Η “Ντόλλυ η προξενήτρα” αυτοσυστήθηκε στο Θέατρο Αλίκη (Ήμασταν Εκεί)

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Της Λαμπριάνας Κυριακού

Όλα οδεύουν προς ολοκλήρωση. Η  Βίκυ Σταυροπούλου, μετά από ένα ατύχημα που είχε κατά τη διάρκεια των προβών,  είναι έτοιμη  να ανέβει και πάλι στη σκηνή. Το  θέατρο Αλίκη  λοιπόν  από την επόμενη βδομάδα και συγκεκριμένα από τις 19 Νομεβρίου θα ανεβάσει αυλαία  με το έργο  του Θόρντον  Ουάιλντερ «Ντόλλυ η Προξενήτρα».

 

Μας αυτοσυστήθηκε λοιπόν  το μεσημέρι της Δευτέρας, «Η Ντόλλυ η προξενήτρα» – που δεν είναι άλλη από την  Βίκυ Σταυροπούλου. Η Ντόλλυ μαζί με όλους τους συντελεστές Παράστασης, μας έδωσαν λεπτομέρειες  γι αυτή τη κωμική παράσταση που θα δει το κοινό από την επόμενη βδομάδα.

Η «Ντόλλυ η προξενήτρα», φαινομενικά, δείχνει να είναι μια από τις χιουμοριστικές κεφάτες παραστάσεις που θα ανέβουν στην Αθηναϊκή σκηνή αυτό το χειμώνα. Πρόκειται για μια κωμωδία καταστάσεων που διαδραματίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα. Οι ήρωες γοητευτικοί και αθώοι, λαμπεροί και ανθρώπινοι, μπλέκονται σε ένα γαιτανάκι  ερωτικών καταστάσεων με κεντρική ηρωίδα την  καλοκάγαθη, περίεργη, κουτσομπόλα αλλά καταφερτζού προξενήτρα την Ντόλλυ. Είναι μια παράσταση γεμάτη ρυθμό, τρυφερότητα και ευαισθησία.

Ο Θόρντον  Ουάιλντερ   έγινε ευρύτατα γνωστός με το δεύτερό του μυθιστόρημα «Το γεφύρι του Σαν Λούις Ρέι (1926) που του απέφερε και το βραβείο Πούλιτζερ. Ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία ήταν το θεατρικό του έργο “Η μικρή μας πόλη” (1938), που κέρδισε κι αυτό το βραβείο Πούλιτζερ όπως και το “Με τα δόντια” (1942).

Την Προξενήτρα την έγραψε το 1953 ως φόρο τιμής στην κωμωδία χαρακτήρων μιας πιο ρομαντικής και αθώας εποχής.  Στην Ελλάδα  το έργο αυτό, πρωτοπαρουσιάστηκε από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος το 1961, με την Έλλη Λαμπέτη στο ρόλο της Προξενήτρας.


Ο  Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης με τη δική  μπαγκέτα, ως σκηνοθέτης αυτή τη φορά μας έδωσε τη δική του «ερμηνεία» για το έργο.   Όπως ο ίδιος τόνισε η Προξενήτρα «Είναι ένα  ελαφρύ έργο  γραμμένο από έναν  πολύ σπουδαίο συγγραφέα. Τον Θόρντον  Ουάιλντερ. Σε αυτήν την περίπτωση του έργου ο συγγραφέας έκανε ένα διάλειμμα, έχοντας γράψει ένα σορό άλλα πράγματα πριν και μετά τα αριστουργήματα του, η Μικρή μας πόλη  που τον καταξίωσαν ως ένα από τους μεγαλύτερους αμερικανούς δραματουργού.  Ίδιος  θεωρεί το έργο του φάρσα και έχει πει ότι το έγραψε για να παρωδήσει τα έργα που έβλεπε μικρός στο θέατρο. Νομίζω όμως ότι είναι παραπλανητικό αυτό και ότι αλλού ήταν η πρόθεσή του. Στις φάρσες συνήθως οι ήρωες είναι κυνικοί, δυσάρεστοι ή γελοίοι. Το έργο έγινε τεράστια επιτυχία όταν πρωτοανέβηκε και καθιέρωσε τον Ουάιλντερ. Εδώ οι ήρωες παρουσιάζονται από τον Ουάιλντερ με απίστευτη τρυφερότητα και αγάπη. Έχουμε ανθρώπινους ήρωες που έχουν ανάγκη να ζήσουν, ανάγκη να αγαπηθούν και να αγαπήσουν. Υπάρχει αθωότητα και χαρά. Αυτό είναι που κάνει το έργο αυτό να διαφέρει από τις υπόλοιπες φάρσες. Φτιάξαμε λοιπόν μαζί με τον θίασο και την σκηνογράφο μας (Αθανασία Σμαραγδή) μια παράσταση ‘’ζαχαρωτό’’ που ο πρωταρχικός της στόχος βλέποντας την είναι να ζεσταθεί η καρδιά του. Ελπίζω να το έχουμε καταφέρει. »


