Λάνθιμος και Φιλίππου, ανέβηκαν… στις «Αλπεις» με βραβείο

vravio
Facebook
Twitter
LinkedIn


Αλλο ένα βραβείο σε διεθνές φεστιβάλ, αυτό του καλύτερου σεναρίου για τις “Αλπεις”, το οποίο μοιράζεται με τον συνσεναριογράφο Ευθύμη Φιλίππου, χαράζει και εμπλουτίζει την τόσο επιτυχημένη, εδώ και δύο χρόνια, κινηματογραφική πορεία του Γιώργου Λάνθιμου.

Ως ανερχόμενα ταλέντα στην εξέλιξη του παγκόσμιου σινεμά, οι Λάνθιμος και Φιλίππου βραβεύθηκαν το βράδυ του Σαββάτου στη Σάλα Γκράντε του Palazzo del Cinema, καθώς το 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας έριχνε την αυλαία του.

“Είμαστε πολύ χαρούμενοι και κάπως σαστισμένοι. Μάλλον το πιο σημαντικό αυτήν τη στιγμή είναι να ευχαριστήσουμε όλους μας τους συνεργάτες, χωρίς τους οποίους η ταινία δεν θα μπορούσε να έχει γίνει, λόγω των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν”, σχολίασαν σε κοινή τους δήλωση (οι δυο τους έγραψαν και το σενάριο του υποψήφιου για ξενόγλωσσο Οσκαρ “Κυνόδοντα”).

Επόμενος σταθμός για τις “Αλπεις” τους είναι το Φεστιβάλ του Τορόντο, καθώς και το Φεστιβάλ του Λονδίνου.

Με τον Χρυσό Λέοντα να πηγαίνει στον “Φάουστ”, του Ρώσου σκηνοθέτη Αλεξάντερ Σοκούροφ, η Μόστρα, με διευθυντή τον Μάρκο Μίλερ και πρόεδρο της κριτικής επιτροπής τον Αμερικανό δημιουργό Ντάρεν Αρονόφσκι, απέδειξε ξανά την τάση της να βραβεύει οτιδήποτε ξεχωριστό, βάζοντας -την ώρα των βραβείων- τους σταρ και το γκλάμουρ σε δεύτερη μοίρα.

“Κάποιες ταινίες σε κάνουν να κλαις, κάποιες ταινίες σε κάνουν να γελάς, κάποιες ταινίες αλλάζουν τη ζωή σου για πάντα αφού τις έχει δει και αυτή είναι μία από αυτές”, σχολίασε ο Αρονόφσκι για το φιλμ που πήρε το μεγάλο βραβείο της 7μελούς κριτικής επιτροπής.

Το “Carnage” του Ρομάν Πολάνσκι, το “A dangerous method” του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, το “The ides of March” του Τζορτζ Κλούνεϊ και το “Tinker, tailor, soldier, spy” του Τόμας Αλφρεντσον, όλα μπορεί να έφεραν πρωτοκλασάτους ηθοποιούς στο κόκκινο χαλί της Βενετίας, αλλά αποχώρησαν, παρά τις καλές κριτικές, χωρίς τρόπαια.

Αντίθετα, “δύσκολες” ταινίες, σαν τις “Αλπεις” και τον “Φάουστ”, ξεχώρισαν, για να πάρουν τα εφόδια να συνεχίσουν την πορεία τους στα σινεμά του κόσμου (ας μην ξεχνάμε πως ανάλογη ώθηση πήρε πέρυσι το “Attenberg” της Αθηνάς Τσαγγάρη, για να φτάσει έως το ακριβοθώρητο Φεστιβάλ του Σάντανς, χάρη στο βραβείο ερμηνείας για την Αριάν Λαμπέντ).

Οι εκπλήξεις των βραβείων δεν ήταν και λίγες. Μόνη εξαίρεση, ο ανερχόμενος Γερμανοϊρλανδός Μάικλ Φασμπέντερ, που αφού ενθουσίασε παίζοντας γυμνός σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του “Shame” του Στιβ ΜακΚουίν, πήρε το Κύπελλο Βόλπι ανδρικής ερμηνείας – πιθανό εισιτήριο σε μια υποψηφιότητα για Οσκαρ.

