Δεν πάει ΕΡΤ ο Λιάτσος / Νέα συμφωνία για τα στιγμιότυπα μεταξύ Forthnet-ΕΡΤ

dimosiografos
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Νέα από τον κόσμο των media…

Δεν πάει ΕΡΤ ο Λιάτσος

Απομακρύνεται το ενδεχόμενο να αναλάβει τη γενική διεύθυνση ειδήσεων και ενημέρωσης της ΕΡΤ, ο Αιμίλιος Λιάτσος.

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/

Νέα συμφωνία για τα στιγμιότυπα μεταξύ Forthnet-ΕΡΤ

Τα στιγμιότυπα του ελληνικού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου στην ΕΡΤ. Οι θεατές θα μπορούν να παρακολουθούν στην ελεύθερη τηλεόραση τα στιγμιότυπα των αγώνων της SuperLeague, μέσα από τα κανάλια της ΕΡΤ, μετά και τη συμφωνία που πέτυχαν οι διοικήσεις της κρατικής ραδιοτηλεόρασης και της Forthnet.

Η ΕΡΤ θα αγοράσει τα στιγμιότυπα έναντι τιμήματος που θα κυμανθεί περίπου στο 1,5 εκατ. ευρώ όπως αναφέρουν οι πληροφορίες. Το ποσό είναι μειωμένο κατά περίπου 300.000 ευρώ καθώς η προηγούμενη συμφωνία ΕΡΤ-Forthnet ήταν ύψους περίπου 1,8 εκατ. ευρώ. Θυμίζουμε πως μεταξύ των δύο πλευρών υπήρχε ένταση η οποία και αποκαταστάθηκε την τελευταία διετία. Μάλιστα το 2010 οι δύο πλευρές συμφώνησαν στο 1,35 εκατ. ευρώ, όταν η nova δεν είχε Ολυμπιακό και Ξάνθη- οι αγώνες των οποίων ήταν στην ΕΡΤ- χωρίς όμως να δοθούν μετρητά. Σε αντάλλαγμα, η nova τότε μετέδωσε δωρεάν τα στιγμιότυπα του Mundial 2010.

Συνεπώς στο αθλητικό πεδίο η υπόθεση που μένει ανοικτή είναι αυτή του Champions League. Εκεί ναι μεν θα πληρωθούν οι δύο δόσεις, αλλά μετά τα πράματα είναι ανοικτά. Το ΔΣ της ΕΡΤ, κατά πλειοψηφία «ενέκρινε τις πρόσφατες ενέργειες της διοίκησης έναντι της εταιρίας TEAM με τις οποίες – έναντι επικείμενης καταβολής μέρους μόνον του ετήσιου τιμήματος – διασφάλισε τη μετάδοση των αγώνων για το επόμενο διάστημα» .Με την κίνηση αυτή διατήρησε «παράλληλα ακέραιη τη δυνατότητα να επαναδιαπραγματευτεί ή να επιδιώξει ενδεχομένως δικαστικώς στο μέλλον μείωση του συμφωνηθέντος από την προηγούμενη διοίκηση τιμήματος, ενώ ταυτοχρόνως μερίμνησε για την απαλλαγή της ΕΡΤ Α.Ε. από το βάρος των τόκων υπερημερίας».

Πηγή: http://media-industry.blogspot.gr/2012/08/forthnet.html

Στο ραδιόφωνο του Alpha o Χαριτάτος

Μεταφέρει τη «Γιάφκα» του από τον Flash

Στο δυναμικό του Alpha 9,89 ανήκει και επίσημα ο Σπύρος Χαριτάτος.

Ο παρουσιαστής μετά την περσινή σεζόν στον Flash μετακομίζει στην Κάντζα και ξεκινά το φετινό ραδιοφωνικό ταξίδι του με τους ακροατές στις 27 Αυγούστου, με την έναρξη του νέου προγράμματος του ραδιοφώνου.

Η εκπομπή «Γιάφκα» θα μεταδίδεται καθημερινά από τις 11:00 μέχρι τις 13:00.

Ξανά διαφημίσεις στη γαλλική TV

AFP / “Καθημερινή”

ΠΑΡΙΣΙ. Την επάνοδο των τηλεοπτικών διαφημίσεων στα γαλλικά κρατικά δίκτυα μετά τις οκτώ το βράδυ, προανήγγειλε χθες ο υπουργός Προϋπολογισμού της Γαλλίας, Ζερόμ Καουζάκ. Το μέτρο, το οποίο το Μέγαρο των Ηλυσίων φέρεται έτοιμο να εγκρίνει μέχρι το καλοκαίρι του 2013, θα οδηγήσει σε ακύρωση της εμβληματικής μεταρρύθμισης του τομέα από την προεδρία Σαρκοζί.

