Μαρινέλλα – Χατζής «Ρεσιτάλ» και πάλι – Συνέντευξη τύπου

alt
Facebook
Twitter
LinkedIn

της Λαμπριάνας Κυριακού

Αρκετά χρόνια πριν, η Μαρινέλλα και ο Κώστας Χατζής συναντήθηκαν στην μπουάτ Σκορπιός για να ενώσουν  δυο ουσικούς κόσμους που για την τότε εποχή δεν είχαν κανένα συνδετικό κρίκο μεταξύ τους.

«Εγώ που ήξερα την αγάπη και τον θαυμασμό που έτρεφαν ο ένας για τον άλλον, ήμουν βέβαιος – μας λέει ο Φιλιππος Παπαθεοδώρου – παραγωγός και των δυο τότε –  οτι το εγχείρημα θα είχε θετικά αποτελέσματα».

Αν και η λογοκρισία της εποχής  θα μπορούσε να ήταν ένας από τους λόγους  που η συνάντηση αυτή,  δεν θα  έπαιρνε σάρκα και οστά, ωστόσο δεν  δίστασαν   και συνέχισαν αυτό που από την αρχή  σχεδίασαν.

Στις 28 Μαρτίου 1976, τη μέρα που  δόθηκε η παράσταση, συγχρόνως  ηχογραφήθηκε. Ο δίσκος με την ονομασία ΡΕΣΙΤΑΛ είχε γίνει ένας από τους πιο επιτυχημένους δίσκους της εποχής, με τις περισσότερες πωλήσεις.  Το πάντρεμα των φωνών τους, η  δεξιοτεχνία στη διφωνία το πάθος τους για το τραγούδι,  άνοιξαν άλλες πόρτες μεν αλλά το κυριότερο έκλεισαν στόματα.


Οι δυο μεγάλοι καλλιτέχνες μας, μετέπειτα συναντήθηκαν ακόμη δυο φορές ηχογραφώντας  το ΤΑΜ – ΤΑΜ και τη ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ. Επιτυχία είχαν και αυτοί οι δίσκοι αλλά δεν είχαν φτάσει το επίπεδο του ΡΕΣΙΤΑΛ. Οι δρόμοι τους  μετά  χώρισαν, ακολουθώντας ο καθένας τη δική του πορεία.


37 χρόνια μετά, συναντιούνται και πάλι. Το Ρεσιτάλ του 1976 με τη ζεστασιά της μπουάτ μεταφέρετε  στην γιγαντιαία σκηνή του Παλλάς. Αλλιώτικοι πια,  αλλά με την ίδιο πάθος για την μουσική και το τραγούδι.
alt

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013, λίγο μετά το μεσημέρι.  Πραγματοποιήθηκε  στο φουαγέ του Παλλάς η συνέντευξη τύπου της παράστασης Ρεσιτάλ, που θα έχει την ευκαιρία το κοινό  να παρακολουθήσει   το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013.

Η Συγκίνηση των δυο μεγάλων μας καλλιτεχνών τεράστια. Χαριτολογώντας η Μαρινέλλας μας εκμυστηρεύτηκε ότι δεν μπορούν να κάνουν πρόβες γιατί  κλαίνε. «Να είμαστε στο καμαρίνι χθες το βράδυ, να τραγουδάει ο Χατζής κι εγώ να μην μπορώ να κρατήσω τα δάκρυα μου. Το ίδιο και το αντίθετο και όσοι ήταν εκεί. Και τους λέω, έτσι θα έχουμε τώρα;  Του ζήτησα να μην τον κοιτάω γιατί δεν θα μπορέσουμε να κάνουμε δουλειά κλαίγοντας. Και  θα θέλω να βάλω  κανένα βλέφαρο και από το κλάμα θα φύγει και αυτό» Δεν είχαν να κρύψουν τίποτα ούτε μεταξύ τους αλλά ούτε στο δημοσιογραφικό κοινό.

