Με Πίντερ, Άλμπυ και Τίβαν θα συνταξιδέψει τη νέα θεατρική σεζόν το «Από Μηχανής Θέατρο»

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

της Λαμπριάνας Κυριακού

Στην Οδό Ακάδημου 13, δέκα λεπτά με τα πόδια από το μετρό της Ομονοίας, και πολύ πιο κοντά από το μετρό του Μεταξουργείου, υπάρχει το Από Μηχανής Θέατρο.


Ο ηθοποιός και θεατρολόγος,  Άκις Βλουτής, τα τελευταία δέκα χρόνια  στέγασε τα όνειρα του, μέσα σ ΄ένα χώρο ο οποίος  στα μέσα της δεκαετίας του ’90 αγοράστηκε από τους ηθοποιούς Ασπασία Κράλλη και Χρήστο Βαλαβανίδη και μετατράπηκε σε ένα θέατρο, που συμφωνούσε απόλυτα με τις τάσεις της εποχής.

 

Είναι από τα θέατρα που έχουν  να λογοδοτήσουν   μόνο με την  Τέχνη και το   θεατρόφιλο κοινό. Έχει στο ενεργητικό του σημαντικές και επιτυχημένες παραστάσεις, με σταθμό,  το έργο του Γιώργου Χρονά «Η γυναίκα της Πάτρας» με την Λένα Κιτσοπούλου και την  Ελένη Κοκκίδου, αφού ξεπέρασε τις 200 παραστάσεις.  Η συνεργασία επίσης με την Ρούλα Πατεράκη, στα έργα «Εξόριστοι» που βραβεύτηκε από την Ένωση Ελλήνων θεατρικών κριτικών, αλλά και το «Ξύπνημα των νεκρών» του Ίψεν – τα «Φύλλα Ημερολογίου» του Χριστιανόπουλου… ήταν η κινητήριος δύναμη, το κλασσικό ρεπερτόριο να μείνει στις πρώτες επιλογές του θεάτρου.

Το Από Μηχανής Θέατρο, συνεχίζει και φέτος τη  γόνιμη παρουσία του στα  θεατρικά θεάματα της χώρας, επιλέγοντας για τη θεατρική σεζόν 2016 – 17 ένα ρεπερτόριο  υψηλού επιπέδου.

Όπως είπε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Άκις Βλουτής, το μεσημέρι της Τετάρτης 21-9-2016, στην παρουσίαση του προγράμματος του, «επιλέχτηκαν αυτά τα έργα γιατί στην ουσία έχουν σχέση μεταξύ τους, αφού και τα δυο γράφτηκαν,  σε μια εποχή που φαίνονται οι τεράστιες αλλαγές μετά τον πόλεμο. Βρισκόμαστε σε  μια Αμερική που μετά τον πόλεμο, αρχίζει ν αλλάζει  να δυναμώνει και να κυριεύει ανάμεσα σ΄ένα διχοτομημένο κόσμο,  Δυτικού κόσμου και Σοβιετικού. Είναι έργα  που δημιουργούν το απόλυτο παράλογο, κάτι που συμβαίνει και τώρα.»


Στις 14 Οκτωβρίου 2016 πρώτη την αυλαία θα ανοίξει η Σκηνή Β, του «Από Μηχανής» με το έργο «Ο Πίθηκος του Κάφκα» του Κόλιν Τίβαν, σε σκηνοθεσία Άκι Βλουτή και μετάφραση Χάρη Αττώνη που θα είναι και  ο κεντρικός ήρωας.

Στις 11 Νοεμβρίου 2016, θα κάνει πρεμιέρα  το «Πάρτυ Γενεθλίων» του Χάρολντ Πίντερ, σε σκηνοθεσία Δημοσθένη Παπαδόπουλου και πρωταγωνιστές την μοναδική  Μίνα Αδαμάκη, τον αγαπημένο Άκι Βλουτή, τον εξαιρετικό Φώτη Αρμένη, το ταλαντούχο Γιώργο Κοψίδα και άλλους αγαπημένους ηθοποιούς.

Το  τρίτο έργο που θα φιλοξενηθεί από το Φεβρουάριο στο Από μηχανής Θέατρο, σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη – ο οποίος έχει την τιμητική του φέτος, αφού θα τον δούμε στο ρόλο του σκηνοθέτη σε πολλές παραστάσεις  –   είναι το έργο του Έντουαρντ Άλμπυ «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ» με πρωταγωνίστρια την Νίκη Παλληκαράκη.

