«Ο στόχος μας είναι να κάνουμε την πόλη μας καλύτερη, προσκαλώντας τους ίδιους τους πολίτες να ενεργοποιηθούν και να πάρουν θέση για τα προβλήματα της Κορίνθου» λέει στο Βήμα ο κ. Αντώνης Διαμαντίδης, μέλος της ομάδας του Openkorinthos. Ήδη στις τρεις πρώτες εβδομάδες που η πλατφόρμα βρίσκεται στον αέρα, οι πολίτες δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την παρακολούθηση σε απευθείας μετάδοση του δημοτικού συμβουλίου, όπου έχουν και τη δυνατότητα συγχρόνως να κάνουν τα δικά τους σχόλια, καθώς και για την υπηρεσία της διαμεσολάβησης με τον δήμο.
Όπως εξηγεί ο κ. Διαμαντίδης, όταν ο πολίτης έχει κάνει για παράδειγμα μια αίτηση ή μια καταγγελία στον δήμο, η οποία δεν έχει τύχει της δέουσας προσοχής, τότε έχει τη δυνατότητα να απευθυνθεί στην Ομάδα Διαμεσολάβησης του Openkorinthos. Αυτή με τη σειρά της θα λειτουργήσει ως κόμβος επικοινωνίας ανάμεσα στον πολίτη και τις αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε αυτές να πάρουν θέσει και να δεσμευτούν για την έγκαιρη διευθέτηση του ζητήματος. «Θέλουμε συνεργασία με τον δήμο, διότι σε άλλη περίπτωση κάθε προσπάθειά μας πάει στον βρόντο. Ήδη ομάδες δημοτών που έρχονται σε επαφή με τον δήμο προωθούν αυτό το θέμα, όμως η καλή διάθεση των αρμοδίων μένει να φανεί στην πράξη» τονίζει.
Δημότες σε θέση δημοσιογράφων
Με εργαλείο τους τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα και τα tablets, οι πολίτες του Δήμου Κορίνθου έχουν, μέσα από την πλατφόρμα του Openkorinthos, τη δυνατότητα να δώσουν το στίγμα των όσων συμβαίνουν στην πόλη και να περιγράψουν αξιοσημείωτες καταστάσεις. Επίσης, στην υπηρεσία με την ονομασία «Βάλτε τα προβλήματα στον χάρτη» οι χρήστες θα τοποθετούν ελλείψεις και προβλήματα στον διαδραστικό χάρτη, επισυνάπτοντας φωτογραφίες ή βίντεο επί τόπου. Εάν, για παράδειγμα, μια πλατεία της πόλης κατακλύζεται παράνομα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα ή μια «επικίνδυνη» λακκούβα έχει κάνει την εμφάνισή της σε κάποιον δρόμο της πόλης, ο δημότης μπορεί να το δημοσιοποιήσει.
Την ίδια στιγμή, μέσα από το «Μαγκαζίνο του Openkorinthos» οι επισκέπτες της πλατφόρμας θα γνωρίσουν καλύτερα την Κόρινθο, την ιστορία της και τις κρυφές γωνιές της, μέσα από τα μάτια και τις εμπειρίες των ίδιων των κατοίκων. Κορίνθιοι περιγράφουν το μέρος που αγάπησαν μεγαλώνοντας στην πόλη, ενώ παλαιοί κάτοικοι που έχουν μετοικίσει στο εξωτερικό περιγράφουν τους λόγους που τους οδήγησαν μακριά από την πόλη τους. Τέλος, η πλατφόρμα προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να ενημερωθούν για όσα αφορούν την πόλη και τους δημότες της σε επίπεδο αποφάσεων μέσα από την εφαρμογή «Διαύγεια». Αυτή η καινοτόμος εφαρμογή παρακολουθεί και καταγράφει μία προς μία τις αποφάσεις του Δήμου Κορινθίων στο ομώνυμο πρόγραμμα με ποικίλα κριτήρια αναζήτησης.
Αν και οι Έλληνες δεν είμαστε ακόμη ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τις δυνατότητες παρέμβασης που μας προσφέρει το Διαδίκτυο, η ανταπόκριση των δημοτών της Κορίνθου στο Openkorinthos είναι ενθαρρυντική. Οι ιδέες της ομάδας του Openkorinthos για την εξέλιξη και επέκταση του εγχειρήματος είναι ήδη πολλές, όμως το πρώτο βήμα είναι η γνωριμία με τους χρήστες του Διαδικτύου. Σε ένα επόμενο στάδιο, προτεραιότητα θα δοθεί το «Branding της πόλης», δηλαδή αυτό που λέμε «τι πόλη θέλουμε και πώς θα το επιτύχουμε;».
ΟΛΓΑ ΚΛΩΤΖΑ