Κινηματογραφικά Νέα από την Κωστούλα Τωμαδάκη

Desktop1
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

γράφει η Κωστούλα Τωμαδάκη

Τεντέν εναντίον Κέβιν αυτή την εβδομάδα στις κινηματογραφικές αίθουσες και παραδίπλα το απόλυτο κινηματογραφικό ταξίδι στη μουσική και στα γκέτο της Αμερικής του `60 και του `70.

Το ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΕΒΙΝ βασισμένο στο μυθιστόρημα της Λάιονελ Σράιβερ σοκάρει με την αφοπλιστική του ειλικρίνεια. Η  Τίλντα Σουίντον καθηλώνει στο ρόλο της μάνας που έρχεται αντιμέτωπη  με τον έφηβο κατά συρροή δολοφόνο γιο της και τις ενοχές της. 

Ο Σπίλμπεργκ συναντά τον Τεντέν και ζωντανεύει σε τρισδιάστατη εκδοχή έναν από τους πιο γοητευτικούς χάρτινους  ήρωες.

ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΤΕΝΤΕΝ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΜΟΝΟΚΕΡΟΥ, βασίζονται  στο comic  του Ζορζ Ρεμί και διαδραματίζονται  σε ένα νουάρ σύμπαν ,μέσα σε μια γεμάτη ένταση  ρετρό ατμόσφαιρα που ο Σπίλμπεργκ πετυχαίνει με τον καλύτερο τρόπο .

Η ΑΝΤΑΡΣΙΑ ΤΗΣ ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ,η “κόκκινη Μαρία“ ζει χωρίς νόρμες και παλεύει για τη δική της προσωπική επανάσταση.

THE BLACK POWER MIXTAPE  1967 – 1975 ,το συγκλονιστικό και αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ για την Αμερική του `60 ως τις αρχές του 70, αποτυπώνει το κίνημα των Μαύρων Πανθήρων και τους σημαντικούς εκπροσώπους του.

 ΠΩΣ  ΝΑ ΚΛΕΨΕΤΕ ΕΝΑΝ ΟΥΡΑΝΟΞΥΣΤΗ,  ο Έντι Μέρφι που είναι και παραγωγός με τον Μπεν Στίλερ σε  μια κωμωδία με καταιγιστική δράση.

ΦΥΛΑΚΑΣ ΑΓΓΕΛΩΝ , η βιογραφική ταινία για τον Σαμ Τσίλντερς , πρώην “Άγγελος της Κόλασης“ και στη συνέχεια σταυροφόρο των ορφανών του  Σουδάν και ιδρυτή του πρώτου ορφανοτροφείου τη δεκαετία του `90.

Πρέπει να μιλήσουμε για τον Κέβιν 

της Λιν Ράμσει

με τους Τίλντα Σουίντον, Τζον Σ.Ράιλι

{youtube}ZLRgAe2jLaw{/youtube}


η ιστορία: η Έβα βάζει στην άκρη την καριέρα της για να φροντίσει το νεογέννητο Κέβιν. Η σχέση μητέρας και γιου είναι ιδιαίτερα δύσκολη από τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Στην ηλικία των 15,ο Κέβιν κάνει κάτι παράτολμο κι ασυγχώρητο. Η Έβα παλεύει με το θρήνο και το αίσθημα της ευθύνης που την πνίγει. Αναρωτιέται αν τον αγάπησε ποτέ.

Σε ποιο βαθμό ευθύνεται εκείνη για τις πράξεις του; 

η άποψη μας: Τι συμβαίνει όταν η μητρότητα δεν είναι μια γοητευτική εμπειρία; Ποιες είναι οι ευθύνες της μητρότητας; Πόσο μας καθορίζει το περιβάλλον; Ο Κέβιν είναι ένας έφηβος που ξυπνάει ένα πρωινό και σκοτώνει επτά συμμαθητές του και την αγαπημένη του καθηγήτρια. Η μητέρα του Έβα, προσπαθεί μέσα στο θρήνο της να συμβιώσει με την ιδέα ότι το παιδί της είναι δολοφόνος . Όπως πολλές μητέρες που αναγκάζονται να συμβιώσουν με την πραγματικότητα ότι το παιδί τους είναι εγκληματίας ,έτσι και η Έβα ψάχνει για  απαντήσεις και τις δικές της ευθύνες για την σκοτεινή προσωπικότητα του Κέβιν.“ Ήμουν απαίσια μητέρα“ αναρωτιέται από το πρώτο ως το τελευταίο πλάνο της ταινίας και η Τίλντα Σουίντον μας ξαφνιάζει ευχάριστα και απολαμβάνουμε μια από τις πιο ολοκληρωμένες και εμπνευσμένες ερμηνείες των τελευταίων χρόνων στο σινεμά. Οι σιωπές, το βλέμμα, η αμηχανία, το παίξιμο των ματιών, οι απρόβλεπτες αντιδράσεις της Σουίντον ,δημιουργούν τις καλύτερες σκηνές αφού αυτή κινεί το μύθο.

