Αθρόα προσέλευση κόσμου στην «επιστροφή» της Κάλλας στην Αθήνα

alt
Facebook
Twitter
LinkedIn

της Τουλάτου Ισμη.Μ

Λίγο μετά τις εννιά το βράδυ της Κυριακής 15 Σεπτεμβρίου, ο Προαύλιος Χώρος του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην οδό Πατησίων ήταν γεμάτος από κόσμο.

Ούτε μια καρέκλα ελεύθερη απ΄όσες είχαν τοποθετηθεί, στα σκαλάκια της εισόδου μετά δυσκολίας οι υπεύθυνοι προσπαθούσαν να κρατήσουν ανοιχτό έναν διάδρομο ασφάλειας, ενώ όσοι δεν μπόρεσαν να «βολευτούν» σε πεζούλια και κολώνες παρέμεναν όρθιοι αδιαμαρτύρητα. Πέμπτος και τελευταίος σταθμός του μουσικού περιπάτου που διοργάνωσε η Εθνική Λυρική Σκηνή στην μνήμη της Μαρία Κάλλας με αφορμή τα 36χρονα από τον θάνατό της που συμπληρώνονται στις 16/9, και η συμμετοχή του κοινού παρέμενε αμείωτη, αν όχι αυξημένη. Και ήταν κόσμος κάθε ηλικίας: μεσήλικες, ηλικιωμένοι, νεαρά ζευγαράκια και πολυμελείς παρέες, μανάδες με μικρά παιδιά, ακόμη και μωρά σε καρότσια κι αγκαλιές…

Λίγο μετά τις εννιάμιση, η Ορχήστρα της ΕΛΣ υπό τον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου Μύρωνα Μιχαηλίδη έπαιρνε τις θέσεις της: η εισαγωγή από τον «Ναμπούκο» του Βέρντι «ζέστανε» την ατμόσφαιρα λίγο προτού τρεις πρωταγωνίστριες του θεάτρου, οι υψίφωνοι Ελενα ΚελεσίδηΤσέλια Κοστέα και Δήμητρα Θεοδοσίου αποδώσουν άριες τις οποίες η Κάλλας σφράγισε με την ερμηνεία της στην διάρκεια της λαμπερής διαδρομής της…Ο ενθουσιασμός του κοινού επιβραβεύθηκε με δύο «ανκόρ»: τα δημοφιλέστατα  «Sempre Libera» και «Libiamo» από την «Τραβιάτα» με την συμμετοχή του τενόρου Δημήτρη Πακσόγλου που έκλεισαν θριαμβευτικά την βραδιά με την οδό Πατησίων να σφύζει από ζωντάνια…

Η τιμή στην μνήμη της Κάλλας από την Εθνική Λυρική Σκηνή έχει ασφαλώς ιδιαίτερη αξία: το θέατρο στο οποίο η νεαρή Μαρία Καλογεροπούλου, ακόμη,  τότε, έκανε τα πρώτα της βήματα θέτοντας την βάση της μετέπειτα σπουδαίας διεθνούς καριέρας της, στην «καρδιά» της Αθήνας, της πόλης που μεγάλωσε…Κάτω απ΄αυτό το πρίσμα, η εφετινή επιλογή της ΕΛΣ να τιμήσει την ντίβα βγαίνοντας έξω, στους δρόμους όπου η ίδια περπάτησε, ήταν αναμφίβολα ένας από τους πιο πρωτότυπους και σύγχρονους τρόπους να τιμήσει τ’ όνομα και την κληρονομιά της, σε μια εποχή που οι αξίες και η ανάταση της τέχνης της είναι, ίσως, πιο αναγκαίες από ποτέ…

{youtube}DdiirwboqR0{/youtube}

Ο μουσικός περίπατος – που είχε στηθεί έτσι ώστε οι θεατές να έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν και τις πέντε συναυλίες μετακινούμενοι με τα πόδια από την μια στην άλλη – άρχισε στις έξι το απόγευμα από τον Προαύλιο Χώρο του Μουσείου της Ακρόπολης με την συμμετοχή της υψιφώνου Μαρίας Μητσοπούλου και της μεσοφώνου Ειρήνης Καράγιαννη τις οποίες συνόδευσε η Σοφία Ταμβακοπούλου στο πιάνο. Λίγο αργότερα, στις σκάλες του Ηρωδείου, την «σκυτάλη» πήραν οι υψίφωνοι Αντωνία Καλογήρου καιΤζούλια Σουγλάκου με την συνοδεία του πιανίστα Δημήτρη Γιάκα.

Η υψίφωνος Βασιλική Καραγιάννη είχε ραντεβού με το κοινό στο κτίριο του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων στο Θησείο όπου καταχειροκροτήθηκε σε εντυπωσιακές άριες όπως το περίφημο «Caro nome» από τον «Ριγκολέτο», και «Una voce poco fa» από τον «Κουρέα της Σεβίλλης».  Η Μυρσίνη Μαργαρίτη και η Ελένη Βουδουράκητραγούδησαν στην Πλατεία Κοτζιά, στον προτελευταίο σταθμό πριν από το «τέρμα» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Εκεί, όπου δόθηκε το ραντεβού για την επόμενη «εκτός τειχών» εξόρμηση της Λυρικής: την ανοιχτή δοκιμή της Ορχήστρας στο λιμάνι του Πειραιά – με ελεύθερη, για μια ακόμη φορά, είσοδο- στις 26 Σεπτεμβρίου…

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.