“Η Ναυμαχία του Τραφάλγκαρ» του Βολανάκη στο σφυρί

navmachia_tou_trafalgar_konstantinos_volonakis
Facebook
Twitter
LinkedIn

Της Σμαράγδας Μιχαλιτσιάνου

Το εντυπωσιακό έργο “Η Ναυμαχία του Τραφάλγκαρ” του μεγάλου μας ζωγράφου  Κωνσταντίνου Βολανάκη, λάδι σε καμβά, 104 x 174 εκ.

βγαίνει στο σφυρί από τον Οίκο Sotheby’s στις 11 Ιουνίου στο Λονδίνο με τιμή εκκίνησης  243.000-364.000 ευρώ . Στην ίδια δημοπρασία θα εμφανισθεί και μια συλλογή από επτά πίνακες του άλλου σπουδαίου Έλληνα εικαστικού Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα.

Η “Ναυμαχία του Τραφάλγκαρ”  του Βολανάκη (1837-1907) φιλοτεχνήθηκε κατά τη διάρκεια παραμονής του καλλιτέχνη στο Μόναχο, όταν ο ζωγράφος  ήταν στο απόγειο της καριέρας του. Η πρώτη του καταγραφή είναι το 1877, όταν ο πίνακας είναι σχεδόν βέβαιο ότι κοσμούσε την είσοδο του Υπουργείου Ναυτιλίας στο Λονδίνο, πριν αγοραστεί από τον πατέρα του σημερινού ιδιοκτήτη του, γύρω στο 1914.

Η Ναυμαχία του Τραφάλγκαρ διεξήχθη στις 21 Οκτωβρίου 1805 ανάμεσα στον αγγλικό στόλο και ένα συνασπισμό μεταξύ του γαλλικού και του ισπανικού, κατά τη διάρκεια των Ναπολεόντειων Πολέμων. Ο Βολανάκης απεικονίζει τη μάχη σώμα με σώμα που ακολούθησε την υποταγή του γαλλικού πλοίου Redoubtable στα HMS Victory και HMS Temeraire.

θέμα. Το ενδιαφέρον του καλλιτέχνη για τα ναυτικά θέματα άνθισε κατά τη διάρκεια της θητείας του ως λογιστή στην εταιρεία ζάχαρης του γαμπρού του, όταν έφτιαχνε σκίτσα του λιμανιού και μικρών πλοίων πάνω στα λογιστικά βιβλία της επιχείρησης.

Το επερχόμενο Greek Sale του Οίκου Sotheby’s θα περιλαμβάνει επίσης επτά έργα του Νίκου Χατζηκυριάκου-Γκίκα (1906-1994), τα τέσσερα από τα οποία προέρχονται από την ίδια συλλογή Αμερικανού ιδιώτη συλλέκτη. Το έργο “Νύχτα Έξω από Εκκλησία”, φιλοτεχνημένο το 1967, αποτελεί ένα εξαίσιο δείγμα του ώριμου ύφους του Γκίκα και ταυτόχρονα έναν πολύ επιτυχημένο συνδυασμό μοντέρνας και βυζαντινής τέχνης.

Η σύνθεση αποκαλύπτει την τυπική καλειδοσκοπική τεχνική του Γκίκα με τα σύνθετα, σχεδόν καλλιγραφικά της μοτίβα. Ένας δρόμος σε νυχτερινό φόντο έχει κατακερματιστεί μέσα στα όρια του καμβά. Κάθε στοιχείο επικαλύπτεται από ένα άλλο στοιχείο ή μοτίβο που προέρχεται από την ελληνική και βυζαντινή αισθητική του Γκίκα.

Φιλοτεχνημένο την ίδια χρονιά, το 1967, το έργο “Νυχτερινή Ύδρα”  είναι μια αριστουργηματική απεικόνιση της Ύδρας, από όπου καταγόταν ο καλλιτέχνης, η οποία επίσης αγοράστηκε απευθείας από τον ίδιο το δημιουργό.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.