Οι τρεις μαφιόζοι του ΤΑΟ, αποκλειστικά στο aVecnews

Tao
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

γράφει η Λαμπριάνα Κυριακού

Τι σχέση να  έχει άραγε ο Ταοϊσμός με τη μαφία; Παράξενος  συνδυασμός σκέφτηκα, καθώς έμπαινα στο Θέατρο Ριάλτο – Αλέκος Αλεξανδράκης, το απόγευμα της Τετάρτης (21/10)

Η πρεμιέρα της παράστασης «ΤΑΟ» του Γιώργου Καφετζόπουλου, είναι προγραμματισμένη για την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2020. Δυο μέρες μείνανε ακούστηκε να λέει   ένας από τους τεχνικούς του θεάτρου. Ανήσυχος και αυτος, αφού η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα σε μια περίοδο που όλα αλλάζουν από στιγμή σε στιγμή.

Καθώς κατέβαινα τα σκαλοπάτια του φουαγιέ του Θεάτρου, συνάντησα τη σκηνοθέτη της παράστασης Δανάη  Σπηλιώτη. Έδινε τις τελευταίες της οδηγίες.  Στο βάθος και υπόλοιποι συντελεστές, μαζί με τους πρωταγωνιστές. Αντώνη Καφετζόπουλο, Στάθη Σταμουλακάτο και Γιώργο Καφετζόπουλο. Δηλαδή τους τρεις μαφιόζους της παράστασης. Ήταν άοπλοι στην συνέντευξη, αλλά υποσχέθηκαν ότι στην παράσταση, θα τα έχουν μαζί τους. (Τα όπλα)

Δεν τους ζόρισα πολύ, γιατι  με ειδοποίησαν ότι είναι οξύθυμοι  χαρακτήρες και αρκετά  νευρικοί. Ωστόσο η ευγένεια τους ήταν αρκετή για να μου πουν όλα όσα ήθελα να μάθω για την γκανγκστερική ζωή τους….  

Βέβαια η συνέντευξη, άρχισε από τη σκηνοθέτιδα  της παράστασης… 

Σκηνοθεσία: Δανάη Σπηλιώτη

Dsc02813

ΛΚ: Πώς είναι να σκηνοθετείτε μια γκανγκστερική κωμωδία με τρεις μαφιόζους;  

ΔΣ: Έτυχε κάθε φορά  να καταπιάνομαι με ανδρικά έργα.  Είναι της μοίρας μου να συναντώ στη δουλειά μου, ήρωες τόσο ανδρικούς, πολύ χαρακτηριστικά ανδρικούς. Και έχω να σας πω για έναν πολύ περίεργο λόγο αισθάνομαι μεγάλη ταύτιση με το ανδρικό στοιχείο. Την ώρα που διαβάζω το έργο και έπειτα σκηνοθετώ, συνειδητοποιώ ότι είναι στοιχεία που έχουμε όλοι μέσα μας, πέραν του φύλου. Μπορεί να είναι αναγνωρίσιμες συμπεριφορές, στερεοτυπικές στον άνδρα ή την γυναίκα, αλλά πίσω από τα στερεότυπα υπάρχουν συναισθήματα που τα έχουμε όλοι μας. Αρχαία συναισθήματα. Όπως η ανάγκη για εξουσία, η ανάγκη για αγάπη.

ΛΚ: Με απλά λόγια, τι πραγματεύεται το ΤΑΟ;

ΔΣ: Θεωρώ ότι ο κόσμος του γκάγκστερ και  η υπόθεση είναι η μεταμφίεση μιας εσωτερικής ιστορίας. Είναι μια ιστορία ενηλικίωσης. Η ιστορία ενός νεαρού, που προσπαθεί να πατήσει στα πόδια του, να πάρει τα σκήπτρα από τον πατέρα του, να βγει επ’ άξιος συνεχιστής του στην κοινωνία. Η ουσία του έργου είναι άλλη. Είναι στα συναισθήματα και στις αιτίες των πραγμάτων.

ΛΚ: Πως θα χαρακτηρίζατε την παράσταση;

ΔΣ: Μία συναισθηματική άγρια κωμωδία.

ΛΚ: Μπορούν να συνδυαστούν τα δυο;

ΔΣ: Ναι γιατί οι άνθρωποι τα έχουμε όλα μέσα μας. Έχουμε το καλό και το κακό, το γελοίο και το θλιβερό. Οι σκληροί άνθρωποι γίνονται ξαφνικά συναισθητικοί. Είναι αυτό που λέμε ο άνθρωπος είναι θηρίο και θεός.

 ………………………………………………………………..

Γιώργος Καφετζόπουλος – ο θεατρικός συγγραφέας του ΤΑΟ.

