“Στην Τέχνη που εμπιστευόμαστε” Modern & Contemporary Art Museum (MΟCΟ) στη Βαρκελώνη Της Δέσποινας Μακρινού

Thumbnail 2025 03 27t031401 925
Facebook
Twitter
LinkedIn

“Στην Τέχνη που εμπιστευόμαστε”

Modern & Contemporary Art Museum (MΟCΟ) στη Βαρκελώνη

Thumbnail 8 3 169x300

Της Δέσποινας Μακρινού

 

Στο ΜΟCΟ της Βαρκελώνης, η Τέχνη επικεντρώνεται στον ακτιβισμό και στην καλλιτεχνική έκφραση που δίνει διεξόδους στην δύσκολη και συχνά ανυπόφορη ζωή.

Φιλοξενεί καλλιτέχνες που η οπτική τους παρέμβαση επιβεβαιώνει τον κανόνα ότι μόνο μέσα από την Τέχνη μπορεί να υπάρξει προοπτική και όραμα.

Το διάσημο Μουσείο στην καταλανική πρωτεύουσα παρουσιάζει, το διάστημα αυτό, έργα των Μπάνκσκι, Γουόρχωλ, Μπασκιά, Αμπράμοβιτς, Μουρακάμα.

Thumbnail 2025 03 27t031401 925 Thumbnail 2025 03 27t031630 720

Με έμφαση στο γκράφιτι και στα σύγχρονα μέσα αποτύπωσης της Τέχνης, οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν, στην περιοδική αυτή έκθεση, δημιουργούν ένα καμβά απελευθέρωσης του βαρετού και της συνήθειας.

Είναι η Τέχνη της παρέμβασης, του σαρκασμού και αυτοσαρκασμού του ίδιου του καλλιτέχνη, του χλευασμού της ματαιοδοξίας.

Ο Μπανκσκι, ο περίεργος “καουμπόι” των δρόμων, η άγνωστη περσόνα των πολλών εκατομμυρίων στους οίκους δημοπρασίας, εκτιμά ότι “αν το Γκράφιτι μπορούσε να αλλάξει κάτι, θα ήταν παράνομο” και συνεχίζει να διασκεδάζει με την υπογραφή του, προκαλώντας δικαστικές περιπέτειες και παρεξηγήσεις. Επικαιροποιεί την τέχνη του δρόμου, προκαλεί και σχολιάζει σατυρίζοντας  τις ανθρώπινες αδυναμίες, τις ανθρώπινες καταστροφικές παρεμβάσεις  στη φύση και στη ζωή. Απομυθοποιεί την σύγχρονη καταναλωτική διασκέδαση με διστοπικές ντίσνευλαντ και αδιαφορεί για το “ορθόν γίγνεσθαι”.

Thumbnail 2025 03 27t031647 105

Δεν γνωρίζουμε το πραγματικό του όνομα, δεν γνωρίζουμε αν είναι μονάδα ή κολεκτίβα, δεν γνωρίζουμε τι ήταν πρίν, πως ξεκίνησε, αν ήταν μουσικός, ζωγράφος, επενδυτής.

Ο ακτιβιστής γραφίστας αυτοαναιρεί διαρκώς τα έργα του και διασκεδάζει με τους αγοραστές του. Το πιο γνωστό έργο του “Το κοριτσάκι με το μπαλόνι”, μόλις πουλήθηκε άρχισε να αυτοκαταστράφεται με έναν μοναδικό μηχανισμό, μπροστά στα έκπληκτα μάτια του εκατομμυριούχου αγοραστή του.

 

Ο άλλος επίσης σπουδαίος γραφίστας ακτιβιστής της Pop Art, που συναντάμε στο Μουσείο,  είναι ο Αμερικανός Ζαν Μισέλ Μπασκιά ή αλλιώς ΣΑΜΟ. Πρόκειται για  ένα ταλαιπωρημένο παιδί που άφησε τη ζωή  του στα 27 του χρόνια από υπερβολή δόση απαγορευμένων ουσιών.

 

Μικρή παρουσία στην Έκθεση έχει ο Αυστρο Ουγγρικής καταγωγής Αμερικανός  Άντυ Γουόρχωλ.

Η επίσης αντισυστημική καλλιτεχνική του έκφραση, διερευνά το συναίσθημα πίσω από την φιγούρα και συμμετέχει στο στόχο του Μουσείου, που είναι η εξερεύνηση της αληθειας με επίκεντρο την Τέχνη.

Η επίσκεψη στο Μουσείο στη Βαρκελώνη είναι ένα ταξίδι στον κόσμο των εικόνων τόσο διαδραστικό όσο και η αφύπνιση.

Σχετικά Άρθρα