Η αλλαγή της οδηγικής κουλτούρας μπορεί να βάλει “φρένο” στα τροχαία

Facebook
Twitter
LinkedIn

Σοκαριστικοί είναι οι αριθμοί για τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα. Το 2018, μόνο στο νομό Αττικής, 197 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 183 τραυματίστηκαν σοβαρά και 6.261 ελαφρά. «Η Ελλάδα μετά το 2000 και έως σήμερα, παρά τη σημαντική μείωση του αριθμού των θυμάτων από τροχαία – ενδεικτικά αναφέρω ότι το 2018 σε σχέση με το 2010 είχαμε κατά 36% λιγότερους νεκρούς – εξακολουθεί να βρίσκεται σε μία από τις χαμηλότερες βαθμίδες ως προς το επίπεδο οδικής ασφάλειας συγκριτικά με τα άλλα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Καταλαβαίνετε, λοιπόν, ότι αποτελεί στοίχημα για μας η βελτίωση της οδικής ασφάλειας», τονίζει στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, Σπυρίδων Λάσκος.

«Είναι αδιανόητο, το 2019», επισημαίνει ο αστυνομικός διευθυντής, «να συνεχίζουμε παλιές ή να υιοθετούμε νέες οδικές συμπεριφορές, οι οποίες προκαλούν τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα. Για παράδειγμα, η μη χρήση ζώνης ασφαλείας, κράνους και προστατευτικών μέσων συγκράτησης παιδιών. Μία απλή κίνηση, η πρόσδεση της ζώνης και η χρήση προστατευτικού κράνους μπορεί να αποτελέσουν το νήμα που θα μας κρατήσει στη ζωή, τη δική μας και της οικογένειάς μας. Άλλο παράδειγμα αποτελεί η αντικανονική χρήση κινητού τηλεφώνου. Συμπεριφορά, η οποία έχει αναχθεί σε νέα μάστιγα. Η πλειονότητα των οδηγών, Ι.Χ επιβατικών, δικύκλων, φορτηγών, λεωφορείων, μιλούν στο τηλέφωνο, στέλνουν μηνύματα ή βλέπουν βίντεο κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Συμπεριφορές όπως αυτές κατά την οδήγηση, δηλαδή για ένα δευτερόλεπτο να αποσπαστεί η προσοχή μας από το οπτικό πεδίο οδήγησής μας, να αφήσουμε το χέρι μας από το τιμόνι, μπορεί να έχουν τραγικές συνέπειες».

Ο κ.Λάσκος στέλνει παράλληλα το μήνυμα ότι η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής θα δείξει μηδενική ανοχή σε αντικοινωνικές συμπεριφορές οδηγών.

«Είναι πραγματικά αδιανόητες ορισμένες συμπεριφορές μας κατά την οδήγηση, οι οποίες πέρα από το γεγονός ότι αποτελούν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, είναι και λίαν αντικοινωνικές. Για παράδειγμα, η στάθμευση σε ράμπες διέλευσης ΑμΕΑ, η κίνηση στη Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης ή στις λεωφορειολωρίδες, αποτελούν παραβάσεις τροχαίας, αλλά παράλληλα είναι συμπεριφορές που δεν σέβονται βασικά δικαιώματα των συμπολιτών μας. Έτσι, εκ μέρους μου θεσμικά ως διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, δεν θα υπάρξει η παραμικρή ανοχή για τέτοιου είδους παραβάσεις και έχει μεταφερθεί ήδη στο προσωπικό των Υπηρεσιών Τροχαίας, η ανάγκη για συστηματική και εντατική αστυνόμευση για την εξάλειψη των συγκεκριμένων παραβάσεων».

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.