Πάμε θέατρο… 5 +1 παραστάσεις που έκαναν πρεμιέρα και αξίζει να τις δεις

Screenshot 3
Facebook
Twitter
LinkedIn

Δεν υπάρχουν καλές και κακές παραστάσεις, όλες έχουν να δώσουν κάτι… μπορεί να είναι ένα απλό ψυχαγωγικό θέαμα, ένα πολιτικό ή κοινωνικό μήνυμα… σίγουρα όλες, έχουν να δώσουν κάτι!

Τριήμερο 28ης Οκτωβρίου και κάποιες από τις Αθηναϊκές σκηνές της χώρας ήδη έχουν ανοίξει αυλαία. Οι ανακοινώσεις των ρεπερτορίων που έγιναν μέχρι τώρα, δείχνουν ότι και φέτος θα έχουμε πληθώρα παραστάσεων.

Κάποιες θα παίξουν για δεύτερη και τρίτη χρονιά λόγω επιτυχίας, κάποιες ανεβαίνουν για πρώτη φορά! Ωστόσο οι λάτρεις του θεάτρου έχουν να διαλέξουν ανάμεσα στην ξένη και στην εγχώρια δραματουργία, στην κλασσική και στην σύγχρονη. Δεν υπάρχουν καλές και κακές παραστάσεις, όλες έχουν να δώσουν κάτι… μπορεί να είναι ένα απλό ψυχαγωγικό θέαμα, ένα πολιτικό ή κοινωνικό μήνυμα… σίγουρα όλες, έχουν να δώσουν κάτι!  Ο θεατής επιλέγει σύμφωνα με τη διάθεσή του και εν κατακλείδι, πολλές φορές επιλέγει και σύμφωνα με την… τσέπη του.

Θέατρο: Οι πέντε παραστάσεις που έκαναν πρεμιέρα και αξίζει να δεις

170 τετραγωνικά του Γιωργή Τσουρή στο Θέατρο Ιλίσια

Τα 170 ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΚΑ, ένα από τα πλέον επιτυχημένα νεοελληνικά κείμενα της τελευταίας δεκαετίας, επιστρέφει στην κεντρική σκηνή του Θεάτρου Ιλίσια, για 6η χρονιά, από 4 Οκτωβρίου, Η παράσταση που χάρισε στον συγγραφέα και ηθοποιό Γιωργή Τσουρή το βραβείο «Δημήτρης Χορν», μετά από 5 σαιζόν, 400 παραστάσεις και 75,000 θεατές, παίρνει μια ακόμα παράταση για έναν περιορισμένο αριθμό παραστάσεων. Άφθονο γέλιο και δράση, σε ένα οικογενειακό «ρινγκ» 170 τετραγωνικών.

Είναι από τα νεοελληνικά έργα που δεν φωτογραφίζουν απλά την άσχημη εικόνα  της κοινωνίας της οικογένειας, αλλά αναπαριστά με ακρίβεια την γυμνή αλήθεια της, αυτήν  που δεν τολμά κανείς να ξεστομίσει.

Δυο αδελφές, ερμητικά κλεισμένες στον μικρόκοσμο τους, αναγκάζονται  μετά το θάνατο του πατέρα τους, να επιστρέψουν στο πατρικό τους.  Στην προσπάθεια τους να  διευθετήσουν  το ένα και μοναδικό  περιουσιακό στοιχείο που τους άφησε ο πατέρας τους – ένα σπίτι 170 τετραγωνικών στη Θήβα – έρχονται αντιμέτωπες με όλα αυτά τα γεγονότα που κατεδάφισαν τις σχέσεις με τους γονείς τους, αλλά δημιούργησαν μεγάλο χάσμα μεταξύ τους.

Εντάσεις, συγκρούσεις  και πολλές ανατροπές,  με αυτόπτες μάρτυρες τους ίδιους τους θεατές. Παράσταση, κόλαφος κατά της κοινωνίας που αδυνατεί να βρει τρόπους να   στηρίξει  τα  μέλη  της,  από τις   δυσλειτουργικές   οικογένειες.

