακά που δημιούργησε στο Jurassic Park αλλά κυρίως για την αχαλίνωτη φαντασία του. Ονειρεύτηκε το σύμπαν και το έφτιαξε με τα καλύτερα υλικά.
γκρο πλαν:στο διάσημο Caserta Royal Palace, το `κύκνειο άσμα του Μπαρόκ`.
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
Η γυναίκα με τα μαύρα
του Τζέιμς Γουότκινς
με τους Ντάνιελ Ράντκλιφ, Κίαραν Χιντς
η ιστορία:O νεαρός δικηγόρος Άρθουρ Κιπς αναγκάζεται να αφήσει τον τρίχρονο γιο του στο Λονδίνο για να ταξιδέψει στο απομακρυσμένο χωριό Κράιθιν Γκίφορντ και να τακτοποιήσει τις κληρονομικές εκκρεμότητες του Οίκου Ιλ Μαρς. Όταν όμως φτάνει στο ανατριχιαστικό παλιό αρχοντικό ανακαλύπτει σταδιακά μια σειρά από σκοτεινά μυστικά που στοιχειώνουν το παρελθόν της περιοχής. Και η ανησυχία του Άρθουρ μεγαλώνει όταν μια μυστηριώδης γυναικεία φιγούρα ντυμένη στα μαύρα αρχίζει να εμφανίζεται μπροστά του, επιβεβαιώνοντας τους φόβους και τις προλήψεις των χωρικών.
η άποψη μας:Στην βικτωριανή Αγγλία παρακολουθούμε μια ανατριχιαστική ιστορία με τη γυναίκα φάντασμα και τον αγαπημένο του νεανικού κοινού, Ντάνιελ Ράντκλιφ, να προσπαθεί να λύσει το μυστήριο.
Καλογυρισμένο, ατμοσφαιρικό θρίλερ.
γκρο πλαν:στην ικανοποιητική ερμηνεία του Ντάνιελ Ράντλκλιφ
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
“Albert Nobbs”
του Ροντρίγκο Γκαρσία
με τους Γκλεν Γκλόουζ, Μία Γουασίκοφσκα
η ιστορία: Με σκηνικό ένα πολυτελές ξενοδοχείο στο Δουβλίνο του 19ου αιώνα, μια γυναίκα για να επιβιώσει αναγκάζεται από την ηλικία των δεκατεσσάρων να υποδυθεί έναν άντρα, τον Άλμπερτ.
η άποψη μας: Μεγαλωμένη από μια γυναίκα που πληρώθηκε για να το κάνει, εξώγαμο παιδί, η νεαρή δεκατετράχρονη αλλάζει ταυτότητα και στο τέλος χάνεται, γίνεται αόρατη μέσα στο ξενοδοχείο.
H Γκλόουζ χρειάστηκε δέκα ολόκληρα χρόνια για να τελειοποιήσει το σενάριο που στηρίζεται πάνω στο ομώνυμο διήγημα του Τζορζ Μουρ και μεταφέρθηκε στο θέατρο, από τη Σιμόν Μπενμούσα.
Δυνατή ιστορία σκηνοθετημένη διακριτικά με την Γκλεν Γκλόουζ σε ένα ρόλο κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της.
γκρο πλαν: στην Γκλεν Γκλόουζ που υποδύεται τον Άλμπερτ των ονείρων της χωρίς συμβιβασμούς.
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
“One for the money”
της Τζούλι Αν Ρόμπινσον
με τους Κάθριν Χάιλ, Τζον Λεγκουιζάμο
η ιστορία: Η Στέφανι Πλαμ είναι άνεργη και απένταρη, ενώ το αυτοκίνητό της έχει κατασχεθεί. Αποφασίζει να πιάσει δουλειά στον ξάδερφό της, ο οποίος έχει το δικό του γραφείο εγγυήσεων για αποφυλακίσεις. Η πρώτη της αποστολή είναι να πιάσει τον Τζο Μορέλι, πρώην μπάτσο στο τμήμα Ηθών και παλιό φλερτ της που φυγοδικεί,
ενώ του έχει απαγγελθεί κατηγορία για φόνο εκ προμελέτης.
