Με “Γκιλγκαμές” και “Καρνάκ” θα περιοδεύσει αυτό το καλοκαίρι η Θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ

Facebook
Twitter
LinkedIn


Με τις παραστάσειςΓκιλγκαμές” και “Καρνάκ” θα περιοδεύσει στα μεγάλα φεστιβάλ της χώρας, το φετινό καλοκαίρι, η Θεατρική ο μάδα ΡΟΔΑ.



Η ομάδα ιδρύθηκε πριν 26 χρόνια  από τη Μαρία Περετζή και έκτοτε  έχει ανεβάσει θεατρικές παραστάσεις με άξονα παγκόσμιους μύθους και έχει πραγματοποιήσει μουσικές συναυλίες κυρίως με τη μουσική του Έλληνα φιλόσοφου του Πόντου Γκουρτζίεφ (Γεώργιος Γεωργιάδης, 1866-1949).

Η ΡΟΔΑ με τη καθοδήγηση της Μαρίας Περετζή μελετάει μέσα από το θέατρο και τη μουσική τις φιλοσοφικές ιδέες του Γκουρτζίεφ σε ένα πρακτικό και βιωματικό επίπεδο.


ΘΕΑΤΡΟ ΡΟΔΑ

Δύο θεατρικές παραστάσεις

το διαχρονικό έπος

«Γκιλγκαμές»

(Έπαινος «Κάρολος Κουν» 2014)

Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή


Δύο μουσικές  εκδηλώσεις

η νέα συναυλία της μουσικής ομάδας ΡΟΔΑ με έργα Γκουρτζίεφ / ντε Χάρτμαν

«Καρνάκ: Το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»

Καλλιτεχνική Διεύθυνση / Ενορχήστρωση: Μαρία Περετζή



• 22 & 23 Αυγούστου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΡΕΜΑΤΙΑΣ ΔΗΜΟΥ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ

«Καρνάκ: Το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»



• 28 Αυγούστου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΡΑΧΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

«Γκιλγκαμές»



•07 Σεπτεμβρίου

ΜΕΝΑΝΔΡΕΙΑ 2017 ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ

«Καρνάκ: Το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»



• 17 Σεπτεμβρίου

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΔΗΜΟΥ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

«Γκιλγκαμές»





ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ

Το μέγα Βαβυλωνιακό Έπος

Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή

Ο Γκιλγκαμές, βασιλιάς της πόλης της Μεσοποταμίας Ουρούκ της οποίας τα ερείπια έχουν εντοπιστεί στο σημερινό Ιράκ, ήταν, σύμφωνα με την παράδοση, τρισέγγονος του Νώε. Το έπος που περιγράφει τις περιπέτειές του, θεωρείται το παλαιότερο ποίημα της ανθρωπότητας. Στην αφήγησή του διαπλέκονται δεκάδες ιστορίες, πολλές από τις οποίες εμφανίζονται στις μυθολογίες ύστερων λαών, όπως οι Έλληνες και οι Εβραίοι.

Το «Γκιλγκαμές» είχε επιβιώσει μέσα στις χιλιετίες στην προφορική μνήμη των λαών τις Καυκασίας μέσα από τις απαγγελίες των ασόκ, των παραδοσιακών αφηγητάδων. Έξαφνα, στα τέλη του 19ου αιώνα, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν σε ανασκαφές στην αρχαία Βαβυλώνα τις πρώτες πήλινες πλάκες σε σφηνοειδή γραφή πάνω στις οποίες ήταν χαραγμένο το πρωτότυπο, ίδιο, σχεδόν λέξη προς λέξη, όπως είχε διασωθεί με το λόγο. Πινακίδες που βρέθηκαν από τότε σε πολλά σημεία της Μέσης Ανατολής επιβεβαίωσαν τη γνησιότητα του έργου. Σήμερα πλέον έχουν ανασυνταχθεί τρεις διαφορετικές εκδοχές του, η λεγόμενη Βαβυλωνιακή, η Σουμεριακή και η Ασσυριακή.