Το «Από Μηχανής θέατρο» στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε δεν μένει αδιάφορο και από 25 Σεπτεμβρίου 2016, δίνει την ευκαιρία στο κοινό να προμηθευτεί σε πολύ χαμηλή τιμή (5 ευρώ), εισιτήρια για τις πιο πάνω θεατρικές παραστάσεις.

Επίσης, μπαίνοντας στο site του θεάτρου syn-epi.com, μπορείς να ενημερωθείς για όλες τις παραστάσεις που φιλοξενούνται στην Σκηνή Β και Γ, του θεάτρου.




Αναλυτικά τα έργα:

Κεντρική Σκηνή


«Πάρτυ Γενεθλίων»

του Χάρολντ Πίντερ


Από τις 11 Νοεμβρίου

Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

 


H ιστορία διαδραματίζεται σε μία μίζερη παραθαλάσσια πανσιόν και διαρκεί μία ημέρα. Στην πανσιόν αυτή, την οποία διατηρεί η Mεγκ, μια καλοσυνάτη γυναίκα με τον σύζυγό της Πητ, έχει βρει καταφύγιο ο Στάνλεϋ, ένας πρώην πιανίστας. Mοναδικός ένοικος της πανσιόν μέχρι τη στιγμή που καταφθάνουν δύο μυστηριώδεις τύποι για να τον πάρουν μαζί τους. Mετά από μια παράλογη και εξοντωτική ανάκριση του οργανώνουν ένα «πάρτι γενεθλίων», το οποίο σταδιακά μετατρέπεται σε καφκικό εφιάλτη. Όπως ο Σάμιουελ Μπέκετ, έτσι και ο Πίντερ αρνείται να παράσχει λογικές εξηγήσεις για τις ενέργειες των χαρακτήρων του. Το νόηµα του έργου δεν εξαρτάται από το να γνωρίζουµε τί έκανε ο Στάνλεϊ. Αυτό που πρέπει να ξέρουµε είναι ότι σε κάποιο σηµείο του παρελθόντος του αυτός, όπως όλοι µας, έκανε κάτι, είναι ένοχος.

Η σωµατική κατάρρευση του Στάνλευ µε τη συνακόλουθη απάλειψη της ανθρώπινης συνείδησης και την αχρήστευση του ανθρώπινου μυαλού βρίσκονται συχνά στην καρδιά του πιντερικού ενδιαφέροντος.

Tο «Πάρτυ Γενεθλίων» είναι ένα έργο που μέσα από κωμικές και τραγικές καταστάσεις παραμένει αινιγματικό και τρομακτικό. Kαι σε αυτό το έργο, όπως στα περισσότερα του Πίντερ, μία φαινομενικά κοινότοπη κατάσταση σταδιακά φορτίζεται με απειλή, τρόμο και μυστήριο, παράλληλα με τη λεπτομερή αποτύπωση των διακυμάνσεων και την ηθελημένη παράλειψη μιας εξήγησης ή ενός κινήτρου της δράσης.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Δημοσθένης Παπαδόπουλος

Σκηνικά – Κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

ΠΑΙΖΟΥΝ:

Άκις Βλουτής, Μίνα Αδαμάκη, Φώτης Αρμένης, Αλέξανδρος Μούκανος, Γιώργος Κοψιδάς, Δήμητρα Κόκκορη

Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου




«Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ»

του Έντουαρντ Άλμπυ


Από τις 3 Φεβρουαρίου

Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και  Κυριακή

Το έργο Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ του Έντουαρντ Άλμπυ, έλκει την καταγωγή του από τον πατέρα της σύγχρονης δραματουργίας Ερρίκο Ίψεν (περί ζωτικού ψεύδους) και ακόμα περισσότερο από τον αναρχικό του θεάτρου Αύγουστο Στρίνμπεργκ (Ο Χορός του Θανάτου). Ένα έργο κλειστοφοβικό που ακροβατεί ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα.

Παρακολουθούμε την συνάντηση του Τζωρτζ και της Μάρθας στο σαλόνι του σπιτιού τους, στις 2 η ώρα μετά τα μεσάνυχτα με ένα νεαρότερο ζευγάρι τον Νικ και την Χάνυ, η οποία ολοκληρώνεται την ώρα που χαράζει.

