γράφει η Κωστούλα Τωμαδάκη
«Παίρναμε ότι θέλαμε» δηλώνει σαρκαστικά ο Κέβιν Σπέισι, ο «Casino Jack», ο πιο ισχυρός λομπίστας της Αμερικής που έφτασε στο Λευκό Οίκο, εξαγοράζοντας τους Ρεπουμπλικάνους οι οποίοι αναγκάστηκαν μετά από καταγγελίες να επιστρέψουν τα `δώρα` σε φιλανθρωπικά ιδρύματα..
«Ο Τζιάνι και οι Γυναίκες», είναι μια διαχρονική ,τρυφερή και δροσερή κωμωδία για τις ήσυχες νύχτες του Αυγούστου.
«Ο Πλανήτης των Πιθήκων: η Εξέγερση», φέρνει τους ανθρώπους αντιμέτωπους με τη φύση και με τον ίδιο τον εαυτό τους .Η ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τα μάτια ενός χιμπατζή με συναισθηματική νοημοσύνη.
«Πίστεψέ Με», στο `μαγικό“ χώρο της κυβερνο-αλληλογραφίας, ένα νεαρό κορίτσι θα γνωρίσει το χειρότερο εφιάλτη.
«Ο Τρίτος Άνθρωπος»(1949), το αριστουργηματικό φιλμ νουάρ του Κάρολ Ριντ , με τον Βαρόνο Ουέλς να στοιχειώνει τα μπαρουτοκαπνισμένα σοκάκια της μεταπολεμικής Βιέννης.
Το «Κοτόπουλο Δυναμίτης» (1971) είναι η ανατρεπτική,underground αμφισβήτηση μιας κοινωνίας παραφουσκωμένης , στα πρόθυρα της κατάρρευσης , όπως ένα κοτόπουλο γεμιστό με δυναμίτη.
Πολλές βουτιές στη μεγάλη οθόνη!
Casino Jack
του Τζορτζ Χικενλούπερ
με τους Κέβιν Σπέισι,Μπάρι Πέπερ
{youtube}w1igM1mfzPI{/youtube}
Η ιστορία: To Casino Jack αφηγείται με χιούμορ την αληθινή ιστορία του πιο σημαντικού λομπίστα της Αμερικής, υπαίτιου για ένα από τα μεγαλύτερα πολιτικά και οικονομικά σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών στην Αμερική κατά τη διάρκεια της τελευταίας οικονομικής κρίσης. Ο Τζακ Αμπρόμοφ και οι συνεργάτες του παρακινημένοι από υπεροψία ,προσωπικές φιλοδοξίες και απληστία εμπλέκονται σε δωροδοκίες αλλά και σε πολιτικά σκάνδαλα μέσα στους κόλπους του Λευκού Οίκου. Προσπαθώντας να δημιουργήσουν τη δική τους αυτοκρατορία πλούτου με τη βοήθεια ενός λατινοαμερικάνου μαφιόζου ελέγχουν τα μαύρα έσοδα μιας αλυσίδας Casino. Ο Αμπράμοφ επεκτείνεται, ανοίγει μια αλυσίδα υπερπολυτελών εστιατορίων στην Ουάσινγκτον και ιδρύει μια Εβρα`ι`κή σχολή.
Μπλεγμένος όμως με την μαφία και τον υπόκοσμο , το πράγμα ξεφεύγει από τον έλεγχο και σύντομα, με την συνδρομή μιας απατημένης γυναίκας έρχεται η πτώση.
Η άποψη μας :η άνοδος και η πτώση του πιο ισχυρού λομπίστα του κόσμου, είναι ουσιαστικά ένα παιχνίδι διαφθοράς και συνομωσίας που φτάνει μέσα στο Λευκό Οίκο.
