Το “Nine” ανέβασε τα στάνταρ των δυνατοτήτων μας στο μιούζικαλ

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

της Λαμπριάνας Κυριακού

Πόσο έχει πισοπλατήσει  το lifestyle το ταλέντο πολλών  ηθοποιών που φιγουράρουν συχνά πυκνά στα περιοδικά και στις πρωινές εκπομπές, προβάλλοντας περισσότερο την προσωπική τους ζωή και μηδαμινά την δουλειά τους.

Πόσο έχουμε   περιφρονήσει  οι «δημοσιογράφοι»  την τέχνη, δίνοντας  στο κοινό λίγο μίνι.. λίγο σόου αγνοώντας την νοημοσύνη του, για περισσότερα κλικ και νούμερα τηλεοπτικά…

 

Την Παρασκευή(6/11) το βράδυ το Pantheon theater, εβαλε τα καλά του και υποδέχθηκε όλους του τους φίλους από τον καλλιτεχνικό, δημοσιογραφικό και μουσικό κόσμο της  χώρας μας,  στην μεγάλη πρεμιέρα της παράστασης “Nine”  του Frederico  Felini σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.

Ήταν όλος ο καλός κόσμος της show biz.. ερωτευμένοι – χωρισμένοι, ξανθιές – μελαχρινές  και όλοι όσοι έχουν κατακτήσει το ενδιαφέρον  του κοινού…

Για τις παραστάσεις που χύνεται ιδρώτας  για να γίνουν  πρέπει να μιλάς όσο μπορείς περισσότερο.

Εν   καιρώ κρίσης είθισται οι άνθρωποι να στρέφονται γενικά προς την Τέχνη. Σε  αυτήν την χρονική στιγμή που ζούμε, το είδος  που τραβάει περισσότερο  την προσοχή του κόσμου είναι  η μουσική και λιγότερο το θέατρο, ίσως γιατί έχει οικονομικότερο εισιτήριο, ίσως και να κάνω λάθος στις πληροφορίες μου. Ωστόσο η κρίση στην Ελλάδα έδωσε χώρο στο μιούζικαλ και έτσι μουσική και υποκριτική μαζί,  έφεραν το κοινό πιο κοντά στα μεγάλα θεάματα, αλλά και το κυριότερο, ανάδειξαν –  ηθοποιούς και τραγουδιστές –  ένα μέρος των ικανοτήτων τους που δεν φαινόταν με άλλες δουλειές.

Η επιλογή του «Νine», προσωπικά είναι ότι πιο καινούργιο και πρωτότυπο που  υπάρχει στη φετινή θεατρική σεζόν.

Για όσους δεν θυμάστε, το έργο είναι «Βασισμένο στην αυτοβιογραφική ταινία του Φεντερίκο Φελλίνι 8 1/2, το Nine που  αφηγείται την κρίση και το αδιέξοδο στην προσωπική και καλλιτεχνική ζωή του Γκουίντο Κοντίνι, ενός σκηνοθέτη του κινηματογράφου που νιώθει την έμπνευσή του να στερεύει. Την ίδια στιγμή το ιδιότυπο πλέγμα σχέσεων από τις γυναίκες του περιβάλλοντος του, λειτουργεί ως πρόσθετη δυσκολία και θα τον μπλέξει ακόμα περισσότερο.

Το Nine που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1982 στη Νέα Υόρκη γνώρισε εξαιρετική επιτυχία σε όλα τα επόμενα ανεβάσματά του και έχει τιμηθεί με πέντε βραβεία Tony ανάμεσά τους και για καλύτερο μιούζικαλ.»


Άριστη  η  επιλογή των κεντρικών ηρώων του έργου. Δεν ξέρω τι θα έλεγε ο Φρεντερίκο Φελλίνι, αλλά για τα ελληνικά επίπεδα η παράσταση ανεβάζει πολύ τα στάνταρ μας στο μιούζικαλ.

Στο ρόλο του Γκουίντο βλέπουμε τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο – ίσως και τον καλύτερο ηθοποιό της εποχής μας – που εκπλήσσει κάθε φορά που κάνει   κάτι καινούργιο. Ικανός λοιπόν και για μιούζικαλ κάνει την μεγάλη σκηνή να φαίνεται μικρότερη με το πηγαίο ταλέντο του.

 

Μια από τις εκπλήξεις  είναι η Κατερίνα Παπουτσάκη. Την έχω δει πολλές φορές στη σκηνή. Γνωρίζω για την καλή φωνή της και τις υποκριτικές της ικανότητες, ωστόσο αυτός  ο ρόλος της Κάρλα – της ερωμένης του Γκουίντο – με έπεισε ότι η Κατερίνα Παπουτσάκη κατατάσσεται μέσα στους ηθοποιούς που δεν μένουν στάσιμοι στην δουλειά τους, εξελίσσονται και κάθε φορά είναι καλύτεροι κερδίζοντας το ενδιαφέρον του κοινού περισσότερο   με τη δουλειά τους. Στην κοινή Ελληνικήείναι ηθοποιάρα!!


 

Η μεγάλη έκπληξη της παράστασης είναι η Ελενα Παπαρίζου που υποδύεται την Σαρακίνα. Θα πω το τυπικό…δεν θα μπορούσα να φανταστώ κάποια άλλη στο ρόλο αυτό,  αφού πληροί όλες τις προϋποθέσεις που απαιτεί ο ρόλος. Από φωνή, στήσιμο, ύφος, χορευτικές ικανότητες, τράβηξε τα βλέμματα βγάζοντας εις πέραν την πιο εντυπωσιακή σκηνή του έργου.