γρο πλαν :στον Έζρα Μίλερ για τη συγκρατημένη μεστή ερμηνεία του

Οι περιπέτειες του Τεντέν το μυστικό του Μονόκερου 3D

του Στίβεν Σπίλμπεργκ

με τις φωνές των Σάιμον Πεγκ ,Ντάνιελ Κρεγκ

{youtube}3_eIXyAKV_w{/youtube}

η ιστορία:O Τεντέν, ένας ριψοκίνδυνος νεαρός δικηγόρος που διψά για περιπέτεια, θα βρεθεί στο στόχαστρο του μυστηριώδους, αποφασισμένου για όλα συλλέκτη Ιβάν Ιβάνοβιτς Σακχαρίν, όταν από καθαρή σύμπτωση θα  πέσει στα χέρια του μια ρέπλικα του “Μονόκερου“, ενός φημισμένου ιστιοφόρου του 17ου αιώνα. Εν αγνοία του Τεντέν, στα σπλάχνα της κρύβεται μια περγαμηνή, που αποτελεί το  πρώτο από τα στοιχεία που θα οδηγήσουν στην ανακάλυψη του ανεκτίμητου θησαυρού του κόκκινου Ράκαμ ,ενός θρυλικού κουρσάρου που σκορπούσε τον τρόμο στην εποχή του. Αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο διαβολικός Σακχαρίν, ο οποίος θα επιχειρήσει να βγάλει από τη μέση τον Τεντέν, γεγονός που θα οδηγήσει τον τελευταίο σε μια ανεπανάληπτη όσο και ριψοκίνδυνη περιπλάνηση στα πέρατα του κόσμου , με μοναδική συντροφιά του τον θαλασσοδερμένο φίλο του Καπετάνιο Χάντοκ και τον πιστό του φίλο Μιλού, ένα πανέξυπνο λευκό φοξ τεριέ…        

η άποψη μας:Ποιος άλλος εκτός από τον μεγάλο παραμυθά Στίβεν Σπίλμπεργκ θα είχε την τόλμη να μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη την συναρπαστική ζωή του  Τεντέν που μεταφράστηκε σε 100 γλώσσες και ξεπέρασε σε πωλήσεις τα 250 εκατομμύρια αντίτυπα. Από τη δεκαετία του `80 ο Σπίλμπεργκ είχε εκφράσει την επιθυμία να ζωντανέψει τον εφηβικό του ήρωα. Εξάλλου η ανάγλυφη κινηματογραφική  αισθητική  του comic του Ρεμί δεν πέρασε απαρατήρητη από το δημιουργό που έφτιαξε μια πρωτοποριακή παραγωγή με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας (performance capture)και μάλιστα σε τρισδιάστατη εκδοχή.

Διαλέγοντας ως πεδίο δράσης του την περιπέτεια και αναπτύσσοντας την σεναριακή πλοκή με ένα απλό και ξεκάθαρο τρόπο, περνώντας από κινηματογραφικά είδη(θρίλερ, αστυνομική περιπέτεια) με προκλητική σιγουριά, ο Σπίλμπεργκ  φτιάχνει ένα δικό του παλιομοδίτικο και συναρπαστικό σύμπαν αποδεικνύοντας ότι είναι ο καλύτερος παραμυθάς. 

γκρο πλαν: στον εκπληκτικό σχεδιασμό των χαρακτήρων :το τσουλούφι του Τεντέν, τα σουφρώματα της μουσούδας του Μιλού.       

Η ανταρσία της κόκκινης Μαρίας 

του Κώστα Ζάπα

με τους Αντώνη Παπαδόπουλο, Χ.Βερνίκο

{youtube}3hJFp2PF9tQ{/youtube}


η ιστορία:Σε μια πόλη,με heavy metal, μουσική και τη φωνή της Μαρίας Κάλλας να στοιχειώνει τους ήρωες, ένας ηλικιωμένος άντρας, πρώην τρομοκράτης, που ντύνεται γυναίκα `η κόκκινη Μαρία“, ζει χωρίς νόμους και κρύβεται στο περιθώριο σαν πόρνη και διασκεδαστής και χορεύοντας στα café παλιούς, ξεπερασμένους χορούς, για τους θαμώνες, που του δίνουν λεφτά. Στο δρόμο συναντά ένα νεαρό αγόρι που μένει εκεί σαν χαμίνι, ετοιμοθάνατο από επίθεση νεοφασιστών, που ζουν στην ίδια πόλη. Το αγόρι, εξαρτημένο από το αλκοόλ, ακούει τη φωνή της Μαρία Κάλλας, μιλάει με τη νεκρή ντίβα, με τη μάνα που του λείπει. 

