Ο Απολογισμός του Σωτήρη Χατζάκη στα μισά της Θητείας του

Facebook
Twitter
LinkedIn

της Λαμπριάνας Κυριακού

Δυο μήνες πριν κλείσει δυο χρόνια θητείας του ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, ο Σωτήρης Χατζάκης, άνοιξε  τα χαρτιά του το μεσημέρι της Τρίτης, στους αντιπροσώπους των ΜΜΕ, κάνοντας ένα απολογισμό  της μέχρι τώρα  θητείας του.

Επειδή ακούστηκε πολύ έντονα το ερώτημα, Γιατί  στο μέσον της Θητείας του, ο Σωτήρης Χατζάκης, κάνει αυτόν τον απολογισμό ενώπιον ηθοποιών, κριτικών και ΜΜΕ,  αφου δεν είχε κάποια συγκεκριμένη είδηση να δώσει  και ποιος ήταν ο πιο  βαθύς του στόχος, ας ασχοληθούν οι πιο πονηροί, μιας και με βάσει όλα αυτά που παρουσιάστηκαν δεν βρίσκω λόγο να  κατακρίνω αυτή την ενέργεια. Άλλωστε, αν όντως κρύβεται κάτι πονηρό πίσω από αυτή την ενέργεια θα φανεί πολύ σύντομα. Χωρίς βέβαια να περάσουν απαρατήρητες κάποιες δημοσιογραφικές σκέψεις.

Ωστόσο, από τον Μάιο του 2013 που ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής ο Σωτήρης Χατζάκης, μέχρι και σήμερα, το εθνικό θέατρο – εν καιρώ κρίσης – ανέβασε 36 παραγωγές, που τις παρακολούθησαν 432. 848 θεατές.

Στην σημερινή συνέντευξη τύπου, παρουσιάστηκαν συνοπτικά, τα οικονομικά στοιχεία του Θεάτρου από 1/6/2013 έως 28/02/2015. Όπου   είχε έσοδα 5.586.010,66. Όμως δεν συμπεριλαμβάνεται το ποσό της τακτικής επιχορήγησης, για το 2015.  Το  ποσό αυτό ανέρχεται στα  6 εκατομμύρια ευρώ, ποσό το οποίο ακόμη να εκταμιευθεί.

«Επειδή το εθνικό θέατρο ως οργανισμός δημοσίου συμφέροντος, χρηματοδοτείται από τον έλληνα πολίτη, τώρα  που τέλειωσαν τη δουλειά τους οι ορκωτοί λογιστές, θέλαμε να ανακοινώσουμε αυτά τα αποτελέσματα, πριν την ανακοίνωση του ρεπερτορίου που θα γίνει το Μάρτιο του 2015», είπε ο Σωτήρης Χατζάκης, αρχίζοντας την ανάλυση 28  κατηγοριών,  που  ήταν στην ουσία μερικοί από τους στόχους του κ Χατζάκη, ώστε το  Εθνικό Θέατρο να αρχίσει να βαδίζει  σωστά, χωρίς τα προβλήματα του παρελθόντος.

Ο κ. Χατζάκης τόνισε  ότι σε μια εποχή που η ανεργία έχει φτάσει το 98%, και που οι ηθοποιοί στο ελεύθερο θέατρο  πληρώνονται 100 ευρώ το τρίμηνο, το Εθνικό θέατρο αύξησε το προσωπικό του. Από τους 74 ηθοποιούς που είχε τον Αύγουστο του 2013, τώρα έχει 199. Ενώ συνολικά, το Εθνικό Θέατρο, από τους 251 εργαζομένους που είχε, αυτή την στιγμή εργάζονται γι αυτό 491 άνθρωποι. Τεχνικοί – φωτιστές κλπ.

Επίσης το σημαντικότερο που τόνισε ο κ Χατζάκης, είναι τα ταμειακά διαθέσιμα του φορέα που ανέρχονται στα  3.470.248,53 που βρίσκονται στην τράπεζα και επιπλέον 250.000 που αναμένονται από την  επιστροφή του ΦΠΑ. Επίσης τόνισε ότι τα ο Εθνικό δεν έχει ληξιπρόθεσμες οφειλές και για την αναμόρφωση του προΰπολογισμού χρησιμοποιήθηκε η επιστροφή του ΦΠΑ (1.150.000) για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, νέων σκηνών, νέων παραγωγών.

Δράσεις και Προγράμματα Συνεργασίας του Εθνικού Θεάτρου στο Εξωτερικό

Ο κ, Χατζάκης, μίλησε για το καινούργιο project του Εθνικού Θεάτρου, το οποίο έχει να κάνει με τις εξωτερικές συνεργασίες του οργανισμού, με θεατρικούς οργανισμούς άλλων χωρών. Όπως η συνεργασία με το Azerbaijan State Academic National Drama Theatre,  που έγινε στα πλαίσια της 3ης Διεθνής Διάσκεψης Θεάτρου που έγινε στο Μπακού το Νοέμβριο, με θέμα « Η Θέση του Θεάτρου στο σύστημα της πολύ-πολιτισμικότητας και των διεθνών αξιών» Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα και οι δράσεις του Εθνικού Θεάτρου, όπου έφερε την πρόταση  συνεργασίας των δυο χωρών με τίτλο «Πολιτισμικός Αγωγός». Η Πρόταση αφορά στην συμπαραγωγή της τραγωδίας του Αισχύλου  «Προμηθέας Δεσμώτης» σε σκηνοθεσία του ιδίου του Σωτήρη Χατζάκη – παράσταση που θα ταξιδέψει κατά μήκος του αγωγού φυσικού αερίου.

