«Φθηνή Αθήνα» τις Τρίτες σε εστιατόρια, μπαρ και καφέ

cafe
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

«Βγαίνουμε Αθήνα» λέγεται η πρωτοβουλία του Δήμου της Αθήνας που φιλοδοξεί να δώσει ένα φιλί ζωής στον τομέα της εστίασης και της διασκέδασης στην  πρωτεύουσα.

Από την Τρίτη 15 Μαΐου και κάθε Τρίτη έως τις  5 Ιουνίου, εστιατόρια, μπαρ και καφέ στο κέντρο της πόλης ρίχνουν τις τιμές τους και καλούν τους Αθηναίους να βγουν έξω. Ως τώρα στην συγκεκριμένη πρωτοβουλία έχουν δηλώσει συμμετοχή περίπου 50 επιχειρήσεις σε περιοχές όπως Πλάκα, Θησείο, Ψυρρή, Αμπελόκηποι και  Εξάρχεια. Σε αυτά τα καταστήματα ο καφές θα κοστίζει 2 ευρώ, το ποτό 5 ευρώ, ενώ τα εστιατόρια θα προσφέρουν μενού (διαφορετικό σε κάθε περίπτωση) έναντι 10 ευρώ. Παράλληλα, ο δήμος προγραμματίζει μουσικές εκδηλώσεις που θα ζωντανέψουν την πόλη σε μια μέρα που παραδοσιακά θεωρείται «νεκρή» για τη διασκέδαση. 

«Θέλαμε να δώσουμε ένα έναυσμα στον κόσμο να κατέβει στο κέντρο της πόλης και επιπλέον να ενισχύσουμε την αγορά της εστίασης που τόσο έχει πληγεί εξαιτίας της κρίσης. Αρχικά κάποιοι επιχειρηματίες ήταν δύσπιστοι. Θεωρούσαν πως οι τιμές αυτές είναι πολύ χαμηλές ή ότι πρέπει να επιλέξουμε μια άλλη μέρα», λέει η κ. Εύα Κοντοσταθάκου ,αντιδήμαρχος Οικονομικών. «Τελικά καταλήξαμε στην Τρίτη,  μια μέρα που τα μαγαζιά είναι ανοιχτά το απόγευμα οπότε όποιος αποφασίσει να κατέβει για ψώνια στο Κέντρο μπορεί να το συνδυάσει με μια οικονομική έξοδο».

«Αυτού του είδους οι προσφορές θα γίνουν ή έχουν γίνει μια πραγματικότητα για όλα τα καταστήματα καθημερινά. Ίσως οι τιμές να είναι λίγο υψηλότερες μόνο το Σαββατοκύριακο» λέει ο κ. Γιώργος Κούγκουλης, υπεύθυνος στο καφέ –μπαρ Στάβλος στο Θησείο. «Βρίσκομαι σε αυτό το χώρο πάνω από είκοσι χρόνια.

«Ακόμα και σε εποχές οικονομικής δυσπραγίας ο Ελληνας έβγαινε έξω να πιει τον καφέ του. Πλέον ακόμα και αυτό έχει ελαττωθεί» λέει ο κ. Κούγκουλης που παρατηρεί ότι σε σχέση με μια πενταετία πριν η κίνηση έχει μειωθεί έως και 60%. «Το δικό μας στέκι όπως και όλα τα μαγαζιά της περιοχής βασίζονταν στην νεανική πελατεία., 16-24 ετών που ούτως ή άλλως σπάνια εργάζονταν. Όμως οι μειωμένες συντάξεις των παππούδων και οι οικονομικές δυσκολίες των γονέων έχουν μειώσει το χαρτζιλίκι τους». 

«Σε εμάς η πτώση σε σχέση με ένα χρόνο πριν υπολογίζεται στο 25%» λέει η κυρία Νικολέττα Στυλιανίδου, μάρκετινγκ μάνατζερ της αλυσίδας εστιατορίων Friday’s, που συμμετέχει στην πρωτοβουλία του δήμου με τρία εστιατόρια. «Ούτως ή άλλως, φροντίζουμε να έχουμε όσο το δυνατόν γίνεται καλύτερες τιμές. Από το 2009 και μετά έχουμε ουσιαστικά πραγματοποιήσει μείωση των τιμών μας, ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν ζητήματα όπως η αύξηση του ΦΠΑ που μας δυσκολεύουν» λέει η κυρία Στυλιανίδου που πάντως ελπίζει πως οι «φθηνές Τρίτες θα βοηθήσουν κάπως την κατάσταση. «Ήδη από το πρωί τα καταστήματα μας δέχονται τηλέφωνα που ρωτάνε για το μενού που περιλαμβάνει η προσφορά». 

Υπάρχουν και  κάποιοι πάντως που θεωρούν πως ακόμα και αν είναι καλοπροαίρετη, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία είναι μάλλον «σταγόνα στον ωκεανό. Ακόμα και αν υπάρξει κάπως περισσότερη κίνηση τις Τρίτες δεν αρκεί για να ισορροπήσει την χασούρα από τις υπόλοιπες μέρες» λέει ο Κώστας, υπεύθυνος εστιατορίου στο κέντρο της Αθήνας. «Την ίδια στιγμή μπορεί να δοθεί στον κόσμο η εντύπωση πως υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για μειώσεις τιμών. Κάτι που δεν είναι αλήθεια, καθώς τα λειτουργικά έξοδα των επιχειρήσεων εστίασης κάθε άλλο παρά μειώνονται». 

Δείτε εδώ ποιες επιχειρήσεις συμμετέχουν ως τώρα  στο «Βγαίνουμε Αθήνα».

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.