Συνάντηση με την Μάριον Τσιτσέκα στις πρόβες της παράστασης “Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες;”

Facebook
Twitter
LinkedIn

Στο Αγγέλων Βήμα – κατά τη διάρκεια των προβών της παράστασης «Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες;» –  συναντήθηκα με την Μάριον Τσιτσέκα . Νέα στο χώρο του θεάτρου, με μεγάλο μεράκι γι αυτό και γενικότερα για την Τέχνη και τον αθλητισμό.

Ξέρει να αγωνίζεται..    Αριστούχος Απόφοιτη της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης  Κάλβου – Καλαμπόκη “ Αθηναϊκή Σκηνή ”. Μοναδικό της όπλο το ταλέντο της.

 

 

Μιλάει στη Λαμπριάνα Κυριακού

 

Καλημέρα  Μάριον… Μίλησε μου για το ρόλο σου  και την παράσταση  «Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες;»

Η παράστασή μας «Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες;» αποτελείται από πέντε ανώνυμες Γαλλικές φάρσες του 15ου – 16ου αιώνα. Πρόκειται για κωμικά σκηνικά δρώμενα που χαρακτηρίζονται κυρίως από τις εξαιρετικά απίθανες καταστάσεις, τους τυποποιημένους χαρακτήρες, την ευτράπελη υπερβολή και τα άσεμνα χοντροκομμένα αστεία. Στην παράσταση πέρα από τους βασικούς ρόλους που έχουμε όλοι οι ηθοποιοί, εμφανιζόμαστε συνεχώς στη σκηνή άλλοτε χορεύοντας και τραγουδώντας,ναλλοτε ως ξωτικά ή ακόμα και για να δώσουμε ‘’σάρκα και οστά’’σε όσα περιγράφονται.

Οι ρόλοι που υποδύομαι είναι γυναίκες πονηρές, θύτες που παριστάνουν το θύμα, καπάτσες  και γυναίκες που είναι πρόθυμες και ικανές να χρησιμοποιήσουν κάθε μέσο για να δικαιωθούν, κάτι που τις οδηγεί μεχρι και στην απιστία.

 

Πόσο απαιτητικό είναι το είδος της φάρσας;

Είναι πολύ δύσκολο και απαιτητιτικό κι αυτό γιατί δεν είναι και τόσο δημοφιλές στη χώρα μας. Προσωπικά, μου ήταν γνωστό σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο μέσα από τα μαθήματα της σχολής αλλά μέχρι τώρα δε μου είχε δοθεί η ευκαιρία να καταπιαστώ με αυτό, συνεπώς έπρεπε πρώτα να κάνω την έρευνά μου και να το γνωρίσω από την αρχή. Σε αυτό βοήθησε πολύ και ο σκηνοθέτης της παράστασης, Μιχάλης Καλαμπόκης, που μας κατέκλυζε καθημερινά με πληροφορίες για να μας καθοδηγήσει.

Αυτά  που έπρεπε να προσέξουμε όλοι πολύ ήταν να μην παρασυρθούμε από τον γρήγορο ρυθμό που απαιτεί το είδος της φάρσας ώστε να μην ‘’αγχώσουμε’’τον θεατή, να εναρμονίσουμε τον λόγο με την έντονη κινησιολογία και να μην υποπέσουμε στο σφάλμα της υπερβολής. Το είδος της φάρσας χρειάζεται έντονη κωμική εκφραστικότητα, δεξιοτεχνία στο λόγο,στο χορό και στο τραγούδι και φυσικά σωματική ευεξία λόγω αντοχής.

Πώς ανταποκρίνεται το κοινό στις παραστάσεις.

Βρισκόμαστε μόλις στη δεύτερη εβδομάδα παραστάσεων αλλά ήδη η ανταπόκριση του κοινού είναι ιδιαίτερα θερμή. Ο κόσμος διασκεδάσει,συμμετέχει αυθόρμητα και τολμώ να πω πως έχουμε μια πολύ καλή ανταλλαγή ενέργειας. Επίσης είναι πολύ ευχάριστο το οτι έχουμε μεγάλη απήχηση και στο νεανικό κοινό.

 

Μίλησε μου  για τη συνεργασία σου με τον Μιχάλη Καλαμπόκη.