{youtube}rSYnPB_pUeA{/youtube}

Η Νάντια Μπουλέ – που κάνει την κριτικό κινηματογράφου – επιτέλους βρίσκεται στο φυσικό της χώρο. Ούτε τηλεοράσεις ούτε παρουσιάσεις. Η φωνή της είναι το όπλο της σε ότι κάνει.

 

Για τη Τάνια Τρύπη ότι και να πεις είναι λίγο. Μερικοί  είναι αυτοί που  γνωρίζουν ότι η Τάνια Τρύπη, έχει την ωραιότερη φωνή στο θέατρο και μπορεί κατακτήσει  και τη Λυρική σκηνή, στον πιο απαιτητικό ρόλο. Στο Nine υποδύεται την Λουίζα, την πιστή –  ανεκτική –  και αφοσιωμένη  γυναίκα του Γκουίντο.


Η Αγορίτσα Οικονόμου, κάνει την αυστηρή παραγωγό του Γκουίντο. Υποκριτικά είναι άρτια, η σκηνή την θέλει, δεν έδειχνε τόσο ευέλικτη στις απαιτήσεις του μιούζικαλ, αφου φωνητικά, έχει πολλές αδυναμίες. Ομως  έχει  στο ρόλο της την αστεία πλευρά του έργου, που νομίζω μόνο σε αυτό, αξίζει το τονιστεί ότι η Αγορίτσα  είναι ένα καλό χαρτί και για κωμωδία αλλά και κάτι πιο κλασσικό.

Για την Μάρω Κοντού, που υποδύεται την μητέρα του Γκουίντο – που στην ουσία ζει μόνο στη σκέψη του – δεν μπορείς να πεις παρά μόνο μια λέξη. ΜΟΝΑΔΙΚΗ.

Για την Κατερίνα Λέχου δεν ξέρω τι να πω, την είδα αρκετές φορές στη σκηνή και είχα πάντοτε θετική εικόνα, σε αυτή την δουλειά  – ωραία παρουσία – την είδαμε στο ρόλο της Κλόντιας της  μούσας του Γκουίντο, αλλά πολύ ψυχρή επι σκηνής.


Τελειώνοντας, χωρίς να είμαι σίγουρη και χωρίς να θέλω να θίξω  την δουλειά του Αλέξη Πρίφτη –  γιατί ότι κάνει τα τελευταία χρόνια συζητιέται θετικά – κάποιες ενορχηστρώσεις του δεν απογείωναν τις σκηνές του έργου. Ίσως να κάνω και λάθος γιατί δεν ευχαριστήθηκα ούτε με την απόδοση των στίχων στα Ελληνικά από τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο.  Οσο για τα σκηνικά του Παντελιδάκη, ξεχωρίζουν χωρίς να χρειασθεί να ψάξεις σε δελτία τύπου και site.


Ωστόσο επειδή το κοινό βλέπει με τα δικά του κριτήρια  μια θεατρική δουλειά, θέλω να τονίσω ότι είναι μια παράσταση που πρέπει να μπει στις λίστες εξόδου του.



Συντελεστές:

Κείμενο: Arthur Kopit

Μουσική: Maury Yeston

Απόδοση από τα ιταλικά: Mario Fratti

βασισμένο στο 8 1/2 του FelliniΟι συντελεστές στην ελληνική παράσταση:

Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

Απόδοση κειμένου: Θοδωρής Πετρόπουλος

Απόδοση στίχων: Γεράσιμος Ευαγγελάτος

Ενορχηστρώσεις – Διεύθυνση ορχήστρας: Αλέξιος Πρίφτης

Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης

Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη

Χορογραφίες: Χρήστος Παπαδόπουλος

Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας

Φωνητική διδασκαλία: Λία Βίσση

Επεξεργασία εικόνας – video: Μάνος Χασάπης

Βοηθός σκηνοθέτη: Νουρμάλα Ήστυ

Παραγωγή: Θέατρο Πάνθεον

Στο ρόλο του Γκουίντο Κοντίνι ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος.

Πρωταγωνιστούν (αλβαφητικά):

Μάρω Κοντού, Κατερίνα Λέχου, Νάντια Μπουλέ, Αγορίτσα Οικονόμου, Έλενα Παπαρίζου, Κατερίνα Παπουτσάκη, Τάνια Τρύπη.

 

 

Μαζί τους (αλφαβητικά):

Ελένη Βακάλη, Σταυριάννα Γαρναβού, Μυρτώ Γράψα, Τατιάνα Δημητριάδου, Έ λενα Κέκκου, Βαλέρια Κουρούπη, Μελίνα Κόντη, Ιωάννα Λέκκα, Ευγενία Λιάκου, Άννα Μάγκου, Στέφανι Μακαρίτη, Λήδα Μανουσάκη, Σοφία Μιχαήλ, Ευφροσύνη Μπαξεβανάκη.

Τη δωδεκαμελή ορχήστρα διευθύνει ο Αλέξιος Πρίφτης.

Η πρεμιέρα προγραμματίζεται για τις 28 Οκτωβρίου.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων

Τετάρτη ώρα 20:00

Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο ώρα 21:00

Κυριακή ώρα 19:00

 

Προπώληση:

Στα ταμεία του θεάτρου Πάνθεον, www.pantheontheater.gr

Δίκτυο καταστημάτων ΟΤΕ και ΓΕΡΜΑΝΟΣ και www.tickethour.com

 

Τιμές εισιτηρίων:

15 €, 20 €, 25 €, 30 €, 35 €, 40 €, 45 €

Κάθε Πέμπτη γενική είσοδος 20 €

(διατηρείται και η τιμή των 15 €).

Φοιτητικό & ανέργων 15 € (με κάρτα ανεργίας)

Αναπηρικό αμαξίδιο: δωρεάν

Κάρτα ΑΜΕΑ: έκπτωση 30%

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.