Ένα έργο με αστυνομικά στοιχεία και γραφή θρίλερ ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή του θεάτρου Νους σε σκηνοθεσία Γιώργου Τριανταφύλλου.
Το «Ένα Μηδέν Τέσσερα» της Παρασκευής Ανεβλαβή, θα κάνει πρεμιέρα στις 13 Μαΐου με μια ταλαντούχα ομάδα νέων ηθοποιών επί σκηνής.
Λίγες μέρες πριν, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τον ταλαντούχο ηθοποιό και σκηνοθέτη, Γιώργο Τριανταφύλλου. Αν και νέος σε ηλικία είναι ένας καλλιτέχνης με πολλά θετικά δείγματα στο θέατρο, τόσο στο κομμάτι της υποκριτικής, όσο και της σκηνοθεσίας.
Για τη φετινή σεζόν, στο ενεργητικό του έχει ήδη δύο πετυχημένες δουλειές τη μια με την ιδιότητα του σκηνοθέτη, τα «Μούσια» που είδαμε στο 104 και την άλλη μ’ αυτή του ηθοποιού το «Μαζί Ποτέ» στο Bios.
Έπεται όμως και μια άκρως ενδιαφέρουσα συνέχεια… Μ’ αφορμή την νέα του θεατρική δουλειά προσπαθήσαμε να τον γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.
«Ένα μηδέν τέσσερα» της Παρασκευής Ανεβλαβή πείτε μας λίγα λόγια για το έργο. Τι πρόκειται να δούμε στη σκηνή του θεάτρου Νους;
Πρόκειται για ένα έργο με σύγχρονη γραφή και διαχρονική θεματολογία που απασχολεί την σημερινή εποχή. Οι ανθρώπινες σχέσεις και συμπεριφορές, η ψυχολογία κάτω από συνθήκες πίεσης και εξαντλητικών ταχυτήτων, η διαχείριση της απώλειας, η ταυτότητα και η εμπιστοσύνη που επανεξετάζεται συνεχώς είναι οι βασικές θεματολογίες της παράστασης. Με μια σύσταση πέντε ταλαντούχων ηθοποιών που συνυπάρχουν σκηνικά ως μέρη ενός κοινού, κλειστού συστήματος που προσομοιώνει τις διαφορετικές πτυχές της κοινωνίας μας.
Στην παράσταση παρακολουθούμε μια πραγματική ιστορία. Πείτε μας λίγα λόγια γι’ αυτήν.
Η ιστορία που ενέπνευσε την Παρασκευή Ανεβλαβή συνέβη πριν 27 χρόνια στην Λάρισα όταν μια κοπέλα βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της από τους φίλους της που την αναζητούσαν για μέρες. Η άτυχη γυναίκα εντοπίστηκε με 104 μαχαιριές στο σώμα της, οι περισσότερες εκ των οποίων σχημάτιζαν έναν τέλειο κύκλο γύρω από την περιοχή της καρδιάς. Το έγκλημα θεωρείται ακόμη ανεξιχνίαστο και ο πραγματικός δολοφόνος δεν έχει εντοπιστεί εν τέλει.
Ηθοποιός και σκηνοθέτης σε ποιο από τα δύο νιώθετε πιο κοντά;
Νιώθω κοντά και στους δύο ρόλους. Αναλόγως που με βρίσκει η κάθε περίοδος. Δουλεύω με τον ίδιο ζήλο και με απασχολεί το ίδιο. Απλά όταν σκηνοθετώ νιώθω απελευθερωμένος από την πρώτη πρόβα ενώ όταν παίζω απελευθερώνομαι 100% στις παραστάσεις.
Φέτος, σας είδαμε ως ηθοποιό ή συντελεστή σε τουλάχιστον τρεις παραστάσεις. Πώς λειτουργεί για εσάς αυτή η εναλλαγή των κειμένων;
Κάθε κείμενο είναι ένα ξεχωριστό κομμάτι έρευνας, ανακάλυψης, μελέτης και γνωριμίας με το εκάστοτε σύμπαν που καλείσαι να αφηγηθείς και να υπηρετήσεις. Η εναλλαγή μεταξύ κειμένων, ρόλων και κόσμων είναι που κρατάει το ενδιαφέρον ζωντανό σε αυτή την δουλειά.
