Της Λαμπριάνας Κυριακού
Αν η ταινία του Σωτήρη Τσαφούλια «ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ» ήταν το ερέθισμα ενός υποψήφιου δολοφόνου να διαπράξει έγκλημα, τότε τι να υποθέσουμε για τις ξένες ταινίες παρόμοιου περιεχομένου που προβάλλονται με την ίδια επιτυχία στη χώρα μας.
Μια ερώτηση ήταν αρκετή για να οργιάσουν τα μυαλά και να πάρουν άλλη τροπή τα πράγματα όταν μια μαρτυρία στην εκπομπή «Τούνελ» – κατά τη δική μου γνώμη – εκμεταλλεύεται την επιτυχία της εν λόγο ταινίας για να «εξιχνιάσει» το έγκλημα της Κηφισιάς, με αποτέλεσμα ο σκηνοθέτης της ταινίας «ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ» Σωτήρης Τσαφούλιας, να φτάσει στο σημείο να πάρει την απόφαση, να αποσύρει την ταινία του από τις κινηματογραφικές αίθουσες.
Ας πάρουμε απ΄την αρχή τα πράγματα. Λίγες μέρες πριν την πρώτη δολοφονική επίθεση στην Κηφισιά, σε αίθουσα κεντρικού κινηματογράφου της Αθήνας, προβλήθηκε η ταινία «Έτερος εγώ». Στο τέλος της προβολής, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση με τους συντελεστές της ταινίας. Ένας από τους θεατές με ερώτηση του, ξάφνιασε τους παρευρισκόμενους. Κάποια στιγμή σήκωσε το χέρι του για να πάρει το λόγο και ρώτησε τον σκηνοθέτη αν όταν έγραφε το σενάριο, σκέφτηκε πως θα μπορούσε να εμπνεύσει κάποιον να κάνει κάτι αντίστοιχο στην πραγματική ζωή.
Το περιστατικό αυτό έφτασε μέχρι την εκπομπή «Τούνελ» της Αγγελικής Νικολούλη. Η Δημοσιογράφος κάλεσε τον σκηνοθέτη – σεναριογράφο της ταινίας στην εκπομπή της, θέλοντας να της επιβεβαιώσει το περιστατικό. Ο κύριος Τσαφούλιας με τη σειρά του, είπε τα πράγματα όπως τα έζησε, το βράδυ της 7ης Φεβρουαρίου, αλλά και να παραδώσει ότι υλικό υπήρχε από την συγκεκριμένη εκδήλωση. Επίσης ο σκηνοθέτης εξήγησε στην Αγγελική Νικολούλη, πως η ταινία πραγματεύεται μια υπόθεση αυτοδικίας που βασίζεται σε ένα τραγικό τροχαίο. Για λόγους μυθοπλασίας ο δολοφόνος που αποφασίζει να εκδικηθεί, ακολουθεί το θεώρημα των «Φίλιων Αριθμών» του Πυθαγόρα. Οι ήρωες καλούνται να λύσουν έναν γρίφο για να φτάσουν στο δράστη.
Σήμερα το μεσημέρι (20/3/2017), ο Σωτήρης Τσαφούλιας με επιστολή του ανακοινώνει γιατί αποσύρει από τις κινηματογραφικές αίθουσες την ταινία του. Συγκεκριμένα ο σκηνοθέτης λέει:
«Τις τελευταίες ημέρες παρακολουθώ τις εξελίξεις γύρω από την υπόθεση του δολοφόνου του οδηγού ταξί στη Κηφισιά.
Υπό το φως λοιπόν των τελευταίων εξελίξεων, αποφάσισα να αποσύρω την ταινία από τους κινηματογράφους, όχι φυσικά διότι αναγνωρίζω κάποια σύνδεση της με το δράστη της Κηφισιάς, άλλωστε όπως δήλωσα η πραγματική ζωή και η μυθοπλασία είναι δυο δρόμοι παράλληλοι που δεν συναντιούνται ποτέ, αλλά προκειμένου να μην παρεξηγηθούν οι προθέσεις οι δικές μου και των συνεργατών μου στην προσπάθεια μας να συνδράμουμε στις έρευνες.
Σας ευχαριστώ από καρδιάς για την αγάπη που δείξατε στο «Έτερος Εγώ», λυπάμαι ειλικρινά που η δια μέσω της ταινίας επαφή μας διακόπτεται τόσο ξαφνικά και εύχομαι σε όλους σας υγεία και ότι καλύτερο σε όλους τους τομείς της ζωής σας.»
Ας υποθέσουμε ότι ο δολοφόνος ήταν στην εκδήλωση εκείνο το βράδυ και επηρεάστηκε από την ταινία του κύριου Τσαφούλια. Ποιο είναι το μέτρο σύγκρισης και ποιες ενέργειες του δολοφόνου της Κηφισιάς, μοιάζουν με αυτές του δολοφόνου στην ταινία. Αν η απάντηση είναι ότι ο δολοφόνος, σκοτώνει από εκδίκηση, τότε πραγματικά η ταινία του Σωτήρη Τσαφούλια «ΕΤΕΡΟΣ ΕΓΩ» διανύσει το δεύτερο Κύκλο της, με δολοφόνους αυτούς που δεν άντεξαν την επιτυχία της.