Η «εισβολή» του Πατριαρχείου Μόσχας στην Αφρική. Του Γιάννη Αποστολόπουλου

Thumbnail
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
 Παλιά και γνωστή η ιστορία με το Πατριαρχείο Μόσχας, που επιβουλεύεται την
πρωτοκαθεδρία του Φαναρίου στον Ορθόδοξο κόσμο. Αντίθετα από όσα έχουν
θεσμοθετηθεί από τις ίδιες τις Οικουμενικές Συνόδους και έγιναν σεβαστά και
αναμφισβήτητα στη μακρόχρονη διαδρομή της παγκόσμιας Ορθοδοξίας.
Και στους παρόντες χρόνους είναι γνωστή η διένεξη με το Οικουμενικό Πατριαρχείο,
μετά την χορήγηση αυτοκεφαλίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας.
Και η αντιπαράθεση αυτή επεκτάθηκε και στις άλλες Εκκλησίες που αναγνώρισαν την
χορήγηση της αυτοκεφαλίας και συγκεκριμένα το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, την
Εκκλησία της Ελλάδος και την Εκκλησία της Κύπρου.
Πρώτο μέτρο της Μόσχας η διακοπή της μνημόνευσης του Πατριάρχη Βαρθολομαίου
και στη συνέχεια και των προκαθημένων των τριών άλλων Εκκλησιών.
Καθώς επίσης
και η απαγόρευση στους κληρικούς της να συλλειτουργούν με κληρικούς των
τεσσάρων αυτών Εκκλησιών. Η κίνηση αυτή της Ρωσικής Εκκλησίας δεν είχε καμιά
ανταπόκριση, ούτε καμιά άλλη Εκκλησία την υιοθέτησε.
Έτσι το Πατριαρχείο Μόσχας επέλεξε στη συνέχεια την ανοιχτή αναμέτρηση με το
Φανάρι, μεθοδεύοντας Πανορθόδοξη Σύνοδο στο Αμάν, που κατά παρέκκλιση του
δικαιώματος του Οικουμενικού Πατριάρχη να την συγκαλεί, εκών-άκων και
πολλαπλά πιεζόμενος και απειλούμενος, ανέλαβε να την συγκαλέσει ο Πατριάρχης
Ιεροσολύμων Θεόφιλος, προκαθήμενος του πέμπτου κατά την τάξη πρεσβυγενούς
Πατριαρχείου.
Η απροθυμία των άλλων ορθοδόξων Εκκλησιών να ανταποκριθούν σε μία τέτοια
«Σύνοδο», που δεν την συγκαλούσε, κατά το αποκλειστικό του δικαίωμα ο
Οικουμενικός Πατριάρχης, ανάγκασε να γίνει «μετονομασία» από Σύνοδο σε
Συνάντηση. Η άρνηση όμως συμμετοχής ήταν γενικευμένη.
Έτσι από τους προκαθήμενους των 15 ορθόδοξων Εκκλησιών, στη «Συνάντηση» του
Φεβρουαρίου 2020 μετείχαν τελικά …τέσσερις, ενώ δύο άλλες Εκκλησίες έστειλαν
μόνο αντιπροσώπους.
΄΄Ηταν ένα πραγματικό ναυάγιο στις μεθοδεύσεις και τους σχεδιασμούς της Ρωσικής
Εκκλησίας, που κατέδειξε απόλυτα ότι η προσπάθειά της να αποδυναμώσει το
Φανάρι δεν μπορεί να ευδοκιμήσει.
Έτσι τώρα ο Πατριάρχης Κύριλλος αποφάσισε να βάλει στο στόχαστρο το
δευτερόθρονο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και τον Πατριάρχη Θεόδωρο.. Το σχέδιο
υπονόμευσης ήταν ουσιαστικά η «εισβολή» στο κανονικό έδαφος της Εκκλησίας του
Αγίου Μάρκου, που είναι ολόκληρη η Αφρική. Και στο πλαίσιο αυτό της
αντικανονικής της ενέργειας η Ρωσική Εκκλησία ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες την
δημιουργία «εξαρχίας» στην Αφρική. Υποστηρίζοντας τάχα ότι αυτό ήταν αίτημα
περίπου 100 ιερέων, χωρίς κανένα συγκεκριμένο στοιχείο. Και προκαλώντας την
έντονη αντίδραση της Αλεξανδρινής Εκκλησίας, που εδώ και εκατοντάδες χρόνια με
τις οργανωμένες ιεραποστολές έθεσε τα θεμέλια της Ορθοδοξίας σε ολόκληρη τη
Μαύρη Ήπειρο.
Η αυτοκεφαλία στην Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας δεν είναι παρά το
πρόσχημα και η αφορμή. Απλά επιτάχυνε την αποκάλυψη των μύχιων στόχων του
Πατριαρχείου Μόσχας. Έχοντας την ενθάρρυνση του Κρεμλίνου και διαθέτοντας
μεγάλο οικονομικό πλούτο, η Ρωσική Εκκλησία επιχειρεί να επικρατήσει στο χώρο
της Ορθοδοξίας, παραβιάζοντας κανόνες και αρχές, που ισχύουν για περισσότερο από
μία χιλιετία
Βέβαια υπάρχει ισχυρό ανάχωμα, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των άλλων
ορθόδοξων Εκκλησιών, όπως κατέδειξε και η αποτυχημένη «Σύνοδος» στο Αμάν ,
δεν δέχεται να συμπράξει στα σχέδιά της.

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.