Η Ελένη Καραΐνδρου θυμάται… τον Αγγελόπουλο στο Μέγαρο Μουσικής

alt
Facebook
Twitter
LinkedIn

Συνοδοιπόροι στην τέχνη από το 1983, ο Θόδωρος Αγγελόπουλος που ξεκίνησε πρόωρα για το μεγάλο ταξίδι τον Ιανουάριο του 2012, και η συνθέτρια Ελένη Καραΐνδρου συνεργάστηκαν σε οκτώ ταινίες που αποτελούν ήδη ένα σπουδαίο κεφάλαιο στην ιστορία του παγκόσμιου σινεμά. Σε οκτώ «μουσικές εικονογραφήσεις», αποτέλεσμα μιας παράλληλης συνδημιουργίας που κατάφερε να εξελίξει δυο διαφορετικές μορφές τέχνης – του κινηματογράφου και της μουσικής – σε μια τρίτη, αυτόνομη κι αυτοσυντήρητη έτσι που να είναι σχεδόν αδύνατο να φανταστεί κανείς το έργο του πρώτου δίχως εκείνο της δεύτερης και αντίστροφα.

Η «μουσική αντιστικτική» της Ελένης Καραΐνδρου – καμία σχέση με την «περιγραφική» των συνθετών των soundtrack που περιγράφουν απλώς σκηνές στα αμερικάνικα φιλμς – είναι εκείνη που ζωντάνεψε και έδωσε πνοή στις αμέτρητες εικόνες του Θόδωρου Αγγελόπουλου, σε εικόνες που δεν εστίαζαν στο πρόσωπο ή το λόγο αλλά σε ό,τι κρυβόταν πίσω τους: ένα τοπίο, ένα βλέμμα, μια κίνηση, μια χειρονομία, δυο λέξεις…

Αυτή η μουσική και τα τραγούδια που λειτούργησαν ως ο λόγος που άρθρωνε τη φιλοσοφία και τη στάση ζωής αυτού του ανήσυχου, ευαίσθητου και ανυπότακτου «ποιητή των κινηματογραφικών εικόνων» και του υψηλού μέτρου, παρουσιάζονται στο πλαίσιο δύο συναυλιών που θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 31 Μαΐου και το Σάββατο 1 Ιουνίου, στις 8 το βράδυ, στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια ξεχωριστή επιλογή από μουσικά θέματα για τις τελευταίες οκτώ ταινίες του Θόδωρου Αγγελόπουλου, «Ταξίδι στα Κύθηρα» του 1984 (Ταξίδι, Κονσέρτο-Θέμα του Αλέξανδρου, Περιπλάνηση στην πόλη-Μπλουζ, Ταξίδι στα Κύθηρα), «Ο Μελισσοκόμος» του 1986 (Θέμα αποχαιρετισμού, Το βαλς του γάμου, Το ροκ της καντίνας, Τα βουρκωμένα μάτια μου, Αυτοσχεδιασμός στο θέμα του αποχαιρετισμού), «Τοπίο στην Ομίχλη» του ’88 (Adagio-Θέμα του πατέρα, Θέμα του ταξιδιού), «Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού» του 1991 (Το θέμα του πρόσφυγα, Το μετέωρο βήμα-Finale, Αίθουσα Χορού-Το μπλουζ, Πανσέληνος ο έρωτας), «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» του 1995 (Dance), «Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα» του 1998 (Στη θάλασσα, Αναχώρηση και θέμα της Αιωνιότητας), «Το Λιβάδι που δακρύζει» του 2003 (On the Road, Το Λιβάδι που δακρύζει) και «Η Σκόνη του Χρόνου» του 2008 (Κοντά στο ποτάμι-Βαλς, Αναζήτηση, Θέμα Χορού).

Για το μουσικό αυτό οδοιπορικό που ακολουθεί ποιητικά τα πλάνα ενός κατ’εξοχήν εικαστικού κινηματογραφιστή τα οποία σημάδεψαν ανεξίτηλα το βλέμμα και την ευαισθησία μας, η συνθέτρια και πιανίστα Ελένη Καραίνδρου θα συμπράξει με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού της, Αλέξανδρου Μυράτ, τους σπουδαίους σολίστ-συνεργάτες της Βαγγέλη Χριστόπουλο (όμποε), Ναταλία Μιχαηλίδου (πιάνο), Ντίνο Χατζηϊορδάνου (ακορντεόν) και Αριστοτέλη Δημητριάδη (μαντολίνο) αλλά και τη μοναδική Δήμητρα Γαλάνη που θα ερμηνεύσει τα τραγούδια των ταινιών (Ταξίδι στα Κύθηρα, Πανσέληνος ο έρωτας, Τα βουρκωμένα μάτια μου). Ενώ για τις ανάγκες της ερμηνείας των ταξιδιάρικων και συγκινητικών μελωδιών που η Ελένη Καραίνδρου έγραψε για το Θόδωρο Αγγελόπουλο στα 28 χρόνια της σταθερής και δημιουργικής τους σύμπραξης, θα συνεργαστεί και το τζαζ τρίο «Human Touch» των David Lynch (τενόρο σαξόφωνο), Γιώτη Κιουρτσόγλου (μπάσο) και Σταύρου Λάντσια (πιάνο).

 

Οι τιμές των εισιτηρίων είναι € 15,00(Ζώνη Γ), 27,00(Ζώνη Β’) – 38,00(Ζώνη Α) – 55,00(Διακεκριμένη Ζώνη)

Ειδικές τιμές: € 8,00  (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, Α.Μ.Ε.Α.), και 10,00  (65+, πολύτεκνοι)

 

Παράλληλα με τις συναυλίες της Ελένης Καραΐνδρου το Μegaron Plus διοργανώνει Έκθεση γύρω από το έργο του Θόδωρου Αγγελόπουλου με τίτλο ‘Το μετέωρο βήμα των εικόνων’. Η Έκθεση – την επιμέλεια της οποίας έχει ο καθηγητής της Σχολή Καλών Γιάννης Ψυχοπαίδης – ανήκει στη Σειρά Megaron Plus και θα λειτουργεί με ελεύθερη είσοδο από τις 30 Μαΐου μέχρι τις 20 Ιουνίου στο Φουαγιέ του Ισογείου.

 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.