Της Λαμπριάνας Κυριακού
Μετά την περυσινή επιτυχία της «παιδικής» παράστασης «Θησέας και Αριάδνη στο νησί των Ταύρων», ο Στρατής Πασχάλης και η Σοφία Σπυράτου, ανοίγουν ακόμη μια φορά τα βιβλία της μυθολογίας και μεταφέρουν τον ΤΡΩΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ στη σκηνή του Θεάτρου Παλλάς. Μια παράσταση ειδικά γι αυτούς που θέλουν τα μυήσουν τα παιδιά τους, στον κόσμο της μυθολογίας της ιστορίας αλλά και να αναπολήσουν και οι πιο μεγάλοι τα πιο αθώα χρόνια που πέρασαν αλλά και με τις ιστορίες που μεγάλωσαν.
Το μεσημέρι της πέμπτης στο φουαγέ του Παλλάς, η πρώτη πράξη της παράστασης, άρχισε, παρουσιάζοντας στα ΜΜΕ, εκτός από τη διαδικασία διεξαγωγής αυτού του έργου και τους συντελεστές της παράστασης.
Όπως μας είχαν αρχικά αναφέρει οι συντελεστές της παράστασης , θα είναι ένα έργο – μια θεαματική τοιχογραφία που αφηγείται ολόκληρο το μύθο του Τρωικού Πολέμου. Από το μήλο της ΄Εριδας μέχρι τον Δούρειο Ίππο. Βασισμένη στη Μυθολογία, τον Όμηρο, τους αρχαίους τραγικούς, προσαρμοσμένη όμως στο απλό σημερινό ιδίωμα. Θα κάνουν ότι μπορούν τα παιδιά αλλά και οι πιο μεγάλοι θεατές, να κρατήσουν το ενδιαφέρον τους, μέχρι το τέλος της παράστασης.
Τα κείμενα είναι του Στρατή Πασχάλη, ο οποίος χρησιμοποιεί τον δεκαπεντασύλλαβο, γιατί θέλει να δημιουργήσει μια διαφορετική σχέση του παιδιού με το λόγο, χωρίς βέβαια να αλλάζει το νόημα. Δεν απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο θεατή αλλά σε οπουδήποτε θεατή. Μίλησε για τη μυθολογία, που έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για όλες τις τέχνες αλλά και για τον ίδιο, για τα διαφορετικά είδη και ύφη που συναποτελούν αυτή την παράσταση, καθώς υπάρχουν λυρικά κομμάτια, πρόζα, έπος…
Η σκηνοθεσία είναι της Σοφίας Σπυράτου, η οποία βλέπει το παιδικό θέατρο ένα από τα πιο σοβαρά είδη. Είναι ένα θέατρο που πρέπει να εκπαιδεύει – να δίνει στο θεατή και να τον φέρνει κοντά στην αλήθεια, να μην εκπαιδεύει όπως οι δάσκαλοι στις τάξεις. Όπως με αυτή την παράσταση, σημασία έχει να ΜΑΘΟΥΝ τα παιδιά, και ιδιαίτερα να τα φέρει κοντά στα χαρακτηριστικά των ελληνικών μύθων, στους συγγραφείς τους Πρόκειται για ένα έργο με δράση και λυρικές εικόνες που έχουν στόχο να εξάψουν τη φαντασία και να εκπαιδεύσουν ευαισθητοποιώντας. Η μαγεία στο θέατρο φεύγει από την σκηνή και πηγαίνει στο κοινό για να την ξαναστείλει με τη σειρά του στην σκηνή. Για εμάς, το θέατρο και οι παραστάσεις βγαίνουν από την ομάδα. Όπως σε κάθε μας παράσταση που απευθύνεται στο παιδικό κοινό, στόχος μας είναι μην αφήσουμε τα παιδιά ούτε στιγμή χωρίς δράση και λυρισμό. Το να κοινωνήσουμε την ελληνική μυθολογία είναι καθήκον μας!”
Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι του Μανόλη Παντελιδάκη και μουσική της Κατερίνας Πολέμη. Μουσικές πρωτότυπες που παραπέμπουν στην ελληνική παράδοση, αρχαία και πρόσφατη, χρησιμοποιώντας στοιχεία τζαζ και ροκ. Όσο θα μπορούσαν να γίνουν συμβατά κάποια είδη, χωρίς να θέλουμε να αναιρέσουμε τη γνώμη της μουσικού, η οποία εξήγησε ότι μπορούν να παντρευτούν δυο άνθρωποι με διαφορετική κουλτούρα.
Ωστόσο ένα πραγματικό υπερθέαμα με ηθοποιούς, χορευτές και ακροβάτες που θα συναρπάσει τα παιδιά και θα γοητεύσει τους μεγάλους, παρουσιάζει η Ελληνική Θεαμάτων στο Παλλάς από τις 9 Φεβρουαρίου.
Παίζουν οι ηθοποιοί: ): Αντίνοος Αλμπάνης, Μάξιμος Μουμούρης, Δούκισσα Νομικού, Γιώργος Νούσης, Ντορέττα Παπαδημητρίου.
Μαζί τους: Μαριάννα Λαγουρού, Νικόλαος Καραγκιαούρης, Χλόη Μάντζαρη, Εύη Χατζάκη, Ράνια Φόβου.
Και οι: Στράτος Γιαπτσές, Αργύρης Γκαγκάνης. Τάσος Καραχανίδης, Αλέξανδρος Κεϊβανάη, Αλέξανδρος Λασκαράτος, Tadeu Liesenfeld, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Νικόλας Μακρής, Τζεφ Μαράουϊ, Ανδρέας Μάσσιος, Άρης Παπαδόπουλος, Μαρίνα Σάττι, Ιβάν Σβιτάιλο, Θανάσης Τσιδίμης.
Υπόθεση:
Το ερωτικό ειδύλλιο, η επική αφήγηση, το ρομαντικό δράμα, το κινηματογραφικό σασπένς, σε μια συναρπαστική αλληλοδιαδοχή. Χιούμορ μα και πικρή ειρωνεία χρωματίζουν τη δράση. Αξίες διαχρονικές για το μάταιο μα και μοιραίο γεγονός του πολέμου, όσο και για τις ανθρώπινες αδυναμίες που συνυπάρχουν με το μεγαλείο του ηρωισμού, εκφράζονται από τα επεισόδια και τις εικόνες. Η φαντασία και η ποίηση μας ταξιδεύουν στο ν αλήθεια. όνειρο της μυθολογικής γοητείας, όπου θεοί και άνθρωποι βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία και ανταλλαγή. Ο λόγος, εύρυθμος ή πεζός, διανθίζεται με ομηρικά γνωμικά και αρχαίες λέξεις.