Για την απόδοση από τη ΡΟΔΑ το έργο διαπλάστηκε σε μορφή θεατρική, μεταφρασμένο και διασκευασμένο ανάλογα.

Ο Γκιλγκαμές εμφανίζεται σαν το πρότυπο της ανδρικής δύναμης και ομορφιάς. Ακαταμάχητος και ασυναγώνιστος στα πλαίσια της πόλης του, καταλήγει να καταπιέζει τους κατοίκους της, μέχρι που συναντά τον Ενκιντού, αρχικά αντίπαλό του και τελικά αδελφικό του φίλο. Οι δύο μαζί επιχειρούν ένα ταξίδι γεμάτο περιπέτειες.

Ο Ενκιντού πεθαίνει, τιμωρημένος από τους θεούς, τιμωρία για τις ύβρεις που απευθύνουν οι δύο φίλοι στην Ιστάρ, τη θεά του έρωτα.

Συντετριμμένος ο Γκιλγκαμές από το θάνατο του Ενκιντού και φοβισμένος μπροστά στο αναπόφευκτο δικό του τέλος, αρχίζει ένα φοβερό ταξίδι στον κάτω κόσμο αναζητώντας την αθανασία. Η περιπλάνησή του θα του φέρει την κατανόηση για τη ζωή και τη σοφία που θα τον απαλλάξει από το άγχος του θανάτου.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ «ΓΚΙΛΓΚΑΜΕΣ»

Σκηνοθεσία: Μαρία Περετζή, Κείμενο: Δημήτρης Περετζής / Μαρία Περετζή

Σκηνικά: Νίκος Τσιουμπλεκτσής, Μουσική: Τάκης Πατερέλης / Πία Πιερράκου / Δημήτρης Γασπαράτος / Γιώργος Ντούνης / Μαρία Περετζή / Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Άγγελος Γιαννάτος , Κουστούμια: Μαρία Περετζή / Ιουλία Βεντίκου / Βίκη Τσέλιου / Αθηνά Παπαφώτη / Άννα Κυπραίου / Μαρία Τσούγκα

Χορικά: Μαρία Περετζή, Ηχητικά: Δημήτρης Γασπαράτος / Ηλίας Πιλάτος / Άγγελος Γιαννάτος , Φωτογραφίες: Φώτης Τραγανουδάκης / Μαρίζα Πελεκάνου / Ορφέας Περετζής, Φωτισμός: Μαρία Περετζή / Δημήτρης Νέλλας / Χάρης Καρίνος / Φώτης Τραγανουδάκης, Μακιγιάζ: Πάτυ Παπαγεωργίου / Ιουλία Βεντίκου / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή

ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ

Γκιλγκαμές: Δημήτρης Γασπαράτος, Ενκιντού: Γιώργος Κωστογιάννης,

Αφηγητής:  Σταύρος Κάππας, Ιστάρ: Ιουλία Βεντίκου, Σάμχατ: Εύα Αυλίδου, Χουμπαμπά / Νώε: Σταμάτης Λόγος, Σάμας: Δημήτρης Μπόζες,

Νινσούν: Άννα Κυπραίου, Φίδι: Ίρις Μπαγλανέα, Ουρσαναμπί: Δημήτρης Νέλλας

Χοροί: Αλέξανδρος Μπάτσης / Γιώργος Ντούνης / Μαρίζα Πελεκάνου / Πάτυ Παπαγεωργίου / Γιάννης Αγγέλης / Αθηνά Παπαφώτη / Αργυρώ Τσιουμπλεκτσή / Μαρία Τσούγκα / Βίκυ Τσέλιου / Ίρις Μπαγλανέα / Πία Πιερράκου / Χρυσούλα Μπέτσα/ Λένα Κοντοπίδου / Γεωργία Καρούτσου / Αλέξανδρος Τζέκας / Τζέλα Αναγνωστοπούλου / Χάρης Καρίνος / Εύα Βιλλιώτου / Θωμάς Γκότσης





