της Κωστούλας Τωμαδάκη
Χριστούγεννα με το ασπρόμαυρο κομψοτέχνημα THE ARTIST, την απόλυτη θεά Μέριλιν, το φάντασμα της Ολυμπίας στην ελληνική κωμωδία “Νήσος 2” και το “Γάτο Σπιρουνάτο” έτοιμο για όλα!
THE ΑRTIST, με πολλά βραβεία, εξαιρετικές κριτικές και σοβαρές υποψηφιότητες για Όσκαρ , η ταινία του Χαζαναβίσιους είναι η απόλυτη επιτομή της ψυχαγωγίας.
Η ΚΡΑΥΓΗ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, κέρδισε βραβεία και συμμετείχε σε σημαντικά Φεστιβάλ. Ο σκηνοθέτης Μωχάμετ Σαλέχ Χαρούν συνθέτει ένα από τα πιο πετυχημένα πολιτικά και ανθρώπινα φιλμ.
ΝΗΣΟΣ 2: ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΟΥ ΘΗΣΑΥΡΟΥ, η συνέχεια της ελληνικής κωμωδίας που πρόπερσι έσπασε ταινία, ανατρέπει και υπονομεύει τα γνωστά κλισέ. Με τους ίδιους ηθοποιούς στην αγαπημένη Σίφνο.
ΕΠΤΑ ΜΕΡΕΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΡΙΛΙΝ, μας υπόσχονται οι αδελφοί Weinstein με οσκαρικές προδιαγραφές και εντυπωσιακές ερμηνείες. Με τον Κένεθ Μπράνα.
Ο ΓΑΤΟΣ ΣΠΙΡΟΥΝΑΤΟΣ, βγάζει τα νύχια του αλλά και γουργουρίζει ευτυχισμένος στο πνεύμα των γιορτών. Καλά Χριστούγεννα σε όλους!
The Artist
του Μισέλ Χαζαναβίσιους
με τους Ζαν Ντιζαπντέν, Μπερενίς Μπεζό
η ιστορία: To 1927 στο Χόλιγουντ, ο λαμπερός και αυτάρεσκος Ζορζ Βαλεντίν, ένας από τους μεγαλύτερους αστέρες του βωβού κινηματογράφου, αρχίζει να συνειδητοποιεί πως η έλευση του ήχου θα σημάνει αναπόφευκτα το τέλος της καριέρας του.
Την ίδια στιγμή, η Πέπι Μίλερ, μια χαριτωμένη όσο και φιλόδοξη στάρλετ, την οποία ο Βαλεντίν βοήθησε στα πρώτα της βήματα, θα αρπάξει την ευκαιρία να κάνει το όνειρό της πραγματικότητα, όταν, εντελώς αναπάντεχα, θα βρεθεί στο επίκεντρο της δημοσιότητας ως μία από τις πιο υποσχόμενες εκπροσώπους του ομιλούντος κινηματογράφου. Άραγε, πόσο εύκολο πλέον είναι να διατηρηθεί μια ειλικρινής σχέση ανάμεσά τους;…
η άποψη μας: Ασπρόμαυρη βωβή ταινία που βαδίζει ολοταχώς για τα Όσκαρ , ένας φόρος τιμής στη βιομηχανία ονείρων και στους δημιουργούς της –ιδιαίτερες αναφορές στο Βίλχελμ Μουρνάου και Φριτς Λανγκ – μέσα από μια ευφάνταστη και αισθητικά απολαυστική αφήγηση.
Το εξαιρετικό storyboard `ενορχηστρώνεται` με τα γνωστά soundtracks των Πόρτερ, Γκέρσουιν, Χέρμαν, Στάινερ και Γουάξμαν καταφέρνοντας να μεταδώσει την αισιοδοξία του υλικού της αλλά και να ξεπεράσει την όποια θεατρικότητα, μετατρέποντας την σε μια ξεχωριστή εμπειρία.
Η προχωρημένη φόρμα και το τολμηρό μίνιμαλ ύφος,- ο σκηνοθέτης επεξεργάζεται τις μικρές αφανείς λεπτομέρειες,- το δηκτικό και ανάλαφρο χιούμορ , η εξαίσια ισορροπία των ετερόκλητων επιρροών, αποδεικνύουν ότι το σινεμά μπορεί να μετατραπεί σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία.
γκρο πλαν: στη καταλυτική χρονιά του 1929..εκτός από την οικονομική χρεοκοπία και το κραχ του βωβού κινηματογράφου.