Υπάρχει μια σκηνή από τα παιδικά σας χρόνια, που να δείχνει ότι το μέλλον σας θα ήταν στο θέατρο;
Στα δέκα μου είχα πείσει κάποια παιδιά από την γειτονιά να ανεβάσουμε ένα έργο δικής μου σύλληψης στον ακάλυπτο του σπιτιού μου. Τα είχα οργανώσει όλα. Είχα φτιάξει σκηνή με παλέτες, αυλαία με σκοινί απλώματος και σεντόνια, λάμπες να φωτίζουν τον σκηνικό χώρο, πλαστικές καρέκλες για τους θεατές, κοστούμια για τους ηθοποιούς, μια συμμαθήτριά μου που την είχα πείσει να μπει στον χώρο με φόρα πάνω σε πατίνια και εισιτήριο εισόδου 500 δραχμές! Έκανα ακόμη και την προώθηση στην πλατεία της γειτονιάς που μαζέψαμε επιτόπου το κοινό μας που ήρθε για να δει κάποια στιγμή την μαμά μου να φωνάζει από το μπαλκόνι: “Γιώργο θα μου χαλάσεις το καλό μου το σεντόνι”.
Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζει ένας καλλιτέχνης στην Αθήνα του 2024;
Η έλλειψη πόρων και οι δυσανάλογες αμοιβές σε σχέση πάντα με τις εργατοώρες. Ένας καλλιτέχνης στο θέατρο φερειπείν λόγω των μειωμένων κοστών αναγκάζεται να λαμβάνει κι άλλες αρμοδιότητες, βάζοντας πολλά καρπούζια κάτω από τις μασχάλες κι αναλαμβάνοντας ευθύνες που του στερούν από την δημιουργική διαδικασία ενός συγκεκριμένου ρόλου με ξεκάθαρα όρια.
Επόμενα επαγγελματικά σχέδια
Το καλοκαίρι θα παίζω στην «Στέλλα Βιολάντη» σε σκηνοθεσία Σταμάτη Μπαντούνα σε περιοδεία. Από Οκτώβρη θα συμμετέχω στο Musical «Μπα Μπαμπά» της Φωτεινής Αθερίδου και του Θέμη Καραμουρατίδη σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και στο «Μαζί Ποτέ» του Τσιμάρα Τζανάτου σε σκηνοθεσία Λευτέρη Παπακώστα για δεύτερη σεζόν στο Bios. Και η επόμενη σκηνοθετική μου απόπειρα, μια διασκευή ενός βιβλίου που θα κάνω μαζί με την Μαρία Στέλλα Γκότση.
Πρεμιέρα 13 Μαΐου
Δευτέρα & Τρίτη στις 21:00
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Γιώργος Τριανταφύλλου
Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Παρασκευή Ανεβλαβή
Βοηθός Σκηνοθέτη: Λευτέρης Πασπαράκης
Επιμέλεια Φωτισμών: Γιώργος Τριανταφύλλου
Φωτογραφίες: Ειρήνη Αγγελίδη – ΑΠStudio
Graphic design – Video: Στάθης Στασινός – ΑΠStudio
Επικοινωνία: Γιώτα Δημητριάδη
ΔΙΑΝΟΜΗ:
Ελισάβετ Γιαννακού ( στο ρόλο της Μαίρης Πετροπούλου)
Τάσος Δέδες (στο ρόλο του Νίκου Παπά)
Μιχάλης Κατσούδας (στο ρόλο του Κωστή Γαλανού)
Τζώρτζης Παπαδόπουλος (στο ρόλο του Παύλου Μιχαηλίδη)
Μόσχα Χατζηευσταθίου (στο ρόλο της Όλγας Μώραλη)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:
Πρεμιέρα: 13 Μαΐου
Τελευταία παράσταση: 11 Ιουνίου
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη για δέκα παρατάσεις
Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικά 12€ ανέργων, ΑΜΕΑ, Άνω των 65
https://www.ticketservices.gr/event/theatro-nous-ena-miden-tessera/?lang=el
Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 80 λεπτά
Τρέιλερ https://www.youtube.com/watch?v=COhi2g911Vc
Θέατρο Noūs – Creative space
Τροίας 34, Αθήνα
5 λεπτά από τη στάση Βικτώρια