Ο σχεδιασμός για μισθωτούς- συνταξιούχους κινείται πάνω στους εξής άξονες:
Δυνατότητα ρύθμισης ως 120 δόσεις για χρέη ως και τη χρήση του 2017.
Από το χρόνο εφαρμογής των νέων διατάξεων θα εξαρτηθεί αν μπορούν να συμπεριληφθούν και οφειλές. της τρέχουσας χρήσης, οι οποίες εκτιμάται ότι ως το Δεκέμβριο θα έχουν φτάσει στα 10- 11 δισ. ευρώ.
Ελάχιστη καταβολή (δόση) 50 ευρώ.
«Κούρεμα» 85% στις προσαυξήσεις και τόκους. Είναι πολύ πιθανόν το μέγεθος του «κουρέματος» να κλιμακώνεται ανάλογα με την περιουσιακή κατάσταση του οφειλέτη.
Όπως ακριβώς συμβαίνει με τον Εξωδικαστικό, δεν θα τεθεί όριο οφειλής για την υπαγωγή στη ρύθμιση.
Ο «κόφτης» θα ενεργοποιείται με βάση τη συνάρτηση ύψους οφειλής- περιουσιακής κατάστασης. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκλείονται οφειλέτες, οι οποίοι έχουν ακίνητα ή καταθέσεις πολλαπλάσιες του χρέους τους. Σημειωτέον ότι στον Εξωδικαστικό, για οφειλές ως 20.000 ευρώ δεν ισχύει ο λόγος χρέους/περιουσιακής κατάστασης.
Εκτός του ότι σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ υπάρχει εξωδικαστικό πλαίσιο ρύθμισης χρεών, ένα από τα βασικά επιχειρήματα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, που θα δώσει τη μάχη των 120 δόσεων, είναι ότι η πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων ΔΕΝ λαμβάνει υπόψιν άλλες οφειλές που ενδεχομένως έχει ο μισθωτός π.χ. σε τράπεζες, «κενό» που μπορεί να καλυφθεί με τη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του Εξωδικαστικού.
Επιπλέον, σε αντίθεση με τη ρύθμιση των 100 δόσεων, που είχε προκαλέσει τις αντιδράσεις των δανειστών, επειδή μπορούσαν να υπαχθούν ακόμα και οι «έχοντες», με τις διευκολύνσεις των 120 δόσεων δεν μπορεί να συμβεί αυτό, καθώς θα ισχύσει ο «κόφτης» των περιουσιακών κριτηρίων, άρα οι «έχοντες» θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη.
Την ίδια ώρα, τα υπουργεία Οικονομικών κι Εργασίας, «παλεύουν» για μια βελτιωμένη εκδοχή της πάγιας ρύθμισης, που θα εστιάζει κυρίως σε επαγγελματίες που έχουν κλείσει τα βιβλία τους κι έχουν αφήσει οφειλές, χωρίς να εξαιρούνται τα υπόλοιπα φυσικά πρόσωπα. Η στόχευση είναι η παροχή διευκολύνσεων πιθανότατα ως και σε 36 δόσεις, αλλά με πολύ αυστηρά κριτήρια.
Το βασικό μειονέκτημα αυτής της εισήγησης προς τους δανειστές είναι ότι επί της ουσίας αποτελεί παράλληλο «εργαλείο», λειτουργεί ως «υποσύνολο» του σχεδίου για διεύρυνση του Εξωδικαστικού. Ο αντίλογος είναι ότι αυτή η βελτιωμένη εκδοχή της πάγιας ρύθμισης μπορεί να ισχύσει αμέσως, ενώ η διεύρυνση του Εξωδικαστικού, λόγω των τεχνικών παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα απαιτήσει ένα χρονικό διάστημα ως και 6 μήνες για τη λειτουργία της.