Ο Αμπράμοφ , μια ιδιόρρυθμη προσωπικότητα, παραδέχτηκε ενώπιον δικαστηρίου ότι συνεργαζόταν με κορυφαία στελέχη Ρεπουμπλικάνων ν-παρά τους ισχυρισμούς τους για το αντίθετο- με αντάλλαγμα την υποστήριξη των πελατών του. Αποτυπωμένα τέλεια στο πρόσωπο του Σπέισι, συναισθήματα όπως η απληστία και η φιλοδοξία ξεχειλίζουν από την οθόνη. Η αντίφαση ανάμεσα στον παρορμητικό, πανέξυπνο και πιο παιδικό Αμπράμοφ και τον διεφθαρμένο Σέλτον λειτουργεί εξαιρετικά με τη βοήθεια της ώριμης σκηνοθεσίας και το μοναδικό ταλέντο του Σπέισι.
γκρο πλαν:στον μύθο…. Κέβιν Σπέισι.
Ο Τζιάνι και οι Γυναίκες
του Τζιάνι ντι Γκρεγκόριο
με τους Τζιάνι ντι Γκρεγκόριο, Βαλέρια Ντε Φραντσίζις
{youtube}DXb0YqOxgLE{/youtube}
η ιστορία: O Τζιάνι είναι αισίως εξήντα χρονών αλλά είναι ακόμα ακμαιότατος. Ευγενικός και με μεγάλες αντοχές , στηρίζει όλη του την οικογένεια: τη γυναίκα του, που εργάζεται σε μια δουλειά με πολλές υποχρεώσεις , την κόρη του αλλά και το αγόρι της που μένει μαζί τους , το σκύλο και τη γάτα . Επίσης την ενενηντάχρονη μητέρα του, ξεπεσμένη αριστοκράτισσα η οποία επιμένει να ζει ανέμελα στην οικογενειακή βίλα στα περίχωρα της Ρώμης με τις φίλες της. Η μονότονη ζωή του Τζιάνι αναστατώνεται όταν ο φίλος του Αλφόνσο , προκειμένου να του `ανοίξει` τα μάτια, του εκμυστηρεύεται πως όλοι οι φίλοι του έχουν ερωμένες. Συγκλονισμένος από την ανακάλυψη, αποφασίζει να δράσει άμεσα…
η άποψη Τζιάνι ντι Γκρεγκόριο επανέρχεται με μια ανάλαφρη κωμωδία ,έχοντας στα χέρια του ένα σενάριο απλό, υποδυόμενος ο ίδιος τον κεντρικό χαρακτήρα ,εξαντλεί το αστείρευτο μεσογειακό χιούμορ του και κινείται με εξαιρετική άνεση από την τρυφερότητα στη σάτιρα.
Μια κωμωδία δραματικά αστεία με αξιόλογες ερμηνείες.
γκρο πλαν: στον αμετανόητο Τζιάνι
Ο Πλανήτης των Πιθήκων:H Εξέγερση
του Ρούπερτ Ουάιτ
με τους Τζέιμς Φράνκο, Τζον Λίθγκοου
{youtube}RPzVXlx9lIk{/youtube}
η ιστορία:H ταινία διαδραματίζεται στο σύγχρονο Σαν Φρανσίσκο, όπου τα πειράματα του ανθρώπου στην επιστήμη της γενετικής και στη θεραπεία της νόσου του Αλτσχάιμερ οδηγούν στην ανάπτυξη της νοημοσύνης των πιθήκων, που ξεκινούν έναν πόλεμο με στόχο την κυριαρχία τους στον πλανήτη.
Η άποψη μας :Με φόντο το σημερινό Σαν Φρανσίσκο , η ταινία συνδυάζει την πραγματικότητα με την επιστημονική φαντασία ,όπου τα πειράματα του ανθρώπου στη γενετική οδηγούν στην εξέλιξη της νοημοσύνης των πιθήκων και στον πόλεμο για την υπεροχή.
Τα γεγονότα ξετυλίγονται μέσα από τα μάτια του Σίζαρ ,ενός πανέξυπνου χιμπατζή που από μικρός βλέπει τους ανθρώπους ως υπέροχα πλάσματα, μεγαλώνοντας , όμως, ανακαλύπτει τη σκοτεινή πλευρά της σκοτεινής φύσης. Παράλληλα η νέα τεχνολογία επιτρέπει στο θεατή να αποκτήσει συναισθηματικό δέσιμο με τον πρωταγωνιστή, Σίζαρ, ο οποίος στην ουσία δεν υπάρχει. Εντυπωσιακά πλάνα και δυνατό καστ.