Με τα μάτια να γυαλίζουν από τον πυρετό ο Σταμάρης Φασουλής αγνόησε την αρρώστια του και παρευρέθηκε στην παρουσίαση λύνοντας μας – ως σκηνοθέτης της παράστασης – ένα από τα πιο σημαντικά ερωτήματα. Από την μπουάτ στο Μέγαρο; Ο ίδιος μας λέει: «Δεν μπορώ να σκηνοθετήσω τους δυο πως  τραγουδάνε πάνω στην σκηνή. Ο καθένας έχει τη δική του δεξιοτεχνία. Δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι αλλιώτικο. Η χημεία είναι μεταξύ τους. Αυτό που θα μπορούσα να κάνω είναι να φτιάξω την ίδια ατμόσφαιρα την παλιά – στην μπουάτ μέσα σε μια μεγάλη αίθουσα.  Θα προσπαθήσω να τους κάνω μια ανθρώπινη ατμόσφαιρα και να μεταφέρω την ζεστασιά της μπουάτ».

Ο Φίλιππος Παπαθεοδώρου, ένας από τους αφανείς παράγοντες της επιτυχίας αυτής, δε θα μπορούσε να λείπει από τη συνέντευξη τύπου μιας και φέτος ανέλαβε την καλλιτεχνική επιμέλεια της παράστασης. Ο κ. Παπαθεοδώρου μας μετέφερε  στο χθες και μας μίλησε  για την πρώτη ηχογράφηση του δίσκου. « Το βράδυ εκείνο στο «Σκορπιό» ηταν η πρώτη φορά που έγινε ζωντανή ηχογράφηση του δίσκου και η μοναδική αντιγραφή, που δεν έγινε καμιά παρέμβαση σε στούντιο. Θα ακούσετε στο δίσκο  να πέφτουν από απροσεξία του γκαρσονιού ποτήρια, ενώ σε κάποια στιγμή ακούγεται η φωνή μιας κοπέλας να φωνάζει στη Μαρινέλλα  «Εχεις όλη την Ελλάδα». Ο  Κώστας μπαίνοντας σε ένα τραγούδι  λέει έκανα λάθος. Ενώ στην αλήθεια συγκινήθηκε. Τα  αφήσαμε γιατί θέλαμε να δείξουμε τη ζωντανή ηχογράφηση». Είπε.

altΟ Φασουλής πρόσθεσε ότι:  «η νύχτα αυτή ήταν ένα ξάφνιασμα για το κοινό αλλά κυρίως ένα μεγάλο βάρος για τους καλλιτέχνες γιατί ηχογραφούσαν έναν δίσκο –  σε παρουσία κοινού – ο οποίος δε θα είχε υποστεί διορθώσεις και το παραμικρό λάθος θα μπορούσε να τους καταστρέψει»

Στη συνέχεια ο Κώστας Χατζής πήρε το λόγο λέγοντας μας με χιούμορ ότι έχει ένα πρόβλημα. Δεν μπορεί να καταλάβει την εξίσωση αυτή. Αφού υπηρετεί  59 χρόνια στο τραγούδι πως ηλικιακά είναι 51 ετών; Ενώ στη συνέχεια μας πήγε στο χθες λέγοντας μας: « Όταν ξεκίνησα αυτό το είδος της μπαλάντας ήταν πολύ δύσκολο.. Την υπηρέτησα δεν με υπηρέτησε. Είχα δυσκολίες και από την πολιτεία ακόμη. Αλλά το πολέμησα. Όταν θα γινόταν αυτή η δουλειά δεν σκεφτόμουν την Μαρινέλλα,  άλλα πιο μεγάλα ονόματα που θα μπορούσαν αυτό το είδος να το περάσουν  στο λαϊκό χώρο. Ήθελα να με ακούσει αρκετός κόσμος γιατί  εκείνη την εποχή εμένα ούτε ζωγραφιστό  δεν ήθελαν να με δούνε. Πάντοτε στο μυαλό μου είχα πως θα προπαγανδίσω-  με την καλή έννοια –  αυτό το είδος.  Τις  μπαλάντες. Γύρω στο 68 δούλευα στην οδό Φλέσα στην Καρυάτιδα. Στην παλιά Αθήνα δούλευε η Μαρινέλλα, λίγο πιο κάτω από μας. Στην Καρυάτιδα  γνώρισα τη Μαρινέλλα και εκεί είπαμε να συνεργαστούμε. Πράμα δύσκολο για την τότε εποχή βέβαια, γιατί είχα ετοιμάσει  κάτι  στην Μαρινέλα και το τραγούδησε αλλά είχε αποτυχία. Δεν ήταν ότι έφταιγε η Μαρινέλλα απλά ήταν το πρόβλημα των τότε καταστάσεων. Δεν το αποδέχτηκε ο κόσμος.  Η Λογοκρισία της εποχής.  
Από  το 19 70 –‘ 75 υπήρχε αυτός ο αγώνας μαζέματος αυτών των τραγουδιών.  Το θάρρος ήταν της Μαρινέλλας, που θα τραγουδούσε τραγούδια που δεν ήταν στο χώρο της  – θα έλεγε μπαλάντες που αναφέρονταν στα ανθρώπινα δικαιώματα και κατάγγελλαν την κοινωνία με σεβασμό.  Εγώ αυτά τα τραγούδια τα ήξερα.  Αυτό το είδος τραγούδι το έχει εκφράσει τέλεια. Και γι  αυτό η επιτυχία».