Nήσος 2: To κυνήγι του χαμένου θησαυρού
του Αντώνη Αγγελόπουλου
με τους Βλαδίμηρο Κυριακίδη, Μιχάλη Μαρίνο
η ιστορία: Πέντε χρόνια μετά, ο Μπάμπης, ο Άγης και η Αφροδίτη εκτίουν τις ποινές τους. Ο πρώτος σε λίγο αποφυλακίζεται με αναστολή, ο δεύτερος έχει μπροστά του πολλά χρόνια, ενώ η χήρα αποφυλακίζεται κανονικά. Την ίδια στιγμή, ο παπά Λάμπρος δεν έχει ποίμνιο πια. Εκτίει μια άλλου είδους ποινή, καθώς η Ιερά Μητρόπολη του επέβαλε το επιτίμιο της `εθελοντικής προσφοράς σε κρατουμένους. Η μοίρα τα φέρνει έτσι που δύο μόλις ημέρες πριν την αποφυλάκιση, Μπάμπης και Αφροδίτη, γίνονται κατά λάθος μάρτυρες της εξομολόγησης ενός ετοιμοθάνατου βαρυποινίτη στον παπά Λάμπρο. Μαθαίνουν για την ύπαρξη ενός μεγάλου θησαυρού στο νησί, από τα χρόνια της τουρκοκρατίας, η θέση του οποίου υπάρχει σημειωμένη σε κάποιο χάρτη, αλλά πριν προλάβει να αποκαλύψει το όνομα του κατόχου του υπόλοιπου χάρτη, την `κάνει` για τα Ηλύσια πεδία! Ο Μπάμπης επωφελείται της ευκαιρίας και εκβιάζει τον παπά Λάμπρο, για να γίνει συνεταίρος του. Ο Άγης μαθαίνοντας για το θησαυρό οργανώνει την απόδραση του. Η Αφροδίτη εμπλέκεται στην ιστορία με την σύμπραξη της Εύας και του Όττο, ενός γερμανού που δεν είναι σε καμία περίπτωση ο ήσυχος άνθρωπος που δείχνει. Χωρίς να γνωρίζουν οι μεν τους δε , θα κατέβουν όλοι στο νησί , όπου θα ξεκινήσει ένα ανελέητο “κυνήγι χαμένου θησαυρού”.
η άποψη μας: H κωμωδία που έσπασε ταμεία πριν από δύο χρόνια ήταν αναμενόμενο να έχει και συνέχεια στη μεγάλη οθόνη. Η ηθογραφική σάτιρα στήνεται γύρω από …το κυνήγι του χαμένου θησαυρού που βρίσκεται θαμμένος στη Σίφνο από την εποχή της τουρκοκρατίας.
Ο παπα-Λάμπρος από ένα θανατοποινίτη μαθαίνει το μυστικό αλλά εν τω μεταξύ τον παίρνουν στο κατόπι και οι υπόλοιποι της παρέας.
Ο Αντώνης Αγγελόπουλος στην καρέκλα του σκηνοθέτη (“Στο Παρά Πέντε”) αγκαλιάζει ένα πλήθος χαρακτήρων, πετυχαίνοντας να βγάλει γέλιο και συναίσθημα.
γκρο πλαν: Στην Ελένη Καστάνη που εμφανίζεται ως φάντασμα της Ολυμπίας.
Η κραυγή ενός ανθρώπου
του Μωχάμετ Σαλέχ Χαρούν
με τους Γιουσούφ Ντζαορό, Ντιουκ Κομά
η ιστορία: Στο σημερινό Τσαντ, ο 60χρονος Άνταμ, παλιός πρωταθλητής κολύμβησης, δουλεύει στην πισίνα ενός μικρού ξενοδοχείου. Όταν το ξενοδοχείο αλλάζει ιδιοκτήτες, τον πιέζουν να παραιτηθεί και να δώσει τη θέση του στο γιο του Αμπντέλ. Όμως, επειδή έχει αφιερώσει τη ζωή του σε αυτή τη δουλειά, δε νιώθει και πολύ άνετα με την εξέλιξη των πραγμάτων καθώς πιστεύει ότι έτσι ταπεινώνεται και μπαίνει στο περιθώριο. Την ίδια στιγμή, η χώρα του είναι στα πρόθυρα εμφυλίου πολέμου. Δυνάμεις ανταρτών είναι έτοιμες να επιτεθούν στην κυβέρνηση, με την τελευταία να απαιτεί από το ντόπιο πληθυσμό τη συνδρομή του στον πόλεμο, προσφέροντας της χρήματα και πολλούς εθελοντές. Με τις αρχές να πιέζουν την οικογένεια του Άνταμ να μπει στον πόλεμο, ο ίδιος πλέον ασφυκτιά, καθώς το μόνο που του έχει απομείνει είναι ο γιος του, που δεν θέλει με τίποτα να χάσει.