η άποψη μας: Χαριτωμένη κομεντί με μια λαϊκή ηρωίδα από το Τζέρσεϊ που κυνηγάει φυγόδικους, χρησιμοποιώντας ενίοτε ανορθόδοξους τρόπους. Τα πράγματα όμως περιπλέκονται όταν θα πρέπει να συλλάβει τον εφηβικό της έρωτα που την παράτησε στα κρύα του λουτρού.
Η σκηνοθέτης από τη Βρετανία, Τζούλι Αν Ρόμπινσον, μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη μια ιστορία που μιλάει για την εργατική τάξη του Ν. Τζέρσει και το κάνει με επιτυχία ισορροπώντας ικανοποιητικά ανάμεσα στο γέλιο και στο δάκρυ.
γκρο πλαν:στη σούπερ γιαγιά Ντέμπι Ρέινολντς του θρυλικού `Τραγουδώντας στη βροχή“ .
————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-
“Ο κύκλος του έρωτα (Ερωτικό γαϊτανάκι) 1950”
του Μαξ Οφίλς
με τους Αντόν Γουόλμπρουκ, Σιμόν Σινιορέ
η ιστορία: 1890. Βιέννη. Η δομή της ταινίας είναι σπονδυλωτή και αποτελείται από δέκα σκηνές που αλληλοσυνδέονται και που στην κάθε μία πρωταγωνιστεί ένα ζευγάρι εραστών: Η πόρνη και ο στρατιώτης, ο στρατιώτης και η υπηρέτρια, η υπηρέτρια και ο νεαρός κύριος της, ο νεαρός κύριος και η παντρεμένη γυναίκα, η παντρεμένη γυναίκα και ο σύζυγος της, ο σύζυγος και η νεαρή κοπέλα, η νεαρή κοπέλα και ο ποιητής, ο ποιητής και η ηθοποιός, η ηθοποιός και ο κόμης, ο κόμης και η πόρνη. Το πρόσωπο που μας εισαγάγει στην ιστορία και εμφανίζεται συχνά μέσα στην ταινία επεξηγώντας μας καταστάσεις είναι ο αφηγητής,
που θέτει σε κίνηση αυτή τη ρόδα του έρωτα. Υπάρχει ή δεν υπάρχει ο έρωτας; Είναι αληθινές ή όχι οι ανθρώπινες σχέσεις; Δέκα διαφορετικοί άνθρωποι, δέκα ερωτικές επαφές χωρίς συναίσθημα, δέκα πολυδιάστατες φιγούρες, χαρακτηριστικοί τύποι της βιενέζικης κοινωνίας του δέκατου ένατου αιώνα.
η άποψη μας:Μια διεισδυτική και ιδιαίτερα προκλητική, ματιά στον έρωτα, στην σεξουαλική επιθυμία, στην απιστία. Όταν μια σχέση τελειώνει , αρχίζει μια άλλη και το τραινάκι της αγάπης του συνεχίζει το ταξίδι του. Από όλα τα κοινωνικά στρώματα ενώνεται κομμάτι-κομμάτι
το ατέλειωτο και χαοτικό γαϊτανάκι του έρωτα.
Από την καμαριέρα στην ηθοποιό, από την πόρνη στην παντρεμένη και τα πρόσωπα παίρνουν μέρος σε ένα κυκλικό χορό με τον αφηγητή –alter ego του σκηνοθέτη να απευθύνεται στον θεατή, υπονομεύοντας την ίδια την κινηματογραφική σύμβαση. Ο έρωτας έχει αντικατασταθεί από την επιθυμία..Οι σχέσεις είναι εφήμερες. Ο Οφίλς επιμένει να εξετάζει τις σχέσεις επηρεασμένος εμφανώς από τον Φρόιντ, στην πιο ώριμη κινηματογραφική του περίοδο, τα τελευταία χρόνια όταν επέστρεψε στη Γαλλία. Βαθιά ρομαντικός φτάνει στα όρια της φάρσας και δίνει την ευκαιρία στη Σινιορέ να κάνει μια παραληρηματική ερμηνεία.
γκρο πλαν:.η αξεπέραστη ερμηνεία της Daniele Darrie στην αρχή της ταινίας
.