Ειλικρινά δεν ξέρω από που να ξεκινήσω και τι να πρωτοπω…Τον Μιχάλη τον γνωρίζω πολλά χρόνια. Μου τον σύστησαν την περίοδο που ενημερωνόμουνα για τις εισαγωγικές εξετάσεις του Υπουργείου Πολιτισμού κι απο την πρώτη κι όλας μέρα, μου ενέπνευσε οικειότητα κι εμπιστοσύνη. Φοίτησα στην ″Αθηναϊκή Σκηνή″, τη δραματική σχολή που ίδρυσε μαζί με τον Θεόδωρο Κάλβο, και ήδη από τα χρόνια της σχολής κάναμε πολύ ωραία θεατρικά πραγματα. Μου δόθηκε η ευκαιρία να πάρω μέρος σε επαγγελματικές παραστάσεις που σκηνοθέτησαν καθηγητές μου όπως ο Νίκος Χαραλάμπους, όπως τον “Φαέθοντα” του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ της Εφέσου της Τουρκίας και τις “Βάκχες” του Ευριπίδη σε πανελλήνια καλοκαιρινή περιοδεία. Αποφοίτησα το 2009 και η επαφή μας δε χάθηκε ποτέ. Φέτος οταν μου πρότεινε να είμαι σε αυτή την παράσταση, θυμάμαι πως δέχτηκα αμέσως κι αυτό γιατί τον θαυμάζω και τον εμπιστεύομαι  σαν άνθρωπο,σαν δάσκαλο  και σαν σκηνοθέτη. Είναι ταλαντούχος, δημιουργικός και τα σκηνοθετικά του ευρήματα δεν εκθέτουν ποτέ τον ηθοποιό του.  Θεωρώ οτι είναι από τους καλύτερους ηθοποιούς  και σκηνοθέτες της γενιάς του και για να απαντήσω στην ερώτησή σας, η συνεργασία μας είναι αναμενόμενα πολύ καλή.

Τί σε  παρακίνησε να ασχοληθείτε με την υποκριτική;

Όταν ήμουν μικρή μου είχαν πει οτι θα είμαι τυχερή αν κάνω στη ζωή μου αυτό που θα με κάνει να σηκώνομαι κάθε πρωί από το κρεβάτι με χαρά κι ανυπομονησία. Κρατώντας αυτή τη σκέψη μεγαλώνοντας , συνειδητοποίησα οτι ακολουθώντας και υπηρετώντας την τέχνη της υποκριτικής θα ένιωθα έτσι. Φοιτώντας στη σχολή η επιθυμία μου αυτή ενισχύθηκε όταν μέσα από ρόλους που μου δίνονταν και μεσα απο την προσωπική έρευνα που έκανα κάθε φορά γι’αυτούς  ένιωθα οτι μπορώ να βγαίνω από τον εαυτό μου και να μεταμορφώνομαι σε κάποιον άλλο, να ζω σε εποχες που δεν έχω ζήσει,να κάνω πραγματα που δε θα μπορούσα να κάνω…να ζω πολλές ζωές σε μια. Και κάθε φορά που ανεβαίνω στη σκηνή – παρά το άγχος και την ευθύνη που κουβαλάω – ξέρω πως ακριβώς εκεί θέλω να είμαι.

 

Ποιές δυσκολίες συναντά ένας ηθοποιός στα πρώτα του βήματα;

Κατά τη γνώμη μου το να είσαι ηθοποιός είναι δύσκολο όσα χρόνια κι αν είσαι στο χώρο και η δυσκολία έγκειται στο γεγονός οτι είναι από τα πρώτα επαγγέλματα που πλήττονται από τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις της κάθε εποχής. Επίσης είναι ένα επάγγελμα σκληρό,με μεγάλο ανταγωνισμό και πολλές φορές ψυχοφθόρο.Κρίνεσαι σε καθημερινή βάση για τη δουλειά σου,για την εμφάνισή σου και πρέπει συνεχώς να εξελίσσεσαι και να μην επαναπαύεσαι ποτέ.

