Στέλλα Κρούσκα: “Το θέατρο με κάνει να ονειρεύομαι”

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Η Στέλλα Κρούσκα είναι μια εκ των ιδρυτών του Θεατρικού οργανισμού «Νέος Λόγος» που πρωτοεμφανίστηκε την Άνοιξη του 1997 και στεγάζεται από τότε, στο Studio Μαυρομιχάλη.

Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής Αθηνών του Γ.Θεοδοσιάδη και της Κρατικής Σχολής Χορού. Έχει πολλές καλές δουλειές στο ενεργητικό της. Με αφορμή την παράσταση «Οι Ψευδοεξομολογήσεις» που παίζεται κάθε Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο της Μαυρομιχάλη στα Εξάρχεια, συνάντησα την ηθοποιό Στέλλα Κρούσκα για μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης.  Συζητήσαμε για την παράσταση,  το ρόλο της, αλλά γενικά για τη μοίρα του κλασσικού θεάτρου.

 

συνέντευξη στη Λαμπριάνα Κυριακού

ΛΚ: Η αρχή στη μύηση του θεάτρου αρχίζει μέσα από το κλασσικό θέατρο. «Οι ψευδοεξομολογήσεις»  που πρωταγωνιστείτε  κυρία Κρούσκα, στο Studio Μαυρομιχάλη, είναι ένα από τα αριστουργήματα του Μαριβώ. Δυστυχώς ακόμα και ο μέσος θεατής θα ρωτήσει,  ποιος είναι ο Μαριβώ;

ΣΚ: Ο Μαριβώ είναι ένας από τους σημαντικότερους Γάλλους συγγραφείς του 18ου αιώνα. Τα έργα του χαρακτηρίζονται ερωτικές κωμωδίες. Ο ίδιος λέει «έψαξα μέσα στην ανθρώπινη καρδιά, παντού όπου θα μπορούσε να κρυφτεί ο έρωτας όταν φοβάται να αποκαλυφθεί και κάθε μια από τις κωμωδίες μου έχει ως στόχο να βρει και να αποκαλύψει τον κρυμμένο ανομολόγητο έρωτα. Το χιούμορ του είναι λεπτό, χρησιμοποιεί συχνά την ειρωνεία και είναι βαθύς γνώστης της ανθρώπινης ψυχολογίας. Πολύ παραγωγικός συγγραφέας, δεν αναγνωρίστηκε την εποχή που έζησε, αλλά μετά τον θάνατό του επανεκτιμήθηκε και τα έργα του ανεβαίνουν έκτοτε πολύ συχνά σε όλο τον κόσμο.

ΛΚ: Δεν είναι απαισιόδοξο που ένας από τους καλύτερους γάλλους συγγραφείς του διαφωτισμού δεν εμπνέει τους σκηνοθέτες στη δική μας εποχή; Τόσο πολύ μας έχει συνεπάρει η εύνοια της επίκαιρης επιτυχίας που ξεχνάμε την αρχή του θεάτρου;

ΣΚ: Ειλικρινά, αυτήν την εποχή του θεατρικού πληθωρισμού που ζούμε, δεν μπορώ να καταλάβω τι οδηγεί τους ανθρώπους του θεάτρου στις επιλογές τους. Σίγουρα δημιουργούνται «μόδες» και φυσικά όπως έλεγε και η δασκάλα μου Ντόρα Τσάτσου ( δασκάλα μου στο χορό) είναι εύκολο να ακολουθείς τον συρμό. Πάντως για μας, στο  studio Μαυρομιχάλη, οι «Ψευδοεξομολογήσεις» είναι το δεύτερο έργο του Μαριβώ που ανεβάζουμε. Την πρώτη χρονιά του θεάτρου ανεβάσαμε την «Κληρονομιά», ένα ακόμη πολύ ωραίο κείμενο του Μαριβώ, που το επαναλάβαμε   και  δεύτερη σεζόν.

ΛΚ: Πιστεύετε ότι το κοινό δεν ενδιαφέρετε για το κλασσικό θέατρο;

ΣΚ: Πιστεύω ότι τα κλασσικά κείμενα πάντα θα ενδιαφέρουν τους ανθρώπους γιατί τα θέματά τους είναι διαχρονικά και μιλάνε στις καρδιές των ανθρώπων. Έχουν όμως δυσκολίες γιατί είναι συχνά πολυπρόσωπα και οι ρόλοι έχουν μεγάλες ερμηνευτικές δυσκολίες. Ίσως, επίσης, οι ταλαιπωρίες που έχουν υποστεί αυτά τα έργα τα τελευταία χρόνια από δήθεν μοντερνισμούς και αποδομήσεις, να έχουν φοβίσει το κοινό.