Βραβείο-έκπληξη για την ταινία-έκπληξη του φεστιβάλ είναι ο Αργυρός Λέοντας σκηνοθεσίας που πήρε ο Κινέζος Σανγκτζούν Κάι για το “People mountain, people sea”, μια ταινία που δεν είχε την έγκριση της κινεζικής αρχής λογοκρισίας.

Επιπλέον, η Κινέζα Ντίνι Γιπ πήρε το βραβείο γυναικείας ερμηνείας για το “A simple life” της Αν Χούι, τα “Ανεμοδαρμένα ύψη” της Αγγλίδας Αντρεα Αρνολντ άρεσαν και βραβεύθηκαν για τη φωτογραφία τους, ενώ ο Ιταλός Εμανουέλε Κριαλέζε αποχώρησε με το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής για το μεταναστευτικό δράμα “Terraferma”.

Στις παράλληλες βραβεύσεις του φεστιβάλ, το “Queer” Χρυσό Λιοντάρι καθώς και το βραβείο “Leonzino”, που απονέμουν μαθητές βενετσιάνικων σχολείων, πήγαν στα “Wilde Salome” του Αλ Πατσίνο και “Carnage” του Ρομάν Πολάνσκι, αντίστοιχα.

vraviooooo

ΓΕΡΟΥΛΑΝΟΣ: ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ

Ως “ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα, ιδίως ενόψει των πολύ αντίξοων συνθηκών που έχει να αντιμετωπίσει κάθε ελληνική κινηματογραφική παραγωγή αυτή την περίοδο”, χαρακτήρισε το βραβείο του Γιώργου Λάνθιμου ο υπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, Παύλος Γερουλάνος. “Η διεθνής διάκριση των ‘Αλπεων’ στη Βενετία αποδεικνύει για ακόμα μία φορά την αποφασιστικότητα των Ελλήνων δημιουργών να διακριθούν και να αρθρώσουν τον δικό τους λόγο στο διεθνές στερέωμα. Και μας κάνει να εντατικοποιήσουμε την προσπάθεια που αρχίσαμε, με τον καινούργιο νόμο για τον κινηματογράφο, να απελευθερώσουμε τις δημιουργικές δυνάμεις της χώρας και να διαμορφώσουμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε η νέα γενιά Ελλήνων δημιουργών να μείνει και να δημιουργήσει στον τόπο της, αναδεικνύοντας με τη δουλειά και το ταλέντο της το πιο δυναμικό και εξωστρεφές πρόσωπο της σύγχρονης Ελλάδας”, αναφέρεται στη σχετική δήλωση του υπουργού.

ΕΥΧΕΣ

“Η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου συγχαίρει τους Γ. Λάνθιμο και Ευ. Φιλίππου για τη μεγάλη αυτή επιτυχία και εύχεται την καλύτερη δυνατή συνέχεια, τόσο στους ίδιους όσο και σε όλο το ελληνικό σινεμά, παρά τα τεράστια προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπο”, δήλωσε η Ε.Α.Κ.

Η ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΛΑΝΘΙΜΟΥ

Από τους Ολυμπιακούς Αγώνες μέχρι τις Κάνες και το θέατρο

Ο Γιώργος Λάνθιμος γεννήθηκε στην Aθήνα το 1973 και σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Από το 1995 έχει σκηνοθετήσει ταινίες, θεατρικά έργα, videodance και αρκετές τηλεοπτικές διαφημίσεις, ενώ ήταν μέλος της δημιουργικής ομάδας που σχεδίασε την έναρξη και τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Το 2001 συνσκηνοθέτησε με τον Λάκη Λαζόπουλο την κωμωδία “Ο καλύτερός μου φίλος”, ενώ σκηνοθέτησε και τη μικρού μήκους ταινία “Uranisco Disco”.