γκρο πλαν: στην ποιότητα των οπτικών εφέ, στους χιμπατζήδες με συναισθηματική νοημοσύνη.
Πίστεψέ με
του Ντέιβιντ Σουίμερ
με τους Κλάιβ Όουεν, Κάθλιν Κίνερ
{youtube}dsW8J_vuAko{/youtube}
Η ιστορία:η δεκατετράχρονη Άνι γνωρίζει ένα νέο φίλο μέσα από το internet και αποφασίζει να τον συναντήσει. Όταν όμως ανακαλύπτει πως ο φίλος της είναι ένας 40χρονος άντρας που σκοπεύει να τη βιάσει, είναι πλέον αργά. Ο πατέρας της στοιχειώνεται από την επίθεση στην κόρη του κι αποφασίζει να αναζητήσει τον ένοχο, ενώ η μητέρα της μένει πίσω στο σπίτι , προσπαθώντας να μαζέψει τα κομμάτια.
Η άποψη μας: τον εφιάλτη κάθε γονιού αποτυπώνει με ρεαλιστικό και ώριμο τρόπο η κάμερα του σκηνοθέτη Ντέιβιντ Σουίμερ.
Ένα κορίτσι βιάζεται από ένα αρπακτικό του διαδικτύου και η οικογένεια θα έρθει αντιμέτωπη με συναισθήματα ενοχής και οργής.
Ο πατέρας είναι ανίκανος να διαχειριστεί τον τρόμο του ενώ η μητέρα συνειδητοποιεί ότι οι πληγές δεν επουλώνονται.
Ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Σουίμερ , ως μέλος του Συμβουλίου Σκηνοθετών που μάχονται ενάντια στο βιασμό στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια,
γνώριζε από πρώτο χέρι το θέμα και έτσι κατάφερε να φτιάξει μια ενδιαφέρουσα ταινία για τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο. Απίστευτα διαυγής η ιστορία του που θέτει ερωτήματα και σε αναγκάζει να σηκωθείς από τον καναπέ σου.
γκρο πλαν: στη δυνατή ερμηνεία της Κάθλιν Κίνερ
Ο Τρίτος Άνθρωπος (1949)
του Κάρολ Ριντ
με τους Τζόζεφ Κότεν , Όρσον Ουέλς
{youtube}te9fqm6rUPY{/youtube}
H ιστορία: Bιέννη, λίγο μετά το τέλος του Πολέμου. Η Βιέννη στην καρδιά της Ευρώπης, άλλοτε αριστοκρατική και γλετζέδικη, τώρα έχοντας περάσει από την φονική επίδραση των ναζί, είναι κατεστραμμένη, φτωχή και διαιρεμένη σε συμμαχικές ζώνες επιρροής, και προσπαθεί να επιβιώσει μέσα από συντρίμμια, ενώ καλπάζει η μαύρη αγορά. Σε ένα τέτοιο κλίμα καταφτάνει ένας αφελής συγγραφέας, ο Χόλι, ύστερα από πρόσκληση του φίλου του Χάρι. Όταν όμως φτάνει εκεί τον περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη:o Χάρι έχει πεθάνει σε αυτοκινητιστικό ατύχημα .Και ενώ είναι έτοιμος να επιστρέψει στην Αμερική, αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο θάνατος του φίλου του μπορεί και να είναι δολοφονία. Το μυστήριο μεγαλώνει συνεχώς, καθώς φαίνεται ότι στον τόπο του ατυχήματος εκτός από τους δύο φίλους του Χάρι, που τον σήκωσαν, υπήρχε και ένας τρίτος άνθρωπος ,που ίσως είχε ρόλο-κλειδί στο περίεργο ατύχημα.