ΛΚ: Όσα και να διαβάσεις για ένα συγγραφέα ή για ένα θεατρικό,  αν δεν δεις το έργο του επί σκηνής, δεν μπορείς να ολοκληρώσεις στο μυαλό σου την ιδέα του… Ας μιλήσουμε για το έργο του Μαριβώ «Οι Ψευδοεξομολογήσεις»

ΣΚ: Στο έργο βλέπουμε την προσπάθεια ενός νεαρού άντρα, που έχει οικονομικές δυσκολίες, να κατακτήσει μια πλούσια χήρα, μεγαλύτερη από αυτόν, για να αποκατασταθεί οικονομικά. Όλη αυτή η πλεκτάνη έχει εξυφανθεί  από τον υπηρέτη του νεαρού, που αντλεί μεγάλη ευχαρίστηση από τις δολοπλοκίες και την χειραγώγηση. Στην ιστορία βλέπουμε ταυτόχρονα τις φιλοδοξίες της μητέρας της χήρας για την κοινωνική άνοδο της κόρης της , τα σχέδια του θείου του νεαρού για την αποκατάστασή του, τον ευκατάστατο φιλόδοξο εραστή της χήρας, τη νεαρή ακόλουθο που προσπαθεί κι αυτή να επιβιώσει αποκομίζοντας  χρήματα για την βοήθεια που προσφέρει κι έναν παράξενο, μπεκρή και φυσικά φιλοχρήματο  υπηρέτη. Κι ενώ ο έρωτας μοιάζει να είναι η κινητήρια δύναμη, το χρήμα κατευθύνει τις ζωές τους. Στο τέλος; Ας δούμε τι θα γίνει στην παράσταση!

ΛΚ:Πως θα περιγράφατε με τρεις λέξεις το έργο;

ΣΚ: Μια ερωτική, δραματική κωμωδία.

ΛΚ: Βλέπουμε στο έργο να υπάρχει ένας προβληματισμός για τη ζωή, δεν είναι σημερινή ανησυχία.

ΣΚ: Οι οικονομικές δυσκολίες και το πως ορίζουν την ζωή μας, ακόμα κι όταν νομίζουμε ότι μας οδηγεί η καρδιά μας, η ψυχή μας η το πνεύμα μας, όπως θέλετε πείτε το, είναι κάτι συνταρακτικό, είναι σαν οδοστρωτήρας και δεν αλλάζει με τις εποχές. Δυστυχώς.

ΛΚ: Είναι μια ψυχολογική κωμωδία. Ο Μαριβώ να δίνει μεγάλη έμφαση στην ερωτική ψυχολογία των ηρώων. Είναι σημαντικό το παιχνίδι στον έρωτα;

ΣΚ: Είναι σημαντικό με την καλή και την κακή έννοια. Με την καλή, γιατί δημιουργεί προσμονή και δίνει χώρο να αναπτύξουν οι παίκτες  την γοητεία τους. Και την κακή, γιατί οι άνθρωποι διστάζουν, φοβούνται, αποφεύγουν να δείξουν τα αισθήματά τους, τα κρύβουν, τα μασκαρεύουν, παριστάνουν κάτι άλλο από αυτό που νοιώθουν, και έτσι πολλές φορές χάνουν την ευκαιρία να ζήσουν κάτι δυνατό και σημαντικό.

ΛΚ: Ποιος είναι ο ρόλος σας;

ΣΚ: Παίζω τον ρόλο της Αραμίνδας, της πλούσιας χήρας, που σύμφωνα με τα προστάγματα της κοινωνίας και της καθώς πρέπει ζωής, ερωτεύεται λάθος πρόσωπο.

ΛΚ: Ποια είναι η ψυχολογία της Αραμίνδας;

ΣΚ: Έχει μια αφέλεια και μια εμπιστοσύνη στους ανθρώπους. Αφήνεται στις καταστάσεις και δεν έχει τον έλεγχο της ζωή της. Βέβαια αυτό έχει επιπτώσεις . Έτσι στην διάρκεια του έργου, την βλέπουμε να συνειδητοποιεί πολλά πράγματα για τους ανθρώπους του περιβάλλοντός της και να παίρνει αποφάσεις σημαντικές και όχι εύκολες.

ΛΚ: Σας έμαθε κάτι αυτή η ηρωίδα;

ΣΚ: Ότι η αφέλεια αρέσει στους άντρες, Τι να πω; Απορώ αλλά άβυσσος η ψυχή του άντρα!

ΛΚ: Τι δύναμη ασκεί το θέατρο στη ζωή σας όσο περνούν τα χρόνια;

ΣΚ: Με δυσκολεύει και με ταλαιπωρεί, με απελπίζει, μου δίνει χαρά, ικανοποίηση, με κάνει να ονειρεύομαι. Είναι το ναρκωτικό μου.

ΛΚ: Πώς βλέπετε την εξέλιξη του θεάτρου σήμερα;

ΣΚ: Νομίζω και ελπίζω ότι έχει κοπάσει  αυτή η τρέλα  του δήθεν μεταμοντερνισμού και της δήθεν αποδόμησης  ( και μιλάω φυσικά για το δήθεν κι όχι για ρεύματα στο θέατρο που δημιουργήθηκαν από κάποιες ανάγκες και λειτούργησαν όσο χρειάζεται). Μέσα σε όλο τον συρφετό, βλέπω παραστάσεις ουσιαστικές και άξιες να τις παρακολουθήσεις.

ΛΚ: Με τη σειρά μου θα σας πω, ευχαριστώ που κάνετε τα πάντα – με όποιο κόστος  – να ανεβάζετε τέτοια έργα στη σκηνή..

ΣΚ: Κι εγώ σας ευχαριστώ


Προπώληση :https://www.viva.gr/tickets/theater/studio-mavromixali/oi-pseudoeksomologhseis-tou-marivw/

 

 

 


 


Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.