Αυτή η ομάδα μου αρέσει γιατί  αποτελείται από ηθοποιούς εμπνευσμένους και αφοσιωμένους στις πραγματικές αξίες της ζωής. Μετά τον θρίαμβο του «Χαρτοπόλεμου» νομίζω ότι  ο Γιωργής Τσουρής, ανέβασε πολύ πιο ψηλά τον πήχη, καταφέρνοντας να μεταφέρει στη σκηνή τον αλαλαγμό τον δικό σου και τον δικό μου, τον αλαλαγμό του ανθρώπου που εγκλωβίζεται στα παιδικά του τραύματα και αδυνατεί να βρει τον πραγματικό  του εαυτό. Βέβαια, αυτό οφείλεται και στην αιχμηρή σκηνοθετική καθοδήγηση του Γιώργου Παλούμπή. Κρατάει τη δομή της ουσίας του κειμένου,  δεν χρησιμοποιεί παραβολές, δεν αφήνει τίποτα να νοηθεί.

Αν έχουν την δύναμη αυτές τους οι προσπάθειες να συνδεθούν με την θεατρική τέχνη του νεοελληνισμού; το μέλλον θα το δείξει.  Αλλά  πιστεύω για το νεαρό της ηλικίας τους, αφήνουν τα ίχνη τους σε αυτό το δρόμο που λέμε ελληνικό θέατρο.

«Η άνοδος του Αρτούρο Ούι» του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη

Η παράσταση «Η άνοδος του Αρτούρο Ούι» του Μπέρτολτ Μπρεχτ  για δύο σεζόν σημείωσε απανωτά sold out με τα διαθέσιμα εισιτήρια να είναι δυσεύρετα.

Η παράσταση του  Άρη Μπινιάρη, επιστρέφει στο Θέατρο ΑRK σαν σκοτεινή υπόμνηση της σύγχρονης ανόδου του φασισμού και μας προσκαλεί για άλλη μια χρονιά σε ένα αλληγορικό ταξίδι στον κόσμο της εξουσίας, της διαφθοράς και της ανθρώπινης αδυναμίας.

Η σκηνοθετική οπτική του Άρη Μπινιάρη αποπνέει μία σκοτεινή ατμόσφαιρα και ένταση και μεταμορφώνει τη μακάβρια φάρσα του Μπρεχτ σε καθηλωτική θεατρική εμπειρία με δυστοπικές σύγχρονες διαστάσεις.

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου στον ρόλο του Αρτούρο Ούι δίνει μια από τις πιο στιβαρές ερμηνείες της σύγχρονης ελληνικής σκηνής αποδίδοντας με ακρίβεια την αδίστακτη φιλοδοξία, την υποκρισία και τον αμοραλισμό του μπρεχτικού ήρωα.

«Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής» σε σκηνοθεσία Σταμάτης Φασουλής στο μικρό Παλλάς

Ο Σταμάτης Φασουλής σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη σπαρταριστή κωμωδία «Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής» του Αλέκου Σακελλάριου και του Χρήστου Γιαννακόπουλου, στο Μικρό Παλλάς! Μαζί του στη σκηνή οι: Ελένη Καστάνη, Γιώργος Δεπάστας, Δέσποινα Πολυκανδρίτου, Γιώργος Βουρδαμής, Απόστολος Καμιτσάκης, Γιώργος Κορομπίλης, Μαρία Καραβά. Η πρεμιέρα της παράστασης έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου.

Το έργο παρουσιάζει την πορεία μίας οικογένειας που από την απελευθέρωση περνάει στα Δεκεμβριανά και τελειώνει μετά τη συνθήκη της Βάρκιζας. Πρόκειται για μία ιστορική στιγμή που δεν είναι σίγουρο αν υπάρχει σε άλλη κωμωδία στο ελληνικό θέατρο. Είναι γεγονότα που έχουν ιδωθεί από πολλές γωνίες, αλλά ίσως για πρώτη φορά, τα βλέπουμε μέσα από το μάτι δύο κορυφαίων συγγραφέων, όπως είναι ο Αλέκος Σακελλάριος και ο Χρήστος Γιαννακόπουλος.

«Η κωμωδία «Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής» είναι λυτρωτική και μάλιστα είναι η μοναδική που έχει γραφτεί για τα Δεκεμβριανά!

Πρόκειται για ένα διαχρονικό έργο! Ένα πραγματικό διαμάντι»! λέει ο σκηνοθέτης.