Ως σκηνοθέτης και σεναριογράφος υπέγραψε το 2005 την “Κινέττα”, το 2009 τον “Κυνόδοντα” (βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα “Eνα κάποιο βλέμμα των Κανών”, υποψηφιότητα για Oσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 2011) και τώρα τις “Aλπεις”. Το 2010 συμμετείχε ως ηθοποιός και παραγωγός στο “Attenberg”, ενώ την περσινή σεζόν ανέβασε τον “Πλατόνοφ” στο Εθνικό Θέατρο.

ΤΟ ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Ποιοι “σνόμπαραν” τον Κλούνεϊ και τα βέλη του Ρώσου σκηνοθέτη

“Πολλοί αισθάνονται πως ο προεδρεύων της κριτικής επιτροπής Ντάρεν Αρονόφσκι και ο συμπατριώτης του Τον Χέινς, και οι δύο Αμερικανοί, δεν στερούνταν το κουράγιο να δώσουν τη νίκη σ’ έναν συνάδελφο που δεν είναι αρεστός στις Ηνωμένες Πολιτείες”, έριξε το φαρμάκι της η ιταλική εφημερίδα “La Stampa” για την απουσία του Ρομάν Πολάνσκι από τα βραβεία της κριτικής επιτροπής, ενώ η “La Repubblica” υποστήριξε στον τίτλο της πως οι κριτές “σνόμπαραν” και τον Κλούνεϊ και τον Πολάνσκι.

Πάντως, σε σύγκριση με το 2010, όταν ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Κουέντιν Ταραντίνο τα είχε ακούσει για τα καλά από τους Ιταλούς για την επιλογή του να βραβεύσει την πρώην σύντροφό του, Σοφία Κόπολα, για το “Somewhere”, η φετινή Μόστρα άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις χάρη στις αξιόλογες επιλογές της και στους σταρ που προσέλκυσε. Ικανοποιημένος για τον Χρυσό Λέοντα, ο 60χρονος Σοκούροφ, που δεν έχει ποτέ στο παρελθόν πάρει βραβείο τέτοιου ύψους, τόνισε πως ο “Φάουστ” έγινε χάρη στη χρηματοδοτική συμβολή 38 χωρών και γκρίνιαξε πως γίνεται όλο και πιο δύσκολο να κάνει ένας δημιουργός “ποιοτικό σινεμά”. Oσο για τον μέγα σταρ του φετινού φεστιβάλ, αυτός δεν είναι άλλος από τον διπλά παρόντα στο διαγωνιστικό, Μάικλ Φασμπέντερ (με τα “Shame” και “A dangerous method”), που άλλαξε την τελευταία στιγμή την πτήση του για το φεστιβάλ του Τορόντο και έφτασε στη Σάλα Γκράντε του Λίντο μόλις 15 λεπτά πριν ακούσει το όνομά του ως νικητής.

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

Χρυσός Λέοντας καλύτερης ταινίας: “Φάουστ”, Αλεξάντερ Σοκούροφ (Ρωσία)

Αργυρός Λέοντας καλύτερης σκηνοθεσίας: Σανγκζούν Κάι, “People mountain people sea” (Κίνα)

Ειδικό βραβείο κριτικής επιτροπής: “Terraferma”, Εμανουέλε Κριαλέζε (Ιταλία)

Καλύτερος ηθοποιός: Μάικλ Φασμπέντερ, “Shame” (Βρετανία)

Καλύτερη ηθοποιός: Ντίνι Γιπ, “A simple life” (Χονγκ Κονγκ)

Καλύτεροι νέοι ηθοποιοί: Σότα Σομετάνι και Φούμι Νικέιντο, “Himizu” (Ιαπωνία)

Καλύτερη φωτογραφία: Ρόμπι Ράιαν, “Ανεμοδαρμένα ύψη” (Βρετανία)

Καλύτερο σενάριο: Γιώργος Λάνθιμος & Ευθύμης Φιλίππου, “Aλπεις” (Ελλάδα)

Καλύτερη πρώτη ταινία: “La-bas”, Γκουίντο Λομπάρντι (Ιταλία)

Αντα Δαλιάκα

Σχετικά Άρθρα

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μία καλύτερη εμπειρία.