Πρωτόκολλο συνεργασίας, υπογράφτηκε και με τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου ΘΟΚ, τον Ιανουάριο Συμφωνία η οποία στηρίζεται σε τέσσερις άξονες

Στην μελέτη, έρευνα και ερμηνεία του αρχαίου δράματος

Στην ανάπτυξη και ενίσχυση της νεολληνικής δραματουργίας

Στο κλασσικό και σύγχρονο ρεπερτόριο

Και στην έρευνα και τον πειραματισμό στα νέα θεατρικά ρεύματα.

Στις διεθνείς συνεργασίες εντάσσεται αυτή με το St Petersburg Theatre Season, τη Θεατρική Ακαδημία της Σανγκάης και το Beijing People’s Art Theatre.

Ο Σωτήρης Χατζάκης χαρακτηριστικά τόνισε  τι οδήγησε στην στρατηγική επιλογή συνεργασίας με τη Βενεζουέλα, λέγοντας «Οι λατινόφωνοι πάντα ψηφίζουν στον ΟΗΕ υπέρ της Ελλάδος για το θέμα της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα, αφού ενδιαφέρει και τους ίδιους το θέμα του επαναπατρισμού αρχαιοτήτων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Οκτώβριο του 2013, το Εθνικό Θέατρο, μετέχει στο Διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης των θεάτρων της Ευρώπης (UTE)

Ο κ. Χατζάκης αναφέρθηκε ακόμα στο «Σχολείον» της Ειρήνης Παπά, στην οδό Πειραιώς 52, στο Μοσχάτο.  Έναν  πολυχώρο οκτώ στρεμμάτων, που πέρασε στα χέρια του Εθνικού  Θεάτρου και θα μείνει  μέχρι το 2027 με ενοίκιο 700 ευρώ το μήνα και θα στεγάζει την θερινή σκηνή. Η Νέα Επέκταση του Εθνικού Θεάτρου, είναι αποτέλεσμα της τριμερούς συμφωνίας μεταξύ  ΕΤΑΔ του ΚΕΤΘΑ και του Εθνικού για να φιλοξενηθούν παραστάσεις και ποικίλες δράσεις.  Επίσης μέσα στα σχέδια του κ. Χατζάκη είναι να μεταφερθεί εκεί και ένα τμήμα της Δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου, καθώς και τα τμήματα του αρχαίου δράματος και σκηνοθεσίας, που αν και έχουν ανακοινωθεί για την ώρα έμειναν στα χαρτιά.

Ωστόσο, ύστερα από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, το θέατρο Ρεξ παραδόθηκε στο Εθνικό με σκοπό να ενοποιηθεί με το Θέατρο Κοτοπούλ. Με  τη μεταφορά της  παιδικής σκηνής του Θεάτρου Κοτοπούλη στην κεντρική σκηνή ιδρύθηκε το Μικρό Ρεξ με στόχο την οργάνωση της πειραματικής σκηνής και για πρώτη φορά λειτούργησε παιδική σκηνή στο κτίριο Τσίλλερ.  Με σκοπό την αποκέντρωση της θεατρικής του παρουσίας και δράσης το Εθνικό στέγασε τη Νεανική Σκηνή του, με μια σειρά παραστάσεων που αφορούν την έρευνα στο Θέατρο ΧΩΡΑ.


Μετά από πολλά χρόνια, ενεργοποιήθηκε το Κλιμάκιο Χειμερινής περιοδείας του Εθνικού Θεάτρου σε συνεργασία με το Υπουργείο Άμυνας και Πολεμικού Ναυτικού – όπου μέσα στο αρματαγωγό «Ρόδος» παρουσιάστηκαν  σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη, με δωρεάν είσοδο στους κατοίκους των ακριτικών περιοχών. Ενέργεια η οποία είχε μεγάλη Ανταπόκριση στο κοινό. Ο  κ Χατζάκης, είπε ότι  ήρθε σε επαφή με τον κ. Πάνο Καμμένο, για  τη συνέχεια  αυτού του project,  ο οποίος είχε θετική στάση απέναντι στην άποψη αυτή.

Όσον αφορά την κοινωνική πολιτική του θεάτρου συνεχίζονται οι δράσεις Θέατρο Κατ’ οίκων σε ανθρώπους που είναι ακινητοποιημένοι λόγω ασθένειας ή ατυχήματος, σε νοσοκομεία, αλλά και το  project ΦΟ – ΡΑ STOP, που «εξαγρίωσε τους Χρυσαυγίτες. Το ΦΟ-ΡΑ STOP είναι  μια νέα δράση η οποία είναι ενάντια στον φασισμό αλλά και τον ρατσισμό,  που έχει ως στόχο την ανεκτικότητα και τον σεβασμό του άλλου.

Αξίζει να τονίσουμε ότι σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο να βγει στον αέρα το διαδικτυακό ραδιόφωνο του  Εθνικού Θεάτρου.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.