Οι δύο συγγραφείς έχουν μεταφέρει με δεξιοτεχνία, την επικαιρότητα της μεταπολεμικής εποχής στη σκηνή του θεάτρου, καθώς η δυσάρεστη πραγματικότητα ενός λαού αντικατοπτρίζεται στους τέσσερις τοίχους ενός μικροαστικού σπιτιού που έχει κι αυτό μοιραστεί στα δύο, όπως και όλη η Ελλάδα.

«Η Δεξιά η Αριστερά και ο κυρ-Παντελής» είναι το δεύτερο έργο μιας εν δυνάμει τριλογίας, που περιλαμβάνει την κωμωδία «Οι Γερμανοί ξανάρχονται», που γράφτηκε την περίοδο του Εμφυλίου και την «Ανώμαλη προσγείωση» που ανέβασε για πρώτη φορά το θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν και μετέπειτα, στη δεκαετία του ’60, την παρουσίασε ο θίασος του Λάμπρου Κωνσταντάρα με τον τίτλο «Υπάρχει και φιλότιμο», που μεταφέρθηκε αργότερα με μεγάλη επιτυχία και στον κινηματογράφο.

Στην παράσταση στο Μικρό Παλλάς, ο Σταμάτης Φασουλής ερμηνεύει τον κυρ-Παντελή και η Ελένη Καστάνη τη σύζυγό του, Αθηνά. Ο Απόστολος Καμιτσάκης είναι ο Σταύρος, ο δεξιός γιός και ο Γιώργος Βουρδαμής, είναι ο Κώστας, ο αριστερός γιός.

Τον κυρ-Σωτήρη, τον φίλο του κυρ-Παντελή, ερμηνεύει ο Γιώργος Δεπάστας.

Η Δέσποινα Πολυκανδρίτου ερμηνεύει την «υπηρέτρια» του σπιτιού, τη Φρόσω και τραγουδάει και τα τραγούδια της παράστασης.

Τον πολιτοφύλακα και τον εθνοφύλακα ερμηνεύει, σαν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, ο Γιώργος Κορομπίλης.

Το ίδιο συμβαίνει επίσης, με τη Φωφώ την ελασίτισσα και την Πιπίτσα την εθνικίστρια, που τις ερμηνεύει, η Μαρία Καραβά.

«Η δεξιά, η αριστερά και ο κυρ-Παντελής» παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1946 από το Θίασο Κοτοπούλη στο θέατρο Rex, με πρωταγωνιστή τον Βασίλη Λογοθετίδη.

«Τριαντάφυλλο στο στήθος» σε σκηνοθεσία Γιωργή Τσουρή στο Πτι Παλαί

Το Πτι Παλαί υποδέχεται το θεατρικό κοινό τον Οκτώβριο του 2024 με το «Τριαντάφυλλο στο στήθος». Το κλασικό έργο του Τέννεσι Ουίλιαμς, που δεν απολαμβάνουμε τόσο συχνά στη σκηνή όσα τα υπόλοιπα αριστουργήματά του, ανεβαίνει σε απόδοση και σκηνοθεσία του Γιωργή Τσουρή. Πρωταγωνιστούν η Μαρία Καβογιάννη στο ρόλο της Σεραφίνας, ο Μάκης Παπαδημητρίου στον ρόλο του Αλβάρο και ένας θίασος εξαιρετικών ηθοποιών.

Ο ίδιος ο Τέννεσι Ουίλαμς έλεγε πως το Τριαντάφυλλο στο στήθος είναι η μοναδική κωμωδία που έχει γράψει. Η παράσταση του Τσουρή επιχειρεί να αναδείξει την, παραγνωρισμένη στη χώρα μας, κωμική πλευρά του έργου. Οι ήρωες βιώνουν συγκρουσιακές καταστάσεις, οι εντάσεις και οι τρυφερές στιγμές διαδέχονται η μία την άλλη, ενώ οι συγκρούσεις αποκαλύπτουν πλήρως τον χαρακτήρα των προσώπων, μαζί με την ανθρώπινη διάστασή τους.