Πίσω από την πρωτοβουλία της κυβέρνησης του Σοσιαλιστή πρωθυπουργού Ζαν-Μαρκ Ερό κρύβεται η επερχόμενη αδυναμία του γαλλικού κρατικού τηλεοπτικού δικτύου, France Television, να εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του, εξαιτίας των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η Ε.Ε. αποφάσισε ότι η αναπλήρωση των κρατικών επιχορηγήσεων στην κρατική τηλεόραση, χάρη σε ειδικό φόρο στους παρόχους υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας, είναι παράνομη.

Παρότι η Γαλλία δεν καταδικάσθηκε ακόμη από τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, η υπαρκτή προοπτική καταδίκης των Παρισίων, έκανε τον κ. Καουζάκ να προτείνει στον πρόεδρο Ολάντ την επαναφορά της τηλεοπτικής διαφήμισης στα κρατικά δίκτυα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της γαλλικής γερουσίας, η κατάργηση της διαφήμισης κόστισε στους Γάλλους φορολογούμενους 628 εκατ. ευρώ, μετά την εφαρμογή του μέτρου, ενώ ο ειδικός φόρος δεν απέφερε παρά 270 εκατ. ευρώ στον κρατικό κορβανά.

Τα σχέδια του κ. Καουζάκ στήριξε χθες και η υπουργός Πολιτισμού της Γαλλίας, Ορελί Φιλιπετί, που δήλωσε έτοιμη να εξετάσει «χωρίς ταμπού», κάθε πρόταση με στόχο τη χρηματοδότηση της κρατικής τηλεόρασης. Την ίδια στιγμή, η κ. Φιλιπετί ανήγγειλε την επιβολή αυστηρών περικοπών στις δαπάνες της France Television, αφήνοντας παράλληλα ανοικτό το ενδεχόμενο διεύρυνσης του ανταποδοτικού τέλους που εξασφαλίζουν σήμερα τα κρατικά δίκτυα, με την επέκταση της επιβάρυνσης -εκτός από τις πρώτες- και στις εξοχικές κατοικίες.

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_24/08/2012_493280

Ρουμανία: Λουκέτο σε δύο κρατικά κανάλια της TV λόγω ΔΝΤ

Η Ρουμανία που βιώνει επίσης τις επιπτώσεις εισόδου του ΔΝΤ στη χώρα δείχνει την κατάντια της δημόσιας τηλεόρασης. Όπως ανακοίνωσε η διοίκηση της ρουμάνικης κρατικής τηλεόρασης θα βάλει λουκέτο σε δυο τηλεοπτικά κανάλια, το TVR Cultural και το TVR Info εξαιτίας ρέων ύψους 145,6 εκατ. Η απόφαση αυτή δέχεται έντονες επικρίσεις στο πλαίσιο της EBU καθώς άλλες δημόσιες τηλεοράσεις της Κεντρικής Ευρώπης όπως η πολωνική και η τσέχικη παρουσίασαν σχέδια για ένταξη νέων τηλεοπτικών καναλιών.

Πηγή: http://www.paron.gr/typologies/

Με ειδήσεις-διαφημίσεις στην TV η κατασκευή “πολιτών”

Προχωρά σε νέα επίπεδα η συνεργασία κράτους και ιδιωτικής τηλεόρασης. Αφού το κράτος λεφτά δεν έχει και τα ιδιωτικά κανάλια λεφτά δεν πληρώνουν, βρέθηκε ο “ανταλλακτικός” τρόπος πληρωμών. Με υπηρεσίες. Μάλιστα. Η ανακοίνωση του ΥΠΑΝ ήταν σαφής. Το υπουργείο φράγκο δεν θα πληρώσει για τη νέα διαφημιστική καμπάνια για το παραεμπόριο. Το αναθέτει στην τηλεόραση. Η ένωση ιδιωτικών καναλιών, η ΕΙΤΗΣΕΕ στο πλαίσιο της συνεργασίας της(;) με το κράτος θα αναλάβει την παραγωγή των διαφημιστικών σποτ τα οποία και θα προβληθούν δωρεάν στους τηλεοπτικούς σταθμούς.

Ο άλλος βραχίονας του κράτους, το ΕΣΡ ενέκρινε την καμπάνια των σπότ ως αναγκαίο “κοινωνικό μήνυμα” και έτσι τα σπότ απαλλάσσονται από υποχρεώσεις, όπως φόροι, αγγελιόσημο, κ.λ.π.