Η άποψη μας :Ένα από τα καλύτερα φιλμ νουάρ στην ιστορία του σινεμά τόσο στην ιδεολογία όσο και στη φόρμα. Ποτέ άλλοτε ο τόπος δεν ταίριαξε τόσο αριστοτεχνικά με τη δράση και το λόγο.
Μέσα στα μπαρουτοκαπνισμένα σοκάκια της Βιέννης που γλείφει τις πληγές του πολέμου καταφτάνει ο `αθώος` αμερικάνος που δεν μπορεί ούτε να νιώσει τον αέρα του πολέμου, την ανθρώπινη θυσία, την απώλεια. Όλα σε αυτή την πόλη είναι κυρτά, δημιουργώντας έτσι μια πόλη λαβύρινθο, ταυτόχρονα σκοτεινή και ατμοσφαιρική τόσο στα βρεγμένα δρομάκια της όσο και στην ιστορία της.
Καταλυτική η συμβολή στην ατμόσφαιρα η εξπρεσιονιστική φωτογραφία του Ρόμπερτ Κράσκερ, που αναδημιουργεί τη Βιέννη.
Ο Όρσον Ουέλς, η πολυτάλαντη μορφή του σινεμά, στοιχειώνει τη μυθολογία της ταινίας .
Κοτόπουλο Δυναμίτης (1971)
του Έρνεστ Πίντοφ
με τους Τζον Λένον, Λέοναρντ Κοέν
η ιστορία:Τι σχέση μπορούν να έχουν ένας ευτραφής νεαρός που αγκομαχά, μερικές γυμνές γυναίκες που απαγγέλουν ποιήματα ,
ο Νίξον, η σεξουαλική επανάσταση, τα τηλεοπτικά προγράμματα, ο Άντι Γουόρχολ , ο Τζον Λένον, η Γιόκο Όνο. Όλα αυτά συμβαίνουν στην Αμερική τη δεκαετία του `60! Είναι η εποχή του μεγάλου αναβρασμού ,της μεγάλης επανάστασης , της αμφισβήτησης των κατεστημένων ιδεών.
Ένα κολάζ με διάφορες εικόνες που είχαν κατακλύσει την Αμερική, την χώρα των ευκαιριών, του καπιταλισμού, του πολέμου του Βιετνάμ. Φαίνεται πως η χώρα έχει γεμίσει με εικόνες κατανάλωσης , λαιμαργίας, ανούσιας ψυχαγωγίας, την ίδια στιγμή που γίνονται συγκλονιστικά πράγματα σε όλο τον κόσμο και όλοι βρίσκονται σε αναστάτωση. Θρύλοι της μουσικής, διανοούμενοι έχουν κάτι να πουν. Όχι, όμως, με τη σοβαροφάνεια που ταιριάζει στο συντηρητισμό.
Εδώ πρόκειται για ένα …`κοτόπουλο“ καλοθρεμμένο, καλογεμισμένο, με όλες τις ανοησίες του σύγχρονου κόσμου
η άποψη μας: Αναρχική και ανατρεπτική, η ταινία του underground σκηνοθέτη Έρνεστ Πίντοφ ,πρωτίστως είναι ένα δυνατό πολιτικό σχόλιο στην κοινωνία της κατανάλωσης και του θεάματος. Με σαφέστατες επιρροές από το κλασικό βιβλίο του Μάρσαλ ΜακΛούαν και την “κοινωνία του θεάματος “ του Γκυ Ντε Μπορ , η ταινία επιτίθεται στις αμερικάνικες αξίες είτε μέσα από κουβέντες του ηθοποιού Ρίτσαρντ Πράιορ , είτε μέσα από άναρχα διασκεδαστικά κείμενα που έχουν σκοπό να ξεγυμνώσουν όλο τον καθωσπρεπισμό της αμερικανικής κοινωνίας.
Θρύλοι της μουσικής αλλά και της underground κουλτούρας εμφανίζονται στο φιλμ και λένε τις απόψεις τους.
γκρο πλαν:στη Τζόαν Μπαέζ και τον Άντι Γουόρχολ.