Η συναυλία «Καρνάκ: το Διαστημόπλοιο του Σύγχρονου Μάγου»

με έργα των Γκουρτζίεφ / ντε Χάρτμαν,

Καλλιτεχνική διεύθυνση / Ενορχήστρωση:  Μαρία Περετζή

Τα μουσικά αυτά κομμάτια συγκέντρωσε ο Έλληνας φιλόσοφος Γκουρτζίεφ (Γεώργιος Γεωργιάδης, 1866-1949) από τον Πόντο κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του στην Ανατολή και, στη συνέχεια, τα προσάρμοσε στο πιάνο και τη δυτική συμφωνική ορχήστρα με τη συνεργασία του μαθητή του Τόμας ντε Χάρτμαν, μαέστρου των μπαλέτων της Πετρούπολης. Η μουσική αυτή συνοδεύει τις «Κινήσεις», τους Ιερούς Χορούς που συνέθεσε ο ίδιος ο Γκουρτζίεφ και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της πνευματικής του διδασκαλίας.

Χάρη στον πρωτοποριακό της ήχο και τη διευρυμένη οπτική της ενορχήστρωσης της Μαρίας Περετζή, η συναυλία «Καρνάκ» διατυπώνει μουσικά την ουσία και τη δύναμη της φιλοσοφίας που κληροδότησε ο Γκουρτζίεφ. Από ένα μεγάλο φάσμα ηχοχρωμάτων και συναισθηματικών αποχρώσεων που αποδίδονται από τα εξαιρετικά φωνητικά και τη συνεργασία ανατολικών και δυτικών οργάνων που ανατρέπει κάθε προηγούμενο μουσικών ακουσμάτων, αναδύεται μια καινούργια δυνατότητα διαλόγου μεταξύ Ανατολής και Δύσης στη σημερινή εποχή της έντονης πολιτικής, κοινωνικής και θρησκευτικής πόλωσης.

Η μουσική χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερη εσωτερική πνευματικότητα και γίνεται όχημα προς τη βαθύτερη κατανόηση του φιλοσοφικού έργου του Γκουρτζἰεφ, και της σημασίας που έχει αυτό για τη σύγχρονη πραγματικότητα.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΗΣ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ «ΚΑΡΝΑΚ: ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΟΠΛΟΙΟ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΜΑΓΟΥ»

Τάκης Πατερέλης (πιάνο, φλάουτο, σαξόφωνο, κρουστά, χανκ ντραμς, φωνητικά), Μαρία Θωϊδου  (σόλο φωνή), Σταύρος Κάππας  (σαντούρι, πλήκτρα, φωνητικά), Γιώργος Ντούνης  (κρουστά, φωνητικά, θιβετιανά μπολ, ντιτζεριντού), Αλέξανδρος Περετζής (μπάσο, κιθάρα, τζουράς, θιβετιανά μπολ,φωνητικά), Ίρις Μπαγλανέα (τραγούδι, φωνητικά, τζουράς), Ιουλία Βεντίκου  (φωνητικά, πλήκτρα),  Άννα Κυπραίου (άρπα, φωνητικά), Πάτυ Παπαγεωργίου (φωνητικά).

Καλλιτεχνική Διεύθυνση/ Ενορχήστρωση: Μαρία Περετζή



ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΡΟΔΑ;

Το ρεπερτόριό της η ΡΟΔΑ το αντλεί μέσα από τους μεγάλους μύθους και τα έπη της παγκόσμιας κληρονομιάς, έχοντας σαν στόχο να δημιουργήσει μια παράδοση θεατρικής αφήγησης των πιο σημαντικών έργων που έχουν επηρεάσει τη διάπλαση του κόσμου μας, κάνοντας τον Έλληνα θεατή άμεσο κοινωνό του πανανθρώπινου περιεχόμενού τους.