η άποψη μας: Ο εμφύλιος του Τσαντ που κρατά 40 χρόνια είναι το φόντο για να αφηγηθεί ο Χαρούν μια ιστορία που ξεπερνάει τον πόλεμο, τον όλεθρο και επικεντρώνεται στον άνθρωπο. Πικρός και μελαγχολικός στο βάθος μιλά για το ίδιο το άτομο που μπορεί να επιβιώνει ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες. Είναι δε τόσο σοκαριστικά κοντά στην αλήθεια αυτά που διηγείται που αποδεικνύει ότι το σινεμά μπορεί να είναι η πιο αληθινή τέχνη.
γκρο πλαν: Στο ρεαλιστικό παίξιμο των πραγματικών προσώπων.
Επτά μέρες με τη Μέριλιν
του Σάιμον Κέρτις
με τους Μισέλ Γουίλιαμς , Έμα Γουότσον , Κένεθ Μπράνα
η ιστορία: Θέλοντας απεγνωσμένα να κερδίσει το σεβασμό του Χόλιγουντ και να την πάρουν στα σοβαρά, η θρυλική ηθοποιός ταξιδεύει στο Λονδίνο το 1956 για να πρωταγωνιστήσει στην ταινία “Ο Πρίγκηψ και η Χορεύτρια”, δίπλα στον Λόρενς Ολίβιε.
Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο του Κόλιν Κλαρκ , ο οποίος ήταν βοηθός του Ολίβιε την εποχή εκείνη, η ταινία εξερευνά μια πλευρά της Μονρό που δεν έχουμε ξαναδεί.
η άποψη μας: μια ιστορία που εκτυλίσσεται στα παρασκήνια των γυρισμάτων της ταινίας “Ο Πρίγκηψ και η Χορεύτρια“ με τον Σάιμον Κέρτις να επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στους χαρακτήρες.
Η σχέση της Μέριλιν και του Λόρενς , η αμοιβαία ανάγκη τους να υπάρξουν μέσω της υποκριτικής είναι αυτά που δίνουν στο φιλμ το ειδικό βάρος. Σε ένα πανέμορφο ντεκόρ με μια ευφάνταστη μουσική επένδυση , ο σκηνοθέτης δίνει την ευκαιρία στους πρωταγωνιστές να μεταμορφωθούν σε ολοκληρωμένους χαρακτήρες.
Τις δάφνες δρέπει με διαφορά ο Κένεθ Μπράνα.
γκρο πλαν: Στην αισθησιακή και ταλαντούχα Μισέλ Γουίλιαμς.
Γάτος Σπιρουνάτος
του Κρις Μίλερ
με τις φωνές των Αντόνιο Μπαντέρας, Γουόλτ Ντορν
H ιστορία: O μικρόσωμος και μόνιμα ερωτοχτυπημένος Γάτος Σπιρουνάτος, χρήζεται πρωταγωνιστής σε μια ταινία όλη δική του γιατί, μπορεί να τον γνωρίσουμε δίπλα στον ένα και μοναδικό Σρεκ, αλλά καιρός δεν είναι να μάθουμε επιτέλους από πού κρατάει η σκούφια ή μήπως να λέγαμε καλύτερα οι μπότες του; Ποιο είναι άραγε το ποιόν και παρελθόν του ψιψίνου που ομολογουμένως κλέβει την παράσταση άμα τη εμφανίσει, πόσο μάλλον όταν προσπαθεί με τη βοήθεια του Χάμπτι Ντάμπτι και της Κίτι της Ελαφροπατούσας να κλέψουν τη Χήνα με τα Χρυσά Αυγά ενώ την ίδια στιγμή εκείνος καλείται να αποφύγει τα βέλη του έρωτα;
Η άποψη μας: Τρισδιάστατο animation της DreamWorks (“Σρεκ”, “Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας”) με πρωταγωνιστή το ναζιάρη και πάντοτε ερωτοχτυπημένο Δον Ζουάν- γάτο που τη μια στιγμή ακονίζει τα νύχια του και την άλλη νιαουρίζει χαδιάρικα. Απολαυστικός ως Ζορό , θα διασκεδάσει μικρούς και μεγάλους.
γκρο πλαν: Στο καπέλο του Ζορό που του ταιριάζει γάντι.