Οι θαυμαστές καμμιά φορά μπορεί να είναι και θανατηφόροι !Οχι μόνο γιατί ο θαυμασμός εμπεριέχει και στοιχεία ζήλιας , αλλά δίνει στους θαυμαστές , την δυνατότητα με αυτή την δικαιολογία να ψάχνουν και να τρυπώνουν στα μύχια της ψυχής του αντικειμένου. τους. Και ανάλογα με την δική τους ψυχική αστάθεια να πορεύονται παρασύροντας πολλές φορές από το βάθρο , πρόσωπα και καταστάσεις που θα είχαν άλλη διαδρομή αν δεν ήταν οι θαυμαστές. Από τα ύψη του ουρανού στην άβυσσο της θάλασσας.
Κάπως έτσι πέρασε στην ιστορία, ο μύθος της Μέριλυν Μονρό. Μύθος που κρατάει περισσότερο από μισό αιώνα ,αφού αυτή που την οδήγησαν στην ”αυτοκτονία;” στις 4 Αυγούστου του 1962 έδωσαν τα στοιχεία που ήθελαν και την υπόνοια ότι η 38χρονη Σταρ ήταν παραιτημένη στο σπίτι της στο στο Μπρέντγουντ του Λος Αντζελες. .Τη βρήκαν ολόγυμνη πάνω στα λευκά μεταξωτά της σεντόνια . Κρατούσε στο ένα χέρι το ακουστικό του τηλεφώνου και δίπλα σκορπισμένα χάπια.
Το ρολόι έδειχνε 3:45 π.μ. και το τελευταίο μυθιστόρημα που διάβαζε ήταν «Όταν σκοτώνουν τα κοτσύφια» της Χάρπερ Λι. Και είναι σαν προφητεία η δήλωση που είχε κάνει ο σύζυγος της -για τέσσερα χρόνια – ο Άρθουρ Μίλερ: «Η Μέριλιν είναι μια ποιήτρια στη γωνιά του δρόμου που πασχίζει να απαγγείλει στίχους σ’ ένα πλήθος που της τραβάει τα ρούχα». Αν και ότι λάμπει δεν είναι χρυσός η Μέριλιν είχε πει για τον διάσημο συγγραφέα, που όπως αφήνουν να εννοηθεί βιογράφοι της είναι ο άνδρας που αγάπησε πολύ εκείνη… Αλλά εκείνος;
«Είναι ο μόνος άνθρωπος που εμπιστεύομαι όσο και τον εαυτό μου»( 1956) Το 1958 θα επισημάνει: «Δεν μπορεί να μ’ αντέξει. Έρχεται από άλλο κόσμο»
Παιδί αγνώστου πατρός και μιας ψυχολογικά ασταθούς μητέρας (Γκλάντις Περλ Μπέικερ),γεννήθηκε με το όνομα Νόρμα Τζιν Μόρτενσον την 1η Ιουνίου του 1926 στο Γενικό Νοσοκομείο του Λος Άντζελες. Από τα εννέα της χρόνια μπαινόβγαινε στα ορφανοτροφεία.
Το 1942, στα 16 της, παντρεύτηκε τον 21χρονο μηχανικό αεροσκαφών Τζέιμς Ντόχερτιαν .Αν και ήθελε απεγνωσμένα να ανήκει κάπου το 1946 χώρισε. Η Μέριλιν είχε ήδη αρχίσει να εργάζεται ως μοντέλο επίδειξης μαγιό ,εκδηλώσεις και φωτογραφήσεις με ξανθά μαλλιά, προσελκύοντας το ενδιαφέρον μάνατζερ και …προέδρους κινηματογραφικών εταιριών.
Ενω έχει πάρει κάποιους μικρούς ρόλους σε ταινίες , ποζάρει γυμνή για ένα ημερολόγιο διασημοτήτων. Η φωτογράφηση που έκανε το 1953 για το περιοδικό Playboy ήταν αυτή που έδωσε ώθηση στην καριέρα της. Το 1953 είναι και η χρονιά που περνάει στο ευρύ κοινό με την ταινία “Οι Άντρες Προτιμούν Τις Ξανθιές” του Χάουαρντ Χοκς, αλλά περνάει και στην καρδιά του αστέρα του μπέιζμπολ Τζο Ντι Μάτζιο.
Σ΄αυτή την ταινία ερμηνεύει το αξέχαστο τραγούδι: “Diamonds Are A Girl’s Best Friend”.
Έπειτα από εννέα μήνες, με τον αστέρα του Πόλο ,τον Οκτώβριο του 1954 η Μέριλιν ανακοίνωσε το διαζύγιό της με τον ΝτιΜάτζιο.
Η Μέριλιν Μονρόε ακολουθεί την μοίρα της. Γίνεται σύμβολο του σεξ, Στην ταινία του Χένρι Χάθαγουεϊ ”Νιαγάρας” παραγωγής της 20th Century Fox σπάει ταμεία.
Το 1955 , πρωταγωνίστησε στην ταινία «Επτά χρόνια φαγούρα» του μεγάλου Μπίλι Γουάιλντερ Απέσπασε Υποψηφιότητα στα Βρετανικά Βραβεία BAFTA (Best Foreign Actress).
Στη «Στάση του Λεωφορείου» προτάθηκε για Χρυσή Σφαίρα.
Το 1959 συμπρωταγωνίστησε μαζί με τον Τζακ Λέμον και τον Τόνι Κέρτις στην ταινία «Μερικοί το προτιμούν καυτό».
Αυτές οι τεράστιες επιτυχίες που την καθιέρωσαν παγκόσμια στο κινηματογραφικό κοινό ,δεν της κάλυψαν το κενό που ένιωθε και την ανάγκη ν΄ ανήκει κάπου. Ο χωρισμός της με τον Αρθουρ Μίλερ την οδηγεί το 1961 σε ψυχιατρική κλινική. Χάνει και το συμβόλαιο της με την εταιρία Fox, υπάρχουν και οι φήμες για τις σχέσεις της με τους αδελφούς Κένεντι και έτσι το σενάριο για αυτοκτονία ήρθε και έδεσε..
Σ΄ ένα από τα ημερολόγια που κρατούσε και τα βρήκαν οι ερευνητές έγραφε :
Δεν έχει και τόση πλάκα να γνωρίζεις τον εαυτό σου ή να νομίζεις ότι τον γνωρίζεις. Όλοι έχουμε ανάγκη απ’ τις μικροαπάτες για να προχωρήσουμε»