Σε overdose ονειρεύεται τον τέλειο κόσμο. “Η κόκκινη Μαρία“ σώζει το αγόρι και του μαθαίνει τη δουλειά. Για να επιβιώσουν μπουκάρουν σε café ,δίνοντας παραστάσεις που μιλάνε για ένα πολιτικό Θεό, για το πολιτικό λάθος του Θεού και για το τέλος της ιδεολογίας. Ο κόσμος τους είναι άγριος. Κι αστείος. Μαζί γίνονται ο μάγος της φυλής, ο ιερός τρελός ,ο αντάρτης. 

Η άποψη μας:o Κώστας Ζάπας γνωστός στα διεθνή φεστιβάλ και με εξαιρετικές κριτικές από ελληνικά και ξένα  έντυπα για τις προηγούμενες ταινίες του “Μικρές Ελευθερίες“,“The Last Porn Movie“,επιχειρεί να ρίξει τη δική του καυστική ματιά στο τρίπτυχο `Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια“ και υπογράφει μια πολιτική ταινία. “Η επανάσταση πέθανε, πάντα πεθαίνει“ μονολογεί συνέχεια η “ κόκκινη Μαρία“ μέσα σε μια κοινωνία που αργοπεθαίνει. Ο  αναρχισμός στη φόρμα και η λιτότητα στην αφήγηση ξεσκίζουν οτιδήποτε ρεαλιστικό. Οι δυο ήρωες προτείνουν στον θεατή έναν άλλο κόσμο έξω από τις γνώριμες νόρμες.  Η `ανταρσία της κόκκινης Μαρίας“ συνδυάζει την πρωτοτυπία και τον στοχασμό  με μια εντελώς προσωπική κινηματογράφηση.

γκρο πλαν: στις αισθητικές και ιδεολογικές αναζητήσεις του Κώστα Ζάπα.    

 

Black Power Mixtape 1967-1975

του Γκόραν Όλσον

με τους Χάρι Μπελαφόντε, Έρικα Μπαντού

{youtube}lXQxyYllXnM{/youtube}


η ιστορία:Το υλικό του ντοκιμαντέρ γυρίστηκε από τον Goran Olsson για λογαριασμό της Σουηδικής τηλεόρασης ,ως ένα μέρος του συνολικού αφιερώματος τόσο για το Black Power Movement,όσο κι ένα χρονικό για τον κύκλο της φτώχιας, το ρατσισμό και την ανάγκη της ισότητας μέσω της εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια εκείνων των ετών. Αυτά είναι τα θέματα “αιχμή-του-δόρατος “ των Μαύρων Πανθήρων ,που σε αντίθεση με την πιο  δημοφιλή πεποίθηση, δεν υποστήριζαν τη βία, αλλά την εκπαίδευση και την μεταρρύθμιση της μαύρης κοινότητας. Η δεκαετία του `60 δεν είναι μόνο τα παιδιά των λουλουδιών. Δεν υπάρχει μόνο το φαινόμενο Beetles και ο Neil Armstrong δεν είναι ο μόνος που κάνει ένα γιγάντιο βήμα για το μέλλον της ανθρωπότητας. Το Black Power Movement αλλάζει μορφή από καιρό σε καιρό αλλά η βασική του αποστολή είναι να βγάλει τη μαύρη κοινότητα από τη φτώχεια και να επιτύχει ισότητα. 

η άποψη μας: Στα τέλη της δεκαετίας του `70 η Σουηδική τηλεόραση ταξίδεψε στις ΗΠΑ και κατάφερε να τραβήξει  ένα πράγματι σπάνιο υλικό για τα απελευθερωτικά κινήματα και τους ακτιβιστές.  Η σουηδική κοινωνία της εποχής ήταν ιδιαίτερα ανοιχτή στα κινήματα και στο `διαφορετικό`.. Άλλωστε στα σουηδικά πανεπιστήμια σπούδαζαν εξόριστοι Εβραίοι από την Πολωνία αλλά και από τη χιλιανή εξόριστη κοινότητα που ζούσε στη Σουηδία. Ο Γκόραν Όλσον , συνάντησε την ακαδημα`ι`κό Άντζελα Ντέιβις, αμερικάνα ακτιβίστρια των δικαιωμάτων των φυλακισμένων, θερμή υποστηρίκτρια των “Μαύρων Πανθήρων“ και μέλος του κομμουνιστικού κόμματος,   και πήρε το υλικό από τις αρχειακές συνεντεύξεις της με σημαντικές πολιτικές  προσωπικότητες της εποχής. Η ταινία είναι ένας μοναδικός συνδυασμός αποσπασμάτων αρχειακού 16mm φιλμ και ηχητικών ντοκουμέντων  της εποχής, μονταρισμένα εξαιρετικά  με μια σύγχρονη οπτική ματιά. Συγκλονιστικές οι συνεντεύξεις της Ντέιβις με τον ακτιβιστή, υπέρμαχο των δικαιωμάτων των μαύρων Κάρμα`ι`κλ 

γκρο πλαν:στις εξαιρετικές συνεντεύξεις των ακτιβιστών, επίκαιρες όσο ποτέ.