Ποιά είναι τα θεατρικά σου  όνειρα;

Θα μπορούσα να σας μιλήσω για μεγάλους ρόλους που θα ήθελα να ερμηνεύσω ή για μεγάλες θεατρικές σκηνές στις οποίες κάθε ηθοποιός θα ένιωθε τιμή και δεος να πατήσει αλλά ανεξάρτητα από αυτά, επειδή έχω την τύχη να δουλεύω συνεχόμενα στο χώρο από τα χρόνια που ήδη φοιτούσα στη δραματική σχολή κι επειδη μέχρι τώρα έχω κανει πράγματα που μου άρεσαν και  με εξέφραζαν και τα οποία έφεραν στο δρόμο μου αξιόλογους ανθρώπους , αυτό που πρωτίστως επιζητώ και ονειρεύομαι είναι καλές και δημιουργικές συνεργασίες, όπως η τωρινή.

 

Ποιές συμβουλές δασκάλων κρατάτε πάντα στη μνήμη σας;

Είχα την τιμή να μαθητεύσω στο πλευρό σπουδαίων ανθρώπων και δασκάλων κι έχω κρατήσει στο μυαλό και στην καρδιά μου κάτι από τον καθένα. Η συμβουλή όμως που έχω σαν οδηγό μου είναι να μη χάσω ποτέ την αγάπη,το πείσμα και την ταπεινότητα με την οποία ξεκίνησα και να μην ξεχάσω οτι η επιλογη που έχω κάνει σημαίνει  να ‘’Ποιώ ήθος’’.

Προσεχή επαγγελματικά σχέδια;

Παράλληλα με την παράσταση «Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες;», με τον θίασο ″Καρουζέλ″ ανεβάζουμε για 3η χρονιά τα έργα «Ειρήνη » και  «Πλούτος» του Αριστοφάνη διασκευασμένα κατάλληλα για παιδιά. Έχουμε ήδη ξεκινήσει πρόβες και για την 3η παιδική παράσταση, τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη (και τα 3 έργα είναι διασκευασμένα από την Αλεξάνδρα Βουτζουράκη. Τα έργα αυτά θα παιχτούν Σαββατοκύριακα για το κοινό στο θέατρο «Αθηναϊκή Σκηνή» στην Ακρόπολη. Μέχρι τότε περιοδείες με τις παιδικές παραστάσεις και συνεχίζουμε με τους “Τρελούς Γαλάτες” στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα».Επίσης μου έχει γίνει  πρόταση για ένα Musical  που θα ξεκινήσει με τη νέα χρονιά αλλά δεν είναι  ανακοινώσιμο ακόμα.

 

 

ΥΓ:

Οπότε, η ερώτηση δικαιολογημένη: Είναι Τρελοί Αυτοί οι Γαλάτες;;;;;

 

Συντελεστές

Τίτλος παράστασης: Είναι τρελοί αυτοί οι Γαλάτες;;;

Επιλογή, σύνδεση κειμένων-Ελεύθερη απόδοση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου

Σκηνοθεσία: Μιχάλης Καλαμπόκης

Μουσική: Αντώνης Καραθανασόπουλος

Σκηνικά-Κοστούμια : F & F

Βοηθός σκηνοθέτη : Αναστασία Τσούτση

Στην παράσταση παίρνουν μέρος και σπουδαστές της Ανώτερης Δραματικής Σχολής Κάλβου-Καλαμπόκη «Αθηναϊκή Σκηνή»

Παίζουν οι:

Θωμάς Πανδής, Μάριον Τσιτσέκα, Μαίρη Χάγια, Σταύρος Τσιτσόπουλος, Νάνσυ Ρηγοπούλου, Αναστασία Τσούτση, Λυκούργος Μπάδρας, Γιάννης Ντάσιος, Χάρης Λεοντσίνι, Δημήτρης Μακρής

Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων από 16 Οκτωβρίου 2015,

κάθε Παρασκευή στις 19.15

κάθε Σάββατο και Κυριακή στις 21.00

Υπάρχει δυνατότητα κλεισίματος παραστάσεων και σε μέρες και ώρες εκτός των παραπάνω μετά από συνεννόηση στο τηλ. 210-5242211 ή -213

Θέατρο Αγγέλων Βήμα, Σατωβριάνδου 36, Στάση Μετρό Ομόνοια

Τηλ. 210 52 42 211 και 213

Διάρκεια 90 λεπτά

τιμές 12 ευρώ (κανονικό), 10 ευρώ (φοιτητικό και άνω των 65), 5 ευρώ άνεργοι

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.