Τα πρόσωπα για πρώτη φορά στην ιστορία του θεάτρου γκρεμίζουν τους κοινωνικούς φραγμούς και ο λόγος τους γίνεται άγριος, ίσως αγοραίος, σχεδόν χυδαίος. Και αυτός αρθρώνεται από σοβαρούς, ευυπόληπτους και  ευκατάστατους πολίτες, διανοούμενους ακαδημαϊκούς χρησιμοποιώντας όμως την συνθήκη του παιχνιδιού.

Ένα άγριο παιχνίδι στον οποίο θίγονται πολλά δίπολα. Άνδρας – γυναίκα, αγάπη – μίσος, γονιμότητα – στειρότητα, θύμα – θύτης, ιστορία – βιολογία, εκκλησία – παγανισμός. Και όλα αυτά συμβαίνουν κάτω από την επήρεια του αλκοόλ που ρέει άφθονο μέχρι το τέλος. Βασικό στοιχείο που αποκαλύπτει τα βαθύτερα ένστικτα και τα πιο βαθειά μυστικά. Βακχεύουν.

Ο Άλπμυ με έναν μαγικό τρόπο και διατηρώντας πάντα επί σκηνής σε θαυμαστή ισορροπία το χιούμορ, ενώ απλώνεται σε μια τεραστία θεματολόγια, ταυτόχρονα τοποθετεί τους ήρωες του στον κεντρικό πυρήνα, την οικογένεια και ανιχνεύει τις αναπηρίες της. Αυτός ο πυρήνας εκρήγνυται μπροστά στους θεατές, διαλύει κάθε ψευδαίσθηση, και ο ίδιος ο Άλμπυ διερωτάται πια μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι μάρτυρες-πιόνια σε ένα παιχνίδι που οδηγεί στο Τέλος της Δύσης και στην γέννηση μια νέας πραγματικότητας, στην οποία όμως ο άνθρωπος χάνει την ατομικότατα του και νεκρώνεται η φαντασία του μπρος στην αποκαλυπτικότητα της επιστήμης.



ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Τζένη Μαστοράκη

Σκηνοθεσία:  Γιώργος Κιμούλης

Σκηνικά – Κοστούμια:  Νίκος Αναγνωστόπουλος

Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης


ΠΑΙΖΟΥΝ:

Άκις Βλουτής, Νίκη Παλληκαράκη, Σαράντος Γεωγλερής, Τζωρτζίνα Λιώση




Β’ Σκηνή

«Ο Πίθηκος του Κάφκα»

του Κόλιν Τίβαν


Από τις 14 Οκτωβρίου

Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή

για 20 μόνο παραστάσεις


Όπως στο δημοφιλέστατο μυθιστόρημα του Κάφκα “Μεταμόρφωση”, όπου ο ήρωας Γκρέγκορ Σάμσα ξυπνάει στο δωμάτιο του και συνειδητοποιεί πως έχει μεταμορφωθεί σε έντομο, έτσι και στην “Αναφορά σε μια Ακαδημία” ένας φυλακισμένος πίθηκος αποφασίζει να εξανθρωπιστεί για να μπορέσει να επιβιώσει στον κόσμο των ανθρώπων.

“Με τι κόστος προσαρμόζεσαι σε μία ταυτότητα;” ρωτάει

“Και με ποιο τίμημα;” συνεχίζει.

Σύντομα γίνεται ένας διάσημος ερμηνευτής που κάθε βράδυ δίνει παραστάσεις και περιτριγυρίζεται από τον Τύπο και τους θαυμαστές του. Πέτυχε μόνος του την μεταμόρφωσή του, κατάφερε να γίνει άνθρωπος και τώρα στο απόγειο της καριέρας του, γυρίζει σπίτι κάθε βράδυ μόνος και εκεί τον περιμένει….

τα υπόλοιπα επί σκηνής…


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σκηνοθεσία – Σύλληψη εικαστικού χώρου: Άκις Βλουτής

Visual Art: Παντελής Μάκκας

Κοστούμια: Νίκος Αναγνωστόπουλος

Πρωτότυπη μουσική: Σταύρος Γασπαράτος

Κίνηση: Μαριέλλα Νέστορα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Βάσω Στεργίου

Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης


Ερμηνεύει ο Χάρης Αττώνης που επίσης μεταφράζει το έργο.


{youtube}iGYqLuDg1Dg{/youtube}

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.