                      

Πως να κλέψετε έναν ουρανοξύστη

του Μπρετ Ράτνερ

με τους Μπεν Στίλερ,Έντι Μέρφι

{youtube}Rg0uh7NcO9w{/youtube}


η ιστορία: Η  παρέα των Έντεκα σχεδιάζει να ληστέψει το δισεκατομμυριούχο ένοικο του πολυτελή ουρανοξύστη  όπου εργάζονται, καθώς πρόκειται  για ένα μεγαλοαπατεώνα που τους `έγδυσε`, κλέβοντας τους τα λεφτά των αποζημιώσεών τους. Με άλλα λόγια, αυτό που θέλουν είναι να τον εκδικηθούν και να πάρουν το αίμα τους (βλέπε λεφτά) πίσω.

Έλα όμως που είναι  πρωτάρηδες στο `έγκλημα` και πολύ γρήγορα από επίδοξοι θύτες κινδυνεύουν να γίνουν άδοξα θύματα… Πάλι καλά που στο πλευρό τους υπάρχει και ο σεσημασμένα `περπατημένος` Έντι Μέρφι.

η άποψη μας: Ένας ουρανοξύστης, μια χούφτα συνηθισμένοι και μάλλον απογοητευμένοι από τη ζωή τους υπάλληλοι, αρπάζουν την ευκαιρία και κάνουν μια ληστεία. Από εκεί και πέρα οι ζωές τους γίνονται άνω κάτω και όπως είναι ερασιτέχνες στο έγκλημα μπλέκονται σε απίθανες καταστάσεις. Με ένα δυνατό καστ, μπόλικη νοσταλγία των ταινιών ληστείας των `70s ,τον Έντι Μέρφι και στην παραγωγή το αποτέλεσμα είναι μια ξεκαρδιστική κωμωδία.

Γκρο πλαν:στο κωμικό δίδυμο Στίλερ-Μέρφι.

Φύλακας Αγγέλων

του Μαρκ Φόρστερ

με τους Τζέραρντ Μπάτλερ, Μισέλ Μόναγκαν

{youtube}eddnloOFjwY{/youtube}


η ιστορία:O Σαμ είναι πρώην μέλος μιας συμμορίας μοτοσικλετιστών. Η ζωή του χαρακτηρίζεται από εγκληματικές πράξεις και καταχρήσεις. Κάποτε αποφασίζει να αφήσει όλα αυτά πίσω του και να ταξιδέψει στην Αφρική ως εθελοντής στην αναδόμηση σπιτιών τα οποία καταστράφηκαν από τον εμφύλιο πόλεμο. Εκεί σοκάρεται από τη φρίκη που αντικρίζει στα μάτια των ντόπιων και ειδικά των παιδιών. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις των πιο έμπειρων εθελοντών επιχειρεί να χτίσει ένα ορφανοτροφείο σε εχθρικό έδαφος, σε περιοχή που ελέγχεται από την LRA ,μια οργάνωση που εξαναγκάζει παιδιά πριν ακόμα μπουν στην εφηβεία, να γίνουν στρατιώτες. Για τον Σαμ όμως δεν είναι αρκετό να προστατεύει τα υποψήφια θύματα του LRA,είναι αποφασισμένος να σώσει όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά.

η άποψη μας:Η ταινία εστιάζει στον χαρακτήρα του Σαμ Τσίντλερς, ενός πρώην εμπόρου ναρκωτικών που αλλάζει τη ζωή του και βάζει ως στόχο να σώσει εκατοντάδες ορφανά παιδιά που στρατολογούνται με τη βία.

Όταν ο Σαμ επισκέφτηκε το Σουδάν (1998) συγκλονίστηκε από τη φρίκη που είδε και αποφάσισε να ιδρύσει το πρώτο ορφανοτροφείο χρησιμοποιώντας μία απλή κουνουπιέρα κρεμασμένη από ένα δέντρο. Από τότε αγωνίζεται για τα ορφανά παιδιά και οργανώνει αποστολές προκειμένου να τα σώσει. Ο Τζέραλντ Μπάτλερ στο ρόλο του Σαμ ισορροπεί όλη την ταινία σε μια τεντωμένη κλωστή, ενώ ο Μαρκ Φόρστερ δοκιμάζει τις συμβάσεις και τις σταθερές ακολουθώντας την πεπατημένη .

γκρο πλαν: στο Σαμ και στην  ιερή αποστολή του.     

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.