Το ανέβασμα του έργου σε αυτή την νέα εκδοχή, ανοίγει επίσης δυναμικό διάλογο με την εποχή μας. Ο Ουίλιαμς έβαλε στο επίκεντρο –για ακόμη μία φορά– μία γυναίκα-ηρωίδα που εντάσσεται απόλυτα στους όρους και τους προβληματισμούς του καιρού της. Σε μια πραγματικότητα όπου η πατριαρχία διαποτίζει κάθε επίπεδο και ορίζει απόλυτα το τι είναι αποδεκτό ως σκέψη, ως πράξη, ακόμα και ως επιθυμία.  Η Σεραφίνα τολμά να διεκδικήσει την απελευθέρωσή της από μια κοινωνία που πιέζει «από μέσα», και να αυτοπροσδιοριστεί ως ένα πλάσμα ακέραιο. Έτσι, περνά πέρα και πάνω από την εποχή της και απαντά σ’ ένα αίτημα για το εδώ και το τώρα της κάθε γυναίκας και του κάθε ανθρώπου. Η απόδοση του Τσουρή, παρακολουθεί αυτή την σύγκρουση με τρυφερότητα και χιούμορ μέχρι και την τελική ρήξη.

Σεραφίνα: Μαρία Καβογιάννη

Αλβάρο: Μάκης Παπαδημητρίου

«Μπα -Μπαμπά» σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα στο Θέατρο Ήβη

Το «Μπα-Μπαμπά» είναι ένα μιούζικαλ κωμωδία … μια κωμικοτραγική μουσική ματιά στα προβλήματα μιας οικογένειας!

Ένας πατέρας που φταίει- όσο φταίει- και δε φταίει και λίγο, παιδιά και σύζυγος που τον κατηγορούν και που όμως, κανένας δεν αναλαμβάνει την ευθύνη του εαυτού του!

Με σατιρικό στίχο και με μια «σκηνική πλάκα», το μιούζικαλ αυτό ήρθε για να μας πει αυτό που όλοι ξέρουμε, αλλά ελπίζουμε να μην ισχύει…: «αλλάζει ο άνθρωπος;»

Δεν αλλάζει θα πω εγώ κι ας το διασκεδάσουμε.

Στο ρόλο του φταίχτη πατέρα, ο Θοδωρής Αθερίδης.

Πρώην σύζυγος, η Άννα Κουτσαφτίκη.

Υπόλοιποι Πληγωμένοι : Πάρις Θωμόπουλος, Αθηνά Μουστάκα, Κώστας Μαγκλάρας, Χρήστος Τσάβος, Γιώργος Τριανταφύλλου, Φωτεινή Αθερίδου.

 

Το μωρό των 5 Αισθήσεων – Μια βιωματική παράσταση – παιχνίδι για γονείς και βρέφη

Μέσα από το όνειρο μια κούκλας αναζητούμε τον πιστό της φίλο τον γαβ,γαβ,γαβ. Θα ακούσουμε ήχους που μας οδηγούν στην  θάλασσα, θα νιώσουμε  στο χεράκι μας τις  σταγόνες τις βροχής, θα δούμε ένα πουλί να πετά και θα αφουγκραστούμε το κελαΐδισμά του.

Αλλά και θα ψάξουμε, αγγίξουμε, χαϊδέψουμε ένα σωρό διαφορετικές υφές ψάχνοντας τον γαβ, περπατώντας στο πελώριο  μονοπάτι της αφής με τα γυμνά ποδαράκια μας. Θα πάρουμε στα χέρια μας μουσικά όργανα και θα τα  κινήσουμε-παίξουμε παρέα με την Μαμά και τον Μπαμπά.

Θα μυρίσουμε γνωστές και αγαπημένες μυρωδιές.

Οι μεγάλοι  θα θυμηθούν  αγαπημένα πρόσωπα και στιγμές και οι μικροί μας φίλοι θα οσφριστούν νέες εμπειρίες.

Και τέλος θα  γίνουμε μικρές παρέες σε ένα θεατρικό πικ-νικ, γευόμενοι νοστιμιές.

Σας περιμένουμε να ενεργοποιήσουμε τις αισθήσεις μας μικροί και μεγάλοι  όλοι μαζί!!!!

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Δέσποινα Μαραγκουδάκη

Μουσική επιμέλεια & τραγούδι παράστασης : Μαρία Μπεθάνη

Ειδικές κατασκευές : Ιφιγένεια Κωφού

Κοστούμια : Ελευθερία Μπέμπελου

Καλλιτεχνική επιμέλεια : Βασίλης Χαλακατεβάκης

Φωτογραφίες Video : Γιάννης Αδρίμης

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.