«Χίος 1912-2012, εκατό χρόνια Ελευθερία; – μια πρώτη προσέγγιση» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακκογιάννης

chios_yiorgos_zymarakis
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Πλούσιο πολιτισμικό αφιέρωμα με αφορμή τα 100 χρόνια ελευθερίας του νησιού

(φώτο) Εργο του Γιώργου Ζυμαράκη εμπνευσμένο από την Χίο

«Χίος 1912-2012, εκατό χρόνια Ελευθερία; – μια πρώτη προσέγγιση» είναι ο τίτλος της ομαδικής έκθεσης που την Πέμπτη 5 Απριλίου εγκαινιάστηκε στην αίθουσα Τεχνών Καλλιόπη του Ιδρύματος Κακογιάννη – μια από τις αρκετές εκδηλώσεις που διοργανώνονται με αφορμή τα 100 χρόνια από την απελευθέρωση της Χίου.

Στην έκθεση παρουσιάζουν τη δουλειά τους είκοσι καλλιτέχνες, Χιώτες ή χιακής καταγωγής, που δουλεύουν με διαφορετικά υλικά (ζωγραφική, μικρογλυπτική, κεραμική, φωτογραφία, βίντεο κ.ά.) όπως και μέλη της Φωτογραφικής Λέσχης Χίου. Ανάμεσά τους οι Κίτσα Αγγελάκου, Γιώργος και Κωνσταντίνος Βαβυλουσάκης, Δημήτρης Κοιλαλούς, Mικελία Λεγάτου, Μαρία Μπαχά, Νίκος Μπουμπάρης, Αφροδίτη Σεζένια, Αλεξάνδρα Στραβοράβδη και Αντώνης Τριανταφύλλου.

Ενας από τους στόχους της έκθεσης είναι να εξελιχθεί, να διευρυνθεί και να εμπλουτιστεί με τη συμμετοχή και άλλων χιωτών καλλιτεχνών, όπως επίσης και άλλων μέσων έκφρασης και να παρουσιαστεί στη Χίο αποτελώντας αφετηρία για ώριμο δημιουργικό διάλογο στο μέλλον.

Στο πλαίσιο των ίδιων εκδηλώσεων, το Σάββατο 28 Απριλίου από τις 11.00 ως τις 13.00 θα πραγματοποιηθεί θεατρικό παιχνίδι βασισμένο σε έργα της έκθεσης για παιδιά ηλικία 8-15 ετών με την ηθοποιό και φωτογράφο Αρκαδία Ψάλτη, ενώ ενδιαφέρον έχουν επίσης οι προβολές των ταινιών για τη Χίο που έχουν προγραμματιστεί.

Αναλυτικότερα, την Παρασκευή 27 Απριλίου στις 20.00, θα προβληθεί το φωτογραφικό οδοιπορικό «Xίων Τόποι» (2009, διάρκεια 36′) που με κείμενα και μουσική ξεναγεί τον θεατή σε γνωστά και άγνωστα τοπία της Χίου. Στις 20.40 σειρά έχει το ντοκυμαντέρ «Ο τυφλός Ψαράς» του Στράτου Βογιατζή και της Θέκλας Μαλάμου (2011, διάρκεια 37′) ενώ οι προβολές της ημέρας θα ολοκληρωθούν με την προβολή της ταινίας «Το δέντρο που πληγώναμε» (1986, διάρκεια 75′) του Δήμου Αβδελιώδη (στη φωτογραφία αριστερά), του πιο χαρακτηριστικού χιώτη σκηνοθέτη (η προβολή αρχίζει στις 21.20).

Οι ταινίες «Xίων Τόποι» και «Ο τυφλός Ψαράς» θα επαναληφθούν και το Σάββατο 28 Απριλίου, ημέρα προβολής και της ταινίας του Αβδελιώδη «H εαρινή σύναξη των αγροφυλάκων» (1999, διάρκεια 176′) που είναι ίσως η πιο εμβληματική που έχει γυριστεί μέχρι σήμερα για το νησί. Ο Αβδελιώδης παρακολουθεί ανθρώπους με διαφορετικά πάθη και αδυναμίες, οι οποίοι εναλλάσσονται παράλληλα με τις εποχές, καθώς οι Τέσσερις Εποχές του Βιβάλντι χρωματίζουν ηχητικά τις τέσσερις διαφορετικές εικόνες της ελληνικής φύσης.

Αφορμής δοθείσης της έκθεσης, τέλος, τη Μεγάλη Δευτέρα 9 Απριλίου από τις 19.00 έως τις 21.00 θα γίνει ανοικτή συνάντηση για τη συν-δημιουργία μιας mandala με θέμα «Ελευθερία;!». Μanda στα σανσκριτικά σημαίνει βαθύτερη ουσία ενώ la σημαίνει δοχείο. Μέσω της mandala με πηγαία-αυθόρμητη ζωγραφική θα αναζητηθεί βιωματικά και μέσα από μία δημιουργική διαδικασία η σημασία της ελευθερίας για τον καθένα και ο τρόπος που βιώνεται η ποιότητα της ελευθέριας στο εδώ και τώρα πέρα από τα όρια του νου. Την ευθύνη για το αφιέρωμα έχει η Αsupta Μικελία Λεγάτου που γεννήθηκε στη Χίο, όπου ζει και εργάζεται και η Deva Urja – Ιωάννα Μακράκη που σπούδασε σκηνοθεσία στις ΗΠΑ και εργάστηκε ως σκηνοθέτρια στη Νέα Υόρκη.

Χρήσιμες πληροφορίες

Κρατήσεις θέσεων στα ταμεία του Ιδρύματος (Πειραιώς 206, Ταύρος) και τηλεφωνικά 210 3418579, Δευτ. – Παρ. 11.00 – 14.00. Απαραίτητη η κράτηση θέσης – Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

«Χίος 1912-2012, εκατό χρόνια Ελευθερία;» – μια πρώτη προσέγγιση – Αίθουσα Τεχνών Καλλιόπη.

Αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία πολιτιστικής δράσης με έδρα τη Χίο

Πέμπτη 5 έως Κυριακή 29 Απριλίου 2012

Κλειστά: Μ. Πέμπτη 12 Απριλίου έως και τη Δευτέρα 16 Απριλίου 2012

Αίθουσα: Εκθεσιακός χώρος 1ου ορόφου & 2ου ορόφου

Ωρες λειτουργίας: Δευτ. – Κυρ. 18.00 – 22.00

Είσοδος ελεύθερη

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.