ΛK: Ποια ήταν η αφορμή για να γράψεις αυτή την γκανγκστερική κωμωδία;

ΓΚ:  Άρχισα να την γράφω, γιατί ήθελα να κάνω κάτι με τον πατέρα μου. άρχισα αυθόρμητα γιατί, γενικά γράφω, δεν ήταν κάτι πρωτόγνωρο για μένα. Άρχισα λοιπόν, να γράφω ένα διάλογο πατέρα και γιου, στο σαλόνι τους. Στη συνέχεια, είχα πράγματα να προσθέσω, το ένα έφερε το άλλο και βγήκε αυτό το έργο.  Σαν έργο είναι λίγο μαφιόζικό. Πώς βλέπεις κάτι ταινίες του Ταραντίνο που έχει τέτοιους τύπους που σκοτώνουν… και έχουν ένα γέλιο και μια ειρωνεία. Το ίδιο είναι και οι δικοί μου μαφιόζοι.

Dsc02787

ΛΚ: Πώς συνδύασες τον  Ταοϊσμό στην ιστορία;  

ΓΚ: Η αλήθεια είναι ότι εκείνο το διάστημα διάβαζα για τον ταοϊσμό. Μ΄ αρέσουν αυτές οι θρησκείες. Είχα κολλήσει λίγο αλλά ασχέτως με αυτό, στο έργο ο πατέρας μου, μόλις είχε βγει από τη φυλακή και επειδή ήταν δολοφόνος, μεγάλος μαφιόζος και ότι χειρότερο φανταστείς, το έριξε στο ΤΑΟ, αφήνοντας πίσω του, τον κακό του χαρακτήρα. Οπότε μέσα από τον χαρακτήρα του Ανδρέα – δηλαδη του πατέρα μου – όλοι οι ήρωες ασχολούνται με αυτό. Τι είναι το ΤΑΟ και τα σχετικά…

ΛΚ: Πότε έδειξες το κείμενο στον πατέρα σου, όταν τελείωσες το θεατρικό ή κατά τη διάρκεια;

ΓΚ:   Του είχα δείξει το μισό αν θυμάμαι καλά. Δεν είχε καν περάσει από το μυαλό μου, να το ανεβάσω στο θέατρο. Tου το έδειξα για να μου πει την άποψη του. Του άρεσε πολύ και μετά συνέχισα να το γράφω πιο θαρραλέα.

ΛΚ: Πώς είναι να παίζεις με τον πατέρα σου;

ΓΚ: Ωραία είναι.

ΛΚ: Δε φοβάσαι μήπως και σε κρίνει πιο αυστηρά;

ΓΚ: Γενικά ο πατέρας μου δεν κρίνει. Ούτε νιώθω άγχος. Κάνω κάτι, που δεν μπορεί ο  οποιοσδήποτε να το κάνει.  Δηλαδή να παίζω με τον πατέρα μου στην ίδια σκηνή. Νιώθω τυχερός.

ΛΚ: Όταν πια το κείμενο σου, πήρε σάρκα και ο οστά. Ολοκληρώθηκε και είναι έτοιμο να ανεβάσει αυλαία. Πώς ένιωσες;

ΓΚ: Νιώθω πολύ ευχαριστημένος. Όλη ομάδα μου, είναι συνεργάτες ταλαντούχοι, και εργατικοί, το έκαναν ακόμα πιο ωραίο.

ΛΚ: Ας πούμε λίγα λόγια για το Γιάννη, τον Ανδρέα και τον Ιωσήφ, δηλαδή τους χαρακτήρες του έργου

ΓΚ: Οι χαρακτήρες του έργου, είναι πολύ σημερινοί. Είναι χαρακτήρες που όλους μας ενδιαφέρουν. Πιστεύω ότι οι θεατές θα ταυτιστούνε. Γιατί πέραν του ότι είναι μαφιόζοι, είναι άνθρωποι με ανησυχίες, συναισθήματα και προβλήματα. Θα τους καταλάβουν, θα τους νιώσουν. Έχουν και αυτοί τα όνειρα τους, τους στόχους τους. Έχουν παράπονα από την κοινωνία και το εκφράζουν συνεχώς αυτό.

  ………………………………………………………………..

Στο Ρόλο του Ιωσήφ ο Σάκης Σταμουλακάτος 

Σάκης Σταμουλακάτος

ΛΚ: Είμαι σίγουρη σ΄αρέσει ο ρόλος.

ΣΣ: Ναι μ αρέσει πάρα πολύ ο ρόλος. Και ένας από τους λόγους που ήθελα να παίξω είναι ότι, αποδομει όλους τους ρόλους του κακού που έχω κάνει. Τους πολύ σοβαρούς. Είναι η πρώτη φορά που το διασκεδάζω με το ρόλου μου.

ΛΚ: Τι χαρακτήρας είναι ο Ιωσήφ;

ΣΣ: Είναι ένα τομάρι, με πολύ χιούμορ.