Στην περίπτωση της ιδιωτικής τηλεόρασης και του κρατικού μηχανισμού λοιπόν βρέθηκε τρόπος …ισοδύναμων. Δεν πληρώνει κανείς τις υποχρεώσεις του ενώ ο στόχος επιτυγχάνεται. Η κατασκευή υπηκόων μπροστά στην TV.

Ότι φτιάχνουν στο μυαλό οι τηλεοπτικές ειδήσεις, το ρετουσάρουν οι διαφημιστικές καμπάνιες. Έτοιμος ο “πολίτης” τους.

Πηγή: http://greektv-com.blogspot.gr/

Οι τράπεζες, τα media και οι συχνότητες

(αναδημοσίευση παλαιότερου άρθρου από την «Athens Voice»)

Σε μια εποχή ελεγχόμενης πτώχευσης, μια λογική σκέψη θα ήταν και η εκκαθάριση του διαπλεκόμενου τοπίου των ΜΜΕ και η συγκέντρωση έσοδων για το δημόσιο από τη χρήση συχνότητων Όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Οι άδειες των ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών σταθμών έχουν λήξει εδώ και χρόνια. Ταυτόχρονα ορισμένα μέλη του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, που είναι αρμόδιο για τη χορήγηση των αδειών έχουν συμπληρώσει σχεδόν 10 χρόνια στην Αρχή, ενώ ο νόμος προβλέπει 8 έτη με 8μηνη παράταση της θητείας τους.

Το πλέον εντυπωσιακό όμως είναι πως μεταξύ των 134 ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών που εκπέμπουν νομότυπα σε όλη τη χώρα, «ενοίκιο» για τη χρήση των συχνοτήτων πληρώνουν μόνο τα δίκτυα εθνικής εμβέλειας το οποίο φτάνει το 2% επί του κύκλου εργασιών. Όμως, όταν υπάρχουν εκλογές μειώνεται στο 1% ή και στο 0,1% επί του τζίρου, σε αντάλλαγμα για τη δωρεάν μετάδοση διαφημιστικών μηνυμάτων των κομμάτων. Η ζημία του δημοσίου είναι προφανής. Στο δε ραδιόφωνο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την καταβολή τέλους, ενώ ούτε η ΕΡΤ πληρώνει για τις συχνότητες που χρησιμοποιεί. Αντιθέτως πληρώνει η Forthnet, όχι όμως το ελληνικό δημόσιο, αλλά την ΕΡΤ για τις επίγειες συχνότητες που υπενοικιάζει. Επίσης, αν ένας σταθμός είναι κομματικός δεν χρειάζεται καθόλου άδεια!

Όταν ένας σταθμός παύει να λειτουργεί, η συχνότητα, με μόνη εξαίρεση την περίπτωση του Tempo του Μ. Ανδρουλιδάκη δεν επιστρέφεται στο ελληνικό δημόσιο, αλλά είτε βγαίνει σε δημοπρασία από τις τράπεζες, είτε αλλάζει χέρια με τις συνήθεις διαδικασίες. Κι αυτό γιατί οι αρμόδιες Αρχές- εξαιτίας των διαπλεκόμενων σχέσεων των επιχειρηματιών των media με την πολιτική εξουσία- δεν κάνει τη δουλειά τους για να διαπιστώσουν το προφανές. Το αποτέλεσμα είναι η λειτουργία μια κλειστής αγοράς, όπου ο ενδιαφερόμενος επενδυτής, πρέπει π.χ. να αγοράσει ένα ζημιογόνο σταθμό, όπου πληρώνεται ο πωλητής αλλά όχι και το δημόσιο και όχι να πάρει μια καθαρή συχνότητα και να αναπτύξει μια υγιή επιχείρηση στα ΜΜΕ.

Αυτός είναι ο ελληνικός τρόπος λειτουργίας της ραδιοτηλεοπτικής αγοράς που όπως φαίνεται «μπόλιασε» και τους συντάκτες του «Μνημονίου 2». Η Τρόικα αποδέχθηκε την ελληνική λογική και έτσι οι τηλεοπτικοί σταθμοί που πουλάνε μίσος, ρατσισμό, κατσαρόλες, γραμμές 9011 χρησιμοποιώντας την περιουσία του ελληνικού δημοσίου, θα συνεχίσουν να μην πληρώνουν

Πηγή: http://media-industry.blogspot.gr/2012/08/media.html

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.