Είδαμε την παράσταση “Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας”

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

της Λαμπριάνας Κυριακού

Χάριν  της   Ελληνικής  μυθολογίας κρατήσαμε  αυτό που αιώνες τώρα πολλοί θέλουν να εξαφανίσουν, την ταυτότητα μας. Η μυθολογία είναι η πρώτη  «ιστορία» που ηχεί  στ αυτιά μας, όπως ταυτόχρονα ηχούν και οι λέξεις που σχηματίζουν την γλώσσα  μας.

Γι αυτό δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί παραμύθι γιατί η ελληνική μυθολογία δεν έχει  να κάνει με την ουτοπία, είναι ιστορίες βασισμένες στην παράδοση και τον θρύλο. Στην  δική μας περίπτωση η μυθολογία δεν ήταν κάτι απλό, είχε να κάνει με την θρησκεία και την  πίστη μας.

 

Το  θέατρο Badminton μετά την δίχρονη επιτυχία της παράστασης   «Θησέας και Αριάδνη στο Νησί των Ταύρων» προτίμησε  και φέτος να ζωντανέψει στη σκηνή του το συναρπαστικότερο ταξίδι της ελληνικής μυθολογίας, αυτό της  Αργοναυτικής Εκστρατείας, που φέρει τον τίτλο «Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας»

Ο Ιάσονας και το Χρυσόμαλλο Δέρας μια επική περιπέτεια που αφηγείται την πορεία του Ιάσονα και των συντρόφων του από το Πήλιο και την Ιωλκό ως τις ακτές της Κολχίδας. Η αφήγηση αρχίζει με την πτήση του Φρίξου και της Έλλης καβάλα στο μυθικό κριάρι, διατρέχει τους άθλους των Αργοναυτών στο πέλαγος και στους αφιλόξενους τόπους της Κολχίδας και καταλήγει στα τεχνάσματα και τις φοβερές μάχες του Ιάσονα με τον δράκο, στην προσπάθειά του να κλέψει το χρυσόμαλλο δέρας. Σύμμαχοι του Ιάσονα είναι η γοητευτική μάγισσα Μήδεια, ο πιστός του σύντροφος Ορφέας και οι ηρωικοί Αργοναύτες, που αντιμάχονται παράξενα μυθικά τέρατα, πελώρια κύματα, αλλά και τις συνομωσίες των Θεών, που άγρυπνοι παρακολουθούν το ταξίδι των Ελλήνων στην Ανατολή.

Η σκηνοθετική σφραγίδα της  Σοφίας Σπυράτου, ξεπερνάει  τα ελληνικά δεδομένα.  Η παράσταση που έκανε πρεμιέρα  το μεσημέρι του Σαββάτου (30/10) στο θέατρο Badminton, εκτός από υπερπαραγωγή είναι και ένα υπερθέαμα. Τα ακροβατικά στοιχεία τονίζουν το μεγαλείο της μυθολογίας. Τα σκηνικά είναι τόσο ζωντανά  μεγάλα και εντυπωσιακά που η θεόρατη αυτή αίθουσα μικραίνει  και γίνεται  κατάλληλη για τους μικρούς φίλους που θέλουν να  παρακολουθήσουν την παράσταση.  Δεν μπορούμε να ονομάσουμε παιδική παράσταση. Είναι  καλό ένα μικρό παιδί να πληροφορηθεί για το τι θα παρακολουθήσει.


Τα    κείμενα και τους στίχους των τραγουδιών  υπογράφει ένας από τους σημαντικότερους νέους  στιχουργούς  ο Παρασκευάς Καρασούλος ενώ την πρωτότυπη μουσική έγραψε  ο Νίκος Κυπουργός.

Τον Ιάσονα, υποδύεται ο  Γιάννης Στάνκογλου…. τα λόγια είναι πιο λιτά γιατί  μας έχει συνηθίσει σε τέτοιους ρόλους…. είναι κάτι που του πάει πολύ.


Στο ρόλο της Μήδειας, αλλά και της ιερής ομιλούσας βελανιδιάς που τοποθέτησε η θεά Αθηνά στην πλώρη της Αργώς, κάνει   η Σαβίνα Γιαννάτου. Ντύνει  με τις φωνητικές της δεξιότητες την παράσταση και μας αποκαλύπτει  ότι δεν ξέρει μόνο από μουσική αλλά είναι πολύ καλή και στην υποκριτική.


Τον Ορφέα, τον αχώριστο φίλο του Ιάσονα, ενσαρκώνει ιδανικά ο Ζαχαρίας Καρούνης, τον Δία ο Γιώργος Γάλλος, ενώ τον Κένταυρο Χείρωνα υποδύεται ο Ιβάν Σβιτάιλο.

Δεν μπορώ να αγνοήσω την Μαρία Γράμψα που υποδύθηκε την θεά  Ηρα… είναι ένα δυνατό χαρτί στο χώρο των μιούζικαλ και των παραστάσεων που χρειάζονται καλλιτέχνες με εντυπωσιακές μουσικές αλλά και θεατρικές ικανότητες.   Όπως δεν μπορώ να αγνοήσω στην Μαριλού Κατσαφάδου, που κάνει την Θεά Αφροδίτη… είναι ένα πρόσωπο που έχει πολλά να δώσει στο θέατρο.

 

παίζουν οι ηθοποιοί:

Αλέξανδρος ΚεΪβανάη Ανδρέας Λάβνερ Αρετή Νότη Γιάννα Μεντβέντεβα Γιάννης Σμέρος

Γιάννης Στάνκογλου Γιάννης Στέφος Γιάννης Τσεμπερλίδης

Γιώργος Γάλλος Γιώργος Νούσης Γιώτα Αλεξίου

Δημήτρης Γαλάνης Δημόκριτος Σηφάκης Έλενα Κέκκου Ζαχαρίας Καρούνης Ιβάν Σβιτάϊλο Κώστας Ραφαηλίδης Μαρία Γράμψα Μαριλού Κατσαφάδου Μαρίνα Σάττι Πάνος Πολίτης Ράνια Φόβου Σαβίνα Γιαννάτου Στράτος Γιαπτσέ Χλόη Μάντζαρη

Σκηνοθεσία-Χορογραφίες:

Σοφία Σπυράτου

Κείμενο- Στίχοι:

Παρασκευάς Καρασούλος

Μουσική:

Νίκος Κυπουργός

Σκηνικά-Κοστούμια:

Μανόλης Παντελιδάκης

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.