ΛΚ: Ας μιλήσουμε λίγο για το έργο

ΣΣ: Ο μεγάλος βασιλιάς της νύχτας Αντώνης Καφετζόπουλος, βγαίνει μετά από πολλά χρόνια από τη  φυλακή.  Ο Ιωσήφ, δηλαδή εγω, ήμουνα πάντα δίπλα του, εκκολαπτόμενος. Όταν είχε μπει φυλακή είχε αυτός τα ηνία. Όταν βγαίνει από τη φυλακή, πηγαίνει κάθε τέλος του μήνα και του αφήνει κάποια λεφτά. Τιμής Ενεκεν. Αυτός ο χαρακτήρας, εχει ένα μεγάλο πρόβλημα με το γιο του, επειδή είναι πολύ αντιδραστικός και θέλει και αυτός με τη σειρά του να μπει στα κόλπα, κάνει διάφορες φασαρίες στα μαγαζιά του Ιωσήφ.  Τη συνέχεια θα την δουν οι θεατές όταν έρθουν στο θέατρο.

 ………………………………………………………………..

Αντώνης Καφετζόπουλος – Ο Νονός της Νύχτας ο Ταοϊστής μαφιόζος.

ΛΚ: Δεν σας φάνηκε παράξενο που ο γιος σας καθώς έγραφε ένα  μαφιόζικο έργο, σκεφτόταν εσάς;

ΑΚ: Όχι να σας πω γιατί. Γιατί αυτό που έγραψε ο Γιώργος είναι ένα ενηλικίωσης. Πόσοι γιοι προσπαθούν να γίνουν και αυτοί ώριμοι άνθρωποι στην κοινωνία των πατεράδων τους. Απλώς στο πλαίσιο στο οποίο το έβαλε, είναι  άνθρωποι της νύχτας. Θα μπορούσε να είναι ψαράδες στον Αμαζόνιο.

ΛΚ: Του προτείνατε διορθώσεις;

ΑΚ: Ναι βεβαίως.. γενικά εμείς όταν διαβάζουμε κάτι μεταξύ μας, έχουμε πάντοτε πράγματα να πούμε.

Dsc02788

ΛΚ: Πώς θα περιγράφατε το έργο;

ΑΚ: Είναι ένα ευχάριστο έργο, κωμικό. Οι χαρακτήρες είναι  άνθρωποι παράξενοι. Αλλά αν ήταν άνθρωποι μέσα σε ένα σαλόνι μικροαστικό, ίσως για το θεατή να ήταν πληκτικοί και αδιάφοροι; Ο Γιώργος την κάνει πολύ ενδιαφέρουσα την ιστορία, γιατί αυτοί οι άνθρωποι μιλάνε με άλλους όρους. Μιλάνε με πιστόλια….

ΛΚ: Ο ρόλος σας;

ΑΚ: Είμαι ο Πατέρας του Γιάννη. Μεγάλος μαφιόζος που έκανε πολλά χρόνια φυλακή. Εκεί το φιλοσόφησε κάπως. Πέρασαν το χρόνια, μεγάλωσε και αυτός, είχε δικαίωμα να πάρει ακόμα και σύνταξη. Βέβαια, αυτό που τον ενδιαφέρει είναι να μπορέσει από τους ενεργούς ανθρώπους του υποκόσμου να αποκομίσει κάποια έσοδα για να μην τους έχει στο κεφάλι τους.

ΛΚ: Πώς βλέπετε τα πράγματα με την πανδημία;

ΑΚ: Είναι όλα αβέβαια και δύσκολα.  Αλλά εμείς είμαστε εδώ, θα εργαζόμαστε μέχρι την τελευταία στιγμή. Ας ευχηθούμε ότι δε θα μείνουν όλα στη μέση.

 

……………………………………………………………

 

ΤΑΟ

Πάντα υπάρχει κάτι θετικό να πάρεις από όλο αυτό στο τέλος.

Κείμενο
Γιώργος Καφετζόπουλος

Σκηνοθεσία
Δανάη Σπηλιώτη

Μουσική
Φώτης Σιώτας
Τραγούδι
Goin’ Through

Σκηνικά – Κοστούμια
Τέλης Καρανάνος, Αλεξανδρα Σιάφκου

Φωτισμοί
Στέλλα Κάλτσου

Παίζουν

Αντώνης Καφετζόπουλος

Στάθης Σταμουλακάτος

Γιώργος Καφετζόπουλος

Από την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου
Παρασκευή       21.00
Σάββατο            18.00 & 21.00
Κυριακή.            19.00

Τιμές εισιτηρίων
Παρασκευή , Σάββατο (18.00), Κυριακή 18 ευρώ /14 ευρώ φοιτητικό & άνω των 65 / 12 ευρώ ΑΜΕΑ & ανέργων
Σάββατο    (21.00)                                     20 ευρώ /16 ευρώ φοιτητικό & άνω των 65 / 12 ευρώ ΑΜΕΑ & ανέργων

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

www.people.gr

Παραγωγή : People Entertainment Group | People Presents

Επικοινωνία – Δημόσιες Σχέσεις : Pure Public Relations

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.