Μία απεικόνιση του Μωάμεθ ως περιπλανώμενου σκύλου στους δρόμους την οποία δημιούργησε το 2007 ο Σουηδός σκιτσογράφος έφτανε για να τον μετατρέψει σε στόχο απειλών κατά της ζωής του από όλες τις πλευρές του πλανήτη όπου υπάρχουν φανατικοί ισλαμιστές.
Στις 11 Ιουνίου 2007 ο Βιλκς συμμετείχε σε μία έκθεση Τέχνης στην μικρή σουηδική πόλη του Τάλερουντ, με γενικό τίτλο «ο σκύλος στην Τέχνη». Η επιλογή του ήταν να υποβάλει τρία σκίτσα με μολύβι και μελάνι, στα οποία απεικονιζόταν ο Μωάμεθ ως αδέσποτος σκύλος. Την ίδια περίοδο, ήδη είχε δημιουργήσει άλλα σκίτσα του Μωάμεθ για μία άλλη έκθεση στο Βεστφρόσεν της Νορβηγία για τη θεματική ενότητα «Ω, θεέ μου».
Ο ίδιος έχει χαρακτηρίσει τα σχέδιά του ως μία προσπάθεια να αναζητηθούν τα όρια της πολιτικής ορθότητας εντός των ορίων της καλλιτεχνικής κοινότητας. Αυτό, υπό το πρίσμα ότι ενώ οι Σουηδοί καλλιτέχνες τακτικά καυτηριάζουν τις πολιτικές ΗΠΑ και Ισραήλ, σπανιότατα αναφέρονται στο περιεχόμενο των μουσουλμανικών διδαχών και πρακτικών.
Μία ημέρα πριν ανοίξει η έκθεση, στις 20 Ιουνίου, οι διοργανωτές αφαίρεσαν τα σκίτσα του υπό το φόβο επεισοδίων και της ισλαμικής τρομοκρατίας. Οπως είπε τότε η διοργανώτρια Μάρτα Βέρνερστρομ, αρχικά η ίδια «δεν αντιλήφθηκε τη σοβαρότητα της κατάστασης» και δικαιολόγησε την απόφαση αφαίρεσης μετά από επικοινωνία με την κυβέρνηση και άλλα άτομα.
Ο Βιλκς «απάντησε» ζητώντας από την Σχολή Καλών Τεχνών του Γκέρλεσμποργκ, όπου διδάσκει, να περιλάβει τα σκίτσα στην έκθεση έργων των καθηγητών που θα άνοιγε στις 18 Αυγούστου. Πέντε ημέρες νωρίτερα, ωστόσο, η Σχολή αποφάσισε να τα απορρίψει, επίσης για λόγους ασφαλείας. Η δεύτερη απόρριψη προκάλεσε τεράστιο κύμα συζητήσεων στα ΜΜΕ και την πολιτική σκηνή της Σουηδίας, για τα όρια της αυτολογοκρισίας και την ελευθερία της έκφρασης.
Στις 18 Δεκεμβρίου, την ημέρα που άνοιξε η «λειψή» έκθεση, πολλές εφημερίδες της χώρας δημοσίευσαν τα σκίτσα του Βιλκς, όπως οι Aftonbladet, Dagens Nyheter, Expressen και Upsala Nya Tidning. Ειδικά η η εφημερίδα του Ορεμπρο Nerikes Allehanda δημοσίευσε το ένα από τα σκίτσα, μαζί με κεντρικό άρθρο για την ελευθερία της έκφρασης. Σε αυτό υπερασπιζόταν το δικαίωμα των Μουσουλμάνων στην πίστη, αλλά και την δυνατότητα γελοιοποίησης των πιο ιερών συμβόλων τους, όπως και κάθε άλλης θρησκείας.
Αμέσως μετά, «άνοιξε ο ασκός του αιόλου» τόσο για το σκιτσογράφο, που έκτοτε ζει φρουρούμενος, όσο και για την Σουηδία, που αντιμετώπισε διαδηλώσεις στο εσωτερικό και διπλωματικά επεισόδια σε διεθνές επίπεδο επί μεγάλο διάστημα, κυβερνοεπιθέσεις, επικήρυξη του από την Αλ Κάιντα και άλλες οργανώσεις αλλά και προσπάθειες να δολοφονηθεί.
Στις σοβαρότερες από αυτές, στις 9 Μαρτίου του 2010 επτά άτομα, με καταγωγή από Μαρόκο και Υεμένη, συνελήφθησαν στην Ιρλανδία με την κατηγορία ότι σχεδίαζαν την δολοφονία του.
Στις 11 Δεκεμβρίου του 2010 ένας βομβιστής ανατινάχθηκε στην Στοκχόλμη με μόνο θύμα τον ίδιο, από τις δύο βόμβες που μετέφερε. Ενα email που έφτασε σε ΜΜΕ και Αρχές Ασφαλείας της Σουηδίας λίγο πριν τις εκρήξεις, συνέδεε το συμβάν με τον Βιλκς.
Το 2013, μία Αμερικανίδα που αποκαλούσε τον εαυτό της Τζιχάντ Τζέιν καταδικάστηκε σε 10 χρόνια φυλακή επειδή αποδείχθηκε ότι σχεδίαζε να σκοτώσει τον Σουηδό σκιτσογράφο.
Ακολούθησε, πριν από λίγες ώρες, η πρώτη φορά που ο ίδιος ο Βιλκς είδε να πέφτουν γύρω του σφαίρες, στην καφετέρια της Κοπεγχάγης…