Γιατί στολίζουμε έλατα τα Χριστούγεννα

Decorate christmas tree hero 6vc5smlilngdscv53o813hfa3a82hufy20dks8q2yh8
Facebook
Twitter
LinkedIn

Αρχαίοι Έλληνες, Ρωμαίοι και Αιγύπτιοι απέδιδαν υπερφυσικές ιδιότητες στα έλατα, επειδή διατηρούν το πράσινο χρώμα τους στη διάρκεια του χειμώνα. Το έλατο μετατράπηκε σε χριστιανικό σύμβολο όταν ο Γερμανός άγιος Βονιφάτιος ξερίζωσε ένα δέντρο που ήταν ιερό σύμβολο των παγανιστών και το αντικατέστησε με ένα έλατο. Τα πρώτα στολισμένα χριστουγεννιάτικα δέντρα έκαναν την εμφάνιση τους στη Γερμανία το 1830.

Γιατί ανταλλάσσουμε δώρα

Η ανταλλαγή δώρων συμβολίζει τα δώρα που πρόσφεραν οι τρεις μάγοι στο Χριστό κατά τη γέννηση του και τονίζει το πνεύμα αγάπης των ημερών. Ένας από τους λόγους που επικράτησε αυτό το μάλλον… δαπανηρό έθιμο είναι και το ότι μακρινοί πρόγονοι μας αντάλλασσαν τα προϊόντα τους στο τέλος του χρόνου οπότε ολοκληρωνόταν η καταμέτρηση της σοδειάς.

Γιατί κρεμάμε κάλτσες στο τζάκι

Xristougenniatiki diakosmisi tzakiΛέγεται ότι όταν ο Άγιος Νικόλαος ήταν επίσκοπος Μύρων και Λυκίας έμαθε πως ένας πατέρας στην ενορία του σκόπευε να πουλήσει στο σκλαβοπάζαρο τις τρεις κόρες του, γιατί δεν είχε ούτε χρήματα να τις προικίσει, αλλά ούτε άντεχε να συνεχίσει να τις συντηρεί. Το ίδιο βράδυ λοιπόν επισκέφτηκε το σπίτι τους και έβαλε τρία πουγγιά με χρυσά νομίσματα μέσα στις κάλτσες τους, που τα κορίτσια είχαν απλώσει μπροστά στο τζάκι για να στεγνώσουν, αφού δεν είχαν άλλες.

Γιατί τρώμε γαλοπούλα

Μέχρι το 1840 το κύριο πιάτο των Χριστουγέννων στο γιορτινό τραπέζι των Αγγλοσαξώνων ήταν το μοσχάρι. Οι γαλοπούλες και οι χήνες εισήχθησαν από την Ευρώπη στα μέσα του 19ου αιώνα ως εκλεκτές νοστιμιές, αλλά καθώς η τιμή της γαλοπούλας ήταν υπερβολικά υψηλή, οι περισσότεροι Βρετανοί προτιμούσαν τη χήνα. Μόνο όταν έπεσε η τιμή της γαλοπούλας, στα τέλη του 19ου αιώνα, καθιερώθηκε ως “πρωταγωνίστρια” η γαλοπούλα.

Γιατί ο Αϊ Βασίλης ντύνεται στα κόκκινα

Η εικόνα του στρουμπουλού Αγίου με τα ροδαλά μάγουλα και την κόκκινη στολή με τη λευκή μπορντούρα αποδίδεται στο διαφημιστή Χάντον Σάνμπλομ, τον οποίο προσέλαβε η Coca Cola το 1931 για να φτιάξει μια χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, η οποία θα ενθαρρύνει τον κόσμο να καταναλώνει το δημοφιλές αναψυκτικό και στη διάρκεια του χειμώνα. Όπως ήταν φυσικό, ο Σάνμπλομ έντυσε τον Άγιο με τα χρώματα της εταιρίας, για τις ανάγκες της διαφήμισης.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.