Η Βίκυ Σταυροπούλου μας μίλησε για το έργο και για το ρόλο της. «Θεωρώ ότι είναι ένα πολύ ενδιαφέρον έργο και θεωρώ επίσης  ότι έχει γίνει ένα ενδιαφέρον ανέβασμα. Υπάρχει πραγματικά μια μεγάλη ομάδα, που λειτούργησε  σαν ένα δίχτυ ασφαλείας για δώσουμε το καλύτερο μας.  Ο Κωνσταντίνος είναι ένας άνθρωπος που θαύμαζα πάντα.. έχω γοητευτεί με τον τρόπο που αντιμετώπισε το κείμενο καταρχήν.  Κράτησε την εποχή που γράφτηκε το έργο. Αλλά θεωρείται τόσο φρέσκο και σύγχρονο. Ο τρόπος που διαχειρίστηκε όλη την ομάδα. Φανταστείτε τι είναι να διαχειρίζεστε  14 άτομα μέσα σε ένα θίασο, για να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Εμένα ο τρόπος που προσέγγισε το έργο, με έκανε να νιώσω ασφάλεια., αλλά λες και μου άνοιξε παραθυράκια ή και φως.  Και επίσης θέλω να πω. Μ αρέσει που έχουμε βρεθεί με πολλούς ταλαντούχους ανθρώπους. Έχουμε πολύ εξαιρετικούς συντελεστές. Η Διασκευή του Θεοδωρή Πετρόπουλου είναι θαυμάσια. Τα σκηνικά της Αθανασίας Σμαραγδή τα κουστούμια της Ηλένιας Δουλαδίρη και τους Παναγιώτη Λαμπριανίδη, είναι επίσης εντυπωσιακά. Την υπέροχη μουσική του Γιάννη Χριστοδουλόπουλου. Εντυπωσιάστηκα με τον τρόπο που διασκεύασε τα κομμάτια.»

Τον Μονόχνοτο –  σπαγκοραμμένο  χήρο που ζει μαζί με την μονάκριβη ανιψιά του η οποία είναι ερωτευμένη με ένα καλλιτέχνη και φυσικά ο θείος αρνείται να αποδεχθεί αυτή τη σχέση.  Τον  Οράτιο Βάντεργκέλντερ   κάνει  ο Χρήστος Χατζηπαναγώτης

Την γεροντοκόρη «Προστάτιδα των ερωτευμένων» μετά την αποχώρηση της Κατιάνας Μπαλανίκα, κάνει η Ρένια Λοιζίδου. Η οποία είπε: «Είμαι νέα στην ομάδα και προσπαθώ να ενταχθώ εξ ολοκλήρου. Είχα έρθει να δω μια πρόβα των παιδιών . Αυτό που είδα ήταν όντως ένα Ζαχαρωτό που υποστηρίζεται απ όλη την ομάδα. Πιστεύω ότι θα πάνε όλα καλά»


Στη  σκηνή, επίσης θα δούμε την Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους, το Γιάννη Σαρακατσάνη, το Γιώργο Ψυχογιό, την Αλεξάνδρα Ούστα, τον Σταύρο Σβήγκο, την Ντάνη Γιαννακοπούλου, τον Αχιλλέα Σκεύη, την Νατάσσα Κοτσονού, το Χάρη Γρηγορόπουλο, τον Θεοδωρή Ρωμανίδη και τον Γιώργο Δεπάστα.

 

Από 19 Νοεμβρίου η Ντόλλυ η Προξενήτρα στη διάθεση σας!!

 

Συντελεστές:

Συγγραφέας: Θόρντον Ουάιλντερ

Μετάφραση: Θοδωρής Πετρόπουλος

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή

Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη, Παναγιώτης Λαμπριανίδης

Μουσική Επιμέλεια: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος


Τιμές εισιτηρίων:

Τετάρτη έως Παρασκευή: 17€, Σάββατο & Κυριακή: 20€, Σάββατο απόγευμα (λαϊκή): 15€


Θέατρο Αλίκη

Αμερικής 4 Αθήνα, Κέντρο

Τηλ.: +302103210021


 

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.