Όπως με χιούμορ άνοιξε την κουβέντα ο Κώστας Χατζής, έτσι και την έκλεισε λέγοντας μας:  «με την Μαρινέλλα κάπου παρεξηγηθήκαμε μετά γιατί είχα ένα χωράφι και ήρθε και πήρε ένα δίπλα μου. Εγώ δεν την άφηνα να περνά από το δικό μου. Ε! μετά άλλαξαν τα πράγματα και δεν είχα πρόβλημα την άφηνα να περνάει ελεύθερα»

alt

Τελευταία έλαβε το λόγο η Μαρινέλλα προλογίζοντας το περιστατικό στο καμαρίνι ενώ τόνισε ότι η συγκίνηση τους είναι πολύ μεγάλη. « Ειλικρινά μιλάω μέσα από τη ψυχή μου. Αυτή η συνεύρεση είναι πολύ σημαντική. Έλεγα θα παρουσιάσουμε  τα τραγούδια και θα κάνουμε πολλές πρόβες ενώ  προλαβαίνουμε να κάνουμε μόνο 3  και σκεφτείτε ότι  Έχουμε να πούμε 50 τραγούδια που έχει 36 χρόνια να τα τραγουδήσουμε. Πάντως θέλω να έρθετε να δείτε αυτή τη συνάντηση, συγκεκριμένα να την ακούσετε. Είναι σημαντικό να έρθουν οι νέοι να δουν αυτή την συνεύρεση και να ακούσουν αυτά τα τραγούδια που  λες και έχουν γραφτεί σήμερα» είπε

Ραντεβού λοιπόν στο Παλλάς, το Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2013 για τη μεγάλη συνεύρεση του Κώστα Χατζή με τη  Μαρινέλλα,   μετά από 37 χρόνια.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Μαζί τους επί σκηνής οι μουσικοί:
Νίκος Καπηλίδης – ντραμς
Μιχάλης Ευδαίμων – μπάσο
Γιάννης Καρακατσάνης – κρουστά
Κυριάκος Κοντάκης  – βιολί
Χριστόφορος Κροκίδης – κιθάρα
Γιώργος Παγιάτης  – πιάνο
Θανάσης  Τσαουσέλης – πλήκτρα
Σταύρος Ντούσκας – πνευστά
Φωτεινή Νικολοπούλου  – τσέλο

Σκηνοθεσία – Σταμάτης Φασουλής
Καλλιτεχνική επιμέλεια – Φίλιππος Παπαθεοδώρου
Ενορχήστρωση-Διεύθυνση Ορχήστρας – Χάρης Ανδρεάδης
Σχεδιασμός Φωτισμών – Ελευθερία Ντεκώ
Σκηνικά – Γιώργος Γαβαλάς – Γιάννης Μουρίκης
Βοηθός Σκηνοθέτη – Ελευθερία Μπενοβία


Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.