Τη θεατρική ομάδα ΡΟΔΑ δημιούργησε η Μαρία Περετζή, τον Ιανουάριο του 1991. Ο στόχος για τα μέλη της είναι να μελετήσουν τις δυνατότητες που έχει η θεατρική εμπειρία να συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και του δυναμικού του ανθρώπου. Με την καθοδήγηση της Μαρίας Περετζή, η θεατρική προετοιμασία για τον ηθοποιό της ΡΟΔΑ ξεπερνά πολύ τα όρια της συνηθισμένης θεατρικής προπαρασκευής. Ασκήσεις μνήμης, αντοχής, προσοχής και πολύπλοκων τελετουργικών χορών,  αποτελούν την αφετηρία της προσέγγισης στο θέμα της εκφραστικής ελευθερίας. Με την προσπάθειά του ο ηθοποιός ουσιαστικά επαναπροσδιορίζει το πλαίσιο της αντικειμενικής του εμπειρίας. Μέσα στο δικό του σώμα, τις προσωπικές του στάσεις, σκέψεις, μνήμες, τα συναισθήματά του, μέσα απ’ τους δικούς του φραγμούς και την υπέρβασή τους, έχει την ευκαιρία να περάσει στην Αποκάλυψη του Ατομικού του Άγνωστου. Καθώς στην επαγγελματική τους ζωή έχουν όλοι διαφορετικές ασχολίες (αρχιτέκτονες, έμποροι, καλλιτέχνες, γιατροί κλπ), η συνεργασία τους για το ξεπέρασμα κάθε δυσκολίας στην παραγωγή των θεατρικών τους παραστάσεων φέρνει μια φρεσκάδα, μια νέα διάσταση που εκδηλώνεται σε όλες τις φάσεις της δημιουργικής τους πορείας.

Έχοντας συνειδητοποιήσει ότι ουσιώδες εμπόδιο για την επίτευξη ποιότητας στη συλλογική δουλειά είναι οι συγκρούσεις των ανθρώπων, τόσο οι εξωτερικές αντιπαραθέσεις που πολώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις, όσο και οι εσωτερικές συγκρούσεις στον ψυχισμό του καθενός, η ομάδα συγκροτήθηκε για να μελετήσει στην πράξη τον τρόπο που τέτοιες τριβές μπορούν να ξεπεραστούν. Έτσι η δουλειά της ΡΟΔΑ αγγίζει τα όρια της μελέτης και της διεύρυνσης των ορίων της συνηθισμένης προσωπικότητας στον άνθρωπο.

• ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΟΥΝ 2014

Η Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών απένειμε ομόφωνα στον Δημήτρη Γασπαράτο τον «Έπαινο Κάρολος Κουν 2014 – Ερμηνείας Ηθοποιού σε Ελληνικό έργo» για τη δυναμική του ερμηνεία ως Γκιλγκαμές.


• ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΜΕΣΩ ΤΟΥ CNN

Το αμερικάνικο τηλεοπτικό κανάλι του CNN αφιέρωσε τρία μακροσκελή ρεπορτάζ παρουσιάζοντας σκηνές της Ραμαγιάνα, του Γκιλγκαμές και του Αμφιάραου, καθώς και συνεντεύξεις βασικών συντελεστών της


• Η ΡΟΔΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ – ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους «Στο Κέντρο του Κύκλου» του Ορφέα Περετζή που προβλήθηκε στο 18ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει πλάνα από καθημερινή ζωή και τις στιγμές των ηθοποιών στα παρασκήνια λίγο πριν βγουν στη σκηνή, ξεδιπλώνοντας κινηματογραφικά τη μαγεία της τελετουργικής θεατρικής εμπειρίας που συντελείται σε κάθε στιγμή της προετοιμασίας και ολοκλήρωσης των παραστάσεων του Θεάτρου ΡΟΔΑ.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.